Welcome to Gaia! ::

Reply Serieuze Discussies
Racisme

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Florien

PostPosted: Fri Dec 09, 2005 7:30 am

Ik weet het..niet zo'n aardig onderwerp, maar het gebeurd wel..en te vaak naar mijn mening..

Mijn vraag is daarom: HOE STA JIJ TEGENOVER RACISME?

Ik vindt het wel belangrijk om het daarover te hebben...
PostPosted: Mon Dec 12, 2005 11:31 pm

hmmm ik ben niet echt rasistisch volgens mij ..... want ik kan het meestal wel goed vinden met iedereen ^^

maar ik vindt wel dat buitenlanders buiten hun huis gewoon onse taal mogen spreken 3nodding en ook dat ze onse taal leren ^^

maar wat is wel vaak heb is dat ik toch wel sommige stempels op dinge zet want bij voorbeeld een stuk verderop bij ons zijn wat flats die oud en een beetje ranzig zijn en dat noem ik dan een turken flat sweatdrop ... niet echt aardig dus ... al wonen daar wel heel veel turken en marokkanen.

ow en dan nog een vraagje, wat vinden jullie van het feit dat negerzoenen van naam moeten veranderen omdat dat blijkbaar rasistisch is confused ik bedoel dat is echt het toppunt van zielig doen en al helemaal omdat een blank iemand dat heeft aangekaart en die mensen van negerzoenen voor de rechter heeft gesleept sweatdrop ..... is dat nou zielig of ligt dat aan mij >_> ??

Goshujin Sama

Dapper Visionary

Florien

PostPosted: Tue Dec 13, 2005 4:54 am

toe ik nog in r'dam woonde had ik veel vrienden van andere afkomst.
die waren super aardig..maar er zitten natuurlijk ook een paar tussen die hun eigen ras een slechte naam geven...
best wel hatelijk..maar dat vinden ze vast ook van nederlanders..want wij zijn ook niet zulke lieverdjes

een vriend van mij die zegt altijd ****** tegen donkergekleurde mensen...
telkens als ie dat doet krijgt ie een klap van mij xp
ik vindt het namelijk niet echt een aardig woord
als je iemand wilt aanwijzen zeg dan gewoon b.v: die gozer of meisje met dat rooie shirt aan.
i.p.v te zeggen die neger...

en over dat negerzoenen...
ik zie het probleem niet..in engeland heette die dingen angelkisses.
en wij zeggen negerzoenen...ik bedoel..zo erg is dat nou ook niet..het is iets lkkrs dus wees blij dat ze het die benaming geven blaugh
een negerzoen is lkkr punt uit !
PostPosted: Tue Dec 20, 2005 12:21 pm

*kuch* ik lust geen negerzoenen blaugh maar daar gaat ut ff nie om.

Ik vind dat ze met Neger zoenen zeuren, net zoals je zegt. Het word door een blanke aangekaart. Dan hebben de zwarten er toch nog geen moeite mee? wat zeik je dan?!
maar goed....

En als we het over racisme hebben, waarom alleen de zwarten? maar ook de dikken! dikke mensen worden ook vaak gediscrimineerd. Slaat ook eigenlijk nergens op...

(dit is echt toevallig, moest voor NL ook een betoog over Discriminatie en Racisme houden xd )

Salthy
Crew

Maran F.

PostPosted: Sat Dec 24, 2005 3:32 am

Ik wordt ook vaak uitgescholden door een paar jongens uit onze klas voor 'Italiaanse plastic slet' wat helemaal nergens opslaat omdat ik net ietsje sneller wat bruiner dan de rest wordt en dat dan ook blijf de hele winter en omdat ik een italiaanse achternaam heb en omdat ik een beetje camping-italiaans kan. Maar mijn ouders zijn gewoon voor het grootste gedeelte nederlands en zijn hier ook geboren net als ik en mijn broertje en zusje en mijn opa en oma. En dat plastic kwam omdat ik corvee had stare Ik vind dat gewoon dom, iemand uitschelden om datsoort dingen exclaim
PostPosted: Tue Jan 03, 2006 2:24 am

waar komt het word slet dan vandaan surprised
.
.
.

nhe sorry ik kon het niet laten biggrin xd

maarja wat heeft dat snel bruin worden nou te maken met italiaans te maken want ik wordt ook super snel bruin ... was eerst zelfs bijna crokant zwart confused .... maar anyways, je moet je der niet zoveel van aantrekken... words dont hurt ^^.

en tegenwoordig maakt het al helemaal niet meer uit als je iemand hoer, slet of lul noemt want dat zeggen zelfs vrienden tegen woordig tegen elkaar als ze iets fout doen of gewoon dom bezig zijn, dus ik zoek er meestal niks achter en al was zegt iemand het met haat neigingen ... jammer dan biggrin .. how cares ^^

ik heb tegenwoordig problemen met mijn taalgenbruik thuis een beetje normaal te houden ... sweatdrop

Goshujin Sama

Dapper Visionary

Alzheimer
Crew

PostPosted: Wed Jan 04, 2006 10:40 am

Ik kan wel zeggen dat ik tegen racisme ben, maar als ik er wat meer over nadenk doe ik eigelijk toch wel aan het racisme mee. Ik vertrouw 'autochtonen'' toch eerder dan een groepje van etnische minderheden.
PostPosted: Wed Jan 04, 2006 12:54 pm

Ik ben half Nederlands en half Egyptisch. Dus voor mij is het nogal dubbel.
Ik ben er tegen, maar zelf zeg ik ook wel 's dingen die ik dan eigenlijk niet had moeten zeggen. Ik denk dat dit wel voor iedereen geld.

YumikoSan

Hero Balloons

PostPosted: Sun Feb 05, 2006 8:23 am

bij mij heeft wel soms racisme..
want bij mij school zijn er te veel allochtonen en autotochtonen gonk
en het klink als dat die mensen willen die land roven scream
in taxi er zijn wat 3 turken en die gaat gewoon eigen taal spreken, sommige mensen vooral chauffeur vond irrie en bij mij ook. gonk
oja, nog iets. soms op tv als TMF en MTV [denk ik] zijn er turkse of marokanen rapper :S

ik vond dat sommige buitenlander VOORAL Autotochtonen en allochtonen wel terug waar ze vandaan komt en laat de echte nederlander rust laten.
PostPosted: Mon Mar 20, 2006 7:37 am

Ze hebben officieel gezien over het algemeen minder hersenen dan wij blanken. Maar racisme is... nutteloos, als je een beetje brains hebt zie je dat bijna meteen in.
Lonsdale jongeren zijn ook over het algemeen laagbegaafd. surprised

@ psychopaine; teveel autochtonen en teveel allochtonen? Is dat dan niet gewoon 1:1? confused

Kaz!nsky

KisaraGirl

5,450 Points
  • Gaian 50
  • Junior Trader 100
  • Hygienic 200
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 6:18 am

Ehm ik heb het zelf gewoon nietzo op mensen die uit marrokko komen en turkije en omliggende landen .. heb geen leuke ervaringen met mensen uit die landen ..
Reply
Serieuze Discussies

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff