|
|
|
|
Posted: Thu Oct 05, 2006 9:08 am
Idag, när jag var i skolan (Huddinge gymnasium) såg jag nya lappar (finns alltid massa lappar) som var uppsatta lite varstans. På dem stod det att det kommer hållas ett konvent i MIKUSAGIS SKOLA!
För mer information, besök Zakigakkai.se.Quote: Zaki Gakkai 06För att lysa upp mörka november anordnar Doyoubikai och j-rock föreningen Raison d'Être gemensamt ett konvent på Huddinge gymnasium! Det blir anime och japansk rockmusik i en skön blandning på Zaki Gakkai - Nöjesträffen på Udden - med massa olika aktiviteter, två filmsalar och japanskt café. Platsen är Huddinge gymnasium, Huddinge och tiden den 25-26 november. Det kostar bara 150 kr för hela helgen! Och halva priset för föräldrar som ledsagar våra yngre besökare! Quote: På schemat står bland annat: Anime- och jrockvisning Föredrag och diskussion om manga, jrock osv. Pysselbord (kattöron, origami, Narutopannband, lolitasaker m.m.) Tecknarverkstad. Försäljare med manga, merchandize, japanskt gatumode och annat. Besökarnas försäljningsbord och auktion, där du kan sälja dina prylar Workshops om karaoke och fanzine Ovanliga japanska TV-spel och dansspel Karaoke – jrock, anime och engelskt! Sjung, och om du vill, tävla. Modevisning med spännande alternativa kläder från Japan Tävlingar: Teckna på tid, cosplay, ätpinnetävling, gissa-vad-de-sjunger och mer Japanskt café med musiktidningar och EGL-tidningar att bläddra i
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Oct 05, 2006 9:10 am
ZOMG lista!Närvarar förmodligen
blackheart Pappiliott Mikusagi Lingonsylt Närvarar kanske
Dark Erica Peipha Niddler IceMina (eller vad hon nu hette på Gaia) Legions_ Sakana-sama Närvarar förmodligen inte ???
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Oct 05, 2006 4:53 pm
Jag såg en lapp om ett konvent på HGY häromdagen biggrin Tänkte på dig då för jag vet att du går där. Tänkte nog att jag skulle påpeka det för dig men jag glömde det xd xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Oct 06, 2006 10:17 am
Jag och min pojkvän ska dit och sälja saker ^__^;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Oct 06, 2006 11:52 am
blackheart Jag och min pojkvän ska dit och sälja saker ^__^; YAY! biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Oct 07, 2006 8:48 am
Mikusagi blackheart Jag och min pojkvän ska dit och sälja saker ^__^; YAY! biggrin Så spara nu ihop massa pengar och köp saker av oss heart 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Oct 07, 2006 10:28 am
blackheart Mikusagi blackheart Jag och min pojkvän ska dit och sälja saker ^__^; YAY! biggrin Så spara nu ihop massa pengar och köp saker av oss heart 3nodding Vad säljer ni?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Oct 07, 2006 10:57 am
JAGVILLKOMMAJAGVILLKOMMAJAGVILLKOMMA >3< <333
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Oct 07, 2006 11:54 am
Peipha blackheart Mikusagi blackheart Jag och min pojkvän ska dit och sälja saker ^__^; YAY! biggrin Så spara nu ihop massa pengar och köp saker av oss heart 3nodding Vad säljer ni? Japanska skivor och DVD, Hello Kitty gosedjur och väskor mm, japanska märkeskläder (typ Anglic Pretty och Putumayo), mobilsnören och nyckelringar och sånna småsaker med anime/manga-karaktärer, spel till bla Nintendo DS och massa mer saker~~ *skamlös reklam* :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 08, 2006 5:07 am
Vet någon ifall man kan köpa biljetter på annat vis än på Uppcon?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 08, 2006 5:31 am
Mikusagi Vet någon ifall man kan köpa biljetter på annat vis än på Uppcon? Om du mailar nån som jobbar där kan du boka en :3 Vet inte vilka men det står på sidan har ja för mej~~
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 08, 2006 5:46 am
Nu klistrar jag in ett mail från Dancing Moon här. Jag har fått det via Svmoon, en maillista för svenska Sailor Moon-fans.
"Hej
Man kan köpa biljetter i dörren också =) Vi ska bara ha ett förköp på Uppcon för vi behöver lite kontanter innan konventet startar ^^;
Tyvärr kommer vi nog inte visa Sailor Moon S, utan bara musikalen crying Det blev för mycket film och man måste kompromissa. Men nästa gång, alltså...
Däremot har vi många Sailor Moon låtar i karaokerummet. Senast tillkomna är Heart Moving på svenska. Inte så bra kvalitet, men man kan ju alltid sjunga med ^^
/Dancing Moon"
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 08, 2006 9:28 am
Blackheart: GAH! Angelic Pretty!? ;__; Noooes jag kan ju inte åka!3 *vill ha*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 08, 2006 11:37 am
Sostrate Blackheart: GAH! Angelic Pretty!? ;__; Noooes jag kan ju inte åka!3 *vill ha* ;~~; Jag och min pojkvän ska öppna en sida snart och sälja saker på ^^ Förhoppningsvis får vi in lite mer AP-saker snart ^^ Edit: *kidnappa tråden* >:3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 08, 2006 12:34 pm
blackheart Sostrate Blackheart: GAH! Angelic Pretty!? ;__; Noooes jag kan ju inte åka!3 *vill ha* ;~~; Jag och min pojkvän ska öppna en sida snart och sälja saker på ^^ Förhoppningsvis får vi in lite mer AP-saker snart ^^ Edit: *kidnappa tråden* >:3 Åuuwhh~ då får du gärna meddela mig om det!:3 ^___^ heart
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|