Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Ensimmäinen Näkemänne Anime Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Jusu Kilappa

Shirtless Sex Symbol

9,450 Points
  • Money Never Sleeps 200
  • Wall Street 200
  • Signature Look 250
PostPosted: Fri Aug 11, 2006 1:53 pm

No niin, elikkä tässä tarvitaan hyvää muistia aivan kersaikään asti. Muistatteko kaikki mikä oli ensimmäinen anime jonka eläessänne katsoitte, vaikka ette vielä silloin tienneet mitä se edes olit?
Ensimmäiset animet jotka itse näin ovat mm.

Grand Prix
(alkuperäinen nimi: "Arrow Emblem: Grand Prix No Taka")
Katso sarjan aloituskohtaus tästä:
http://www.youtube.com/watch?v=ZtY6sQV1vyI

Starzinger

Candy Candy (ainakin pätkittäin)
Katso sarjan aloituskohtaus tästä:
http://www.youtube.com/watch?v=8HvlAFydq4E

Elikkä suurin osa tuohon aikaan oli jo alunperin 70-luvulta peräisin olevia klassikoita.
Jos joku teistä tietää/tuntee nämä ennestään, mainitkaapa ihmeessä! biggrin

Ja toki kertokaa omat kasarimuistonne blaugh
PostPosted: Fri Aug 11, 2006 3:03 pm

Heikot muistikuvat useimmista.

- Lady Lady.
Tämä ainoa josta muistan muutamaa sceneä enemmän. Pikkutyttö (Lin?) oli lentämässä(??) äitinsä kanssa isänsä(?) luo, tapahtui kuitenkin onnettomuus ja tytön äiti kuoli. Isän luona hänellä oli joitain ongelmia Saara-nimisen sisko(puolen?)nsa kanssa, joka kuitenkin hyväksyi tytön pikkusiskokseen jossain vaiheessa.
- Candy Candy.
- Hopeanuoli.
- Grand Prix
- Taistelu Maasta

Liffy Glitter

Taxet
Crew

PostPosted: Fri Aug 11, 2006 4:22 pm

Kun vain muistais... Ensimmäinen anime jonka itse pystyin luokittelemaan animeksi oli naruto, mutta sitä ennen olen kyllä hopeanuolta muistaakseni katsonut. neutral
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 1:02 am

Mä luulen, että missasin nuo aika hyvin...

Ranma elokuva lie eika jota olen nähnyt. En edes ole varma mikä niistä... Eikun joo... se missä ne menee niiden porttien läpi päästäkseen jonnekin... pelastamaan jonkin... Olen nähnyt sen kyllä sittemmin kunnolla uudestaan, mutta siitäkin on jo aikaa.

Eka jota todella aloin katsoa, siis seurata tarinaa jne oli sitten varmaan His and Her Circumstances taikka Berserk. Samalla kertaa tuli katsottua, että en ole ihan varma.

GITS leffan näin myös noihin aikoihin.

Ja nämä oli sitten jo 2000 luvulla... gonk

Eathlinn
Crew

Princess_Anoukh

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 1:33 am

minun ensimmäinen oli candy candy. haluan tosissaan koko sarjan.

seuraava oli hopeanuoli
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 3:27 am

Näkymätön ystävä eli Totoro ja Punainen Sika, Ylehän ne silloin joskus näytti. Valitettavasti Totoro on nauhalla mutta alku puuttuu ja Sikakin löytyi joskus nauhoitettuna mutta kadonnut vuosia sitten. o___x Ja Hopeanuoli, tietysti.

thoughtless`

Taxet
Crew

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 3:30 am

thoughtless`
Näkymätön ystävä eli Totoro

Aivan! Se unohtui.

Muistaakseni olin sangen pieni joten se oli minulle sen astisen elämäni suurin WTF elämys. o.O
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 3:44 am

Liftra, kiva kuulla etten ole ainoa joka tuntee Grand Prixin. biggrin

Niin Hopeanuolikin oli niitä ensimmäisiä. Itselläni on myös Punainen Sika TV:stä nauhoitettuna. Olen kyllä miettinyt sen hommaamista DVD:lle.

Jusu Kilappa

Shirtless Sex Symbol

9,450 Points
  • Money Never Sleeps 200
  • Wall Street 200
  • Signature Look 250

thoughtless`

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 4:19 am

Punainen Sika dvd:llä? Tahtootahtootahtoo!
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 4:45 am

Ööh, Totoro, "Tyttö tuollainen" (siskoni käytti tuota nimeä, muuta en tiedä... muistan kyllä mitä siinä tapahtui) ja auto/robotti -anime. Ajalta silloin kun en osannut lukea, Totoro oli silti ihana ja jopa tajusin juonesta jotain... En kylläkään miksikään faniksi ruvennut, piirsin vain ukkoja joilla oli isot silmät... xp

Ensimmäinen virallinen anime-katsominen, jolloin tiesin sen olevan animea, taisi olla Naruto tai Henkien kätkemä... että silleen... 3nodding

Wozie

Jusu Kilappa

Shirtless Sex Symbol

9,450 Points
  • Money Never Sleeps 200
  • Wall Street 200
  • Signature Look 250
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 7:46 am

thoughtless`
Punainen Sika dvd:llä? Tahtootahtootahtoo!
Katso

www.filmifriikki.fi

Tai jos satut kuljeksimaan Helsingissä niin sellainen paikka kun Pieni Leffakauppa on kans yks paikka mist sen voi saada, siinä missä kaikki muutkin Studio Ghiblin tuotannot.
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 7:47 am

Ooooo. Kiitosta paljon tuosta linkistä ja tiedosta!

thoughtless`

Liffy Glitter

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 10:09 am

Kiitos kirjastomme kiitettävän muinaisjäänneanimetarjonnan, oli myös jokin Dracula-elokuva. En muista siitä muuta kuin että siinä oli maailman kamalin dubbaus (siis ihan kamala-kamala, ei huvittava niin kuin Digimonissa), ruskea koira jonka nimi oli Valkoinen Jumala (höhöhö) tai jotain sinnepäin, paljon saatananpalvojia, Dracula... Saatanakin ilmestyi jossain vaiheessa.
Mummo järkyttyi kovin siitä ohjelmasta.

Ja ala-asteella katsoimme jonkin Frankenstein -elokuvan myös, hämärän muistikuvan perusteella sekin oli animea (ainakin siinä oli ne "perinteiset" vanhan animen dubbaajat)... siitä en muista paljoakaan, jostain syystä pelkäsin sitä ohjelmaa kauheasti (= olin kädet silmillä) sweatdrop

Ja oli nuo Totorot ja Punaiset Siat minullakin, tokkiisa.

Sitten kirjastoon alkoi tunkea ihan jumalattomasti vähän kaikkea kivaa ja vähemmän kivaa. Wicked City (a.k.a Liftis tapaa Lonkerohirviöanimen), Detonator Orgun, Devilman 1&2 (ihan parhaita!), Lady Oscareita muutama, Candy Candy Special (OVA?)... ää, en muista enää, mutta kaikki katsoin.

Sitten videopelien (= Tekkenin) kautta jotenkin hämärästi tutustuin Sailor Mooniin ja Evangelioniin, mutta ne olivat vain videopätkiä netistä... ei mitään varsinaista katsomista, siis rofl

...ja sitten keksin että hei, netistä saa ihan kokonaisiakin jaksoja. ninja
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 10:33 am

Hopeanuoli ja Candy Candy.

Candy Candy oli ihan kamala kun se oli niin surullinen, en pystyny kattoon siitä kun osan ku itketti niin kamalasti, ikää ehkä hurjat 8 tai jotai sellasta. Hopeanuolestaki oon nähny ne leikatut versiot, ne vähän kesymmät. Ala-asteella tuli tietty katottua Pokémonia sweatdrop

Sini X

6,500 Points
  • Elocutionist 200
  • Forum Sophomore 300
  • Forum Regular 100

Wozie

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 10:40 am

Ahh, mulla on kaksi jaksoa (?) Lady Oscaria videolla kotona. Katoin ihan hirveästi pikkusena, oli niin nättejä kaikki. Ja opin sanan 'lumppu' siitä... sweatdrop
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces