Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply Archief - Bijzondere oude Threads
Advent { De markt is verlengd!! } Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Wanneer heb jij kerst voor het eerst gezien dit jaar?
Voor halloween.
35%
 35%  [ 6 ]
Tussen halloween en sinterklaas.
29%
 29%  [ 5 ]
Tussen sinterklaas en nu.
29%
 29%  [ 5 ]
Ik heb nog niets van kerst gezien.
5%
 5%  [ 1 ]
Total Votes : 17

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 5:25 am

De aanloop naar kerst

Sinterklaas is nog maar net het lang uit of kerst staat alweer voor de deur. Waarom ik nu al deze thread maak? Het eerste advent kaarje is afgelopen zondag alweer aangestoken.

Hier komt gedurende weken informatie te staan over het kerst event. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: Je k**t er zelf aan verdienen, maar je k**t ook aan andere geven.

Waah!! Wat!? Geld verdienen? Jep :3 Maar dat zie je wel als ik het openbaar maak wink

Voorlopig hebben we alleen de kaarsjes xD Tenzij iemand het kerstverhaal wil vertellen...
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
Inhoud
- Begin post
- Advent krans
- Kerstverhaal onder de kerstboom
- Kerstmarkt
- Verhuurde kraampjes
- Discussie stof
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 5:30 am

AdventKalender

Betekenis van de adventskrans
Christenen bereiden zich voor op de komst, de geboorte van Jezus, het licht van de wereld. Op de eerste zondag van de advent (tussen 26 november en 4 december) begint het nieuwe kerkelijke jaar.

Op de eerste zondag wordt de eerste kaars aangestoken in de kerk. Elke volgende zondag komt er eentje bij. De kaarsen staan symbool voor het komende Licht.

De adventskrans is rond en symboliseert de aarde, heel de wereld. De vier kaarsen op de krans geven niet alleen de vier weken van voorbereiding aan, maar ook de vier windstreken noord, zuid, oost en west.

Tussen de kaarsen wordt een paars lint gedraaid om de krans. Deze kleur is de liturgische kleur van de Advent in de katholieke kerk. Het verdient aanbeveling de krans zo eenvoudig mogelijk te houden, zonder al te veel extra versiering zodat de symboliek van de Adventskrans niet "ondergesneeuwd" raakt. Ook het gebruik van natuurlijke materialen zoals echt dennengroen en kaarsen van bijenwas dragen aan de symboliek bij.

In Belgiƫ bestaat hier en daar het gebruik ook in de kaarsen de liturgische kleuren te laten terugkomen: 3 paarse kaarsen en 1 roze kaars. De roze kaars verwijst naar de derde zondag in de Advent: Zondag "gaudete", waarbij de Kerk al een voorproefje neemt op de kerstvreugde.

Bron: Wikipedia

User Image

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 5:39 am

Kerstverhaal onder de kerstboom

Er zijn nog meer kerstballen in de maak, no worries!

Link naar kerstverhaal. {geschreven door onze eigenste Kitty}
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 5:41 am

KerstMarkt

Geld verdienen met kerst? Dat kan :3 Huur nu je eigen stalletje!
Ieder jaar met kerst is er hier in Valkenburg a/d Geul een kerstmarkt in de glinstergrotten. Dit jaar is er ook een kerstmarkt in het ADPE event forum. En jij kan daar je spulletjes verkopen of je diensten aanbieden.

Het is dus een mooie manier om van je spulletjes af te komen waar je toch niets mee doet of om op koopjes jacht te gaan. Voor mensen met een bestaande mini-shop is het een mooie kans om reclame te maken.

Het zou leuk zijn om dingen voor een 'kerstprijsje' te verkopen, maar je bent het natuurlijk niet verplicht.

Hoe gaat het precies in zijn werk?

- Je vult onderstaande "formulier" in om een stalletje te huren.
Quote:
Naam:
Naam stalletje (hoeft niet):
Eventuele informatie die je kwijt wilt:

- Dan wacht je tot Arty jouw stalletje maakt. Dit doet hij door een thread te maken in het event subforum van de guild.

- Daarna ben je vrij om je stalletje net zo in te richten als je zelf wilt. Houd je wel ten alle tijden aan de regels van de guild en van Gaia!
F.A.Q.

Mag ik ook meerdere diensten aan bieden?
Ja natuurlijk! Als jij avie art wilt verkopen, mag je daarnaast ook zeker items verkopen. Maak het alleen niet al te bond.

Wat mag ik allemaal verkopen?
Van alles! Je k**t items van Gaia verkopen, of avie art/edits. Je k**t kerstkransjes "bakken" en die verkopen. Gebruik je fantasie, wat kom je op een ormale kerstmarkt allemaal tegen? Waar zouden de mensen wel voor willen betalen? Voor mijn part ga je handlezen. xD

Waarom heeft de Von_Dutch familie een stalletje?
Al het geld wat hiermee wordt opgehaald, gaat naar de guild of naar de evenementen-commissie. Zodat we daarvan weer andere leuke dingen kunnen doen voor jullie.

Vragen staan natuurlijk vrij! De markt is open en zal open zijn tot 3 koningen!!

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 5:42 am

Kerstkraampjes

- Naam: De Von_Dutch familie
Naam kraampje: Het goede doel
Extra: Al het geld wat hier wordt opgehaald gaat naar het goede doel (de guild xD).
Link: [x]

- Naam: Zakou Nenharma
Naam kraampje: Kraampje zonder naam
Extra: -

- Naam: Kerstvrouwtje
Naam kraampje: Kerststal
Extra: -

- Naam: Kitty Ocean
Naam stalletje (hoeft niet): The Ocean Stable XD
Eventuele informatie die je kwijt wilt: Items, edits, stuff like that!!

- Naam: Elfinzu
Naam stalletje: X-MAS Sell Out!!!
Eventuele informatie die je kwijt wilt: Het zijn kleine spulletjes niet al te duur biggrin
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 5:42 am

Discussie stof

Heb je iets waar over gepraat kan worden en gaat het over kerst of iets wat ermee samenhangt? Laat het me weten. Dan zet ik het hierbij.
Laat je mening horen over de volgende punten:

- Kerst als 'rip-off' van Sinterklaas
- Kerst verdringt het feest van Sinterklaas
- Kerst is alleen een religieus feest
- het ADPE kerstvrouwtje

Okay nu mogen jullie posten... Maar houd je aan de normale regels he wink

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Dec 06, 2006 6:51 am

Ik wil, ondanks dat ik een verstokte sintgast fan ben en grote kerstvent hater ben, toch deze periode wat meer voor de Guild betekenen. Ik neem het kerstverhaal (van jezus etc) wel op me ^_^ Als ik er ten minste een eigen draai aan mag maken/geven ^_^
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 6:54 am

*glompage*

Gooi er maar in wat je wilt :3
Jij hebt ultimate edit power dus als je het in enkele postjes wilt zetten, laat maar even weten ^_^ Of anders open je een speciale thread ervoor...
Kijk maar wat je doet :3

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Dec 06, 2006 7:12 am

Ik maak wel een speciale Thread smile in de Event Hall smile
PostPosted: Wed Dec 06, 2006 9:15 am

kerst .... niet de reclame stunt van cola ..... wat een op luchting , ik dacht al dat iemand over de kerstman ging beginnen xd

QYDrop

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 9:12 am

Huur nu je stalletje!
Er zijn er nog maar 11 beschikbaar op dit moment...
PostPosted: Sat Dec 09, 2006 11:29 am

Verder niemand die een kraampje wilt? 0,o

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

Miss Flowerbomb

PostPosted: Sat Dec 09, 2006 11:43 am

Yeah deze kerst wordt vet op de adpe!!
PostPosted: Sat Dec 09, 2006 12:23 pm

kittyocean
Ik wil, ondanks dat ik een verstokte sintgast fan ben en grote kerstvent hater ben, toch deze periode wat meer voor de Guild betekenen. Ik neem het kerstverhaal (van jezus etc) wel op me ^_^ Als ik er ten minste een eigen draai aan mag maken/geven ^_^

Kerstvent hater??? crying
Mijn man en ik voelen ons zeer beledigd... Gelukkig voor jou is hij er niet maar ben ik er. Ik ben een vrouw. Wij vrouwen moeten een front vormen. Een front voor de liefde. Zeg het na: EROS. Wij zijn allemaal lichtjes, jingleeee all the way!!! Trouwens weet jij of er hier ergens een kaptafel is, ik moet mijn beautycase nog kwijt. Hij zit in me slee. Kun je even iemand optrommelen om hem te halen. Anders breken mijn nagels, dat zou echt zonde zijn!

Miss Flowerbomb

kittyocean
Captain

PostPosted: Sat Dec 09, 2006 12:26 pm

Kerstvrouwtje
kittyocean

Kerstvent hater??? crying
Mijn man en ik voelen ons zeer beledigd... Gelukkig voor jou is hij er niet maar ben ik er. Ik ben een vrouw. Wij vrouwen moeten een front vormen. Een front voor de liefde. Zeg het na: EROS. Wij zijn allemaal lichtjes, jingleeee all the way!!! Trouwens weet jij of er hier ergens een kaptafel is, ik moet mijn beautycase nog kwijt. Hij zit in me slee. Kun je even iemand optrommelen om hem te halen. Anders breken mijn nagels, dat zou echt zonde zijn!

De kerstvent is zo'n rip-off van de sint XD Maar ik heb wat tegen de KerstVENT, niet tegen het kerstvrouwtje wink
Reply
Archief - Bijzondere oude Threads

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces