|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 11, 2005 3:38 pm
hey ik ben nieuw schiering naar hoe jullie zijn opgevoel als het gaat over geld krijgen en verdienen en wat jullie daar nu van vinden.
ik zelf kom uit waalre en staat bekent om 1 van de rijkste dorpen uit nederland alleen is het eigenlijk in 3 delen opgedeelt
1.schorimori wijken links razz het tuig van waalre (meeste gewoon rijtjeshuisen en zo) en nu zeg ik niet dat iedereen die in een rijtjes huis woont tuig is. maar hier toevallig wel neutral
2. boven gemiddeld meestal gewoon de net geen rijtjes huisen wijken vol met kakkers gonk . ik behoor in deze wijk al zijn wij de floders van deze wijk xd het is zo veilig om bij ons op een feest te komen, want er is altijd wel ergens op de avond een politie auto of de ambulanche 3nodding (wij hebben de irritatie grens berijkt zeg maar, telkens als wij gewoon een dinee hebben met vrienden in de zomer dan wordt dat buiten gedaan met een kampvuurtje en stuff like that en dan staat er wel is hard muziek aan alleen ja kunnen wij ook niks aan doen whee )
3. dit is de big a** villa wijken sweatdrop ik heb hier gewoon verdomme kranten gegooit echt gewoon 10 minuten zoeken bij een huis waar de deur is xd
nou kijk ik zelf ben iemand die bijna voor alles zelf heeft moeten werken. al mag ik bijna alles van mijn ouders en we zijn nou niet echt poor ofzo. heb ik toch al wel alles zelf moeten betalen(natuurlijk heb je je kerst en sinterklaas maar dat tel ik niet mee ^^)
ik werk al vanaf mijn 12de toen gooide ik kranten samen met mijn oudere broer, daarna op mijn 13de heb ik een jaar zelf kranten gegooid ondernaam van mijn ouders cool (dit is echt klote werk -__-, na 2 maanden kregen 2 straten maar kranten en alles wat ik over had ging hopake bij het oud papier xd , want dingen dumpen in het boos en in rivieren is echt onzin -__-.
1. het wordt altijd ondekt 2. slecht voor het mileu en is geen gezicht)
vanaf mijn 14de werk ik al bij c1000 als vakkenvuller en dat doe ik nog steeds op 1 of andere rare manier xp maar tussen door toen ik mijn pc wou moest toch echt meer verdienen.
ik kan echt voor geen meter sparen dus ben ik met mijn ouders een deal gesloten van dat hun hem voorschieten en ik in een jaar hem terug zou betalen. (dat doen mijn ouders dan weer wel .. gelukkig)
dus ik een jaar lang 2 banen gehad 1ste was 3 keer in de week bij c1000 werken en de andere was om elke dag (behalve zondag) het nrs handelsblad rondt te brengen (in die verdomde villa wijk gonk )
wat mijn ouders dan wel doen is nou dingen zoals tot mijn 18de een abnement ergens op enzo en dat soort dingen, maar daar blijft het ook wel bij.
ik zelf ben toch wel erg blij dat ik zo ben opgevoed omdat ik nou toch wel weet van wat het is om te werken voor je spullen en daardoor krijg je ook veel meer verantwoordelijksheids gevoel als je iets leent van iemand anders. ook ben je veel voorzichtiger met je spullen. ik doe bijvoorbeeld al mijn mangas in hoesjes enzo omdat die dingen toch echt redelijk wat geld kosten (vooral 2 jaar geleden) en daar heb ik toch hard voor moeten werken 3nodding
dus ja hoe denken jullie erover
wat krijgen jullie? werk je? en vindt je dat je ouders het goed doen of je helemaal kapot verwennen .. of juist niet ? ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 6:32 am
Ik krijg 15 euro per week zakgeld, en meestal nog een soort van 'bonus'' als ik de stad inga. Kleedgeld krijg ik ook niet....ik ben niet echt een shop-a-holic dus als ik zeg dat ik een leuk shirtje heb gezien mag ik dat meestal kopen....(alhoewel ik wel een dure smaak heb. gonk ) Ja, ik ben dus best verwend.
En NEE, ik werk niet. xd Ik probeer mezelf er telkens toe te zetten om van m'n luie reet af te komen om te bellen naar een van de bloemkassen in de buurt om daar te werken, maar om de een of andere manier word ik dan Oost-Indisch doof voor mijn eigen gedachten. whee Ik verdien wel wat bij met banners etc. te designen, ( Ja! bedrijfen betalen daar voor xd ) en soms verdien ik wat bij door in de winkel van m'n tante te helpen, maar dat is het wel. Ik zou deze zomer nog kranten lopen, maar kennelijk is mijn aanmelding niet aangekomen bij dat distributiebedrijf want ik heb er verder nooit meer wat van gehoord. -_-''
Ik wil best werken, echt waar. Maar ik ben gewoon HEEL kieskeurig. Ik wil GEEN vakkenvullen omdat dat me te schaamtelijk lijkt. Ik wil NIET in de Mac Donald's werken omdat je dan irritante scholieren moet helpen en om vergast te worden in die patatlucht lijkt me ook niets. Eigelijk wil ik heel graag in Het Beeldverhaal werken, omdat die dingen verkoopt die me interesseren, maar dan moet ik voorzover ik weet 16 of 18 zijn....*weet het niet meer precies >.<* Maar ach.....over 2 maanden ben ik 16 en zijn er hopelijk werkgelegenheden voor me die ik wel leuk vind. o_o''
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 9:51 am
vakkenvullen is wel gezellig hoor ... als je eenmaal iedereen kent enzo 3nodding
en ik weet dat bedrijven voor dat soort dingen betalen 3nodding ik ben namenlijk een multimedia vormgeven alleen doe ik er nog niks mee sweatdrop
als mensen mij vragen om een site te maken of iets in die richting zeg ik meestal nee omdat ik het al druk heb met school en dat is ... half waar xd
maar ik geef wel vaak les aan wat vrienden als ze iets over bepaalde programmas willen weten, alleen daar vraag ik niks voor omdat het vrienden zijn 3nodding
ik een paar maanden terug wel iemand moeten helpen met wat fotos te bewerken en ook haar laptop goed te installeren en dat heeft me wel een whoping 50 euro opgeleverd 3nodding
en ik kreeg ook zakgeld tot mijn 18de en dat was 7 euro
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 11:50 am
heart Aishiteru Hikaru! heart ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ | Hm... 1. geen zakgeld 2. ik werk niet, ik ben wel aan het zoeken, pas 1 keer gesolliciteert bij de ah, daar werk afgewezen, omdak pas 15 ben. Bij konmar gesolliciteert alleen daar heb ik voor de rest niks meer van gehoord... en mn papa wilde dat ik een cv zette op cwi.nl ._. ... daar had ik ook niks aan...
Dus kortom: Altijd blut... ik heb ook nooit om geld gevraagt bij m'n ouders. | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* heart Fantaboy heart *~

|
 |
 |
|
|
|
~Chandni Norwood~Assasin~
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 3:08 pm
1. 2,50 zakgeld per 2 weken 2. ik werk wel, 3 euries in het uur ik ben dus alles behalve verwend 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 3:30 pm
-Inferis911- 1. 2,50 zakgeld per 2 weken 2. ik werk wel, 3 euries in het uur ik ben dus alles behalve verwend 3nodding maar vind je het goed dat je ouders je laten werken op heb je zoiets van ... liever toch dat ik alles zou krijgen @~Chandni Norwood~Assasin~: ja AH is daar wel kut in ja .. maar wel minder dat je geen zakgeld krijgt dat vind ik toch eigenlijk wel iets standaards maarja dat vindt ik dan. maar ik hoop dat je aangenomen wordt bij de konmar en als ze niet terug bellen gewoon zelf is terug bellen want dat laat meteen zien dat je ook echt wilt werken
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
~Chandni Norwood~Assasin~
|
Posted: Sun Nov 13, 2005 3:20 am
The Dark Hell -Inferis911- 1. 2,50 zakgeld per 2 weken 2. ik werk wel, 3 euries in het uur ik ben dus alles behalve verwend 3nodding maar vind je het goed dat je ouders je laten werken op heb je zoiets van ... liever toch dat ik alles zou krijgen @~Chandni Norwood~Assasin~: ja AH is daar wel kut in ja .. maar wel minder dat je geen zakgeld krijgt dat vind ik toch eigenlijk wel iets standaards maarja dat vindt ik dan. maar ik hoop dat je aangenomen wordt bij de konmar en als ze niet terug bellen gewoon zelf is terug bellen want dat laat meteen zien dat je ook echt wilt werken heart Aishiteru Hikaru! heart ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ | Nog niej aan gedacht O.o... Kzal t eens proberen >w< | ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~* heart Fantaboy heart *~

|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 3:49 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 6:26 am
per week 5 euro, aka per maand 20 euro.. ik koope er een mobiel aboneoment voor.. nu per maand: 5 cent.. ¬¬ *dont tell*
lol ik mot nog tot juli volgend jaar wachten tot ik einderlijk mag werken -_-;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 1:53 pm
-Inferis911- The Dark Hell -Inferis911- 1. 2,50 zakgeld per 2 weken 2. ik werk wel, 3 euries in het uur ik ben dus alles behalve verwend 3nodding maar vind je het goed dat je ouders je laten werken op heb je zoiets van ... liever toch dat ik alles zou krijgen @~Chandni Norwood~Assasin~: ja AH is daar wel kut in ja .. maar wel minder dat je geen zakgeld krijgt dat vind ik toch eigenlijk wel iets standaards maarja dat vindt ik dan. maar ik hoop dat je aangenomen wordt bij de konmar en als ze niet terug bellen gewoon zelf is terug bellen want dat laat meteen zien dat je ook echt wilt werken ik zal nooit iets krijgen wat duurder is dan �5,-....
dus dit vind ik beter 3nodding ja nee maar ik bedoel sommige mensen vinden het op een moment zo normaal dat ze 100 euro kleedgeld in de maand krijgen dat ze dat als gewoonte zien en uiteindelijk echt hart op hun bek gaan als ze het huis uit moeten en dat soort dingen ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 1:55 pm
a_dragon_fly per week 5 euro, aka per maand 20 euro.. ik koope er een mobiel aboneoment voor.. nu per maand: 5 cent.. ¬¬ *dont tell* lol ik mot nog tot juli volgend jaar wachten tot ik einderlijk mag werken -_-; dat is wat jij denkt cool je kan altijd kranten gooien of in de supermarkt werken zoals ik deed (vooral met zoon prijzen oorlog dan willen sommige winkels je wel alvast voor een half jaar aan nemen ^^)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 11:11 pm
The Dark Hell a_dragon_fly per week 5 euro, aka per maand 20 euro.. ik koope er een mobiel aboneoment voor.. nu per maand: 5 cent.. ¬¬ *dont tell* lol ik mot nog tot juli volgend jaar wachten tot ik einderlijk mag werken -_-; dat is wat jij denkt cool je kan altijd kranten gooien of in de supermarkt werken zoals ik deed (vooral met zoon prijzen oorlog dan willen sommige winkels je wel alvast voor een half jaar aan nemen ^^) neej, deze lui niet, je mot dan ook nog je sofi-nummer geven he ~_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 11:29 pm
a_dragon_fly The Dark Hell a_dragon_fly per week 5 euro, aka per maand 20 euro.. ik koope er een mobiel aboneoment voor.. nu per maand: 5 cent.. ¬¬ *dont tell* lol ik mot nog tot juli volgend jaar wachten tot ik einderlijk mag werken -_-; dat is wat jij denkt cool je kan altijd kranten gooien of in de supermarkt werken zoals ik deed (vooral met zoon prijzen oorlog dan willen sommige winkels je wel alvast voor een half jaar aan nemen ^^) neej, deze lui niet, je mot dan ook nog je sofi-nummer geven he ~_^ hmm das wel minder dan ik had gesoliciteerd bij c1000 en kon meteen die week beginnen en ik heb toen ook gewoon al mijn gegevens moet doorgeven en toen was ik nog 14 maarja times change 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 15, 2005 5:30 am
The Dark Hell a_dragon_fly The Dark Hell a_dragon_fly per week 5 euro, aka per maand 20 euro.. ik koope er een mobiel aboneoment voor.. nu per maand: 5 cent.. ¬¬ *dont tell* lol ik mot nog tot juli volgend jaar wachten tot ik einderlijk mag werken -_-; dat is wat jij denkt cool je kan altijd kranten gooien of in de supermarkt werken zoals ik deed (vooral met zoon prijzen oorlog dan willen sommige winkels je wel alvast voor een half jaar aan nemen ^^) neej, deze lui niet, je mot dan ook nog je sofi-nummer geven he ~_^ hmm das wel minder dan ik had gesoliciteerd bij c1000 en kon meteen die week beginnen en ik heb toen ook gewoon al mijn gegevens moet doorgeven en toen was ik nog 14 maarja times change 3nodding dat was idd 4 jaar geleden stare
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 16, 2005 5:39 am
The Dark Hell -Inferis911- The Dark Hell -Inferis911- 1. 2,50 zakgeld per 2 weken 2. ik werk wel, 3 euries in het uur ik ben dus alles behalve verwend 3nodding maar vind je het goed dat je ouders je laten werken op heb je zoiets van ... liever toch dat ik alles zou krijgen @~Chandni Norwood~Assasin~: ja AH is daar wel kut in ja .. maar wel minder dat je geen zakgeld krijgt dat vind ik toch eigenlijk wel iets standaards maarja dat vindt ik dan. maar ik hoop dat je aangenomen wordt bij de konmar en als ze niet terug bellen gewoon zelf is terug bellen want dat laat meteen zien dat je ook echt wilt werken ik zal nooit iets krijgen wat duurder is dan �5,-....
dus dit vind ik beter 3nodding ja nee maar ik bedoel sommige mensen vinden het op een moment zo normaal dat ze 100 euro kleedgeld in de maand krijgen dat ze dat als gewoonte zien en uiteindelijk echt hart op hun bek gaan als ze het huis uit moeten en dat soort dingen ^^ das waar... ik moet altijd werken voor mn geld, al vanaf mn 9e levensjaar ninja , maar ik red me dan wel ninja 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |