|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Feb 28, 2005 11:14 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Feb 28, 2005 9:43 pm
Mista alkaisin...
Aloitin viulunsoiton joskus 3- tai 4-vuotiaana ja jatkoin tosissani aina 17-vuotiaaksi saakka. C-kurssi tuli suoritettua (vanha 2B-tutkinto) ja Sibelius Akatemiaan piti hakea, mutta sitten se leikki loppui. Viulunsoitto ei ollutkaan se juttu, josta koin haluavani ammatin ja muuttua sitten vahitellen samanlaiseksi tuoliinsa nojaavaksi patuksi, mita kaikki kaupunginorkesterit on taynna...
Viulu ei kuitenkaan jaanyt keraamaan polyja, vaan pidin taidon ylla. Viulusta tuli minulle tyokalu - sen kanssa saattoi menna keikoille ja tienata vahan ylimaaraista taskurahaa. Taidot olivat nimittain riittavan hyvat myos kaymaan keikoilla ammattiorkestereissa.
Viulun soitossa klassisen musiikin puolelta suurin saavutukseni lienee 4v Sinfoniaorkesteri Vivon konserttimestarina ja kevyen musiikin puolelta Lahden Kaupunginteatterin yhden naisen musikaalin "Tana iltana Lola Blau" musiikin uudelleenkirjoitus. Talla hetkella opiselen koulussa kuitenkin laulua.
twisted
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Feb 28, 2005 10:36 pm
mun ainoo soittokokemus on ala-asteen nokkahuilu... xD nii, ja sit joskus leikin harmonikalla ja sahkouruilla, mut ne on ny jossain soittimien taivaassa. crying meilta loytyy sit via yhet afrikkalaiset rummut, mut meitsi ei tajuu niista mitaan... sweatdrop kaikki afrikkalaistyypit soittaa niita niin hianosti... iskakin jotenkin.. ehka meitsi joskus hamassa tulevaisuudessa oppii.. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 12:58 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 2:41 am
pianoa soitin ala-asteella mut lopetin kun en enaa jaksanut harjoitella. sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 5:25 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 5:33 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 7:52 am
Piano on yhta kuin toinen tietokoneeni. Sita olen soittanut seitseman ja puoli vuotta. Ensin olin musiikkileikkikoulussa soittamassa kanteletta kaksi vuotta ja sen jalkeisessa valmennuksessa, missa opeteltiin soittamaan Satu meni saunaan kolmessa eri savellajissa. Sen jalkeen sain kahdeksan vuotiaana peruutuspaikan musiikkiopistosta. Siella soitin kaksi vuotta, kunnes tein pienen visiitin ulkomaille ja siihen se sitten keskeytyikin. Kaksi vuotta myohemmin kun loysimme pienesta kaakkoisaasialaisesta paakaupungista Trinity School of Music'in alaisuudessa toimivan opiston aloitin taas soiton. Vuosi siita palasimme koti-Suomeen ja pyrin musiikkiopiston avoimelle puolelle. Siella vietin puoli vuotta ja paasin seuraavana syksyna takaisin musiikkiopistoon, missa on nyt toinen vuosi menossa.
Rakkaan rampyttimeni merkki on Zimmermann, ja sita ei ole viritetty viiteen vuoteen. xp Vaikka musiikkiopistolla on pakkomielle opettaa oppilaille pelkastaan kalssista musiikkia, itsea kiinnostaa enemman jazz ja sen kaltainen kevyt musiikki. Elamantavoitteenani on oppia soittamaan niin kuin Ray Charles ja Duke Ellington.
Wicked mainitsi kurssit. Onko kukaan muu saanut purra kynsia musiikinteoria tunneilla? Itsella on menossa 3/3 ja melko huonolla menestyksella. 1/3 meni helposti lapi, mutta 2/3:ssa olin samassa ryhmassa ala-asteikaisten varhaisteinien kanssa, joiden opiskelumotivaatio oli nollassa. Nyt olen aikuisryhmassa ja asiat menevat kylla kaalliin, mutteivat pysy siella kun ovat niin monimutkaisia -- kaikki sointuanalyysit sun muut. razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 01, 2005 9:37 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Mar 02, 2005 9:21 pm
Suoritetut teoriat:
1/3 2/3 3/3 Yleisen Musiikkitiedon pk I Solfa I Teoria Kenraalibasson soitto ja kirjoitus Musiikkitieto I II Solfa Musiikkianalyysi 1 (II Teoria) Satsioppi 1 (Soinnutus)
Ja tana vuonna pitais suorittaa Satsioppi 2. Parasta aineessa on, kun siihen kuuluu myos savellystehtavia. Eli, enaa ei pakerreta pelkkien teoreettisten asioiden kanssa, vaan niita todellakin aletaan kayttaa kaytannossa. ^_^
Toisin sanoen, tama myos tarkoitrtaa sita, etta multa saa kysya jos on suuria ongelmia musiikinteorioiden peruskurssien kanssa. Ainakin /pitais/ olla ne asiat hallussa. ^^;
twisted
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Mar 02, 2005 10:08 pm
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 3:21 am
Ma jouduin kokeileen yla-asteella pari kertaa kaikennakoisia soittovehkeita ja rumpujakin tuli paukutettua. Ei musta rumpalia ainakaan tassa elamassa tule.En ymmarra ihmisia, jotka osaavat heiluttaa kumpaakin katosta ja viela koipea samaan aikaan saadakseen aikaan jotain musikaalista. Noh,nostan hattua heille ja vetaydyn itse soittamaan nokkahuilua.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 3:28 am
Pienena soittelin pianoa, sittenpa en enaa jaksanutkaan.
Pari v sitten keksin ruveta opettelemaan akustisen kitaran soittoa. Tai no, oikeastaan kaveri keksi. Kaveri yrittaa kouluttaa minusta hevikitaristia (heh, joo, hieman liian myohaan aloitti..), ja oma innostukseni kitaraan oli vaan plussaa... sitten se suostutteli vanhempani suostuttelemaan minut akustista soittamaan. On kivaa, on. Ei vaan tunneilla jaksaisi millaan kayda... ja niiden takia minulla on joka torstai hirvea hata etta miten paasen kotiin stare
En osaa siis mitaan mita tunneilla pitaisi opetella, mutta soittelen kaikkea muuta kakkaa senkin puolesta. Kitarana on Yamaha C-40...
Mutta paa asiassa teen jotain omituista musiikkia tietokoneella (Fruity Loops 4 piste jotain...) ja sitten tungen sita epamaaraisiin piirroselokuviini. Heh, heh.
....mutta vaikka basisteja aina mollataankin, niin ois kiva soittaa sahkobassoa x)
...ainii, ja osaanhan mina tietty nokkahuilua soittaa.
Laulaa en osaa sitten yhtaan. Paniikki tulee jos laulaa kasketaan... ja musiikinope ei tykannyt hyvaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 9:38 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 03, 2005 11:06 am
Pikku-Timppa Teoriasta t�ss� justiinsa saavuin, ja aiheenapa oli sointu k��nn�kset ja kadenssit... eip� tuossa ensimm�isess� mit��n vaikeaa ole, mut mie en vaan kadensseja osaa kuunnella... gonk (enk� oikeastaan soittaakkaan, koska vaikka se opettaja sen aika muikeasti selitti ni en mie siit� kyll� tajunnu mit��n...) Hassua, itse tulin samaan aikaan teoriasta ja aiheena samat asiat. o.O Kun taalla kerran nyt on vahan kokeeneempi musiikinopiskelija joukossamme, kysyisin sinulta Wicked, ovatko basson aanet aina siina samassa T, med., S, D, T jarjestyksessa? (en kylla muista edes tarkkaa oliko tuo se jarjestys. ) Onko mahdollista poimia basson aanet vaikkapa jostain satunnaisesta kaapleesta radiosta?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|