Welcome to Gaia! ::

De Hollandse Molen

Back to Guilds

Dit is een guild om te kijken hoeveel Nederlanders er op gaia zijn en om vrienden te maken. 

Tags: Holland, Nederland, Dutch, Molen, Nederlanders 

Reply De Hollandse Molen
Nederland Holland?

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

riesepies_NL

PostPosted: Tue Aug 23, 2011 11:07 am

soms vind ik het het best irritant dat buitenlanders Nederland Holland noemen, ik woon zelf in Brabant en Holland zijn gewoon twee provincies.

wat vinden jullie?
PostPosted: Fri Oct 14, 2011 5:37 am

Ik kom uit Belgiƫ, en ik heb inderdaad wel de neiging alle nederlanders Hollanders te noemen razz . Ik ga in Antwerpen naar school, en daar zit ook een heel aantal Nederlanders, en zij hebben er nog nooit iets over opgemerkt, maar als ik merk dat ze het niet leuk vinden dan probeer ik er wel op te letten. Het is gewoon eigen aan mijn dialect, "Hollander" is voor mij dezelfde categorie als "velo" of "de chaufage"

Leaellyna

Assimilated Lunatic

9,300 Points
  • Survivor 150
  • Bunny Spotter 50
  • Pie Trafficker 100

Kaeth

Rich Ladykiller

PostPosted: Sun Oct 23, 2011 5:01 am

Af en toe heb ik gemerkt dat Nederlanders eigenlijk noemen Nederland "Holland" toen ze in het Engels spreken, zichzelf. Ik weet niet waarom. Misschien denken ze dat 't makkelijker is voor buitenlanders om te verstaan omdat het meer historische is of zo iets. Maar is het echt een verrassing dat buitenlanders verward worden wanneer werkelijke Nederlanders soms het land "Holland" noemen? wink

Natuurlijk maken buitenlanders vergissingen dat kunnen niet vergeven worden, zoals denken dat Holland is een stad in Amsterdam. Een Nederlandse vriend zei dat he heeft dat gehoord, ha ha.

Sometimes I've noticed that Dutch people will actually call the Netherlands "Holland" when they speak in English, themselves. I don't know why. Maybe they think it's easier for non-Dutch people to understand because it's more historical or something. But really, is it any surprise that non-Dutch people get confused when actual Dutch people sometimes call the country "Holland"? wink

Of course, sometimes non-Dutch people make mistakes that can't be forgiven, like thinking that Holland is a city in Amsterdam. A Dutch friend said he heard that, ha ha.
PostPosted: Fri Jan 06, 2012 12:06 pm

riesepies
soms vind ik het het best irritant dat buitenlanders Nederland Holland noemen, ik woon zelf in Brabant en Holland zijn gewoon twee provincies.

wat vinden jullie?

Ja, vindt ik ook echt stom. Ik woon sinds 22 jaar in Duitsland en krijg iedere keer de kriebels, als hier iemand Holland zegt, terwijl Nederland bedoelt wordt. Meestal zeg ik dan terug: "je zegt toch ook niet Beieren als je Duitsland bedoelt". Dan worden ze rood en zeggen niets meer. lol

Sijamboi

3,850 Points
  • Person of Interest 200
  • Consumer 100
  • Autobiographer 200

Eli Stormstriker

2,350 Points
  • Member 100
  • Gaian 50
  • Dressed Up 200
PostPosted: Sat Jan 07, 2012 7:53 am

Wij zeggen ook Engeland in plaats van Verenigd Koninkrijk en Amerika in plaats van Verenigde Staten.
PostPosted: Sat Jan 07, 2012 10:32 am

Ik ben het met hierboven eens.
Voor mij is Holland en Nederland hetzelfde, ik zeg zelf wel vaker Netherland, in het engels als ik Nederland bedoel.

Neonbirds

Inritus_v3

PostPosted: Wed Jan 11, 2012 11:24 pm

Ik woon ook in Brabant maar ik zeg af en toe dat ik uit Holland kom als ik tegen Engelsen praat. Anders verstaan ze "Neverland".
Reply
De Hollandse Molen

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff