Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
Förbud mot import av Nintendoprodukter? Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Aranea

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 9:28 am

Är det någon här som har mer koll på det här ämnet? Läste på gametronics ( http://www.gametronics.se/ShowNews.aspx?newsid=13 ) att det har blivit totalförbud på import av Nintendos produkter från Japan och USA, varför gör de så, får de göra så lagligt? Funderar på att beställa ett spel eller två från yesasia, är risken stor att man inte får hem dem? /:
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:16 am

Hmms, nå, nu har jag iaf beställt ett spel. Och googlat runt lite och det verkar inte som att Bergsala har någon makt alls över det där. Så får se när jag får mitt spel~

Aranea

Drevlin
Crew

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:47 am

Anar att dom som fortsätter att sälja import spel kan bli stämde.

Sony gjorde ju det vid PSP releasen i Japan. Glömt vad sidan heter nu men *trött och glömsk* den var stor och många importerade där ifrån. Så när Sony fick veta att dom sålt PSP i Europa innan den haft sin release där lyckades dom stämma sidan på så mycket att dom ny tvingats stänga ner helt. <_<

Så du ska inte oroa dig att det händer dig något. All skuld faller på dom som importerar det och säljer det åt dig. Så var bara glad om du får ditt spel innan dom känner att dom behöver sluta importera. 3nodding

(*nyfiken* Vad köpte du? )
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:49 am

Det var lik-sang som blev stämda, jag köpte från yesasia nu. Står inget på deras sida om förbudet, är bara på gamereactor jag sett det. Bergsalas hemsida ger ju som vanligt noll information :p

Jag köpte Touch Detective till DS ^_^

Aranea

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:54 am

Jaha... minskad import är väl bra för Sveriges ekonomi. Kanske.
SYND FÖR DE ANDRA LÄNDERNA HAHA!

Dumma dem... det är ju inte precis så att ALLA går och beställer hem. Om man orkar importera från utlandet är man värd ett spel tycker jag.
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 1:44 pm

beh, jag köper i sverige ändå razz

snelhest

Aranea

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 2:24 pm

snelhest
beh, jag köper i sverige ändå razz
Allting går inte att få tag på i vårt underbara land, därför väljer vissa att importera.
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 2:50 pm

Varför blir Sverige bara värre och värre. emo

Petsy

snelhest

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 2:59 pm

Petsy
Varför blir Sverige bara värre och värre. emo

Sverige blev blått får nån månad sen. Inte för jag vet om de kommer bli bättre eller sämre nu... men iaf...
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 3:42 pm

Hm, vad är det för spel...? Vad går det ut på?

Känns ju dock rätt dumt om nu alla spelföretagen ska sätta lag på att man inte får importera när nu deras konsoler ska bli regionsfria (DS, PSP och PS3). <_>

Drevlin
Crew

Aranea

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 10:57 pm

Det är typ ett klicka-och-peka detektivspel, kan leta lite screenshots när jag kommer till skolan :p
PostPosted: Fri Dec 01, 2006 8:58 am

Aranea
Det är typ ett klicka-och-peka detektivspel, kan leta lite screenshots när jag kommer till skolan :p

Hmm, tror jag läste om det för länge sen. Typ första pratet om det. Borde jag kanske skaffa till min M3 Adapter. ninja

Drevlin
Crew

Mr_RPG

PostPosted: Fri Dec 01, 2006 11:30 am

I /rude that D:

Vafan ska det vara bra för? Svenska spel är ju typ 1/5-1/8 dyrare D:
PostPosted: Sat Dec 02, 2006 3:19 am

Jag överlever priserna i Sverige dugligt, visst, dom kunde gärna få sänkas med 100kr eller så. Det som blir hemskt dyrt är just när nya konsoler släpps som nu. Men jag biter ihop även där.
Det jag finner synd är att man går miste om spel som kan vara roliga som inte släpps här och som går att spela enkelt trots att det är på japanska. sweatdrop

Drevlin
Crew

Lingonsylt

PostPosted: Sat Dec 09, 2006 3:35 am

Bergsala är fånar.
Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games