Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply All Dutch People Enter
waar zijn we toch mee bezig? Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

whiskey cola

Beloved Trash

PostPosted: Thu Sep 25, 2014 5:42 am

ik stoor me hier echt zo hard aan, moet er gewoon even uit.

tegewoordig hoor je vanalles over oorlog in syrie en irak,
de russen zijn ook al niet goed bezig.
in afrika heb je dan weer die ebola epedemie,
en er gaan zoveel landen failiet.

mensen sterven, na bestaanden zijn helemaal gebroken,
mensen worden dakloos en zijn drugs verslaaft.

maar de mensen maken zich dan tog liever zorgen over zwarte piet,
of het nu wel of niet racistish is.
waar gaat de wereld tog naartoe?

zouden we ons niet beter zorgen maken
over hoe we de echte problemen kunnen oplossen.

vinden jullie ook niet?
PostPosted: Thu Sep 25, 2014 11:34 pm

ik ben het met je eens. Daarnet waren collega's ook weer aan het praten over mogelijke aanslagen op Utrecht en dat ze zomaar iemand's keel door willen snijden. Nog even en ik word bang om buiten te lopen.

Wat doen de mensen elkaar toch aan?

Ebola is verschrikkelijk, maar natuur. We vechten zo hard we kunnen.
De gevechten in andere landen is geen natuur, maar zotheid.
En die zwarte-pietendiscussie is helemaal onzin en creëert eerder discriminatie. We zouden één van die zeurkousen eens moeten oproepen een oud gebruik af te schaffen omdat iemand er aanstoot aan zou kunnen nemen.

Ergste vind ik gewoon dat ze alleen gillen dat ze Zwarte Piet weg willen, maar geen alternatief bieden. Ik wil niet verantwoordelijk gehouden worden voor iets wat mijn voorvaderen MOGELIJK gedaan hebben. Met die theorie moeten wij de Spanjaarden nog steeds verantwoordelijk houden voor de dood van Willem van Oranje. Komt maar op met die schadevergoeding!!

kittyocean
Captain

whiskey cola

Beloved Trash

PostPosted: Thu Sep 25, 2014 11:57 pm

jah idd,
bijvoorbeeld overlaatst op tv een debat tussen zon kale man en drie moslims,
zei die man tegen hun dat ze zich alemaal moeten uitspreken tegen is.
maar eerlijk? dan zouden wij tog ook tege elke moslim moeten zeggen van jaahh wat die wilders alemaa zegt ben ik ni accoord mee hoor,
en tege elke jood zeggen, jaah die hitler was tog niet normaal bezig.
is gwn belachelijk,
ik snap gwoon niet waar mensen nu niet gewoon normaal met elkaar kunnen omgaan
en tevreden zijn met wat je hebt en blij zijn dat je in een goed land woont, beetje tolerantie kan er wel vanaf
ik bedoel maar, ze zitten hier te klagen over zwarte piet
maar ze hadden evengoed in afrika kunnen zitten en dood aan het gaan zijn.maar daar denken ze blijkbaar niet over na
PostPosted: Sat Sep 27, 2014 11:41 am

Degene die klagen zijn meestal hier geboren. Die weten dus niet eens hoe het is om honger te hebben

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Mon Oct 06, 2014 11:27 am

Ik ben het helemaal met jullie eens.

Die hele discussie over de zwarte piet ben ik helemaal beu.

En dat is belangrijker dan de mensen die er ondertussen er achteruit op gaan ( al die ouderen en een ouder gezinnen) (leuk hoor een VVD kabinet die denken alleen aan de rijke mensen)

Maar goed ik dwaal af, ze doen al die belangrijke zaken in een lade en vervolgens zijn ze over de minst belangrijke zaken aan t ruzien scream
PostPosted: Mon Oct 06, 2014 12:33 pm

En dan hoor je dat die hele discussie puur komt van 1 iemand die door een boos persoon zwarte piet werd genoemt... < niet het hele verhaal, maar komt het wel op neer. Heeft helemaal niks te maken met alles wat erbij gehaald word. Zelfs onderzoek wijst uit dat 96% autochtonen en 80%+ allochtonen er niks op tegen hebben.

stelletje zeikerds. (en wat doen we dan, dan gaan we overdrijven over de kerstman zijn elfjes en de paashaas)

LeannaAnne
Vice Captain

whiskey cola

Beloved Trash

PostPosted: Mon Oct 06, 2014 3:04 pm

kittyocean

het is eigenlijk tog zo zielig dat mensen niet verder kunnen kijken dan hun neus. ;/

Menketi

inderdaad waarom praat niemand over de belangrijke dingen ipv over die onbelangrijke bullshit. (sorry voor men taal gebruik)

LeannaAnne

Het is gewoon een grote hoop zeur pieten (hihi),
en vindt het sneu voor de elfjes kerstman en paashaas datze erbij betroken worden xd

PostPosted: Tue Oct 07, 2014 2:11 am

Och joh, dat men nog niet gegild heeft dat de kerstman (blanke grote man) de elfjes discrimineert (kleine mensen, worden niet betaald).

Er zijn veel belangrijkere dingen, zoals oudere mensen die bang worden buiten te komen, omdat ze anders beroofd worden. Mensen die bejaarden in elkaar slaan, omdat ze dat een makkelijke prooi vinden. Uitschot, die dieven (en niet de bejaarden)

Maar nee, geld, geld, geld en we houden ons bezig met een kinderfeestje.

Overigens, ik ben het er mee eens dat de Koerden niet de hal van de 2e Kamer hadden moeten bezetten, maar chapeau dat ze het zo netjes deden. Geen geweld, geen agressie en zelf weer vertrokken. Zo kan het dus ook!!

kittyocean
Captain

whiskey cola

Beloved Trash

PostPosted: Wed Oct 08, 2014 9:41 am

kittyocean

Haha , idd straks komen de kleine mensen in opstand x)
en jah veel nederlanders kunnen een voorbeeld nemen aan zo'n dingen
dat het ook zonder geweld zou kunnen,
tegenwoordig kunnen de blanken al niet meer demonstreren zonder geweld.
best zielig als je er overna denkt :c
PostPosted: Wed Oct 08, 2014 11:03 pm

het zijn niet alleen blanken. Elke kleur kan er wat van. De huidskleur zegt niets over hoe men is en hoe men een situatie aanpakt.

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Thu Oct 09, 2014 3:06 am

Helaas is het wel zo, iedereen heeft wel wat te zeuren en helaas is dit gezeur uitglopen in een landelijke discussie waar ook de politiek zich mee bemoeit
PostPosted: Thu Oct 09, 2014 5:30 am

Wat vindt je dan van de winkels die een standpunt nemen (een goede naam belangrijker vinden) en nu al die boycotzeurders over zich heen krijgen?

kittyocean
Captain

whiskey cola

Beloved Trash

PostPosted: Thu Oct 09, 2014 7:44 pm

vind't ik niet kunnen .
ze zouden gewoon moeten doen zoals elk jaar en sinterklaas met zwartepiet in de rekken zetten zoals ze altijd waren.
tis belachelijk, en niemand zou opeens stoppen met eten kopen in die winkel omdat ze sinterklaas dingen verkopen. tis gewoon een slechte verkoops truck.
PostPosted: Thu Oct 09, 2014 11:20 pm

Maar die boycots schijnen wel invloed en effect te hebben. Bij de Hema is de omzet per winkel gedaald

kittyocean
Captain

Reply
All Dutch People Enter

Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out