Onder het motto van meerdere weten meer dan een gaan we gezamelijk een (goede?) storyline bedenken (iets wat Gaia zelf al enkele jaren mist).
Post hier je ideeen of stukjes tekst die te maken hebben met het thema: Het spook van de ADPE. En hopelijk hebben we dan voordat het halloween is een spannend en eng verhaal!
Check ook de Event Hal voor een mega feest!
Uitgangspunt:
Gaya_von_Dutch (onze mascotte) heeft gepost, maar volgens haar signature werd ze op dat moment door niemand bestuurt. Is Gaya het eerste slachtoffer van de geest?
Logo gemaakt door Dashinator
Ons Plotje:
Deel 1: Gaya en een Spook?!
Shaelena dwaalde wat door de ADPE guild. Wat was het gezellig druk sinds de Guild PM. Zoveel nieuwe gezichten! Kijk, er had weer iemand in de “Hoi, ik ben nieuw” thread gepost. Snel even checken.
De nieuweling was eigenlijk een oud lid van de guild. Ze was zelfs meer dan dat, ze was de Guild Mascotte. Shaelena wist niet eens dat de guild er eentje had. Maar na een snelle blik op de signature van de mascotte schrok ze zich helemaal kapot:
I am the Mascotte of the 'All Dutch People Enter' Guild.
All donations will be used as prizes in the 'All Dutch People Enter' Guild.
I am currently used by: -- Nobody --
All donations will be used as prizes in the 'All Dutch People Enter' Guild.
I am currently used by: -- Nobody --
De mascotte werd door niemand bestuurd! Hoe had het dan kunnen posten? Shaelena begon een beetje te panieken. Hoe kan dit nou? Dit kan toch niet? Nee, dit kan niet. Ik beeld me dingen in!
Maar even later kwam KittyOcean langs en zij vond het ook een bizar mysterie. Toen ze het zei klonk er zelfs een eng achtergrond muziekje. Ook Lorraaa vond het niet pluis. ‘Het spooookt hier!’ zei ze. ‘Waar zijn onze spookjagers?’
Het begon nu allemaal wel serieus te worden. Als de GuildCaptain het al een bizar mysterie noemt… De GuildCaptain zou alles wat in de guild gebeurt moeten weten! En ook andere leden vonden het creepy worden!
Gelukkig was er iemand zo dapper, of misschien wel zo dom, om als spookjager op pad te gaan: Dashinator!
Deel 2: Let's bust that Ghost!
‘Okay, ik ben nu dus een spookjager.’ Dashinator keek eens rond. ‘Maar dan heb ik wel de juiste uitrusting nodig.’ Na de winkels en de markt te hebben afgestruind was Dashinator klaar voor de jacht.
Omdat het toch wel een lastige klus zou kunnen worden, kreeg hij hulp van een andere spookjager: Radolf_Hunter. Nadat hij ook van een ghostbuster pak was voorzien moesten ze een plan opstellen. Hoe gingen ze het spook vangen?
Ze wisten niet eens wie het spook was. De enige aanwijzing was Gaya_von_Dutch. Was zij zelf misschien het spook? Maar voordat ze goed en wel konden beginnen sloeg het noodlot toe! Iemand had Dashinator’s computer gesaboteerd. Nu konden ze het plan niet meer uitwerken.
Iemand moet hebben geweten dat ze bij Dashinator het grote plan gingen maken, want voor de rest was er nergens een computer gecrasht. Na wat aanmoedigingen van XDmaster4 en Zakou Nenharma maakte Dashinator er maar het beste ervan. Na een slimme ingeving om de school laptop te gebruiken kon Dashinator weer eventjes vooruit.
Maar hij was nog steeds zijn programma’s kwijt die hem moesten helpen bij de jacht. Gelukkig kwam als extra duwtje in de rug Lorraaa ook nog even langs voor support: ‘Als er hier nog ergens hulp voor nodig is, sta ik ook altijd klaar! :]’
Dashinator greep deze aanbieding met beide handen aan. ‘Nou... misschien kan je mijn computer maken... dat zou handig zijn…’ Maar helaas had Lorraaa geen magische computer maak kunsten.
Ondertussen werden alle leden opgeroepen om met ideeen te komen over het spook. Misschien kon iemand zelfs de gouden tip bedenken die zou kunnen leiden tot het vangen van het spook! Maar er kwam nog meer tegenslag voordat de gouden tip er was: Dashinator had enkele van zijn programma’s terug, maar niets bleek te werken. Hoe ging hij nou die deadline (geen pun intended) halen? Er moest weer sabotage in het spel zijn! Hij wist het zeker!
Het spook was dus nog steeds op de angst-aanjagende-tour. Ook Missii_ x ingah was het er mee eens dat het leuk spannend en eng was om zo een spook in de guild te hebben. Om de spanning zelfs een beetje op te voeren verklapte Dashinator aan Shaelena dat hij helemaal geen diploma had om spoken te mogen jagen. Shaelena wist niet wat ze hoorde: ‘Misschien moeten we Melinda Gordon maar bellen!’ (Ghost Whisperer anyone?)
Ook Lorraaa begin te twijfelen aan het kunnen van Dashinator als spookjager. ‘En hoeveel ghosts heb je ongeveer al ooit eens eerder verdreven?’
Time to get started!
“Dat is beroepsgeheim!” Reageerde Dashinator op Lorraaa. Ook KittyOcean was nieuwsgierig: “Heb je een diploma/licentie om spoken te verjagen?” Dashinator begon een beetje zijn geduld te verliezen. Natuurlijk had hij een diploma. Waarom zou hij anders dit werk doen?
Maar Zakou Nenharma merkte iets vreemds aan KittyOcean’s gedrag. Zou zij misschien ook al bezeten zijn? Nerveus trok ze aan Dashinator’s mouw. “Dash, controleer even of Kitty spookvrij is!” Terwijl Dashinator zijn spokenradar te voorschijn toverde en aan het werk ging dartelde Zakou Nenharma om hem heen. “En? En? En?”
Dashinator schudde zijn hoofd. “Ik denk... dat ze een spook is.”
Nu raakte Zakou Nenharma helemaal in paniek: “Eek! Echt!? Ik vond het al zo verdacht dat ik haar de laatste tijd niet meer zo vaak zag... Zou Gaya haar geinfecteerd hebben? Of zou het spook de lijst van mods te pakken hebben gekregen? Kyaaa! Dan moet ik ook op gaan passen!” Panisch begon ze in cirkeltjes rond te rennen. Lachend keek Dashinator toe.
“Ben ik even blij dat ik geen mod ben!” Zakou Nenharma stopte abrupt. “Hmm, wees maar blij dan Dash! Ik kijk nu eerst om de hoek met een spiegeltje voordat ik de hoek omga!” Dashinator keek even om zich heen en fluisterde toen: “En ik ben beschermd… Ik heb een huisgeest.” Hij wees naar het wezentje dat naast zijn schouder zweefde.
Op dat moment kwam Calahara aan gelopen en ze zuchtte diep. “Hoe beschermen wij ons tegen ons wrede lot?” Zakou Nenharma wees naar Dashinator. “Hij zei dat hij een beschermingsmiddeltje had, een huisgeest!” Calahara knikte dat ze het snapte. “Maar hoe zou het spook zich verplaatsen en zo gedachten overnemen? We moeten voorzichtig zijn ... Iemand enig idee om hem te vangen? Ik denk dat we een lokmiddel nodig hebben.......…”
Gelukkig had Dashinator een idee! Hij kwam met een enorme neongroen gekleurde pijl aangelopen en plaatste die naast Calahara. “Zo, dat moet werken.” Calahara schrok zich een ongeluk. “Wat?! NEEEEEEEEEEEEEEY! Laat me niet alleen en onbeschermd achter!” Ze greep zich vast aan zijn broek. Dashinator keek naar Calahara. “Als je mijn broek niet verder omlaag beloofd te trekken zal ik je helpen.”
Op dat moment kwam een van de andere mods, XDmaster4, erbij. “Ik ben blij dat ik mijn vriend Radolf_Hunter heb. Hij beschermd me wel!” Ook andere leden van de guild meenden veilig te zijn voor het spook. “Ik heb een hamer en ik ben niet bang om die te gebruiken!” Zei Kassiopeia. Dashinator rolde met zijn ogen. “Denk je niet dat je gewoon door het spook heen gaat zonder het te raken?” Wat voelde Kassiopeia zich dom. “Hmm tja, dan is een stofzuiger misschien wel handiger…”
Steeds meer mensen begonnen zich te interesseren in het spook. Want ja, hoe vaak komt het nou voor dat jouw guild wordt opgeschrikt door eentje. En dan ook nog eentje die bezit heeft genomen van de mascotte van jouw guild! Mensen begonnen zich allemaal dingen af te vragen zoals: Wat moeten we eigenlijk met Gaya doen nu het spook van haar bezit heeft genomen? Haar opsluiten in een cel om er voor te zorgen dat er geen mensen meer worden besmet? Of heeft het spook haar verlaten op zoek naar een nieuw lichaam?
Maar Dashinator was nog druk bezig met zijn onderzoek en kon dus nog geen uitspraken doen… Maar gelukkig wist hij wel te vertellen dat er betaalbare items waren die de mensen konden beschermen tegen het spook. “Gelukkig,” Zei Zakou Nenharma. “Want die huisgeesten zijn echt te duur om zo even aan te schaffen. Daar gaan jaren van questen aan vooraf!”
“Of je kan de methode van KittyOcean uitproberen. Gewoon de hele dag onderwater zitten” Zei een vreemde stem. Iedereen draaide zich om en daar stond nog een Ghostbuster: Radolf Hunter, de vriend van XDmaster4 en de collega van Dashinator. “Sorry dat ik niet eerder langs kon komen. Ik moest nog langs de kapper.” “Werkt dat wel? Kunnen spoken niet onderwater komen?” Vroeg iemand. Maar voordat Radolf antwoord kon geven, werd hij onderbroken door hysterisch gelach. “Het spijt me!” Zakou Nenharma veegde de tranen van haar wangen. “Maar als ik jou was zou ik mijn geld terug gaan vragen aan de kapper!” Radolf reageerde verontwaardigd: “Ik vind het toevallig een mooi kapsel. Het was in ieder geval het beste wat ze hadden.”
“Maar nu waarvoor ik hier ben gekomen! De spokenjacht! Kom Dashinator dan gaan we samen op pad! Ik heb al niets meer gevangen in jaren. Het wordt hoog tijd dat daar verandering in komt!”
Wordt Vervolgd…
--------------------------------------------------------------------

Comic made by XDmaster4