Welcome to Gaia! ::

Reply Serieuze Discussies
Het is Gods Wil Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Alzheimer
Crew

PostPosted: Sat Nov 12, 2005 6:57 am

Ik begin hier maar een topic over.....
Mijn ouders hebben me opgevoed als een Protestantse, maar op de een of andere manier heb ik nooit in God geloofd hoewel ik wel de Bijbel heb gelezen en naar de kerk ging. ( Weliswaar gedwongen )

Maargoed, soms, in een gesprek over dingen die niet in een 'normaal''-functionerende maatschappij passen ( denk aan incest bijvoorbeeld ), draait het uit op het antwoord 'God bedoelde het zo'' of ''God wilde dat niet zo''. Maar dan vraag ik me af: Hoe weten jullie dat dan? Hebben jullie een gesprek met God persoonlijk gehad?

Begrijp me goed; ik heb respect voor mensen die in een God geloven, maar ik, die dat niet doe kan het gewoon niet begrijpen dat God alles beslist.
PostPosted: Sat Nov 12, 2005 8:14 am

Mjah idd, alsof mensen god hebben gesproken. Was jij er toen de aarde gecreerd werd? Heb je hem toen gevraagd wat hij precies bedoelde met elke dingetje dat hij creerde? Nee. Het is niet lullig bedoeld, echt niet. Maar het lijkt me interessant om gelovige mensen hun opvatting hier over te horen.

EbilKeeks

Goshujin Sama

Dapper Visionary

PostPosted: Sat Nov 12, 2005 10:07 am

ik geloof nergens in ....... kwa god dan of religie

maarja je hebt wel gelijk het is gewoon onzin . ik bedoel als jij iets met je neef zou krijgen zijn dat jou zaken en als jullie je er lekker bij voelen dan nou mooi toch ^^

ik gebruik een word als incest omdat, volgens mij het zo heet als familie een relatie met elkaar krijgen, maar of je het doet of wat dan ook ... kan me een worst wezen ^^

want als je kijkt is het harstikke stom want een famillie houd allemaal van elkaar en dat vind dan "god" zeg maar goed, maar als het dan nog meer van elkaar houden is het fout neutral

maarja ik moet avond eten xd god commands me (whit that i mean my mom xd )
PostPosted: Sat Nov 12, 2005 10:35 am

Mjah ik vind het altijd zo dom als mensen zeggen :
"het is god's wil"
of :
" God heeft het zo en zo gedaan, het is je lot"
Ik vind dat echt bullshit..-_-''

Swwy sweatdrop

Insane-Luna

~Chandni Norwood~Assasin~

PostPosted: Sat Nov 12, 2005 11:34 am

heart Aishiteru Hikaru! heart

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| Het is inderdaad god's wil. De koran is geschreven door de profeet Mohammed. Hij heeft dat opgeschreven wat god's wil was. Of hij hem sprak wee'k niet misschien wel, god alleen weet dat, want hij ziet alles, hoort alles en leert ons indirect dat dat ook echt zo is.

Het geloven in god is moeilijker dan niet geloven. Je kan makkelijk zeggen, ik geloof daar niet in. Maar het is moeilijker om te zeggen ik geloof daarin. Als je dood gaat, krijg je vanzelf te merken dat de moslims het wel goed hadden, tenminste... als god dat wil.

Najah, ik bdoel dan de moslims die niet de zogenaamde 'jihad voeren' (Die oorlog in Israel en Palestina) Die oorlog noemen mensen dan jihad, maar dat is helemaal geen jihad. Jihad is het innerlijke gevecht tegen het kwade. De mensen die de oorlog dan jihad noemen, zeggen dat dat ook het gevecht tegen het kwade is. De joden zijn het kwade... Nou wat ik er van vind als moslim is: DAT IS GEWOON BULLSHIT!

In de koraan staat in ieder geval niet dat je met de joden oorlog moet voeren en dat je er 1 voor 1 moet vermoorden, totdat ze uitgeroeit zijn. Sterker nog er staat juist het volgende: Iedereen heeft z'n eigen geloof. Ik heb mijn geloof, jij hebt jouw geloof en je kan er niks aan veranderen (najah, zo ongeveer dan) o.o... dus... kweet niet hoe die mensen die zichzelf opblazen dan eruit kunnen concluderen dat je de joden moet uitroeien ^^;...

Hoe ben ik op die oorlog gekomen? Ohwjah... we hadden het over hoe je kon weten wat god's wil is... Nou, je k**t het nooit precies weten. Maar de meeste zeggen dat god dat niet wil, omdat de mensen denken dat god niks slechts wil. En dat is misschien ook wel gewoon een manier van opvoeding... |

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~* heart Fantaboy heart *~

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
PostPosted: Sat Nov 12, 2005 3:11 pm

ik geloof in niks anders dan mijzelf...

ik vind religies gewoon bullshit (niet persoonlijk bedoeld hoor), maar ik heb wel respect voor diegenen die wel geloven.....

-Mr.Torture-

PostPosted: Sun Nov 13, 2005 3:18 am

-Inferis911-

ik vind religies gewoon bullshit (niet persoonlijk bedoeld hoor), maar ik heb wel respect voor diegenen die wel geloven.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
Dat vind ik dan wel weer mooi, er is van zulke mensen die degenen discrimineren die geloven ^^; |

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PostPosted: Sun Nov 13, 2005 11:13 pm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| Het is inderdaad god's wil. De koran is geschreven door de profeet Mohammed. Hij heeft dat opgeschreven wat god's wil was. Of hij hem sprak wee'k niet misschien wel, god alleen weet dat, want hij ziet alles, hoort alles en leert ons indirect dat dat ook echt zo is.

Het geloven in god is moeilijker dan niet geloven. Je kan makkelijk zeggen, ik geloof daar niet in. Maar het is moeilijker om te zeggen ik geloof daarin. Als je dood gaat, krijg je vanzelf te merken dat de moslims het wel goed hadden, tenminste... als god dat wil.

Najah, ik bdoel dan de moslims die niet de zogenaamde 'jihad voeren' (Die oorlog in Israel en Palestina) Die oorlog noemen mensen dan jihad, maar dat is helemaal geen jihad. Jihad is het innerlijke gevecht tegen het kwade. De mensen die de oorlog dan jihad noemen, zeggen dat dat ook het gevecht tegen het kwade is. De joden zijn het kwade... Nou wat ik er van vind als moslim is: DAT IS GEWOON BULLSHIT!

In de koraan staat in ieder geval niet dat je met de joden oorlog moet voeren en dat je er 1 voor 1 moet vermoorden, totdat ze uitgeroeit zijn. Sterker nog er staat juist het volgende: Iedereen heeft z'n eigen geloof. Ik heb mijn geloof, jij hebt jouw geloof en je kan er niks aan veranderen (najah, zo ongeveer dan) o.o... dus... kweet niet hoe die mensen die zichzelf opblazen dan eruit kunnen concluderen dat je de joden moet uitroeien ^^;...

Hoe ben ik op die oorlog gekomen? Ohwjah... we hadden het over hoe je kon weten wat god's wil is... Nou, je k**t het nooit precies weten. Maar de meeste zeggen dat god dat niet wil, omdat de mensen denken dat god niks slechts wil. En dat is misschien ook wel gewoon een manier van opvoeding... |

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Een vriendin van me is moslim, en laatst hadden we het over die mensen die zichzelf opblazen om bij hun dood zoveel mogelijk mensen mee te nemen die niet geloven. M'n vriendin zei al iets in de zin van dat je andere mensen moet respecteren en dat je ze niet mag dwingen om hun geloof aan te nemen, maar, het stomme is dat zij ook aangekeken word alleen omdat ze een hoofddoek draagt. -_-'
Mijn Duitse lerares bijvoorbeeld is op het idiote idee gekomen dat ze thuis mishandeld word en dat haar ouders slecht zijn waardoor ze zo aggresief op school is. Dat is vrij lullig, want van mij of een ander persoon zonder hoofddoek zou ze dat echt niet zeggen. En m'n vriendin word niet eens mishandeld...tering...d'r ouders zijn lief en de reden dat ze zo agressief is tijdens Duits is omdat ze die lerares haat. ( iedereen trouwens mad )

Dat de wereld zo ver gekomen is door een stel idioten die hun geloof zo intensief 'promoten'' vind ik verschrikkelijk. Ik denk dat ik daarom ook geen gelovige ben. Want als religie complete wereldoorlogen kan ontketenen is het in mijn ogen slecht.

Alzheimer
Crew

[Shino Chiaki]
Crew

PostPosted: Thu Nov 17, 2005 4:38 am

Alzheimer

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Een vriendin van me is moslim, en laatst hadden we het over die mensen die zichzelf opblazen om bij hun dood zoveel mogelijk mensen mee te nemen die niet geloven. M'n vriendin zei al iets in de zin van dat je andere mensen moet respecteren en dat je ze niet mag dwingen om hun geloof aan te nemen, maar, het stomme is dat zij ook aangekeken word alleen omdat ze een hoofddoek draagt. -_-'
Mijn Duitse lerares bijvoorbeeld is op het idiote idee gekomen dat ze thuis mishandeld word en dat haar ouders slecht zijn waardoor ze zo aggresief op school is. Dat is vrij lullig, want van mij of een ander persoon zonder hoofddoek zou ze dat echt niet zeggen. En m'n vriendin word niet eens mishandeld...tering...d'r ouders zijn lief en de reden dat ze zo agressief is tijdens Duits is omdat ze die lerares haat. ( iedereen trouwens mad )

Dat de wereld zo ver gekomen is door een stel idioten die hun geloof zo intensief 'promoten'' vind ik verschrikkelijk. Ik denk dat ik daarom ook geen gelovige ben. Want als religie complete wereldoorlogen kan ontketenen is het in mijn ogen slecht.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| Hm... Dat is erg lullig, ik kan me voorstellen dat iedereen dat wijf (magk er zo noemen? XD) haat... Magoed... Dit bewijst waarom de zelfmoorden en zelfmoordpogingen allemaal zinloos zijn... Daardoor gaan mensen minder geloven, niet meer... Dus nog een reden om daarmee op te houden. Het kan best zijn dat familie is doodgegaan, maar als je nou bedenkt wat wij geloven... Wij geloven dat je naar de hemel gaat als je een goed leven hebt geleid... Nou... de hemel wordt beschreven als nog mooier dan de aarde... het is er beter... waarom wordt je dan boos als je familie dood is gegaan, als moslim? Je zou dan moeten hopen dat je familie naar de hemel gaat en je eigen jihad voortzetten niet een zinlose jihad in vorm van een oorlog beginnen...

Je eigen jihad, de Grote Jihad, is dat je het innerlijke kwade bestrijd... Dat je ophoudt met schelden, alleen goede dingen zegt, dat je niet roddelt, dat je gewoon de regels van de islam, van allah, naleeft... De moeilijke Jihad dus..., want dat is moeilijker dan iemand vermoorden... Dat vind ik tenminste...

Maar verder over wat ik nog wilde zeggen XD: Ik ben ook niet boos of verdrietig toen mijn opa of oma stierf... Mensen vinden de dood erg... maar ik vind de dood alleen, min of meer, erg als mensen naar de hel moeten... Aan de ene kant hebben mensen dat verdient aan de andere kant is het zonde dat zulke mensen zomaar hun leven vergooien... of beter gezegt: Hebben vergooid |

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 2:55 am

EbilKeeks
Mjah idd, alsof mensen god hebben gesproken. Was jij er toen de aarde gecreerd werd? Heb je hem toen gevraagd wat hij precies bedoelde met elke dingetje dat hij creerde? Nee. Het is niet lullig bedoeld, echt niet. Maar het lijkt me interessant om gelovige mensen hun opvatting hier over te horen.
nou eigenlijk... sommige malloten beweren met "god" gesproken te hebben... ik blijf bij mijn theorie:

men made god, god didn't make men

aka, mensen willen in iets geloven en dis hun uitweg :S

a_dragon_fly

Maikel88

PostPosted: Fri Nov 18, 2005 8:04 am

-Inferis911-

Daar sluit ik me honderd procent bij aan makker 3nodding
PostPosted: Mon Nov 21, 2005 2:10 pm

Varoux
Ik ben op dezelfde manier opgegroeid.
Ik ook ben een Atheïstische Gelovige...

Ik geloof in Oorzak en Gevolg.
Ik geloof in het verklaarbare.
God valt bij mij niet onder die categorie.

Kavauras

Salthy
Crew

PostPosted: Tue Nov 22, 2005 6:02 am

Nou Ik geloof dus wel, en jah het is moeilijk om uit te leggen wrom God alles beslist. Maar hij heeft alles gemaakt, dus heeft hij er ook macht over. Netzoals ik nou me computer bestuur. (okay slechte vergelijking maar goed..). Ik moet zegge ik kan ut ook niet goed uitleggen, kben 14 en weet er ook niet veel van. Jah dat klinkt helemaal stom maar goed...
PostPosted: Tue Nov 22, 2005 8:33 am

[ Message temporarily off-line ]

Florien

candy_loves_candy

PostPosted: Thu Nov 24, 2005 1:52 pm

Ik ben Protestantse opgevoed,en ging ook naar de kerk enzo toen ik klein was.Dat nu niet meer maar ben ook niet heel gelovig.Ik geloof dat er wel een god is,maar precies hoe en wat weet ik niet.

Ik vind mensen die zeggen dat ze iets deden bijv. iemand vermoorden omdat God het zei vind ik niet normaal.Dat vind ik een zwakke smoesje iedereen zou dat kunnen gebruiken om te proberen ergens onderuit te komen.En ik denk als er echt een God is dat hij niet zoiets zou willen,je hoort zoiets gewoon niet te doen.
Reply
Serieuze Discussies

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces