Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply Art Scene - Verhalen, Tekeningen, Gedichten, Songteksten...
Cosplay / Kleren naaien Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Heb je ooit zelf kleren gemaakt?
  Ja, simpele dingen als rokken.
  Ja, hele cosplay kostuums of andere kostuums
  Ja, maar dat vertel ik wel in het topic. XD
  Nee, nooit iets gemaakt.
View Results

Qianna

Sugary Genius

PostPosted: Sun Aug 02, 2009 3:23 am

Ik vroeg me eigenlijk af of er veel mensen hier hun eigen kleren naaien of cosplayen op anime conventies... Ik ben momenteel bezig aan mijn allereerste twee kostuums voor op de Abunai conventie. Super leuk natuurlijk. Maar wel lastig. XD

Zijn er meer mensen die cosplays of kleren maken?

Het verbaasde me een beetje dat er nog geen topic over was. Of heb ik gewoon slecht gekeken?
PostPosted: Sun Aug 02, 2009 4:00 am

Ik heb nog nooit iets genaaid, maar ik ben het wel van plan als ik ( ooit ) een keer ga cosplayen, want de kostuums zij zooooooo duur...en soms lijken ze niet eens helemaal zoals in de manga of anime.

Hello Worldss

kittyocean
Captain

PostPosted: Sun Aug 02, 2009 11:43 am

ik zou het graag kunnen XP er zijn een aantal jurken die ik graag zou willen hebben... en foto's! foto's!!
PostPosted: Thu Aug 06, 2009 8:41 am

Het is wel heel leuk om te leren. Ik heb nu in totaal 2 rokjes en een jurk gemaakt. Maar ben momenteel bezig aan twee cosplay kostuums. Is best wel lastig als je niet zo goed kan naaien, maar het gaat wel hardstikke goed. ^_^ Het kostuum dat ik nu bijna af heb lijkt op m'n avi... Maar is het niet helemaal. De ander word een kimono.

En klopt wel dat die kostuums uit winkels overpriced en meestal niet mooi zijn. Ze zijn meestal ook van die goedkope stof dat shiney is.. Vind ik meestal niet zo mooi. Zelf maken is wel cool aangezien je het precies kan maken zoals het moet en als je wil.

Als het af is maak ik wel foto's. smile

Qianna

Sugary Genius

LeannaAnne
Vice Captain

PostPosted: Mon Aug 17, 2009 2:49 pm

Ik wil t ook doen! Lino zou me helpen....
M'n cosplay list blijft maar groter worden.
Maar als ik ergens iets zie, een onderdeel dat t precies is neem ik t altijd meteen mee blaugh
PostPosted: Thu Aug 27, 2009 8:19 am

Ik heb laatst een stel kattenoren, staart en bijbehorende strikken gemaakt voor mij en mijn vrienden. Helemaal met de hand, want ik had geen naaimachine.

Ik vond het echt super om de markt af te struinen naar de juiste stoffen en prijzen. En als je dan een onderdeel af had, om dan helemaal uit je dak te gaan dat het gelukt was ^_^

Ik ga, nu ik wel een eigen naaimachine heb, zeker vaker dingen maken. En ik hoop dat ik ook snel hele outfits kan maken.

Aangezien deze al online staat: [link]
Je ziet het niet goed, en de staarten zijn al helemaal onzichtbaar xD
((Ehm ja, het was een paars feest :p ))

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

Qianna

Sugary Genius

PostPosted: Mon Aug 31, 2009 9:51 am

Dat is zooo cool! Die oren zijn super leuk! Goed gedaan zeg!

Mijn cosplays zijn allebei af nu. Persona 3 - Chidori Yoshino en de Japanse godin van de muziek, Benzaiten.

Als Abunai geweest is post ik wel plaatjes. Echt heel mooi geworden! Vooral m'n pruik van benzaiten, was wel pain in the a** om te maken, maar gelukkig is het goed gekomen. XD
PostPosted: Mon Aug 31, 2009 9:59 am

mijn vriendin ilona is bezig met haar eigen OC te cosplayen smile
ze moet zelf een kimono in elkaar flansen.

Valkyrie-Chii-Chan

3,050 Points
  • Member 100
  • Gaian 50
  • Autobiographer 200

Qianna

Sugary Genius

PostPosted: Mon Aug 31, 2009 3:27 pm

Dat is ook cool. Kimono zijn gelukkig veel rechte vlakken, dus dat moet te doen zijn. ^_^ Heeft ze een mooie stof uitgekozen? Hoe ziet haar OC eruit?

Ik heb zelf ook kimono gemaakt voor mijn cosplay... wel 3 eigenlijk. >_>;; Drie lagen, dus dat wordt lekker warm.
PostPosted: Tue Sep 01, 2009 11:15 am

Pruiken lijken me best lastig om zelf in elkaar te flansen.

Maar je gaat dus eigenlijk een beetje als je avatar c; Ik ben benieuwd naar de foto's!

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

Qianna

Sugary Genius

PostPosted: Thu Sep 03, 2009 11:21 pm

Pruiken zelf maken is lastig, maar pruiken aanpassen gaat nog wel. Dat is wat ik gedaan heb iig. Wel eng om die haren te knippen alleen... Want het groeit niet terug, dus fout is fout.

Ja! Ik ga een beetje zoals m'n avi. ^_^ Na 20 September komen de foto's, dan is de abunai con.
PostPosted: Sat Sep 05, 2009 11:29 am

Had je een nephoofd of had je een vriendin laten zitten om te kijken hoe het valt bij een echt persoon bij het aanpassen van de pruik?

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

Qianna

Sugary Genius

PostPosted: Sat Sep 05, 2009 4:23 pm

Voor het knippen van mijn pruik had ik de pruik zelf goed opgedaan.
Mijn moeder had m'n pony geknipt.

Voor het aanpassen van de pruik had ik een nep hoofd bij een pruikenwinkel gehaald. Die was 8 euro en van piepschuim, dus niet zo duur en erg goede kwaliteit. Ik had dat hoofd op een stok gezet en de stok aan een stoel vastgemaakt zodat deze de goede hoogte was om aan te passen. smile
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 5:36 am

Altijd handig zo'n moeder ^_^

Zakou Nenharma

5,000 Points
  • Gaian 50
  • Consumer 100
  • Full closet 200

kittyocean
Captain

PostPosted: Thu Sep 10, 2009 1:02 am

Er zijn een aantal jurken die ik heb ontworpen die ik heel graag in het echt zou hebben... maar wanneer draag je nou fantasy jurken XD en de ruimte...
Ik heb eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om als een bestaand karakter te gaan. Heb ook geen idee wat bij mij zou passen...
Reply
Art Scene - Verhalen, Tekeningen, Gedichten, Songteksten...

Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games