Welcome to Gaia! ::

Reply Konvent & Träffar
Doujinmadoi 3, J-Cult 5, den 14-15 maj Efter snack Goto Page: 1 2 3 ... 4 ... 50 51 52 53 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Cyberborn

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 11:22 am

Precis som titeln sager sa?ar datumet till nasta Doujinmadoi blivit satt till 14-15 maj.

Annu finns ingen annan info forutom att vi aterigen kommer att vistas p堃ulturen i Vasteras.
Overnattningen kommer sannerligen att bli pa?Vallby-garden igen. Men denna gang kommer kollektiva bussresor att ordnas.

Mer info NU!

Visningen kommer kosta 50kr per dag, allts報00kr for hela helgen. I priset ingar?overnattningsmojlighet.

Tavlingar som anordnas:
Teckningstavling - Tema: Sann Lycka
Teckningstavling live - Tema kommer p堶isningen

SuperSmashBrothersMelee turnering
Street Fighter VS SNK 2 turnering/ eller Street Fighter 3rd Strike

Fragesports tavling

Och till sist den nya tavlingen, vilken kommer arrangeras i man?av deltagare(5+): COSPLAY TAVLING!

Nagra grundlaggande regler:
- Bild p堤en man cosplayar som skall medtagas, s堡tt folk kan bedoma.
- Inga ihopsplock av klader man rakar ha hemma. T.ex: Vit shjorta, svarta byxor, fin skor och en freestyle for att vara Shinji Ikari. Tid ska ha lagts ner p堤rakten.
- Drakten far?inte ha varit med i en tidigare tavling.
- Gaia-avatarer gills INTE som bidrag.

Det var v䬠allt f?en h䲠g宧en...

Uppdatering fr宠Diana:
Quote:
Doujinmadoi 2!
14-15 Maj 2005
CuLTUREN, Västerås
Pris: 50 kronor per dag eller 100 kronor för tvådagarsbiljett där övernattning ingår.
Inträde kräver medlemskap i J-Cult som kostar 100 kronor om året.
Nya medlemmar går gratis första dagen.

Ni som varit på J-cults tidigare visningar kan känna er välkommna igen, och de som aldrigt varit där kan räkna med en upplevelse av vänskap och en trevlig tillställning.

Vi kommer främst att spela tv-spel och se film, mest anime, men en eller annan spelfilm kommer visas.
Vi kommer hålla Tecknings tävling LIVE igen samt frågesporten och kanske t.o.m. en Cosplay tävling (minst 5 deltagare) med priser att vinna. För att delta i cosplay tävlingen så måste man ha en bild på föreställande karaktär (kostym byxor och vit skjorta för att föreställa Shinji från NGE räknas EJ) Gaia avatarer räknas INTE! .

((SCHEMA SENARE))

Tema på teckningstävlingen: "Sann Lycka".
Tolka hur ni vill, så länge ni håller er till reglerna:
Ingen fanart, inga streckgubbar, bara färdiga bilder, alltså inga halvfärdiga skisser, och bilden ska vara inlämnad på söndag morgon så folk har tid att rösta.

Det kommer även hållas Teckningstävling Live! Ungefär som på Dougakon, med hemligt tema och tidspress.

På plats kommer även finnas:
*Försäljare av prylar, spel och manga/anime
*Försälning av godis, läsk och frukt.
*Folk som dräktleker (Cosplay).
*Västerås GO-klubb som visar och går igenom regler och historia. Kom och spela!
*Twister!
m.m.

Karta:
User Image

Så kom till Västerås i helgen!

Vi reserverar oss såklart för eventuella ändringar.

Omskrivning av Niles_floyds inlägg till Dojjan 2...

Uppdatering av Drevlin.
Quote:

Hey. Ville bara dra lite info h䲠som kan vara bra att veta lagom till den kommande visningen. Vi b?r lite tjusigt med att dra lite info f?r som t䮫t 嫡 buss till ?nattningslokalen (Vallbyg岤en).

Vilken buss?
F?tt ta sig till Vallbyg岤en d䲠?nattningen sker kan det finnas ni som vill ta buss f?tt ni inte orkar g堨dr? ca 30-40min att g婮
Bussen ni ska ta 䲠buss nr 12 under dagstid och ni kliver av vid Vallby C (Vallby Centrum). Men eftersom m宧a antagligen kommer stanna tills p堫v䬬en av visningen (mins inte hur tidigt man f岠嫡 till Vallbyg岤en) s堢yter det d䲦?ill buss nr 92 under kv䬬en och natten och ni ska d䲦?a den.

Vad kostar det?
Kostnaden varierar mellan vuxna och barn. Samt under dag tid och natt tid. S堦? tar vi lite snabbt hur ni vet skiljnaden.

Vuxen = 16 岠eller ?.
Barn = Under 16 岮
Dags tid = Fr宠att den f?a bussen g岠p堭orgonen till 23.30.
Natt tid = Efter klockan 23.30 och tills att den sista bussen g岮

T䮫 p堡tt bussarna inte g岠hela natten utan slutar att g堨elt vid 02.00 (eller i n䲨eten).

Sen s場ar vi vad det kostar.

Dags tid
Vuxen: 19kr
Barn: 10kr

Natt tid
Vuxen: 20kr
Barn: 15kr

Sen en liten tjusig (inte, men den f岠duga) karta jag lyckades fixa ? omr夥t.

User Image

Visningen
Sen t䮫te jag plocka lite allm䮠info om visningen som kan vara bra att n䭮a.

Punkt 1 - Den h䲡 g宧en har vi INTE hyrt garderoben (platsen d䲠f?ljarna stod sist), utan ist䬬et har vi hyrt "Torget". Den plats med dem l宧a borden och d䲠ni f??att 䴡 tidigare. Jag vet inte hur det 䲠med att k䫡 vid borden eftersom f?ljarna ska st堤䲠nu, men f?ppningsvis kommer ni kanske f堫䫡 d䲮 Men det jag t䮫te s䧡 fr䭳t var att eftersom s堭宧a kommer p堶岡 visningar 䲠det ganska oundvikligt att m宧a kommer st堯ch vara vid torget (speciellt nu n䲠f?ljarna 䲠d䲠ocks婮 S堤et jag vill upmanna folk till 䲠att sn䬬a, spring inte runt och lek allt f?ycket. Det 䲠risk f?tt det ska bli tr宧t som det redan 䲠och det v夡r inte gott om vi dessutom ska ha ett 10-tal galna J-Cultare som rusar runt och leker med plastsv䲤 i samma klunga. Vi har f崴 en del klagom嬠p堡tt det kan bli f?t?t p堶岡 visningar ibland. D䲦?ar arrang? f崴 i jobb nu att om han/hon finner att det 䲠f?t?t p堥n plats s堫an han/hon s䧡 崠dem som st? till vara sn䬬a att lugna ner sig. Om annat s堫an ni alltid g堵t och springa runt. Det b?r bli varmt ute och med tur 䲠det soligt under visningen vilket g?tt ni kan 䶥n vara ute och springa runt om ni k䮮er att ni verkligen m峴e.

Punkt 2 - Precis som ordningen p場orget kommer TV-spelsrummet ha lite h岤are regler. Tidigare har ni kunnat byta spel lite hur ni 䮠velat, det f岠ni tyv䲲 inte denna g宧. Vi kommer som vanligt ha ganska m宧a TV-apparater att spela p嬠men det betyder inte att dem r䣫er. Sist fick vi v䬤igt m宧a klagom嬠p堡tt SSBM (Super Smash Brothers Melee) syntes p堬ite v䬠m宧a sk䲭ar (tror det var ca 3st). D䲦?ommer det vara arrang? som byter spelen 崠er. Vill ni byta spel, fr姡 en arrang??! Men det stoppar er inte ifr宠att ta med era egna spel. Det enda ni ska t䮫a p堤r att inte byta spel utan att fr姡. Vi vill inte ha som sist att 3 sk䲭ar har SSBM och det st岠folk i bakgrunden och hoppas p堥tt annat spel.

Punkt 3 - Med tanke p堤en f? punkten d䲠jag n䭮de att ni kan ta med er egna spel vill jag bara p孩nna er om en sak. Arrang?na ansvarar INTE f?orttappade saker ni har med er. Allt som 䲠erat har ni eget ansvar f?ch ni tar med egna saker p堥gen risk! IJ det n姯t som 䲠v䬤igt viktigt kan ni s䫥rligen be ordf?de (Majkie) att kanske n䭮a det under v岡 "samlingar" som vi brukar ha inne i Box 1 d䲠vi visar filmerna. Vilket jag skulle vilja uppmanna folk att lyssna p宠Jag vet att dem flesta lyssnar p堤em men tror det brukar finnas folk som sitter kvar inne vid TV-spelen. skulle vilja uppmana er att g堯ch lyssna f?om inte och skyll p堯ss annars att ni kanske inte vet n姯n info ni kanske missat, om annat kan ni alltid fr姡 under samlingarna s堡tt alla f岠h?vad det 䲠vi kanske missat att ge info om som kan vara bra.

Punkt 4 - Sen 䲠det ganska sj䬶klart, var sn䬬 emot allt och alla! Vi vill inte ha br嫠eller konflikter. Ta ocks堶䬠hand om v岡 sn䬬a f?ljare som orkar palla sig till v岡 visningar f?tt sno v岡 pengar. Skr䭠inte iv䧠dem n䲠vi 䮴ligen b?t f堩hop n姲a.

Sen till sist har jag sparat det b䳴a. N䭬igen schemat f?isningen!

Schema f?isningen

L?g...
10:00 - 12:00 Visions of Escaflowne
12:00 - 14:00 Schamanic Princess
14:00 - 15:00 LUNCH
15:00 - 17:00 Vulcano High
17:00 - 19:00 Gravitation
19:00 - 21:00 Full Metal Alchemist
21:00 - 23:00 Hemlig Film

(H䲠blir det stress p堳chemat! Eftersom sista filmen slutar lite f?23.00 och vi m峴e ha l䭮ar Culturen f?23.00 m峴e alla som 䲠d䲠snabbt och smidigt utan n姲a problem h䭴a sina saker och l䭮a byggnaden INNAN klockan blir 23.00. Man samlas utanf?yggnaden f?nfo hur vi tar oss till Vallbyg岤en om ni inte redan vet hur man g?ller redan fixat det sj䬶a, vissa kanske f岠skjuss. Eller s堫anske n姯n 嫥r hem och sover om man nu bor i stan.)

S?g...
10:00 - 12:00 Schamanic Princess
12:00 - 14:00 Laputa: Castle in the Sky
14:00 - 15:00 LUNCH
15:00 - 17:00 Cowboy Bebop
17:00 - 19:00 Kagemusa

Doujin Madoi 3 tar SLUT!

Schema f?䶬ingar

L?g
12:00 Yu-Gi-Oh
14:00 - 15:00 Fr姥sport
15:00 Super Smash Bros Melee
18:00 Brawl (eventuellt)
19:00 Diceland (eventuellt)

S?g
12:00 Go (eventuellt)
14:00 - 15:00 Tecknings t䶬ing LIVE
15:00 Street Fighter 3

(Sedan ska ocks堥n COSPLAY uppvisning kl䭭as in n姯nstans p堌?gskv䬬en, men det komemr vi att informera om p堶isningen. Antagligen hamnar den mellan Full Metal Alchemist och den hemliga filmen vi f?rett f?r.)
PostPosted: Fri Mar 18, 2005 1:53 pm

Jag kommer nog ._.

Niddler

Filthy

Vice Captain

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 1:58 pm

Och jag kommer som vanligt. ^^
PostPosted: Fri Mar 18, 2005 2:16 pm

Får se hur det blir :3 kanske kanske :3

~Rufus-kun~

FrodoLouLou

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 2:44 pm

Niddler
Jag kommer nog ._.
Yay! whee domokun
And so will I ninja I guess ^^
PostPosted: Fri Mar 18, 2005 2:45 pm

[ Message temporarily off-line ]

Sostrate

Nanoq

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 2:49 pm

Yay, bussresor! Da slipper alla hora mitt klagande pa vagen dit. sweatdrop

Vi far se om jag kommer, antagligen, men ar ej saker.
PostPosted: Fri Mar 18, 2005 3:18 pm

Buss! eek heart heart

Kommer! ^^

Meijerem

Nightmare Asura
Crew

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 11:12 pm

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 11:23 pm

Wau-chan

Nanoq