Welcome to Gaia! ::

Reply Anime & Manga
Anime Aanraders (een kleine review topic) Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Goed idee??
  jahoor ^_____^
  ja, ik kan het goed gebruiken
  hmmm kep al deze series al gezien
  ik wil er ook nog 1 toevoegen!!!
View Results

kiek
Vice Captain

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100
PostPosted: Sat Nov 19, 2005 11:32 am

Er is nu een subforum Anime & manga...

Ik zelf heb wel wat anime series gezien, maar mijn vraag is welke series zijn nou echte aanraders??

noteer dan even het volgende als jij een anime (of manga natuurlijk) wilt aanraden ^__^

Het mag ook een super onbekende serie zijn die helemaal super gaaf is of een super bekende serie die iedereen gewoon gezien MOET hebben

Als jij een review ziet en jij denkt van "dit is echt waardeloos!!" heb je alle vrijheid om zelf ook een review van die serie te maken!

- Naam anime/manga
- Aantal episodes
- Genre(s)
- Inhoud (waar het over gaat)
- Jouw eigen mening
- En wat is er zo geweldig aan
- Eventueel plaatjes/screenshots
- Eigen toevoeging

Een vereiste is natuurlijk dat je de serie zelf gezien/gelezen hebt of aan het kijken bent als het een lopende serie is.

Reviews in deze Topic (op alfabetische volgorde, klik voor de reveiw)
.HACK/SiGN
Air
Chrno Crusade
FLCL
Fullmetal Alchemist
Genshiken
GoldenBoy
Mezzo DSA
Samurai Champloo

Links naar informatie sites
Animenfo tip
Anime news network
Anime Planet
AniDB
PostPosted: Sun Nov 20, 2005 5:44 am

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

Titel: Genshiken
Episodes: 12
Jaar: 2004

Plot:
Het begint allemaal als de nieuwe student Kanji Sasahara lid wilt worden van een club met leden die dezelfde interesse's hebben als hij: namelijk anime, manga en games.
Als hij een kijkje neemt bij de Genshiken club, ( een club die zich bezighoud met 'Modern Visual Culture'' oftwel animanga & games ) word hij door een listig plannetje van clublid Madarame lid.
Met de superotaku en tevens zeer knappe Kousuka, zijn vriendin Saki die het Otaku-leven van Kousuka haat, de legercommandant-achtige Madarame en de twee cosplayers Ohno en Tanaka duikt Sasahara de otakuwereld in. Cons, Dojinstores, alles moet eraan geloven.

Mening:
Als je Otaku No Video leuk vond, zou ik zeker eens Genshiken proberen. Een beetje anime en manga kennis is handig, want veel grapjes in de serie linken naar andere anime en manga. De muziek is geen hoogtepunt, maar visueel is het in orde. Kortom; het is geen superserie, maar zeker een aanrader voor de gemiddelde animekijker! surprised

Kousuka en Saki

Sasahara, Madarame en Ohno

Saki, met waarschijnlijk een van haar ranzige opmerkingen. o.o''

Zo goed? o.o'

Alzheimer
Crew

kiek
Vice Captain

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100
PostPosted: Sun Nov 20, 2005 12:28 pm

User Image

Naam: FLCL (amerikaans is Furi Kuri)
episodes: 6 (OVA)
Year: 2000
Genre(s): Action, Comedy, Fantasy, Mecha, School Life, Science-Fiction

Inhoud: Het gaat over een jongen genaamd Naota en hij gaat voornamelijk om met Mamimi (de vriendin van zijn broer) en de omgang tussen de twee is niet echt gemakkelijk. Op een dag verschijnt er een vrouw op een scooter en die rijdt Naota over en geeft hem vervolgens een behoorlijke klap met haar gitaar waardoor er een hele rare bult op zijn hoofd ontstaat en vanaf dat moment blijven de rare dingen uit zijn hoofd komen!

Mijn mening: Eigenlijk was ik behoorlijk bevooroordeeld over deze serie omdat het eerste screenshot van deze serie een behoorlijk gross (bah) *zie screenshot 1*, maar een vriend bleef maar aandringen, kijk het nou!! het is echt goed!! En eenmaal aan het kijken bleek dat ook wel. Ik vond het echt super grappig, ik vind het niet een normale "save the day" serie, maar het heeft wel het element hero. Ook is er een redelijke porsie fantasie gebruikt.
De animaties en visuals zijn naar mijn mening behoorlijk goed. Er wordt ook afwisseling gebruikt van visuals.. Soms stukjes uit de manga (wat ik irritant vind) of een heeeeel klein stukje south park.

PostPosted: Mon Nov 21, 2005 1:45 am

misschien is het wel een idee om ook in je eerst post een soort link lijst te zetten met sites die alle series revieuwen ^^ zoals www.animenfo.com enzo 3nodding

Goshujin Sama

Dapper Visionary

a_dragon_fly

PostPosted: Mon Nov 21, 2005 6:57 am

The Dark Hell
misschien is het wel een idee om ook in je eerst post een soort link lijst te zetten met sites die alle series revieuwen ^^ zoals www.animenfo.com enzo 3nodding
whahaha ik ben een keer van de forum van die site geband!! XD, maar de gewone zoeksite is wel goed =3
PostPosted: Tue Nov 22, 2005 1:10 am

The Dark Hell

Ja, dat vind ik een goed idee, dus als mensen nog sugesties hebben voor websites, dat mag, maar laten we hier nou geen link of klets topic van maken okee?

kiek
Vice Captain

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100

a_dragon_fly

PostPosted: Tue Nov 22, 2005 9:42 am

kiek
The Dark Hell

Ja, dat vind ik een goed idee, dus als mensen nog sugesties hebben voor websites, dat mag, maar laten we hier nou geen link of klets topic van maken okee?

ok.. link EN klets topic lol
PostPosted: Tue Nov 22, 2005 10:28 am

a_dragon_fly
kiek
The Dark Hell

is alles niet op gaia een link en klets topic >_>

Goshujin Sama

Dapper Visionary

Alzheimer
Crew

PostPosted: Tue Nov 22, 2005 11:04 am

a_dragon_fly
kiek
The Dark Hell

Als kiek het liever wat schoner wilt houden in dit topic moet je je daar maar aan houden. o_o'
Er is tenslotte een heel subforum voor spam ._.
PostPosted: Wed Nov 23, 2005 11:19 am

User Image

(Ik heb nog niet de hele serie gezien en af en toe moet ik moeite doen om het te begrijpen dus het spijt me heel erg als de informatie niet helemaal goed is)

Titel: Air
Aantal episodes: 13
Genre(s): Drama

Info: Kunisaki Yukito is op reis om te zoeken naar een meisje van een legende die zijn moeder hem ooit vertelde. Samen met zijn pop waarmee hij moeizaam geld probeert te verdienen komt hij in een dorp terecht dat op het eerste gezicht heel normaal lijkt. Hij ontmoet Kamio Misuzu, en mag van haar en haar moeder in hun huis blijven. Tijdens zijn verblijf ontmoet hij meerdere meisjes, die allemaal hun eigenaardige problemen hebben, die verbonden lijken te zijn. Is Misuzu het meisje waar Yukito naar op zoek is?

Mijn Mening: Ik had de eerste paar episodes gekeken en ik was meteen verkocht. De animatie is ontzettend goed, de muziek is mooi, de karakters zijn goed uitgewerkt en bovenal, het verhaal is fantastisch. Op een of andere manier hebben ze drama en humor kunnen combineren, terwijl er op elk moment in de serie een serieuze sfeer heerst, en toch blijft het boeien, blijft het ontzettend goed. Nog niet gekeken? Schande, dit is een must-see voor elke animefan.

EbilKeeks

Alzheimer
Crew

PostPosted: Wed Nov 23, 2005 11:40 am

I love Air. Het gaat tegerlijkertijd nergens en toch wel weer ergens over. Een oersaaie serie met ijzersterke emotionele scenes. o.o
PostPosted: Wed Nov 23, 2005 12:46 pm

User Image

meer plaatjes: http://animepa.csusm.edu/galleries/F-G/GoldenBoy/

Titel: Golden Boy
Aantal Episodes: 6 ova's (helaas crying )
Genres: Adventure, Comedy en een beetje echii

Info: Kintato Oe een student van het leven. de 25jarige kintaro heeft nooit zijn studie afgemaakt, terwijl hij wel alle vakken voor zijn diploma heeft gemaakt die nodig waren voor zijn diploma en nu reist hij van plek naar plek om part-time jobs te doen en de wereld om zich heen te studeren.

Mijn Mening: Ik heb deze serie nou echt al letterlijk zoon 20 keer gekeken en echt elke keer weer lach ik me helemaal kapot. Er zit zulke goede humor in(de humor is vaak een beetje perverted biggrin ). ik vind wel dat je hem in het engels moet kijken. dit is echt 1 van de enige series die ik aanraad om in het engels te kijken biggrin . die voice actors hebben zich zo goed in die karakters ingeleefd dat het op zijn minst de serie 2 keer zo goed maakt ^^. kijk je em in het japans.... shame on you ....

er zitten wel in episode 5 een scene die nooit zou kunnen zonder dood te gaan maar dat maakt nie uit toch nog 1 van de leukste episodes. deze serie krijgt van mij een dikke 10 ^^

((als iemand hem heeft gekeken .. laat me dan is weten wat je der van vind biggrin ))

Goshujin Sama

Dapper Visionary

Reply
Anime & Manga

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out