|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 8:10 am
Snart är det dax för nästa UppCon! Konventet hålls 13-15 oktober i samma lokaler som sist i Uppsala. Entrebiljetterna kommer kosta 350, därtill kommer 50 kronor om man vill övernatta i skolorna de ordnar. Väljer man den skola som är längst bort ordnar de även buss dit, det kostar 30 kronor sammanlagt för fyra resor (fram och tillbaks till sovsalen två gånger). Det finns fem biografer och som vanligt kommer det finnas tvspel, anime, prylar och inte minst folk i massor. UppCons hemsida~I'll be there, will you? Mer info sen, kanske :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 8:39 am
Ja Uppcon:07 heart
Jag kommer garanterat!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 9:02 am
jag måste vell komma.. ungeför som jag kommer att vara arrangör.. men skulla jag inte vara det så skulle jag komma ändåååååååååååååååå...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 12:19 pm
Wah, arrangör hinner man ju nästan bara arbete ._.; Jag tänkte kolla om de är intresserade av en ps2a så kan jag få halverat inträde surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 2:06 pm
Men... [CENSUR]...!!! scream
Jag har tekniskt sett råd att åka, och det vore synd att missa det eftersom jag varit där sen UppCon:03. Men om jag ska det måste jag utnyttja mina sparpengar. Det tror jag verkligen inte jag vill för jag ska till 100% skaffa mig en PlayStation 3. >_<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 3:16 pm
Mjo, det är dyrt nu. 400 spänn inklusive övernattning. Såg det för en stund sen.. Och efter att jag fått höra att en kompis kompis blev av med sina GC-kontroller efter förra UppCon så vet jag inte om jag vill ta med mig mitt ps2 ._. Så får se om jag alls kommer dit. Det är ju ett tag kvar, så man kan fortfarande vela ._.;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 3:27 pm
400 + övernattning!?! Bara det blir ju 450kr. Sen ska man dit också...fram och tillbaka lär gå på ca 150kr. 600kr där. Sen om man ska äta normalt under dagarna så säg att man gör av med 150-200kr. Så 750-800kr lär det hela gå på. eek xp Sen brukar man vilja köpa något också, och som vi alla vet är inte merchandise billigt. Nej fan, det blir nog inget UppCon:07 för mig. Inte med dom priserna. Då spar jag helre till min PS3:a. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 26, 2006 11:47 pm
Jag skrev faktiskt 400 inklusive övernattning Drev... >_> Men det blir dyrt ändå. De gick tydligen back förra gången, därav de höjda biljettpriserna. Vill man vara sovsalsvakt kan man dock få gratis inträde.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 12:17 am
Aja...så dra bort 50kr då. Men sovsalsvakt? Orkar man det eller om man nu ska vara vaken om dagarna bland ett vimmel av runt 1000 pers samt glo på film? xp
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 4:11 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 4:12 am
Man kanske skulle ordna ett eget konvent. Med typ 5-20 pers. 10kr inträde, man släpar ned DVD-spelaren till lokalen så kan alla titta på Totoro ^^ Behövs ju bara lite pocky och merchandise på det.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 6:53 am
De gick inte back förra gången, men lokalhyrorna har blivit dyrare sen senaste gången.
04 - 20 000 05 - 80 000 06 - 180 000 07 - 250 000 sweatdrop
Beror ju också på att de hyr en våning till, plus en biograf över natten. smile Jag har ansökt om att bli sovsalsvakt, om jag inte blir det så skippar jag nog uppcon. razz Beror väl mest på vilka som ska dit. <3
Mikusagi: Tid/plats? ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 9:11 am
AdramalechFTW De gick inte back förra gången, men lokalhyrorna har blivit dyrare sen senaste gången. UppCon.com UppCon:06 omsatte omkring 300 000 kronor, men gick tyvärr back vilket resulterade i höjda biljettpriser till UppCon:07. UppCons största utgifter är lokalhyrorna. ._.;; Kanske blir kodachi-con för min del istället ._.; *velar*
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 10:09 am
Mikusagi Man kanske skulle ordna ett eget konvent. Med typ 5-20 pers. 10kr inträde, man släpar ned DVD-spelaren till lokalen så kan alla titta på Totoro ^^ Behövs ju bara lite pocky och merchandise på det. Sånar har man ju lite då och då.. jag var frågad än dag om att hänga med på än animekväll.. de hade haft den dära animekvällen ganska ofta sen när jag komm med. jag drog med mig flera och flera.. när jag var med för första gånge var vi 9 tor jag sen har det ökat med 2 varge gån typ.. sen skulle vi ha den hemma hos mej do tog jag några fler så var vi 19st.. och det var någon som komm fårn uppsla och var med resten borde här i närheten.. och nu är det änu flera somm vill komma jag kan typ ta in än 50-60 personer typ.. men jag vet inte om det blir så många.. men det utökar ju hela tidne.. fast mit är ju gratis med det kanse är derför...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 27, 2006 1:00 pm
Aranea AdramalechFTW De gick inte back förra gången, men lokalhyrorna har blivit dyrare sen senaste gången. UppCon.com UppCon:06 omsatte omkring 300 000 kronor, men gick tyvärr back vilket resulterade i höjda biljettpriser till UppCon:07. UppCons största utgifter är lokalhyrorna. ._.;; Kanske blir kodachi-con för min del istället ._.; *velar* XD Måste ha missat det. domokun
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|