HullAlbertsen82's avatar

Birthday: 11/11

Contact

  • Add to Friends
  • Send Message
  • Trade Items

Equipped List

Interest Tags

Remind me to update my interests.

Wish List

 

About

تاریخچه کمپانی هواوی از مجال تاسیس تا هم اکنون

وقتی مایکروسافت نیز نتوانست

روند رشد و حفظ کاربران سیستم‌عامل‌های موبایل و طبیعتا گوشی‌هایی که‌این سیستم‌عامل‌ها را دارند از چیزی به اسم فیدبک مثبت تبعیت مینماید .



به این مفهوم که هر چه فروش گوشی‌های دارای یک سیستم‌عامل مختص بیش تر باشد , توسعه‌دهنده‌های بیشتری برای آن سیستم‌عامل نرم افزار تولید خواهند کرد . در سود تعداد اپلیکیشن‌های آن ارتقاء خواهد یافت .



هرچه هم تعداد اپلیکیشن‌ها ارتقاء یابد , طبیعتا تعداد افرادی که به‌سوی این سیستم‌عامل کشیده می‌شوند عمده میگردد .



این یک سیستم با فیدبک مثبت میباشد . ارتقا یک کدام از این دو متغیر یعنی «تعداد اپلیکیشن‌ها» و «فروش گوشی» روی همدیگر تاثیر مثبت می‌گذارد .



ایجاد یک سیستم‌عامل نو برای یک کمپانی وسیع کار سختی نیست البته تبدیل آن به رقیبی برای سیستم‌عامل‌های جانور مضاعف طاقت فرسا و نیازمند و پول و تلاش فراوانی است .



هواوی

به عنوان مثال هنگامی‌که مایکروسافت تلاش کرد سیستم‌عامل ویندوز فون خویش را رویش دهد , به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن پول پرداخت می‌کرد که اپلیکیشن خود را برای ویندوز فون هم بنویسند .



اما در غایت به جهت عدم‌استقبال کاربران و خطاها ویندوز فون , مایکروسافت این پروژه را متوقف کرد . در دنیایی که در آن غولی مانند مایکروسافت نتواند از عهده این کار بر‌آید , بعید است که هواوی بتواند .



هواوی نیز در شرایطی که بخواهد سیستم‌عامل خود را توسعه و گسترش دهد مجبور است چنین کاری بکند . تاکنون هواوی هیچ دلیلی برای چنین کاری نداشته است ; چون اندروید یک سیستم‌عامل کدباز است که هواوی آن را در گوشی‌های خویش با کمی تغییرات استفاده می کرد .



از آن‌سو هم گوگل سرویس ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری اندروید را تامین میکرد و مهم‌تر از آن یک دکان اپلیکیشن یعنی فروشگاه پلی را داشت که به تمام گوشی‌های اندرویدی خدمات ارائه می‌داد .



اندروید اکوسیستمی بود که هواوی و بقیه شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی در آن می‌توانستند حرفی برای گفتن داشته باشند . اما دستور دونالد ترامپ به تحریم هواوی سبب ساز میگردد که در فیض گوگل دیگر خدماتی به گوشی‌های اندرویدی تشکیل داد هواوی نخواهد بخشید .







تحریم هواوی , تحریم‌های نرم و طاقت فرسا

تحریم هواوی تاثیری دو جنبه‌ای داراست . جنبه اول شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای گوشی را مستقیما پایین تاثیر قرار خواهد که البته در نهایت دود آن به دیده مشتریان نیز می‌رود .



جنبه دوم تحریم هواوی همین زمینه عدم دسترسی هواوی به خدمات گوگل است که مستقیما روی بازار تلفن‌های همراه و مشتریان تاثیر می‌گذارد . ما به‌دنبال می خواهیم این دو جنبه زمینه را باز کنیم ; البته پیش از آن بگذارید پاره ای از تاریخچه‌ هواوی بگوییم .



تاریخچه هواوی

شرکت هواوی به وسیله رن ژنگفی ( Ren Zhengfei ) در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد . رن ژنگفی فارغ‌التحصیل دانشگاه چونگ‌کنیک ( Chongqing University ) چین است . وی پس از فارغ‌التحصیلی به موسسه تحقیقاتی ارتش جمهوری خلق چین ضمیمه و به‌عنوان یک محقق فناوری در این این مجموعه شاغل شد .





رن ژنگفی شرکت هواوی را در سال ۱۹۸۷ با ۲ هزار دلار سرمایه نخستین تاسیس کرد . کمپانی هواوی در ابتدای کار خویش تجهیزات سوئیچینگ را برای سیستم‌های مخابراتی می‌ساخت . این شرکت مشاوره‌های تخصصی در حوزه ارتباطات برای شرکت‌های مختلف در داخل و بیرون از هم ارائه می‌داد .















My Aquarium

Your aquarium is undergoing maintenance!

Friends

Comments

Signature

 

Recent Visitors

Forums

Posts per Day: 0.00

Total Posts: 0

My Playlist

You currently have zero playlists!