Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
Online spel Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Shang_13

PostPosted: Fri Nov 03, 2006 2:07 pm

Jag har lite tråkigt om dagarna och vill gärna spela ett spel, men jag hittar aldrig ett spel i butikerna så jag undrar ifall det är någon som vet om det finns något gratis onlinespel som man kan tanka hem.

Ska helst vara lite mer adventure aktigt och längre än ett tråkigt flashspel, kan vara lite grann som WoW oxå men inte självaste WoW.

Skulle vara snällt om nån kunde hjälpa mig för jag är urusel på att leta. sweatdrop
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 2:55 pm

*host* MapleStory. ninja

Petsy

Mr_RPG

PostPosted: Fri Nov 03, 2006 3:22 pm

The survival quest (lr något)
RAN online
Fear combat
Flyff
Warrock
Gunz: The duel
Battle ground
Ultima online : P

etc.
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 1:59 am

Warrior2
Muonline men inte med kosor då xp

Squall83

Jalkazar

PostPosted: Sun Nov 05, 2006 10:58 am

Mr_RPG
The survival quest (lr något)
RAN online
Fear combat
Flyff
Warrock
Gunz: The duel
Battle ground
Ultima online : P

etc.
War-rock då?
Edit: Oj det va visst med ^-^
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 2:36 am

Vill rekomendera guildwars, det är inte ett gratis spel dock men det kostar ca 200kr och det är ingen månadskostnad och enligt mig roligare än wow. Det kan finnas nån test version nånstans men jag har inte hittat nån men säg till mig om du börjar spela, letar trevligt folk att spela med smile

Ulviz

Shang_13

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 4:02 am

Tack så mycket allihopa! heart
PostPosted: Tue Aug 28, 2007 9:06 am

Kostar inte Guild wars i månaden?! O_o

Manji-san4567

snelhest

PostPosted: Tue Aug 28, 2007 11:59 am

Matt_57

nope.
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 12:22 am

snelhest
Matt_57

nope.

Det man kan nämna är dock att alla patchar som släpps typ, tvingas du köpa i butik och det är dom som kostar pengar.

Sen har jag hört att max level är 20 vilket du kommer till på någon dag. Men sen går resten av spelet ut på att hänga i ett gilla och göra massa grejs. Men jag har aldrig spelat spelet så vet inte så nogrannt.

Drevlin
Crew

Ulviz

PostPosted: Wed Aug 29, 2007 1:57 am

Drevlin
snelhest
Matt_57

nope.

Det man kan nämna är dock att alla patchar som släpps typ, tvingas du köpa i butik och det är dom som kostar pengar.

Sen har jag hört att max level är 20 vilket du kommer till på någon dag. Men sen går resten av spelet ut på att hänga i ett gilla och göra massa grejs. Men jag har aldrig spelat spelet så vet inte så nogrannt.

Det släpps expansioner lite då och då, inte särkillt många, 3 stycken totalt snart och dom flesta mmorpgn har både expansioner och månadskonstnad.

Du måste nog lira precis hela dagen, veta exakt allt du ska göra och dessutom ha en grupp att göra det med från början till start för att hinna med att bli level 20 på en dag men visst är det nog möjligt, Men det som är så bra med guildwars är att det inte bygger helt och hållet på levels som 98% av alla online rpgn gör utan istället bygger det mer på hur bra du är som spelare och att lista ut vilka uppsättningar och kombinationer av "skills" som fungerar bäst.

Finns så mycket mer innehåll i GW än i dom flesta andra online rpgn, till exempel en bra story och nästan endlöst med quests och missions att göra även efter du kommit till level 20.
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 3:08 am

Ulviz
Drevlin
snelhest
Matt_57

nope.

Det släpps expansioner lite då och då, inte särkillt många, 3 stycken totalt snart och dom flesta mmorpgn har både expansioner och månadskonstnad.

Du måste nog lira precis hela dagen, veta exakt allt du ska göra och dessutom ha en grupp att göra det med från början till start för att hinna med att bli level 20 på en dag men visst är det nog möjligt, Men det som är så bra med guildwars är att det inte bygger helt och hållet på levels som 98% av alla online rpgn gör utan istället bygger det mer på hur bra du är som spelare och att lista ut vilka uppsättningar och kombinationer av "skills" som fungerar bäst.

Finns så mycket mer innehåll i GW än i dom flesta andra online rpgn, till exempel en bra story och nästan endlöst med quests och missions att göra även efter du kommit till level 20.
Men så då kan man köpa (bara ex) Guild Wars Nightfall ? utan att jag behöver betala i månaden?
Enbart expansioner lär jag betala isånna fall?

Manji-san4567

Mr_RPG

PostPosted: Sat Sep 01, 2007 3:42 am

Du måste ha orginalet av Guildwars för att kunna använda exps, men om du menade om en månadsavgift kan tillkomma med en exp, så är det inte så.
PostPosted: Sat Sep 01, 2007 6:50 am

aha okej.
Men är nightfall ett expansion?.
så kanske vissa expansioner har månadsavgift?.

Manji-san4567

Mr_RPG

PostPosted: Sat Sep 01, 2007 1:15 pm

Nej, jag tror inte det. Det skulle ju förstaöra deras avgudade f2p status.
Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games