|
|
|
|
Posted: Mon Jul 17, 2006 10:15 pm
Det har varit snack om att donationssakerna är sexistiska. Vad tycker Gillets medlemmar? ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 17, 2006 10:24 pm
Det skall tydligen vara jättetaskigt att den ena grejen är så tjejig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 9:00 am
Mikusagi Det har varit snack om att donationssakerna skall vara sexistiska. Jaså? surprised Vad betyder förresten sexistisk egentligen? Mikusagi Det skall tydligen vara jättetaskigt att den ena grejen är så tjejig. Menh... Fel, anser jag. Jag menar... man är väl queer!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 9:52 am
Den ena grejen är ju tjejig, och den andra killig? o_O Eller?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 11:08 am
Jag ar bara glad att det kommit en brollopsklanning, och tycker det ar bra att det blev som donations item. (Da blir det ju lite mer "unikt")
Men.. for att komma tillbaka till amnet, sa forstar jag inte alls vad Miku menar. xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 12:37 pm
Niddler Mikusagi Det har varit snack om att donationssakerna skall vara sexistiska. Jaså? surprised Vad betyder förresten sexistisk egentligen? Mikusagi Det skall tydligen vara jättetaskigt att den ena grejen är så tjejig. Menh... Fel, anser jag. Jag menar... man är väl queer! Sexistisk är när någon/något dömmer efter könen. T.ex. är det sexistiskt att kvinnor får lägre lön och män... fulare skor sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 12:47 pm
Nu skall jag ut och leta quotations som jag kan sno. Så ni förstår.
*leta*
Ehh... jag hittade bara det här, en tråd där en snubbe kommenterar att andra har kommenterat det, eller något.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 12:48 pm
typ könsdiskriminering? (Stavade jag det där rätt? o_O)
Men är den inte lika sexistiskt att 50% av månadadernas donation items är killigare?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 20, 2006 11:27 am
Dark Erica typ könsdiskriminering? (Stavade jag det där rätt? o_O) Men är den inte lika sexistiskt att 50% av månadadernas donation items är killigare? Jag tycker att det är sexistiskt att folk tycker att den och den saken hör till tjejer och den och den till killar. Det är ungefär som att säga att snickare är ett mansyrke och städare/städerska ett kvinnoyrke.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jul 21, 2006 9:38 am
Men det är väll så all dom gör en lite tjejigare grej, och en lite killigare i donations breven? o_O
Eller?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jul 21, 2006 11:50 am
Dark Erica Men det är väll så all dom gör en lite tjejigare grej, och en lite killigare i donations breven? o_O Eller? Förut var det typ ont och gott, exempelvis Bani Clips och de där svarta, elaka kaninerna, Hammi hat och Bammi hat. Eller, så har jag uppfattat det, men nu är det ju värsta skumt. Sakerna är så annorlunda nu.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 22, 2006 7:48 am
Så länge båda kan ha båda saker så spelar det liksom ingen roll. Men jag tycker inte om att de har bröllopssaker. Men det är bara för att jag är anti bröllop =_=
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 23, 2006 2:19 am
Ruska Så länge båda kan ha båda saker så spelar det liksom ingen roll. Men jag tycker inte om att de har bröllopssaker. Men det är bara för att jag är anti bröllop =_= Man kan göra en toga av veil också. Toga party?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 23, 2006 4:36 am
Mikusagi Ruska Så länge båda kan ha båda saker så spelar det liksom ingen roll. Men jag tycker inte om att de har bröllopssaker. Men det är bara för att jag är anti bröllop =_= Man kan göra en toga av veil också. Toga party? Det är gulligt x3 Men blir den inte... vielig då? o-O Bättre att göra en toga av en toga... tycker jag.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 24, 2006 8:28 am
Ruska Det är gulligt x3 Men blir den inte... vielig då? o-O Bättre att göra en toga av en toga... tycker jag. Sluta låta så smart. Men jag förstår nog vad du menar nu, Mikusagi. Om jag har fått båda doneringsgåvorna, och är kille, så kanske jag inte vill ha den ena av dem, och då har jag lagt ner pengar på något jag inte vill ha. Mitt svar: Gaia utvecklar sakerna som de vill, och om det är så att de blir allt mer könsspecifika får donerarna sluta donera om de inte vill ha de nya sakerna.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|