Welcome to Gaia! ::

Gaia Online is currently under maintenance. We will be back at around 3:20AM, PST.

Reply Arkivet
Meet the mortals. Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Valgarv

PostPosted: Wed Jul 19, 2006 2:45 pm

Information:

"Meet the mortals" är ett projekt som ska göra så att vi här på Svenska Gillet, och även utanför gillet, ska lära känna varandra lite bättre.
En gång i veckan, på lördagar, kommer en ny intervju att läggas in.
Frågorna som kommer att ställas kommer att vara standar frågor som alla som intervjuas kommer att få + några frågor som medlemmarna från forumet vill veta. Dessa frågor kan postas in tråden "Meet the mortals - Frågor!" Där avslöjas också på måndagar, vem som intervjuas på lördagen.

Alla som intervjuas kommer att väljas av den föregående. Jag kontaktar alltid den utvalde innan jag skriver något här i tråden. Så Om personen inte vill blir intervjuad, slipper den alltså. Intervjuerna kommer att hållas på MSN, i förutsättning att personen i frågan har det.

Trevlig läsning.

/Valgarv
PostPosted: Wed Jul 19, 2006 2:46 pm

Valgarv

Valgarv

PostPosted: Fri Aug 04, 2006 5:16 pm

Interjuv med BlixtraUser Image

Registered: 08/17/2003

Namn: Ida Lindberg

Född: 1989-03-17

Bor: Gävle

Familj: Bor med min mamma och två av mina 7 syskon.

---------------------------------------------------------------------------

Vad betyder ditt nick och hur kom du på det?

Mitt nick är nog ganska självklart vad det betyder, det betyder ju "Att blixtra" och ja hur jag kom på det kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg, det var faktiskt 3år sedan, men det var typ något med att jag ville heta något på svenska för att visa alla svenskar att jag var en svensk och något som endå lät helt Ok på engelska, så blev det bara blixtra. Sen dess har jag i stort nickat det överallt.

Låter ju logiskt. Vad brukar du tänka på när du gör en avatar?

Vad brukar jag tänka på? Klurig fråga.. Hmm.. Ja det är väl så att jag bestämmer mig för två eller tre färger, tex som den kombinationen jag har nu, rosa, vit och svart och så försöker jag matcha med dom items jag har och så. Ibland tänker jag också på tex personligheter, om jag vill att det ska vara en glad avatar tex ja då klär jag den i färglada kläder och om den ska vara emo så blir det ju såklart mörkare kläder.

Snyggaste manliga och kvinnliga kändis?

Snyggaste manliga, utan tvekan Gackt. Waka, sångerskan i Danger Gang.

Beskriv dig själv med ett ord.

sepe xD

Vad fick dig att registrera dig på Gaia? Och vad fick dig sen att bli medlem i Svenska Gillet?

Det var en gammal medlem, memmi, om du minns henne? xd Som ja, gick i paralellklass med mig och hon berättade om gaia för mig och jag skuttade in och blev medlem. Jag blev inbjuden i Svenska gillet av Yannah tror jag, och det var nog för att jag hängde lite i ICA Konsum när den fanns i chatterbox?

Vad är bäst/sämst med Gaia och Gillet?

Ja, det bästa med hela gaia och även gillet är ju alla underbara människor som finns där! Jag skulle aldrig åkt till J-cult om inte Gaia fanns typ.
Det sämsta är med gaia i stort är väl också att det finns idioter som typ hackar och sånt. Visst det är bara pixlar man blir av med, men måste man verkligen sno pixlar?
Det sämsta med gillet är att det börjar bli lite spammigt och så och att det inte är så jättemånga online där längre, men det blir säkert bättre till hösten och vintern då man inte orkar vara ute lika mycket.

Hur känner du som senast valda mod till Svenska Gillet? Hur har "jobbet" varit hitills? Vad finns egentligen i den där mod-tråden som bara ni moddar kommer åt? ninja

alltså jobbet är inte direkt ansträngande än så länge. dom flesta i gillet sköter sig och ja det skapar inte sååå mycket problem. och vad som finns där är hemligt. ninja

Vad gör du om 5 år?

Då går jag säkert fortfarande i Skolan, fast ja på högskolan då. Kanske serietecknarhögskolan eller något som har med design att göra. Eller så jobbar jag väl på McDonalds xd

Hårt jobb på McDonalds har jag hört.. Så vad för musik lyssnar du oftast på?

Jag lyssnar på emo, punk, rock, chip, liiiiiite hiphop, tv-spelsmusik, animemusik osv osv. Jag har ingen begränsning inom musik.

Vad skulle du göra om du fick en miljon?

Då skulle jag ta första bästa flyg till Japan och shoppa i Harajuku :B

"Varför har hennes avatar inte rosa hår?
Varför är hennes avatar en kille?"
Ja, varför har du bytt avatar till en manlig? Vad hände med rosa lilla flicka Blixtra?

Haha jag har haft en tjejavatar i nästan konstant 3år förutom något avbrott på en vecka då jag hade en manlig en, och ja, jag tröttnade, plus att jag kan rita massa shounen aibilder med mina killkompisars avatarer nu. It's le hawtness, men jag kan försäkra er om att den rosa lilla flickan Blixtra kommer tillbaka sen igen smile

Vad är det bästa med Gävle?

Mitt-i-ån-stället påväg in till våran jättestora park bolougnern aka. The bluge.

Vilken färg är din tandborste?

hmm, jag har en gul och en med batman på =D

Jäklar hård brud du är. Vad vill du bli när du blir stor?

Jag vill bli uppskattad och stöttad till 100% för den jag är och för det jag gör och väljer att göra

Vilken är din favoritpokémon? Varför?

Pikachu bara för att han är så söt *___*

Favoritanime karaktär?

Hmm grymt svår fråga. *___* Men jag tar Tamaki från Ouran High school host club bara för att han är dum, blond och blåögd, precis som jag! xd
+ att han är snygg B)

Skulle du secksa upp honom? (Obvious fråga.)

OH YÄSH I WOULD *nosebleed*

Och slutligen.. Vad tycker du om dessa avatarer? Vad för känslor väcker dom inom dig?
User ImageUser Image

Dom gör mig alldeles varm om hjärtat, en sån vänskap som bygger på att avatarerna ska se likadana ut.. Något vackrare finns inte, det är tom vackrare än en vit plastpåse!

Tack så mycket.

np :'3 Du måste ju ha; "Finns det något du vill säga till alla i gillet?"

Tr00. Shoot.

XAVIER v(^^) pirate

... Inga fler frågor.
PostPosted: Thu Aug 10, 2006 4:10 pm

Interjuv med Nightmare AsuraUser Image

Registered: 04/10/2004

Namn: Robin Lindström.

Född: 1987-08-25.

Bor: Skellefteå.

Familj: Mor, far, två bröder och en syster.

Vad jag minns så ville jag egentligen bara ha "Asura" som nickname, men det var upptaget. Tror att jag la till "Nightmare" för att jag spelade mycket Soul Calibur 2 då. Namnet "Asura" har jag använt ett bra tag, fick det från spelet Golden Sun.

Fint. Vad brukar du tänka på när du gör en avatar?

Vet inte riktigt, personlighet kanske. Vill väl att avataren ska representera mig på något sätt, så jag väljer väl ofta saker som passar mig. Att färger ska matcha känns inte lika viktigt.

Ingen aning, ser knappt på film/kändisprogram. Och dom kändisar jag känner till var det länge sen jag såg, så jag vet inte om dom är snygga.

Låter lite out of date det.. Beskriv dig själv med ett ord då.

Mystisk. ninja

Vad fick dig att registrera dig på Gaia? Och vad fick dig sen att bli medlem i Svenska Gillet?

Minns faktiskt inte vad som fick mig att bli medlem på Gaia, minns inte ens hur jag fick reda på hemsdan. Kan tänka mig att jag blev medlem i Svenska Gillet eftersom jag skrev ganska mycket i ICA/Konsum-tråden, massa trevliga personer.

Vad tycker du som ditt jobb som mod i Svenska Gillet? Hur aktiv är du som mod?

Kändes som att man hade lite större respekt som moderator förut. Det har väl en fördel också, eftersom man blir behandlar efter vem man är, inte efter vad man är. Man kanske är moderator, men man är väl fortfarande människa.
Är ganska aktiv, även om det inte märks. Men för tillfället verkar inte moderatorernas assistans behövas så mycket, vilket är bra på ett sätt, eftersom det bör tyda på att medlemmarna sköter sig.

Vi andra då, som inte är moderatorer? Tycker du inte vi behandlar varandra efter vilka vi är? Eller vad är det du menar med det?

Jodå, det tycker jag. Vad jag menade var att det kan vara lätt att behandla moderatorer bättre än resten av medlemmarna just för att dom kan ändra det man skriver och sparka ut andra medlemmar. Men jag tycker att alla medlemmar, i alla fall dom som är aktiva, är väldigt trevliga mot varandra.

I see. Några framtidsplaner?

Njae, förhoppningsvis får jag användning för mina kunskaper inom bild och teckning. Har inte funderat så mycket på hur saker och ting ska bli, men det löser sig nog.

Vad är drömjobbet för dig?

Ett jobb där jag trivs med arbetsuppgifterna, trivs med arbetskamraterna och trivs med arbetsmiljön. Vet inte om det finns ett sånt jobb, hoppas. xd

Tja, det är ju inget drömjobb om man kan få det, antar jag.. Vad lyssnar du för slags musik? Vad strömmar ut från dina högtalare för det mesta? Och vad lyssnar du på nu?

Har ganska blandad musiksmak, lyssnar helst på musik med bra melodi och och en sångare som kan sjunga. Ballad eller hård rock spelar inte så stor roll, tycker att det finns bra och dålig musik inom de flesta genrer. Lyssnar sällan på musik på dator/cd-spelare, för det mesta är det väl radion som är igång. I skrivande stund lyssnar jag inte på någon låt alls.

Tandborstsfärg?

För tillfället, vit och blå.

Skostorlek?

Omkring 47, ungefär.

Vad har du att säga om politik?

Like, boring. gonk Är inte så intresserad, tycker att det bara blir en massa tjaffs.

Fildelar du? Stödjer du det?

Nej, fildelar inte längre. Har inget emot att personer gör det däremot, men jag stödjer det inte direkt heller. Är ganska neutral angående fildelning.

Favoritanime och karaktär? Varför?

Tror inte att jag har någon favorit, men jag gillar Yoh Asakura från Shaman King just för att han är så lugn och sansad även i tuffa situationer.

Hur många par skor har du?

För tillfället, tre. xd

Dark Erica
Vilket kön har du egentligen? jag blir så förvirrad! >.>

Once and for all; jag är kille/man. cool

Om jag säger "Tenktakler" vad säger du då?

Rastaman, din avatar är kewl! O:

Och för att avsluta bra, så frågar jag: Finns det något du vill säga till alla i gillet?

Kasta inte sten i glashus.

Tack så mycket.

Tack, själv.

Valgarv

Valgarv

PostPosted: Fri Aug 18, 2006 4:29 pm

Interjuv med DrevlinUser Image

Registered: 07/02/2003

Namn: Pierre Lundkvist.

Född: 1986-07-19 (19 Juli 1986) ^_^

Bor: Västerås

Familj: Såklart en morsa och farsa. Sen två systrar och också en bror. Är dock det yngsta barnet.

Då börjar vi med dom "riktiga" frågorna då. Vad betyder ditt nick och hur kom du på det?

Betyder ingenting...tyvärr. Fick bara för mig att byta 'net name' en dag, hade dålig fantasi och hittade namnet i en bok (Drakvingar). Var ett land i den boken. Har dock aldrig läst den trots att den står i min bokhylla.

M'kay. Vad tänker på du när du fixar till din avatar då? Vad jag har märkt ändrar du på den väldigt sällan? Hur kommer det sig?

Tidigare, när jag ändrade på den, brukade jag utgå ifrån få objekt/kläder jag gillade och försökte få ihop något som passade med dom tillsammans.
Men som du säger, gör det knappt längre. Just för att jag inte hänger på Gaia lika mycket. Kollar till gillet och PMs ett par gånger om dagen bara. Så jag bryr mig inte om att "klä upp" mig längre.

"kollar till gillet"? Hur brukar det gå till? Hur pass mycket anstränger du dig som moderator i Svenska Gillet? Och vad tycker du om det "jobbet" du har som moderator?

Jag kollar helt enkelt om det kommit nya trådar på den första sidan, spel sub topicen, och konvent sub topicen typ. Dom jag känner att jag har duglig koll på. Upp till 13 får man ju ändå t.ex inte göra något i. XD
Jag försöker väl anstränga mig så pass mycket jag orkar. Folk på gillet sköter sig ju dugligt, ytterst sällan man behöver kliva in och göra något. Fast jag brukar inte fördjupa mig i topic som ICA/KONSUM ifall någon beter sig illa under en konversation.

"Jobbet"? Jodå, det är faktiskt rätt kul. Ger en svag känsla utav makt. *evil laugh*

Heh, låter inte så illa. Och nu, är du man nog att ge oss ett svar på vad som finns i Moderator sub-forumet som inte vi dödliga inte kommer in i? ninja

Nej? XD Är ju en del av ens "makt" man känner att man har. ;p

Fast...kan ju säga att det inte händer allt för mycket där inne. Kanske kollar in där en gång i månaden eller så för att jag alltid glömmer. XD

Damn gonk Oh well, moving on. Snyggaste manliga och kvinnliga kändis?

Ehh...du...det har jag då inte tänkt på på lääänge. XD Tyvärr (om det nu ens är så speciellt) så har jag slutat försöka värdera kändisarna så. Minns dom helre för vad dom kan. ^_^

Hmm...det enda direkt som ploppar upp i mitt huvud vore "gamer" eller "slacker", välj själv vad ni anser mig som. ^_^

Bra svar! Sånt gillar vi. Vad fick dig att registrera dig på Gaia? Och vad fick dig sen att bli medlem i Svenska Gillet?

Hmm...minns att det var min polare Petter (.nemo på Gaia, dock hänger han inte där längre) som nämnde det för mig.
Sen hur jag kom med i Gillet var väl just för att jag känner ägarens familj så väl, där med känner jag folk som Yannah, chibi_chan, chibi_chocobo och Puchiko-chan...om jag minns alla rätt. XD Så man fick rätt snabbt reda på det medan Yannah samlade ihop guldet för att kunna starta upp det hela, och jag blev där med medlem så fort det startades. ^_^

Vad finner du sämst/bäst med Gaia och Gillet?

Sämst: Det är stort, och där med blir det väldigt mycket jobbiga personer.

Bäst: Det är stort, där med finns det mycket olika personer att kunna lära känna om man nu vill det och har turen att hitta någon trevlig.

Har du några framtidsplaner då? Vad gör du om 5 år?

I dagens läge har jag inte en aning. crying
Hoppas helt enkelt ha ett jobb jag trivs med och flyttat hemifrån. Vore kul också om jag och min lilla tös fortfarande höll ihop så länge. ^_^

En miljon är din. Vad gör du med pengarna?

Skulle nog första skaffa sjystare möbler och grejer till mitt rum. Typ bättre bokhylla, sjysst soffa, skrivbord o.s.v. Samt skulle jag lätt slänge ut en del på PS3 och en Wii + lite spel och tillbehör. Samt en riktigt nice HD TV. Sen skulle det nog bli att spara så man enkelt kan köpa saker man vill ha och om man vill flytta hemifrån vilket jag inte vill göra förns jag har ett ordentligt jobb. Men jag skulle nog ta en resa eller så, till platser jag velat besöka. Tokyo vore givet samt t.ex New York och andra platser.

Och nu läsarnas frågor. Favoritspel? Motivera ditt svar.

Det går bara inte. crying
Jag är en gamer som gillar olika genrer. Jag spear fighting, plattform, pussel, skräck, RPG, äventyr, FPS, party racing, musik spel...det enda jag inte direkt gillar är sportspel och tunga emulator spel. Så jag har svårt att bestämma mig för ETT spel som vore det bästa. För även om jag t.ex älskar Final Fantasy IX (se min motivation i spel subforumet till det) så är det inte hälften så kul som t.ex God of War. Så kan tyvärr inte ge ett svar på den frågan eftersom jag skulle behöva bestämma mig för en favorit inom varje genre. x_x Sorry.

Vad brukar din första tanke vara när du vaknar? Och vad gör du helst om dagarna?

Jag tänker inte när jag vaknar. XD Jag har en viss rutin som gör att jag kommer igång om mornarna så det mesta jag gör under morgonen är enkel, nästan inprogramerad, rutin. Låter tråkigt, jag vet, men det funkar.

Om dagarna gillar jag mest att chilla. Kan jag så hänger jag gärna med vänner annars tar jag det lugnt framför datorn/PlayStationet/DSen. Men just nu har jag praktik om dagarna så man är upptagen med det mellan 12-18 oftast. Men det är rätt skönt att känna att man gör något istället för att bara sitta hemma vilket det oftast blir i mitt fall (ja jag är lat! XD).

Vad är det bästa mottot, enligt dig?

Tänker inte så mycket på det... Kommer inte på något just nu heller, fick hjärnsläpp där. XD

You fail! *Fist of fury* Men.. Om du var ett djur, vilket skulle det vara och varför?

Hmm...någon typ av vildkatt tror jag. Jag finner katter som fina och smidiga djur. Men vanliga hemmakatter är så lata eller vad man ska säga. Vore nice och få vara något vilt så man får jaga maten själv o.s.v. Så något i stil med tiger kanske eller så. =^_^= Fiiin kisse!

Tycker du om barn?

Ehm...ska nog göra detta så kortfattat som möjligt så jag inte försäger mig. Men mitt svar får bli...nej. <_<

Bra svar. Favoritanime och karaktär? Varför?

Ooo...Cowboy Bebop. ^_^ Stilen passar mig så perfekt helt enkelt. Slacker besättning som tar dagarna som dom kommer i hopp om att fixa cash till något så enkelt som mat. Samt är musiken skön enligt mig och tycker den är välgjord och ger bra stämning. Karaktärerna är bra och stiliga samt intressant bakgrund. Sen är många av deras "bounties" roliga/intressanta också.

Karaktär, måste nog bli Spike Spiegel, han som typ är huvudkaraktären i Cowboy Bebop. Han har helt enkelt en skön slacker stil men är samtidigt en cool tuffing som älskar våghalsiga saker. Samt är han inte den dära stencoola typen utan är roande på samma gång. Känner att jag förklarar rätt dåligt just nu men, det får tyvärr duga för stunden.

Jag tycker du förklarar riktigt bra, så som det ska gå till. Musik då? Vad lyssnar du på mest, och vad lyssnar du på för stunden om du lyssnar på något alls?

Musik är också väldigt blandet precis som min smak för spel. Jag gillar väl lite allt möjligt. Dock svårt för hiphop, men görs rap som det ska vara så kan jag gilla det (jag vill ha bra texter och inte höra hur dom sjunger om att dom är coola, har mycket bling bling och blåsta bimbos att leka runt med i sin feta villa, vad hände med att växa upp i det jobbiga 'hoodet'?). Men jag gillar gärna lite tyngre musik, dock inte allt för tungt, eller så ska det vara slappt och bara skönt att slappa till.

För stunden så lyssnar jag inte på något (kollar videos på nätet), men kan ju nämna att det ligger Cowboy Bebop musik i min MP3:a för stunden som jag lyssnat på en hel del på senare tid. XD Där finns en skön blandning av slappa låtar som gör sig bra när man är ute och vandrar, eller som bara helt enkelt är fina. ^_^

Låter ju rätt skönt. Visste ju själv redan innan jag ställde frågan att du hade bra musiksmak, med tanke på att jag såg dig på Play! A video game symphony. Good times.
Dåså, för att avsluta det bra, något du vill säga till alla i Svenska Gillet?

Riktigt good times. ^_^

Ehm...uhh...nahh. Dom sköter sig så pass bra så jag kan inte komma på något direkt att säga. Men kan ju alltid säga att man hoppas gillet hålls kvar länge till så att inte alla bara försvinner. Vore tråkigt så jag hoppas ni inte smiter. <_< XD

Tack så mycket, och vi syns imorgon.
PostPosted: Sat Aug 26, 2006 3:17 pm

Interjuv med Chibi_chanUser Image

Registered: 07/23/2003

Namn: Anna Engelbrektson

Född: 91-02-11 (11:e feb)

Bor: Västerås

Familj: Bor med mina båda föräldrar och två bröder

Mitt nick, chibi, betyder liten. Jag är väldigt kort för min ålder. Det började med att några kompisar sade att jag var så "chibi" och började därefter att kalla mig för chibi.
När jag skulle skaffa gaia så ville jag heta chibi, men det var upptaget, då blev det chibi_chan istället.

Vad brukar du tänka på när du gör en avatrar och vilket är ditt favorititem på Gaia? Äger du det itemet?

Tänka på? Oj. Jag tänker inte speciellt mycket xD. Nej men, jag kollar väl så att de items jag väljer passar någorlunda ihop. Tycker om att matcha med färger lite grann.
Ganska ofta brukar jag låta mina kompisar leka med min avatar. Då blir det oftare fler olika stilar än om bara jag gör.
Mitt favorititem, hm...ja men det är klart. Det måste vara min AFK. Så alltså har jag en sådan, även IRL. Annars gillar jag basic skirts också.
<.<

Vad fick dig att registrera dig på Gaia? Och hur hittade du till Det Svenska Gillet?

Min brorsa hade gaia och hade ett gille. "The Chocobo Knights". Jag ville vara med i gillet och blev därför medlem på gaia. Tyckte även mycket om avatarerna.
Svenska Gillet var inte så vårt att hitta för min del. Det var ju min kära mor Yannah som startade det.

Vad är bäst/sämst med Gaia och det Svenska Gillet?

Det bästa är att det är jag som är ledaren över Svenska Gillet. (inoffciellt). xD Nejdå. Det bästa är människorna. Självklart.
Det sämsta är att det inte är speciellt aktivt längre.

Gaia då?

Det bästa med gaia är också människorna. Det är nog även det sämsta med gaia. Jag tycker inte heller om hur stort det har blivit. Så jag hänger mycket mer i olika gillen. Där trivs jag.

David Boreanaz, första säsongerna Buffy. Kvinnlig vet jag inte.

Ah, Angel? Han är cool. Beskriv dig själv med ett ord!

ett ord, hjälp. Glomp-oholic

Haha, uppenbart svar ^^ Hehe, hur känner du för din plats som mod i Svenska Gillet då? Eller, du är väl rättare sagt mer admin nu, eftersom Yannah är mindre aktiv.

Det känns inte så speciellt. Bara de gånger när jag ser hur många knappar jag har. Men jo, det känns väl bra?

Något nytt som kommer hända i Gillet då? Något stort och officelt, som kanske disskuteras i mod sub-forumet? ninja Om det behövs ny mod, etc etc?

Tja, jag kan inte berätta vad som disskuteras i modforumet. Men jag kan meddela att vi inte behöver en ny mod för tillfället.

Gah, typiskt.. Men, hur känns det för dig i skolan och så då? Kommer du klara av sista året på högstadiet? Du går väl i nian? Kommer du plugga vidare på gymnasiumet?

Ja, jag går i nian. Det har gått bra hittills och jag förmodar att det fortsätter så.
Jag har planer på att plugga vidare på gymnasium, har dock ingen aning om vad jag ska läsa.

Hade samma problem när jag skulle välja. Dock är jag nöjd med vad jag valde dock och tjänat mycket på det.
Musik då? Vad lyssnar du på för slags musik och om du lyssnar på något just nu, vad kan det vara?

Jag tror jag lyssnar på i stort sätt allt. Jag gillar inte rapp eller hiphop. Annars lyssnar jag på musikal, queen, jag har en stor variation på musik på min dator.

Och vad lyssnar du på just nu då? Inget kanske, med tanke på hur sent det är?

Just nu lyssnar jag på en låt av Michelle Branch som heter Goodbye to you. själv då?

Jag som dig har stor musiksmak och lyssnar på det mesta, fast inte så mycket rapp och hiphop. Jag brukar samla all min musik i en spellista och sätta den på random. Och just nu spelas Los Lobos feat Antonio Banderas - Canción Del Mariachi (Morena De Mi Corazón), en låt från filmen Desperado.
Vi säger nu att du vinner en miljon kronor. Vad skulle du göra för pengarna?

Köpa en segelbåt. Sedan skulle jag väl resa och spara en del.

... En segelbåt? En tjej på 15 år, vinner en miljon och köper en segelbåt? Det måste vara första gången jag har hört något sånt..

Någon gång ska väl vara första gången för allt. Men jag älskar verkligen att segla.

Sanning.. Vad tycker du är bäst med Västerås då?

Gurkorna! nej xDD
Det måste väl vara mina kompisar som bor här. Lagom stort och billigt att åka buss

Ooookej.. Då fortsätter vi med läsarnas frågor.
Choklad-, jordgubb-, eller choklad/banan pocky?

choklad

När förlorade du din sista mjölktand?

Men, är det meningen att jag ska komma ihåg det? *tänker för fullt* När jag var 9-10?

Tydligen så tycker en av våra läsare det.. XD
Yaoi eller yuri? Varför?

Ingedera. Isåfall shounen-ai.

Bra svar. Vilket är ditt favorit djur? Motivera ditt svar.

Delfin. När jag var mindre så var jag på Kolmården. Jag blev helt, hur kan man beskriva det. Hypnotiserad av djuren. De är facinerande (sp?). De är otroligt intelligenta och vackra djur. För några år sedan var mitt rum täckt av bilder på delfiner. Nu har jag samlat ihop bilderna till ett kollage som jag har vid sängen. Är inte lika besatt av dem nu som förut, men delfin är fortfarande mitt favoritdjur.

GreenEyed
Varför tycker du om mig så mycket?

Det måste väl bero på för att du är så otroligt söt, glad och go.

Vem är din bästa vän?

Jag har många många bra vänner som jag tycker jättemycket om. Men min bästa vän är nog Camilla/indian-flicka. (Hon är inte medlem i Svenska Gillet.)

Om du fick rösta i valet, vilket parti skulle du rösta på då?

Jag måste vara ärlig och säga att jag inte riktigt vet vad de olika partierna har för åsikter. Bara lite vagt.
Kanske socialdemokraterna, för de vill att man ska kunna betala barnpris på buss tills man är 19.

Favoritspel?

DDR och Settlers

Favoritcitat?

"Remember, always be yourself...unless you suck" - Joss Whedon

Och nu, lé grandé final: något du vill säga till alla i Svenska Gillet?

Kanin

Tack så mycket.

Tack själv (är nog det man ska svara)
eller? razz

Det är frivilligt. XDD

Okej, tack själv. cool

Valgarv

Valgarv

PostPosted: Mon Sep 04, 2006 1:59 pm

Interjuv med MiradjiiUser Image

Registered: 01/29/2004

Namn: Morgan Eklund

Född: 10 December 1986

Bor: Strängnäs with the one and only rulltrappa

Familj: Mina päron, sedan så är jag mellanbrodern bland tre dryga bröder, samt en tokig storasyster

Alrighty then. Vad betyder ditt nick och hur kom du på det?

Jag brukar vanligtvis använda nicket Mirage, men under ett av de många lan jag varit på så fanns det ett antal okunniga människor som hade olika versioner på hur Mirage uttalades. Något som lät som Miradjii var ett av dem. Sedan dess har jag använt Miradjii som smeknamn när Mirage varit upptaget.

Du, som Drevlin, ändrar inte på den så ofta, vad jag märkt, men när du väl gör det, vad tänker du på när du ändrar på din avatar? Och vilket item tycker du bäst om?

Anledningen till att jag sällan byter prylar på min avatar är att jag vill ha saker som matchar mitt neongröna hår. Och det har inte släppts något neongrönt på ett bra tag.

Ja du, vad tänker jag när jag ändrar min avatar. Försöker väl mest få en balans mellan neongrönt och någon annan färg. Om sanningen ska fram så gör jag mulor när jag känner för att designa avatarer. xp

Mitt favoritföremål är mina DJs, enough said.

Hur fann du Gaia då? Och hur blev du medlem i Svenska Gillet? Du är väl om jag inte har helt fel en av skaparna av Gillet?

Det var Sakana-sama som tipsade mig om GaiaOnline. När Svenska Gillet skulle skapas så skickade Yannah runt PM till svenskar som hon kände och bad om pengar för att starta guilden. Så jag donerade lite grann, tror det var 10k eller något. Sen när guilden startades sa Yannah någonting att jag hade "diplomatiska färdigheter" nog för att vara mod, heh.

Vad tycker du är bäst och sämst med Gaia och Svenska Gillet? Har inte sett dig så aktiv på länge, men det händer då och då att du är inne, eller?

Jag är inne i gillet varje dag, kollar dock mest vad andra skriver. Jag får så sällan respons på det jag skriver, jag misstänker att det är fler som tror som du Valgarv. Att jag skulle vara någon sorts fisförnäm snobb som inte snackar. xp

Det bästa och det sämsta med Svenska Gillet? *tänker*
Det bästa med Svenska Gillet är väl att folk förhoppningsvis har kul där samt att många människor har knutits samman och lärt känna varandra via det. Det sämsta måste nog vara människor som inte kan läsa regler. xp

Det bästa och sämsta med Gaia i helhet då?

Att kunna lära känna folk oavsett hur långt bort de bor tycker jag är en av de största fördelarna. Det sämsta med Gaia måste väl vara hur beroendeframkallande Marketplace kan vara för vissa människor. xd

Snyggaste manliga och kvinnliga kändis enligt dig?

HOHO Får jag tänka på denna ett tag?

Take your time.

Måste tänka ett tag, har inga direkta favoriter.

[Insert Moment of Time Here]

Får jag ändra snyggaste till sötaste?

Jodå, det funkar väl.

Manliga: Tomas Di Leva
Kvinnliga: Emily Browning

Lol, nästan skrämande där på manliga. Men, beskriv dig själv med ett ord!

Paranoid

Hur ser din framtid ut? Vad tror du är om 5 år och vad gör du?

Just nu har min framtidsvision blivit lite omkastad på grund av vissa omständigheter. Men jag funderar på att utbilda mig till AI-programmerare senare och hur allt än går senare så gissar jag att jag i slutänden kommer hamna på något programmeringsjobb.
Och om jag inte blir det så tänker jag fan bli en chinese gold farmer.

Lista följande, med en kort motivation varför du tycker det:
Bästa låt för dig just nu?
Bästa film du sett?
Bästa bok du läst?
Bästa årstid för dig?

Chromeo - Rage!

Bästa film du sett?
Trolltyg i Tomteskogen - Motivering behövs ej, de som sett den förstår varför.

Bästa bok du läst?
Vägen till Jerusalem - Så grymt härlig stämning i boken, dock har jag varit för lat för att skaffa fortsättningen, hah!

Bästa årstid för dig?
Vår/Tidig Sommar - Då man kan börja ta på sig mindre kläder och den förbannade snön försvinner

Vilket är ditt favorit klädesplagg?

Måste vara min gråbeige:a jacka som jag fått i studentpresent av mina äldre syskon

Vilket är det bästa j-cult du varit på?

Det andra tror jag, då hade jag lärt känna lite folk sen första gången och det var kul att komma dit och träffa alla igen och lära känna dem bättre.
Alla kallade mig "Orka-mannen" dock, då jag har domänen orka.se

Tror du på gud?

Jag tror inte på den kristna guden, men jag skulle vilja kalla vad som än skapade allt för Gud oavsett vad det är.

Simpsons eller South park?

South Park, då Simpsons tappat stinget

I'm shocked! Trodde det skulle vara Simpsons för dig, i vilket fall.
Vilken next generation konsoll skulle du helst vilja ha? Varför?

Planerar på att skaffa ett PS3 då Playstation alltid haft roligare spel.
KANSKE ett Nintendo Wii också.

Det var alla frågor för denna gång, men för att avsluta det hela, finns det något du skulle vilja säga till alla i Gillet?

Var mer aktiva för faen!~ ;D

Good words. Tack så mycket
PostPosted: Sat Sep 09, 2006 3:39 pm

Interjuv med YannahUser Image

Registered: 07/24/2003

Namn: Ingela Engelbrektson

Född: 1965 i Ljusdal

Bor: i Västerås

Familj: Man och 3 barn, Puchiko_chan, Chibi_chocobo och Chibi_chan

Yannah är egentligen bara en annan stavning på Janna som var min bästis när jag var 6-7 år. Den första Yannah var en healer i rollspelet Runequest som jag spelade på 80-talet.

Vad tänker du på när du gör en avatar och vilket är ditt favorit-item på Gaia? Äger du det itemet?

Jag vill att färgerna ska passa ihop och att den ska se annorlunda ut. Min favoritsak är mina Chicky slippers. smile

Hur hittade du till Gaia? Och vad gav dig idéen att skapa Svenska Gillet? Hade du någon grundtanke?

Jag tror det var Chibi_chocobo som visade mig Gaia... och Svenska Gillet. Hmm. Miradjii och jag pratade en del i AVatar talk precis när gillena introducerades på Gaia. Då fanns bara ICA i Chatterbox och den var hopplös att hitta till och det var svårt att hänga med i konversationen. Så vi tyckte att det vore kul med en mötesplats med flera trådar för bara svenskar. Och nu ser det ut så här ^^
Så här i efterhand måste jag ju säga att det blev en succé. Tänk hur många som har träffats p.g.a Svenska Gillet.

Trodde du att Gillet skulle bli så stort som det har blivit när du väl skapade det?

nej *ler* Jag trodde det skulle bli de som var på Jennifers Ica/konsum och kanske några till

Ja, det har du verkligen rätt i. Ni lyckades jättebra med att skapa en mötesplats för svenskar. Vad finner du sämst och bäst med Gaia då? Och vad är bäst och sämst inom Gillet då?

Bäst och sämst med Gaia är människorna. Det finns massor med underbara människor men också en hel del rötägg...
Med Gillet vet jag inte. Bäst är nog att jag har fått en massa "kompisar"...
sämst är väl att det inte är så mycket folk kvar av de ursprungliga

Jo, dom har hittat andra intressen, så som WoW eller något annat MMORPG kanske. Eller kanske bara tröttnat på Gaia.
Påtal om WoW, man har hört att du är väldigt aktiv inom det. Vad spelar du som och vad är du på för level?

oj, min main är en human priestess, lvl 60. Med nästan fullt tier 2 set. Jag spelar på Argent Dawn. Sen har jag en del andra också... Hunter 60, mage 60, druid 38 osv

Så, antar att WoW är anledningen till att du inte är så aktiv i Gillet längre? Eller händer det att du som många bara övervakar tyst utan att posta kanske? Hur många gånger på en vecka brukar du logga in på Gaia, ungefär?

Jag brukar kolla läget och min post 2-3 ggr i veckan
Jag antar att Wow är den stora skurken, men jag hade inget mål längre på Gaia och det har blivit så stort.
Jag har faktiskt funderat på att lämna helt men jag får inte för Chibi_chan. Det är hon som är den verkliga bossen i gillet nu och hon sköter det utmärkt.

Håller med dig på att det har blivit stort. Orkar nästan inte kolla något annat på Gaia än dom Gill jag är med i, och kanske affärerna då och då.
Vad tycker du om nya Gaia layouten?

rörig, fast jag gillar att man kan få saker gratis varje dag. Jag är så konservativ att jag vill ha tillbaks den gamla ljusblå

Ja, du är ju vuxen till skillnad från dom flesta i Gillet och har ett jobb att sköta, etc, etc. Vad sysslar du med på dagarna och är du nöjd med ditt jobb?

Just nu är jag arbetslös så jag söker jobb och filar på mitt CV. Annars jobbar jag som lärare.

Vad undervisar du i då? Och i vilkens åldersgrupp?

Jag har jobbat på mellan- och lågstadiet så då har jag undervisat i alla ämnen. Fast egentligen är jag Ma/Fy/Bi/Tk lärare. Behörig att undervisa i Fysik på gymnasiet och resten till nian.

Vem skulle säga är den snyggaste manliga och kvinnliga kändisen?

jag har ingen aning... De första namn som dyker upp är Brad Pitt och Peta Wilson (Nikita)

Beskriv dig själv med ett ord!

resultatinriktad

Lista följande, med en kort motivation varför du tycker det:
Bästa film du sett?
Bästa bok du läst?
Bästa årstid för dig?

Låt: Queen - KIller queen. Bara för att den fortfarande gör mig glad.
Film: 4 bröllop och en begravning - Hugh Grant är så söt i den och jag både skrattar och gråter när jag ser den.
Bok: nåt av Dean Koontz. Jag älskar hans böcker. Jätteläskiga och lite övernaturliga... fast på nåt sätt är de ändå trovärdiga.
Årstid: Vintern för att det är legitimt att stanna inne och mysa framför tv:n eller datorn då. Eller hösten för att jag gillar att gå i skogen och plocka svamp nu

Vad har du för tandborste?

en ljusblå med böjligt skaft

Katt eller hund? Varför?

Ingedera eftersom jag är allergisk. Jag gillar grodor

Favorit-Astrid Lindgren-saga?

Kajsa Kavat

Hur tänker du som röstberättigad att rösta i valet i år?

Jag kommer att rösta men vet inte på vad ännu

Fildelar du? Vad är din åsikt om det?

Jag har gjort men jag laddar inte ner nåt längre (har vad jag vill ha antar jag) När det gäller musik så tror jag att det är ett bra sätt att få reklam för en skiva... när det gäller filmer är jag mer tveksam men egentligen bryr jag mig inte.

Folkpartiets intrång i sossarnas nätverk; är det årets "viktigaste" skandal?

Lol, jag tycker det är underbart för då kommer de att tappa röster... Inte för att jag har nåt emot folkpartiet egentligen men vi har alldeles för många småpartier med för mycket makt i Sverige. Jag vill helst ha en 2-parti stat där de olika alternativen är OLIKA! Nu tycker alla samma sak, bara olika mycket.

Du har ritat luciabilder två år i rad. Gillar du att rita i datorn? Blir det någon lucia i år tro?

Jag tror inte att det blir nån Luciabild i år, iallafall kommer inte jag att göra den (hoppas nån annan vill) Jag har inte tillräckligt nära kontakt med folket i gillet längre, men visst gillar jag att leka med bilder i datorn.

Det var ju verkligen synd att du inte kommer göra den, om du frågar mig.
Men nu, sista frågorna från läsarna som lyder; "Yannah, tycker du bättre om WoW än om oss?"

Nej, jag tycker om er också. Men WoW är roligare än att leka ordlekar och samla guld som jag inte vet vad jag ska ha till...

Vem tycker du ska intervjuas efter dig?

jag vill veta mer om Hopey

Okej, en sista fråga. Är det något du skulle vilja säga till alla i Svenska Gillet?

Jag är jätteglad att ni fortfarande finns här och håller det vid liv. Och en jättekram till alla som läser detta.

Tack så jättemycket för du tog dig tiden till detta.

Tack detsamma och sov gott

Valgarv

chibi_chan
Captain

PostPosted: Mon Sep 18, 2006 2:18 pm

Intervju med Valgarv User Image

Registerad:
07/16/2003

Namn: Conny Rönnkvist

Född: 89-03-18

Bor: Åkersberga.

Familj: Mor och far, samt 4 äldre syskon. Två systrar och två bröder.

Tandborstfärg: Blå och vit.

Efter att haft extremt många nicks överallt så bestämde jag mig att börja använda Valgarv som "mitt eget" efter att gjort en RP-karaktär med det namnet. Namnet kommer ursprungligen från en animé vid namn Slayers Try, där en ond karaktär heter Valgaav. Jag ändrade lite på namnet bara, fast jag fick sedan veta att Valgarv var den amerikanska översättningen på Valgaav.

Så det har alltså inget med valar som skrattar. Attans då

Dessvärre inte. XD

Men då fortsätter vi. Vad tänker du på när du gör en avatar och vilket är ditt favorit-item på gaia?

ag tänker faktiskt inte på så mycket, förutom att använda Fancy Pink Ribbon och något som täcker min avatars ögon. Att täcka ögonen är bara något jag fått för mig att göra och att just använda Fancy Pink Ribbon är en intern sak likväl ett slags trademark för min avatar, brukar få kommentarer då och då för att jag använder den i de Guilds och olika trådar jag hänger i. ^^

Mitt favorit-item är väl Fancy Pink Ribbon också, fast något unikare är väl NM-scarf som jag gillar rätt mycket.

Hur hittade DU till Gaia, och hur hittade du sedan vidare till Svenska Gillet?

Jag minns inte exakt, har för mig jag blev tipsad av en vän efter att en sida vi brukade RP'a på blev stängd. Då började jag RP'a på Gaia istället och hänga där lite allmänt. Efter det hittade jag Ica/Konsum i Chatterbox kanske 100 sidor efter det hade skapats och började skriva rätt mycket där och så. Efter att sen märkt att fler och fler slutat skriva där frågade jag någon som hade också varit där, som jag hade på MSN, vart alla tagit vägen. Jag fick då en länk till Svenska Gillet och gick med direkt. ^^

Gaia har ju sina födelar och nackdelar, något speciellt du tycker mycket om eller tvärt om?

Tycker väl bäst om det faktumet om att genom Gaia, och Svenska Gillet, så har jag träffat jättemånga nya människor och blivit vän med dom flesta av dom. Det är jag oerhört tacksam för.
Det som är mindre bra är väl alla hackers och scammers kanske, även om det är något av ett cliché svar. Folk jag känner har blivit hackade, och det är inte speciellt kul att se hur ledsna dom blir IRL efter att förlorat item som dom har jobbat extremt länge för att kunna köpa.

Jo det håller jag med om.
Nu har vi en intressant fråga här.
Vilken är den snyggaste, kvinnliga och manliga kändis? (enligt dig så klart)

Det är fan en svår fråga, iallafall när det kommer till den manliga kändisen. Direkt kommer jag att tänka på Johnny Depp, som Jack Sparrow. Fast, det är ju egentligen bara den rollen han är snygg som, annars ser han väl bra ut, men.. Njaa. Jag vet inte riktigt. Men, det får bli Mikael Persbrandt. Han ser bra ut i alla roller han gör.

Tror jag får passa på kvinnliga dock, kommer inte på något för tillfället. XD

*någon minut*

Eller iofs, Gackt är en rätt snygg tjej. Han blir bra som det andra valet.

Sant, sant. Nu kommer Ida slå dig.

Det är det sätt hon uttrycker sin kärlek till mig, så det är ingen fara. ^^

Det låter bra.

Jag kommer ihåg en fråga du ställde mig. Nu är jag faktiskt lite nyfiken på vad ditt svar skulle bli.

Vad skulle du göra då om du vann en miljon kronor?

Ja, det skulle väl bli att bjuda hela familjen på en resa kanske. Skänka dom en rejäl summa var, inte för att pengar kan köpa kärlek eller så, men det är bara något jag ser som en slags självklarhet.
Sen spara, pengar är bra tills jag kommer upp i den åldern då det är dags att skaffa eget, körkort och bil kanske. Sånna där allvarliga saker, men det är klart att jag skulle ha lite kul också, ta en resa genom Sverige för att träffa alla vänner man lärt känna Gaia och så, sen ta en resa utomlands och träffa vänner där också. Och sen bara njuta i största allmänhet.

Jag tycker ändå att en segelbåt är bättre. 3nodding

Haha, om man gillar det så är en segelbåt bättre skulle jag tro XD Men visst, en segelbåt skulle väl inte vara fel det heller. Gillar havet och att fiska, har det i blodet. Men att köpa något man inte kan använda så ofta, och kostar pengar i drift är inte så lockande för mig. ^^;

Sant, sant, men aja. Tycker du glaset är halvfullt eller halvtomt, och vad är det i det?

Glaset är halvtomt och det är mjölk i det, utan tvekan.

Mjölk? Uaäh.

Mjölk is the shizzle~

xp

Sverige hade ju val igår. Blev du nöjd med resultatet. Vad hade du röstat på ifall du fått?

Omgorkapolitik.
Jag är verkligen inte mycket för politik, allt låter lika tråkigt. Jag bryr mig inte om vem som vann, kommer nog inte märka något större skillnad tror jag.
Jag skulle nog ha röstat på Piratpartiet, inte för att jag tror att dom kan vinna, utan för att jag gillar deras partinamn. ^_^

Jag håller med, de har ett fint namn.

Vad ville du bli när du blev stor när du var mindre?

Till skillnad från dom flesta snorungar när man drömde om sådant så ville jag inte bli polis, brandman eller något sådant. Jag var skiträdd att man skulle dö i något sådant yrke. Därför ville jag bli serietecknare, eller något sådant. Hade ingen direkt önskan om något jobb jag skulle få.

Men nu då, vad vill du bli när du blir stor/större?

Just nu siktar jag på att på att plugga klart det jag har kvar av mina två år på IT-Media, sedan försöka ta något jobb inom media eller IT, bara något simpelt. Sen plugga vidare på någon högskola, där jag vill plugga så jag kan bli lärare i Svenska, Engelska eller SO/Historia.

Men det låter bra. Jag börjar bli lite trött, men vi tar några frågor till.

Vad tyckte du om ditt första J-cult?

Heh, får försöka göra klart det snabbt då.

Det var jättekul, trots att jag var hur nervös som helst av någon anledning! Det var första gången jag gick på något sådant och första gången jag skulle träffa så många av människor jag aldrig träffat förut, men ändå lärt känna på Gaia och så.

Vad är det roligaste som hänt idag?

Det måste ha varit när Torbjörn och jag jobbade med ett projekt vi hade hemma hos honom, och tog en kort paus. Jag skulle visa honom något på Youtube, och hamnade på den här: http://www.youtube.com/watch?v=IOV82Zd0peE

XDD Vi skrattade nästan så tårarna rann.

Jag får kolla på länken strax, låter kul ialla fall.

Är det något du vill hälsa till Svenska Gillet?

I'm always watching you pee!

Vackert meddelande.

Tack så mycket för din tid.

Intervjuare: chibi_chan
PostPosted: Sun Sep 24, 2006 7:49 am

Interjuv med HopeyUser Image

Registered: 06/15/2004

Namn: Maria Lindblom

Född: 1990-08-07

Bor: Umeå

Familj: Föräldrar, två äldre systrar.

Har inte direkt någon lång bakgrundshistoria om hur jag kom på det och vad det betyder. Men det var en dag jag satt och såg på något program på Cartoon Network, där dom sa något om hopp. Och jag började då tänka på det engelska ordet för hopp, att jag alltid tyckt om det. Men jag ville inte bara kalla mig hope, så jag la bara till en bokstav efteråt som lät bra, och det blev då y.

Vad brukar du tänka på när du gör en avatar? Och vilket är ditt favorit-item på Gaia?

Jag brukar alltid equip:a några items, som jag alltid har på mig. Och sen kollar jag bara igenom vad jag egentligen har, och om jag fastnar för något speciellt item så brukar jag försöka fortsätta med den färgen med andra items.

Och mitt favorit item är nog Devil Tail. Fastnade för den direkt jag blev medlem, och jag har den alltid på mig.

Hur hittade du till Gaia? *Vet egentligen svaret på frågan och är något stolt över svaret, men frågar iallafall* ;D
Och hur hittade du till Svenska Gillet? Vad fick dig att bli medlem?

Tack vare Valgarv. Frågade honom vad han gjorde en dag, och då svarade att han rollspelade på Gaia. Han skickade en länk och jag registrerade mig.
Hittade även till Svenska Gillet tack vare honom, han frågade om jag inte ville gå med där med honom. Fast ny som jag var, hade jag rätt lite pure, så han var så snäll att han gav mig 500g så jag kunde joina.

Kee, vad snäll jag var på den tiden. Så kan vi ju inte ha det. ninja
men annars då, vad tycker du om Gaia? Vad är bäst och vad finner du mindre bäst?

Haha, klart vi kan ha det så~

Hm. Det bästa är nog dom random personerna som man kan stöta på lite här och var, som bara är random och inte tar livet 100% seriöst, utan bara .. ja. I think you get my point?

Och mindre .. bäst är nog alla personer som har en massa dyra items och stuff, som är jätteotrevliga mot personer som inte har dyra items. Så personer undviker mig ofta i forum, bara för att jag har dyra items. Vilket är mycket tråkigt, eftersom det bara är pixlar.

Jo, men det är galet vad folk kan tänkas göra för just dessa pixlar.
Men ja, en av standardfrågorna; snyggaste manliga och kvinnliga kändis?

Hm. Svår fråga. Tänker inte direkt på sånt. Men Johnny Depp är rätt snygg. Fast typ bara i Pirates of the Caribbean~

Kvinnliga? No, just no comment.

Beskriv dig själv med ett ord!

Konstig. C:

Vad tror du att du gör om 5 år?

Jag antar att jag studerar på universitetet, eller så har jag väl hittat något random jobb.

Jääklar, låter stabilt det där. Men, en enklare fråga; vad skulle du göra om du vann en miljon?

Wow, en miljon. Jag antar att jag skulle spara det mesta. Eller, det skulle jag seriöst inte klara. Fast jag skulle nog åka iväg och träffa massa människor, köpa random saker jag alltid velat ha och så. Och om det blir något över, så skulle jag nog spara det. xD

Musiksmak? Vad lyssnar du på just nu, om du gör det?

Kan inte direkt sätta min musiksmak i en genre eller fack, lyssnar nämligen på sån blandad musik. Lyssnar på praktiskt taget allt mellan Disney musik till death metal. Det beror helt på vilket humör jag är på. Och just nu så är det fyra låtar från olika disney filmer som ligger i min playlist.

Och nu över till läsarnas frågor!
Hur skulle du beskriva ditt hår och din frisyr? Du kan ju lägga upp en bild, om du känner för det. Går snabbare än att berätta med ord kanske.

Lol.. Orkar inte förklara mitt hår, men folk verkar tycka det är mjukt iallafall - för dom tar väldigt mycket på det. Och jag har ju klippt bort mina älskade dreads nu. Så jag har rätt kort hår, vet dock inte hur jag ska förklara det. Men kort är det iallafall.

Berätta om Galvar. Var kommer han/hon ifrån och har den/det varit med om något spännande? Och... är det en hon, han, den eller det?

Åh, Galvar.
Först och främst så är det en han, bara för att han är så het~
Och jag vet inte riktigt var han kommer ifrån, men jag hittade honom i en affär. Han har inte riktigt berättat var han kommer ifrån, men det är säkert någon spännande plats. Det mest spännande han varit med om, sen jag skaffade honom, var nog då han sov, eller snarare blev mosad, av Daenis. Annars vet jag inte riktigt~

Vilken är din favorit-disneysång~?

Det måste nog vara Under The Sea eller You'll Be In My Heart från Tarzan.

Vilken är din favoritglass?

Oh vad svårt! Kan dock säga flera. Piggelin, Twister och Solero.

Bästa animefilm?

Jag har knappt sett någon, så det blir lätt att säga att det är Spirited Away. Bara för att dom där små puffarna som bär på kolbitar är så söta! >w<

Om du fick vara någon annan, vem skulle du vilja vara då isf? (Personer som ej finns, t.ex. manga figurer, får räknas med)
Motivering!

Hm. Svår fråga, men jag tror inte jag vill vara någon annan. Är rätt nöjd med mig själv och så.

Vem/Vilka är din favorit/favoriter i Ouran High School Host Club?!

Haninozuka Mitsukuni och Morinozuka Takashi. <3

AdramalechFTW
Hej Hopey varför hänger du inte på Irc längre? Älskar du inte mig? ;_;

Vad tycker du om den här bilden? :'D

http://i98.photobucket.com/albums/l265/RichardSimmonslovesCake/1158995764457.jpg

Okej, once for all. Jag hänger inte på Irc längre pga att jag inte orkat ladda ner det till min laptop, och jag sitter typ bara där. Men jag kommer komma tillbaka, någon dag! C:

No comments till bilden.

Och vem tycker du jag ska intervjua nästa gång?

Hm.. Psychic Szima ~

Och så till sist, något du vill säga till resten av Gillet?

Såg ni himlen idag? Snacka om blå! : D

Tack så mycket.

Valgarv

Valgarv

PostPosted: Sun Oct 01, 2006 7:54 am

Interjuv med Psychic SzimaUser Image

Registered: 10/16/2003

Namn: Den som är så nyfiken får fråga mig IRL >_>

Född: 17 Maj, 1987

Bor: Västerås, Västmanland.

Familj: Mamma, Pappa och två bröder, en bor kvar här och en bor i Schweiz.

Dåså, berätta om ditt nick! Hur kom du på det och vad betyder det? Är själv lite nyfiken på det, eftersom det är ett rätt tufft nick.

Jaa du.. Det hela började när jag ville så gärna ha ett account i DA fast då visste jag inte vilket eftersom alla nick, som jag ville ha, var upptagna. Dagen innan skar jag fingret med en sax och valde "ScissorWound" men jag är inte helt säker varför jag valde just det.
De andra DA användarna blev för lata för att skriva hela nicket och "döpte" mig till "Sci" vilket några började kalla mig för "Sci-sama" av någon konstig anledning även om mina Arts var inte SÅ bra som Asuras eller Nathaniel Mea's.
Senare bestämde jag att "Sci-sama" lär inget vidare och ändrade till "Szima" istället och eftersom det lät rätt galet la jag dit "Psychic" and there you have it.

Beautiful story. Made me cry. Nej men, där ser man! Tack för det svaret. Berätta lite mer om dig själv. Du nämnde Schweiz, kommer du därifrån? Född där eller så?

Nej nej, mina folks är från Argentina. Men jag är född här i Sverige. ninja

Ah, så pass.. Well, kan du beskriva dig själv med ett ord?

Mysterious, yo.

Vad brukar du tänka på när du gör en avatar? Och vilket är ditt favorititem på Gaia?

Well... Jag tänker inte så mycket när jag gör en "ny" stil, in fact; Jag letar bara upp items som "passar" mig.
Mitt favorite item måste vara min "Coal Gunner Coat". ^^

Hur hittade du till Gaia då? Och vad gjorde så att du blev medlem i Svenska Gillet?

Jag hittade Gaia via en vän från ett chatt kallad "The Palace" eller "Dobedo's återvändo" som de kallar och under en J-Cult konvent, det var antaglien Sakana eller Blixtra som frågade mig om jag var medlem i "Det Svenska Gillet". Jag svarde nej och då rekomenderade hon den att gå med den. And here I am.

Aah.. Dobedo. Good old days. Jävlar vad man inte var gammal då. ^_^
och hitills trivs du? Vad tycker du är bäst och sämst med Gillet?

Jora, jag trivs. Det finns så många, eller de jag har möt IRL rättare sagt, är så jävla schysta. ^^
Det bästa med Det Svenska Gillet är nog att man kan prata med J-Cultare utanför Västerås. ^^

Det sämsta är nog... att det är inte så speciellt aktivt längre.

Vem tycker du är den snyggaste manliga och kvinnliga kändisen?

Well... Det tänker jag inte så mycket på. Sorry. ^^

Så du gillar att skriva? Under någon speciell genre eller fanfics eller så? Finns det någonstans man kan läsa något du skrivit?

Jag älskar att skriva "Fantasy" samt det klassiska temat "Good Vs. Evil" men så pass less jag är att det goda alltid vinner så skriver jag istället om hur de onda vinner. ^^
Well.. Jag har inte laggt upp något ännu eftersom jag jobbar för fullt med att skriva om några kapitel samt en svensk översättning

När det kommer till musik då, vilken är din favorit genre? Vad lyssnar du mest på och vad lyssnar du på för tillfället, om du nu gör det?

Jag lyssnar på spel musik med instrument teman som t.ex. Final Fantasy och Kingdom Hearts plus Silent Hill och musik. Anime musik och Japansk rock är inte heller fel att lyssna på men men, jag skulle tro jag älskar Metal musik mer eller föresten.. Det beror helt på mit humör; är jag glad och kreavtiv, så lyssnar jag på metal samt anime musik. Är jag seriös, lyssnar jag på spel musik.

Låter nästan som jag, även fast min musiksmak är galet stor.
Men, om vi säger att du har just vunnit en miljon. Du får pengarna i handen. Vad skulled du göra för pengarna?

Spara. Kanske dela med familjen or something. ^^

Yosh, då börjar jag med läsarnas frågor.
Vad är ditt motto?

"Thou shalt be slain! ... My apologize!" nä då ^^ Men jag skulle tro det är "Living a life without chaos is easy, but living in a world with chaos is harder."

Vad skulle du hellst ha som husdjur; en rastaman eller en Valgarv?

Lätt båda! Eftersom jag kan inte bestäma mig. ^^

Sagan om Ringen eller Stjärnornas krig?

Sagen om Ringen.

Motivera varför!

Det fantastika sago-uplägget. Även om jag inte har läst böckerna ännu, så har Peter Jacksson gjort ett mästerverk av de.

Vem är du av dessa tre personer?
Den som:
1. Undrar vad det var som lät.
2. Rycker på axlarna och glömmer det.
3. Inte hörde något.

4. Undrar om det var jag som lät. xd

Pnakakor eller pnacakes?

Pnakakor. : >

Är YouTube underhållande eller störigt?

Underhållande. Har aldrig sätt något som jag har tyckt varit störigt... förutom den där killen som testade Dr. Pepper och Mentos. Idiot..

Te eller kaffe?

Te

Snus eller cigaretter?

Inget.

Katt eller hund?

Neko~! ^^

Långt eller kort hår?

Beror på. 3nodding

Glasögon eller linser?

Glasögon

Yosh, då var dom klara! Säg mig nu, vem tycker du borde bli intervjuad nästa gång?

Shin! :3 (Shinobi_8745)

Alrighty. Något du vill säga till alla dom andra i Gillet?

"The spirits are always with yooouuuuu~!!!" *Lägger händerna i varin axel* "Bwahahahaha!"

... Tack så mycket. XD

You're very welcome. ^^
PostPosted: Mon Nov 20, 2006 12:22 pm

Interjuv med Shinobi_8745User Image

Registered: 10/27/2004

Namn: Jimmy Henriksson

Född: 23/10 - 1987

Bor: Bosatt i Gävle

Familj: Mamma och Pappa (skiljt sig), Halvsyster (bor själv), 2 yngre bröder och en väldigt liten halvbror.

Vad betyder ditt nick och hur kom du på det? Skulle du kunna tänka dig byta nick?

Mitt nick betyder gömma/smyga på japanska, även accosierat med ninja, och siffrorna i det har absolut ingen betydelse, förutom 87 i det som är mitt födelseår, och jag kom på det helt spontant när jag först skapade en mule under halloween eventet 2004 på Gaia som skulle vara en zombie, men jag fastnade mer vid den än mitt förra konto och behöll den nya istället, och som svar på den andra frågan, nej, skulle inte kunna tänka mig att byta nick.

Din avatar, som du inte ändrat på ett tag nu, är rätt speciell om någon skulle fråga mig. Vad tänkte du på när du gjorde den och vad brukar du tänka på när du väl ändrar på din avatar?

Well, när jag skapade den tänkte jag inte på något speciellt tror jag, inte vad jag kan minnas iaf, men när jag ändrar på den tänker jag mest på vad jag anser passar bäst på den när någon ska rita av den, eftersom jag jag tycker väldigt mycket om avatar art.

Enligt dig, vem är den snyggaste manliga och kvinnliga kändisen?

Räknas tecknade figurer som kändisar?

Nej.

Som Johnny Depp fan tycker jag självklart han är den snyggaste manliga kändisen, och vackraste kvinnliga... Kommer faktiskt inte på någon på rak hand faktiskt, håller inte sådan superkoll på kändisar, men om jag måste välja någon så väljer jag Marilyn Mansons fru, hon lär ju vara kändis på något sätt! xDD

Med vilket ord skulle du beskriva dig själv?

Sluggo

Varför just det ordet?

För jag anser att jag är slö och sluggo passar bra in på det

Hur hittade du hit till Gaia? Och vad fick dig att registrera dig?

En fellow anime-nörd satt inne på Gaia och jag blev intresserad, och registrerade mig på direkten, men var innaktiv mina första 2 månader dock. xD

Vad är bäst, respektive sämst, med Svenska Gillet?

Intrigerna i gillet är lugnt bäst, sämst... att det är inaktiva perioder... nej... jag är inte inaktiv... <.<;;;;

Om du fick bestämma själv, berätta i korta drag hur ditt liv skulle se ut fram tills dagen då du dör?

Well, jag är nöjd med saker som de är nu, och skulle vilja att det fortsätter såhär, dock dagen jag dör... Vill jag dö på ett värdigt sätt, en dröm är att dö en hjältes död, alltså, by the blade of a sword, det är en hjältedöd för mig. :3

Är det något speciellt du skulle vilja uppnå innan du dör? Någon önskan eller så?

Skulle vilja få igenom en idé jag har på en manga faktiskt, som jag gått och grummlat på ett tag nu, dock är den hemlighetsstämplad! >:3

Och då börjar vi med läsarnas frågor.
Vilken färg har dina strumpor just nu?
´
Svarta.

Påsk eller Halloween?

HALLOWEEN!1

Varför?

För man får mer godis då, och kan skrämma små barn som vandrar runt och hoppas på att de tappar godis när de flyr, lyckats claima 2 Mars och en Daim via den metoden.

Varför har du dom konstiga siffrorna efter ditt namn?

För att endast Shinobi var upptaget, och lika var Shinobi_87 och Shinobi87 på den tiden, så det blev 8745 för att jag tyckte det flöt bra på tungan, åttiosju fyrtiofem~<3

PSP eller Nintendo DS?

Nintendo DS, Shin är en trogen Nintendoit!

Sakana-sama
Menade du allvar med att para din bror med min syster?

Lätt jag menade allvar! :'D

Skapa små mini-människor man kan sälja! Bästa idén någonsin! Men sedan om planen kan gå igenom lagligt är en annan fråga som skulle väcka fler frågor i rättegången... xD;;;

Det verkar vara allt du har tid med för tillfället. Men för att avsluta, vem tycker du vi ska ställa frågor till nästa gång?

Jag tycker att Niddler ska bli härnäst i Meet the mortals! :3

Underbart. Något du vill säga till resten av Gillet?

Självklart! Åk inte till Borås kids, folket där är crazy! När de slåss ger de dig örfilar... ;__;

Tack så mycket och jag ber om ursäkt för väntan.

Varsågod xDDD
ingen fara dewd :'3

Valgarv

Valgarv

PostPosted: Sun Nov 26, 2006 1:23 pm

Interjuv med Niddler User Image

Registered: 02/06/2004

Namn: Arla ninja

Född: 1990-10-12 på Öland dramallama

Bor: Mellan hav och skog men nära civilisationen, 40 min från Stockholm.

Familj: Älskade föräldrarna, storebror Aerals och lillasyster Mivhip ninja

Du har rätt många nick, vad jag märkt. Hur kommer det sig? Vilket av dina nick föredrar du framför alla andra?

Arla är mitt favorit-nick. Det fick jag av Mikusagi, som associerade till det namnet på ett stort mejeriföretag när hon läste/hörde mitt riktiga IRL-namn (som hålls hemligt för skojs skull). Annars kallas jag för mitt IRL-namn hemma, Hippie i skolan (för att jag tydligen liknar en), och Arla på typ konvent och av Gaiafolk i allmänhet.

Din avatar, som på senare tid sett ut som en hippie, skildrar du den mot hur du ser ut själv IRL eller är det bara en smaksak? Iallafall håret är rätt likt på din avatar som IRL, om man ser det som krull och inte dreads. ninja

Mycket av hippielooken på min avatar kommer nog från blomman i håret. Den har jag burit sedan jag fick den av Mikusagi jag-vet-inte-när. IRL är min stil slapp och utan särskilt "tema" (tycker jag, i alla fall)... Men jag gillar hippies och vad de innebär (bortsett från drogerna ninja ), så avataren blir väl lite så att den speglar mig eller det jag gillar razz

Vad brukar du tänka när du skapar en avatar då? Bara så mycket hippie som möjligt, plus blomman?

Mnh... När jag väl klär om min avatar så är det antingen för att jag tröttnar på gamla looken, eller för att jag äntligen har köpt ett nytt item, vilket händer ganska sällan. Annars får min avatar stå ut med ofrekventa klädbyten xp Så jag tänker bara att jag slänger ihop de få items jag har, utan att det plågar mina ögon och estetiska sinne, och så tar jag aldrig bort blomman, som sagt ^__^

Hur hittade du till Gaia och sedan till Svenska Gillet?

GreenEyed gick i min klass i högstadiet, och våren i sjuan nämnde hon Gaia som ett intressant community, och med det kom intresset för japansk kultur. Jag var aktiv ett tag, särskilt i det gamla hederliga ICA/Konsum. Vid återvändo efter en stunds inaktivitet såg jag att många i ICA/Konsum hade Svenska Gillets logotyp i signaturen. Jag undrade vad det var och Yannah visade mig hit. Sedan dess har jag huvudsakligen hängt här inne, och sällan utanför 3nodding

Vad tycker du är bäst och sämst med Svenska Gillet?

Det bästa är att här finns en massa skojiga jördar. Det sämsta är att det inte är så aktivt som man skulle vilja. Oh, och bra är också att det är ett så bra ställe att annonsera typ konvent.

Vad sysslar du med när du inte sitter vid datorn då? Du går väl första året på gymnsium nu, va? Hur har det varit hitills?

Jag tycker mycket om min nya skola, InIT College i Stockholm. Där finns många älskade nyfunna vänner ^^ Det blir ganska långa dagar, men det känns okej. Förutom skola och dator har jag en gitarr- och en sånglektion en gång i veckan respektive. Men jag måste säga att datorn tar upp huvuddelen av min fritid.

Sånglektioner? Det visste jag inget om. Vad för slags sång? Om man nu kan fråga så.. Något du själv valt att göra eller är det p.g.a någon annan anledning?

Pappa började med det. Det är ganska smart - man går som "provelev" hos folk som utbildar sig till typ sånglärare. Så att de vet hur de ska lära folk att sjunga! Och så har de en handledare. Hursomhelst är det relativt billigt (eftersom de ju behöver ungdomar att lära sjunga), och det är jättekul! Sånglektionerna har boostat mitt självförtroende och det känns skitbra.
Genren varierar, men det handlar mest om hyfsat populära poplåtar. För det är bra om man känner till låtarna som man ska sjunga razz

Wow, det låter rätt tufft det. Inte det första man kan tro att folk sysslar med, men det är ju bra att det ger dig bättre självförtroende! ^^
Vad skulle du vilja syssla med i framtiden då? Något drömjobb?

Ah, den där jobbiga frågan igen >.< ... Jag vet inte. Kan tänka mig att jag försörjer mig delvis på något inom webbskapande. Men så påstår ju folk envist att jag är så smart, så jag kanske blir professor och reser till yttre rymden och kalkylerar utomjordiskt liv eller räddar jorden eller nåt... Det får vi se.

Det där sistnämnda låter som något som skulle passa dig perfekt! Då skulle vi som känner dig kunna skryta med att vi känner han som räddade jorden.
Enligt dig, vem är den snyggaste manliga och kvinnliga kändisen?

Mwehehee... Axl Rose kommer tätt före David Bowie hos de manliga <3 Vad det gäller kvinnor har jag inget bra svar, men jag blev nästan kär i skådespelerskan för den rullstolsbundna i svenska filmen Miffo när jag såg den. Hon heter Livia Millhagen.

>___< ... Nykteristhippie.

Då går vi vidare med läsarnas frågor.
Linux eller Windows?

DUH?

Gamla klassen eller nya klassen?

Uhmm... Nostalgi~ ;_; Men iaf, de klasserna kan jag nog inte mäta med varandra. Jag har gått i den gamla i tre år och den har liksom tjänat sitt syfte. Men jag säger väl att de är lika bra :3

Gillar du muffins?

Ja.

Blev du sugen på muffins nu?

Nej.

Madonna eller The Ark?
Te eller kaffe?
Potatis eller ris?
Snus eller cigaretter?

The Ark.
Kaffe, tror jag........ :S
Ris.
ASDFKJASLFGIAKSJF

Och det var dom det.
Nu återstår två frågor. Vem skulle tycker du vi ska ställa frågorna till nästa gång?

Mikusagi.

Något du skulle vilja säga till resten av Gillet?

Kärlek, fred och förståelse. Ta inga droger!

Tack så mycket.
PostPosted: Sun Jan 21, 2007 2:35 pm

Interjuv med Mikusagi User Image

Registered: 12/07/2003

Namn: Mikusagi.

Född: 10 april 1988

Bor: Stockholm, Bandhagen.

Familj: Mamma, pappa, ett marsvin. En jättesöt flickpojkvän.

Det betyder ingenting egentligen.
Jag ville ha ett nätnamn som hade något med Sailor Moon att göra, så då tog jag förnamnet på huvudpersonen (Usagi) och satte ihop det med mitt förnamn (Mikaela) och VIPS så hade vi Mikusagi!

Vad jag har sett ändrar du ofta utseende på din avatar. Vad tänker du på när du gör om din avatar?

Jag tänker på att jag vill vara jag och på att jag vill vara söt. Fast ibland så strävar jag efter att få min avatar lik någon annans.

Har du något item som är din favorit? Något som du verkligen vill ha med då du gör om din avatar, oavsett hur det kanske ser ut?

Mina kaninöron, det första jag questade efter.

Hur hittade du till Gaia?

Jag surfade runt bland medlemssidorna på www.nintendo-se.com och då såg jag att en liten flicka länkade till Gaia. Hon skrev att hon sparade till en klänning, så jag tänkte att jag kunde vara snäll och joina.
Senare har Petsy påstått att den lilla flickan var hon, och det kan mycket väl vara sant.
Tack Petsy! heart

Hur fann du sedan Svenska Gillet då?

Jag fick ett PM från Yannah. Jag förstod inte alls hur hon hittade mig, för jag kände ingen svensk på Gaia.
Jag tyckte att det lät väldigt seriöst med Svenska Gillet, så jag blev medlem på direkten

Vad tycker du är bäst med Svenska Gillet?

Det bästa är att där finns en massa trevliga personer som talar mitt modersmål. Plus Gaia-träffarna, så klart.

Vad är sämst då?

Vissa personer... och då menar jag _inte_ Sakana! wink

Om du inte sitter vid datorn, vad brukar du göra då? Vad gör du under veckorna och din fritid?

Under veckorna är jag i skolan mest, jag har rätt långa dagar. Annars umgås jag med Lingonsylt eller pluggar.

Antar att du fortfarande går på gymnasiumet? Vad går du på för linje

Jag går samhällsprogrammet med inriktning medicin.

Låter som en svår linje. Vad hoppas du på att få jobb som när du gått klart skolan då?

Jag hoppas att få ett jobb jag trivs med, men jag vet inte alls vad det skulle kunna vara.

Gay.

Och nu går vi vidare med läsarnas frågor.
Du tycker om sådant som är sött, rosa och "tjejigt" om jag förstått det rätt, men ändå ser du dig själv som inte feminim, utan asexuel, förklara? ^_^

Oj oj, vilken fråga!
Jag tycker om många saker som ses som tjejiga, ja. Det stämmer. Jag är väldigt rosa och fluffig. Samtidigt känner jag att jag är rätt annorlunda från dussintjejer i min ålder, speciellt när de förklarar hur de tror att ALLA tjejer är.
Asexualiteten har ingenting med min feminimitet att göra, utan det är min läggning. Normerna för män och kvinnor ser olika ut i alla kulturer, så orka bry sig om ifall man ses som killig eller tjejig.

Jordgubb-, choklad-, eller banan/chokladpocky?

Chokladpocky! Jordgubbspocky tycker jag inte alls om, inte ens när det är Hello Kitty på paketet! emo

Jag har för mig att du tycker mkt om Sailor Moon, varför då?

För att jag blev superkär när jag läste det första numret av Sailor Moon-tidningen! Det var någon gång på 90-talet och jag trodde att serien utspelade sig i England eller USA eftersom de hade skoluniformer. Anime hade jag aldrig hört talats om.
Sailor Moon är bäst! heart

Lyssnar du på musik? Vilken sort?

Jag lyssnar mest på schlager, antar jag, men även på lite japansk musik (mest låtar från filmer och serier) och så lite annat blandat (som BEATLES *fangirl* ).

Lussekatter eller pepparkakor?

Lussekatter!

Julmust eller påskmust?

Påskmust. Den skall vara bättre eftersom den har lagrats längre... det har jag läst i Aftonbladet.

Det var dom frågorna det. Nu återstår bara en fråga. Vem tycker du att jag ska interjuva nästa gång?

GreenEyed.

Något du skulle vilja säga till resten av Svenska Gillet?

Ja.
Era mammor kan inte äta pengar!

Alla ni är värda en varsin kram! :3

Tack så mycket.

Varsågod!

Valgarv

Valgarv

PostPosted: Mon Jun 04, 2007 7:08 am

[Insert intervju med Greeneyed här.]
Reply
Arkivet

Goto Page: 1 2 [>] [»|]