|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 15, 2006 3:04 am
I thought I'd start with some basic phrases!
1. Vad heter du? What is your name?
Words and comments: Vad = What and also 'how' sometimes, as in "Vad dum jag är" = How silly I am! Heter = Be called/Named. If the sentance "What is your name?" was translated directly it would be "Vad är ditt namn?", but we normally use "Vad heter du?" instead. Du = you
2. Jag heter Sara. My name is Sara.
Words and comments: Jag = I/my Same thing here. Instead of saying "Mitt namn är Sara" = My name is Sara but translated directly, we say "Jag heter Sara" instead.
3. Trevligt att träffas! Nice to meet you!
Words and comments: Trevligt/Trevlig = Nice Träffas/Träffa = Meet
4. Har du en cola? Jag är törstig. Do you have a coke? I'm thirsty.
Words and comments: Cola = Coke/Cola (or any beverage with cola flavour...) Törstig = Thirsty
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 20, 2006 1:58 pm
Får man ha får på planet? Are sheep allowed on the plane?
xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 2:29 am
pappa, får får får? nej får får inte får, får får lamm. dad, does sheep get sheeps? no sheep dont get sheeps, sheeps get lamb
vet dock inte om lamm är lamb... ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 30, 2007 12:59 pm
Valhalls Knight pappa, får får får? nej får får inte får, får får lamm. dad, does sheep get sheeps? no sheep dont get sheeps, sheeps get lamb
vet dock inte om lamm är lamb... ninja Lamm heter lamb men däremot så heter det bara sheep i plural och inte sheeps xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 21, 2007 6:03 pm
Svea Viking pappa, får får får? nej får får inte får, får får lamm. dad, does sheep get sheeps? no sheep dont get sheeps, sheeps get lamb
vet dock inte om lamm är lamb... ninja whahaaa jag ska så lära grabben att säga det där!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 28, 2007 8:20 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 01, 2007 3:40 am
Miss Sweden of 83 Valhalls Knight pappa, får får får? nej får får inte får, får får lamm. dad, does sheep get sheeps? no sheep dont get sheeps, sheeps get lamb
vet dock inte om lamm är lamb... ninja Lamm heter lamb men däremot så heter det bara sheep i plural och inte sheeps xd okej xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 09, 2007 7:29 am
Svea Viking pappa, får får får? nej får får inte får, får får lamm. dad, does sheep get sheeps? no sheep dont get sheeps, sheeps get lamb
vet dock inte om lamm är lamb... ninja trodde at det var farfar får får får? nej får får inte får, får får lamme. Men jag är engelska så kanske har jag fel razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 26, 2007 7:05 pm
God dag. Hur mår du? Vad heter du?
Tock.
Haha, how is my Swedish? blaugh
Thanks for those words you posted, it helps a bit, I am in this guild to learn some more Swedish .. because I know basically nothing of it.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 29, 2007 3:03 pm
Mind Assault God dag. Hur mår du? Vad heter du? Tock. Haha, how is my Swedish? blaugh Thanks for those words you posted, it helps a bit, I am in this guild to learn some more Swedish .. because I know basically nothing of it. to answer your question: god kväll. jag mår bra, och jag heter jonas.
^^ your swedish looks good : P
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 29, 2007 3:03 pm
eightythreex Svea Viking pappa, får får får? nej får får inte får, får får lamm. dad, does sheep get sheeps? no sheep dont get sheeps, sheeps get lamb
vet dock inte om lamm är lamb... ninja trodde at det var farfar får får får? nej får får inte får, får får lamme. Men jag är engelska så kanske har jag fel razz finns nog många versioner xD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Dec 23, 2007 2:42 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 25, 2007 6:34 am
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 09, 2008 6:01 am
Har du en cola? Jag är törstig. Do you have a coke? I'm thirsty.
Fel, fel, fel. coke betyder olika saker i olika engelsktalande platser. I New England och New York betyder coke helt enkelt lask. Alltsa, can I have a coke? Och det sager dom what kind och sen kan man saga sprite eller vad man nu ar sugen pa. Om du vill ha en fraga om cola sa maste du saga Pepsi eller Coca-cola, och till och med da kommer dom att fraga vilken typ av coca/pepsi cola du ar ute efter.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|