Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Kirjasto // Lukusali killan lukutoukille Goto Page: 1 2 3 ... 4 ... 20 21 22 23 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Wicked
Captain

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 10:57 pm

Kiltarakennuksen paadyssa on erikoinen kahdeksankulmainen huone, jonka jokaiselle seinusta on yhta suurta kirjahyllya. Keskella huonetta on suuria nojatuoleja, hernesakkeja ja tyopoytia lukulamppuineen ja huoneessa vallitsee syva hiljaisuus, jonka katkaisee silloin talloin vain pieni kahina kun joku paikalla olevista lukutoukista kaantaa sivua..

Lukutarjontaa on kaikkeen makuun: Hyllyista loytyy kaikkea Shakespearen tuotannosta Agatha Christien dekkareihin, Anne Ricen vampyyreista Seitsemaan veljekseen ja Sormusten herrasta Aku Ankkaan. Lisaksi huomion arvoinen on huoneen arvostetuin ja eniten kaytetty, jopa palvottu hylly, jossa sijaitsee Suomi Killan kattava Manga-kokoelma. Tasta huoneesta loytyy jokaiselle jotakin ja tarvittava rauha lukuelamyksesta nauttimiseen!

twisted

Keskustelua kirjoista, sarjakuvista, mangasta ja erilaisista aikakausi- ja harrastelehdista. Mita kannattaa lukea, mita ei? Haluatko loytaa lisaa jonkin tietyn tyylisia teoksia? Onko joku lukenut sita inhaa koulun pakkosyottamaa kirjaa - onko se muka lukemisen arvoinen? Tassa threadissa todellakin allekirjoitetaan vaittama, etta kyna on miekkaa mahtavampi.

exclaim Ja valtetaan niita juonipaljastuksia, jotta kaikki saavat mahdollisuuden parhaaseen lukunautintoon, eiko niin?

http://www.kirjastot.fi/ - Kaikki Suomen kirjastot
http://www.puolenkuunpelit.com/ - Lahtelainen peli- ja mangakauppa > myos postimyynti!
http://www.suomalainen.com/sk/ - Suomalaisen Kirjakaupan nettisivut
http://www.tokyopop.com/ - Mangaa, mangaa, mangaa... (siis englanniksi kaannettya)
PostPosted: Thu Feb 24, 2005 11:08 pm

Kaksi linkkia taman sivun etusivulle (kuuluvat minusta threadiin).

http://www.kirjastot.fi/
http://www.suomalainen.com/sk/

Suomalaisesta on hyva tilata kirjoja. ^^ En ole kokeillut netin kautta, mutta ainakin ilmoittivat mailissa tilauksen saapumisesta. Systeemi nayttaa toimivan... ja pelasti myos minut turhalta Hesan reissulta, etsiessani yhta anatomiakirjaa. <3

Onko joku lukenut Oopperan kummitus kirjan? Mietin, etta onko se parempi kuin elokuva tai muuten vain hyva kirja. surprised Ja tietaako joku, oliko se alunperin ooppera vai kirja?

Onisfi
Crew

Wicked
Captain

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 11:15 pm

(-Onis-)
Onko joku lukenut Oopperan kummitus kirjan? Mietin, etta onko se parempi kuin elokuva tai muuten vain hyva kirja. surprised Ja tietaako joku, oliko se alunperin ooppera vai kirja?

Kiitos linkeista! ^_^ Tulevaakin ajatellen, jos taman kaltaisia linkkeja tulee jollekin mieleen, niin kannattaa postata asianmukaisiin killan huoneisiin, niin niita voi sitten lisata ensimmaiseen viestiin (vasaa juuri toista uutta huonetta, niin lisaa sinne yhden hyvan linkin)

Ensin oli kirja, jonka pohjalta Andrew Lloyd Webber teki musikaalinsa. Ja kirja on kuulemma hyva, mutta en ole itse sita lukenut.

twisted
PostPosted: Thu Feb 24, 2005 11:18 pm

Wicked

Kiitos linkeista! ^_^ Tulevaakin ajatellen, jos taman kaltaisia linkkeja tulee jollekin mieleen, niin kannattaa postata asianmukaisiin killan huoneisiin, niin niita voi sitten lisata ensimmaiseen viestiin (vasaa juuri toista uutta huonetta, niin lisaa sinne yhden hyvan linkin)

Ensin oli kirja, jonka pohjalta Andrew Lloyd Webber teki musikaalinsa. Ja kirja on kuulemma hyva, mutta en ole itse sita lukenut.

twisted

Ollos siunattu ja hjuva.

Ahaa. o_o Isapuoli oli oikeassa, pahus. Han on liian viisas ja tietaa liikaa asioita. ;_; Mutta ehka minakin jonain paivana.
Aion ehdottomasti lukea sen kirjan. <3

Onisfi
Crew

Carmen LaVihta

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 1:04 am

Mita mangaa teidan hyllyistanne loytyy, oi knssakiltalaiset? Eilen puhdistin polyt omasta pienesta kokoelmastani,jota pidan yhdessa miraakkeli_88:n kanssa. Eli joukkoon kuuluu:
InuYasha vol.1-20(taman hetkinen suosikkini...valista puuttuu osat 17 ja 19,arvatkaa v*tuttaako...mutta olen ne kylla tilannut),
XXXholic vol.1-4,
Chobits vol. 1- 8,
Escaflownevol. 1-2,
Cowboy BePop vol.1
Dity Pair:Inferno...

Kokoelma on pieni, mutta karttuu koko ajan.Olen tilannut Demon Diary vol 1 ja Fruits Basket vol.1 Akateemisesta kirjakaupasta, ja kai niiden kuuluisi kohta saapua.

Sitten loytyy epamaaraisia lehtia ja taidekirjoja.Animelehdenkin olen tilannut.
PostPosted: Fri Feb 25, 2005 5:18 am

mulla ei oo kun kolmr conania, aika paljon ranmaa ja yksi negima...
mangani on puutteellista koska a) oon koyha ja b) tampereella ei oo hirveesti mangaa myynnissa... soon rikos jos multa kysytaan.... stare

Tsuzue

thoughtless`

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 6:36 am

Tsuzue
mangani on puutteellista koska a) oon koyha ja b) tampereella ei oo hirveesti mangaa myynnissa... soon rikos jos multa kysytaan.... stare
Ainakin enemman kuin Oulussa myydaan. whee Ja ainakin jotkut onnekkaat ovat Tampereeltakin mangaa loytaneet, saan aina kuulla kun eras/joku on ostanut jotain.
PostPosted: Fri Feb 25, 2005 6:39 am

Mangakokoelmani:

Ranma1/2: 1-15 (kaikki Suomeksi julkaistut)
D.N.Angel: 1-3
Gravitation: 1-2
Hiroshiman Poika

Hetkinen, kayn lisaamassa Lahtelaisen peliliikkeen linkin,eli siis www.puolenkuunpelit.com, sielta saa ostettua/tilattuamyos mangaa. Jos joku tietaa/muistaa stadin liikkeiden taimuiden vastaavien suomalaisten nettikauppojen ossuja, niin laittakaa tulemaan.

twisted

Wicked
Captain

Jemnia

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 7:36 am

[ Message temporarily off-line ]
PostPosted: Fri Feb 25, 2005 7:52 am

[ Message temporarily off-line ]

Taxet
Crew

Alph-chan
Crew

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 8:56 am

No, pakkohan minunkin on tulla tanne esittelemaan manga-kokoelmaani. Loytyypi Ranma 1/2 vol 1, DB vol.1, Fake vol. 1 ja 2, D.N.Angel vol. 1, Lupin III vol. 1, Cowboy Bebop vol. 1, Escaflowne vol.1, Chobits vol. 1, Fruits Basket vol. 1 ja muita, joita en jaksa juuri nyt menna viereiseen huoneeseen tarkistamaan. xp Hiroshiman pojan olen lukenut.

Muun kirjallisuuden puolelta luen fantasiaa. Harry Potterit ja TSH on tullut kahlattua lapi pariin kertaan. Olen haalinut myos kaikkea muita pappa-Tolkienin kirjoja, mutta viela ne nokottavat koskemattomina hyllyssa. Narniaa olen aloittellut (viisas ihminen ostaa osat 1, 5 ja 6 xD) ja varmasti viela jonain paivana luen Gaimaniakin.

Jules Vernelta olen lukenut Matka maailman ympari kahdeksassakymmenessa paivassa. Se oli yllattavan helppolukuinen kun ottaa huomioon, milloin han sen kirjoitti.

Yksi suosikki on myos Da Vinci Koodi, jonka luin tosin englanniksi, joten en kaikkea kokonaan ymmartanyt. Juoni oli todella huolellisesti suunniteltu ja yksityiskohtien maara huomattava. Kokonaisuus uskomattoman hyva. *nostaa hattua herra Brownille*
PostPosted: Fri Feb 25, 2005 11:23 am

Kylla mina kun muutkin. Eli minun mangat:

Suomeksi:
Dragon Ball (kaikki ilmestyneet)
Conan (kaikki ilmestyneet)
Ranma (about 5 pokkaria)

Englanniksi:
Azumanga Daioh (Vols 1- 4)
Blade Of The Immortal (Vols. 1- 13)
Berserk (Vols. 1- 6)
Rurouni Kenshin (Vols. 1- 9)
Vagabond (Vols. 1- 14)
Gunsmith Cats (Vols 1- 9)
Dominion Tank Police
Dominion Tank Police: Conflict
Ghost in the Shell
Battle Angel Alita (Vols. 1- 2)

...eli joo, rahaa on mennyt.

Niin, ja kirjallisuudesta yleensa... nuorempana tuli luettua reilusti kaikenlaista fantasiaa, mutta vanhemmiten se on jaanyt. Terry Pratchettia tulee silti luettua ahkerasti englanniksi, kaipa sen fantasiaksi laskee. Muuten on maku kirjallisuuden suhteen laajentunut, jos joku vain jotain suosittelee ja kiinnostun kirjasta, niin ainakin yritan sen lukea.

Hecatonchiros

Wicked
Captain

PostPosted: Fri Feb 25, 2005 3:54 pm

Kirjoja, joita luen yha uudelleen ja uudelleen:

Taru Sormusten herrasta (~8 kertaa jo)
Kymmenen pienta neekeripoikaa (~6 kertaa)
Dragon Lance kronikat ja legendat (~4 kertaa)
Narnia-sarja (~3 kertaa)
Tripodien aika (~3 kertaa)

Da Vincin koodi pitais kyl lukea... Mul on vaan pari juttua mita pitais kouluun lukea ensin. (Tsehovin Kolme sisarta ja Sostakovitsin muistelmat... e_e; rai-rai...)

twisted
PostPosted: Sat Feb 26, 2005 1:51 am

mankitus
Tsuzue
Ainakin enemman kuin Oulussa myydaan. whee Ja ainakin jotkut onnekkaat ovat Tampereeltakin mangaa loytaneet, saan aina kuulla kun eras/joku on ostanut jotain.

niih, oon kyl kuullu, et oulust ei oikeen loydy mitaan...
ehka siihen verrattuna taalla on ihan kivasti kaikkee, mut hesa on kylla taivas! 3nodding

Tsuzue

Tsuzue

PostPosted: Sat Feb 26, 2005 1:55 am

Wicked
Kirjoja, joita luen yha uudelleen ja uudelleen:

Taru Sormusten herrasta (~8 kertaa jo)
Kymmenen pienta neekeripoikaa (~6 kertaa)
Dragon Lance kronikat ja legendat (~4 kertaa)
Narnia-sarja (~3 kertaa)
Tripodien aika (~3 kertaa)

Da Vincin koodi pitais kyl lukea... Mul on vaan pari juttua mita pitais kouluun lukea ensin. (Tsehovin Kolme sisarta ja Sostakovitsin muistelmat... e_e; rai-rai...)

twisted

TSH on miulla via vaiheessa... on ollu jo 2 vuotta.. sweatdrop en vaan millaan saa sita luetuksi. ja sit oon lukenu kans ton neekeripoika homman. ihan tajuttoman hyva! ^^
ja sit tietty on ollu pakko lukee kaikki potterit... en voi sille mitaan. niita vaan on pakko lukee! xD kaikki niiden mukana tulleet oheistuotteet elokuvat mukaan lukien vois kyl havittaa jonnkein minne aurinko ei paista... stare
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: 1 2 3 ... 4 ... 20 21 22 23 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces