|
|
|
devildestinyman Vice Captain
|
Posted: Tue Oct 25, 2005 1:21 pm
I think this game : Valkyrie no densetsu is the valkyrie profile's ancestor!!! Here are pictures :  Do you know it too?????
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 4:22 am
Yeah she's great!! But i'm not sure of this game is the Valkyrie profile's ancestor. First it's a Namco Game!!! And the Norse mythology is a great source of inspiration for game maker.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 1:45 pm
Benjimaru Yeah she's great!! But i'm not sure of this game is the Valkyrie profile's ancestor. First it's a Namco Game!!! And the Norse mythology is a great source of inspiration for game maker. Yeah you have good argues!!!!But namco is namco forever!!! ______________________________________________________________ ouais tu as de bons arguments mais n'oublie pas que namco s'est scinde en plusieurs groupe dont la wolf team et monolith...enfin ceux qui ont fait xenosaga...enfin bref on peut jurer de rien!!!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 12, 2005 5:10 pm
Huhuhu ! 3nodding Too funny the difference between the french and the english version wink ! Did you have some difficulties to translate all that complicated stuff you said whee ! hehe !
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 13, 2005 2:22 pm
Harlysama Huhuhu ! 3nodding Too funny the difference between the french and the english version wink ! Did you have some difficulties to translate all that complicated stuff you said whee ! hehe ! crying ...snif!!!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 14, 2005 9:28 am
devildestinyman Harlysama Huhuhu ! 3nodding Too funny the difference between the french and the english version wink ! Did you have some difficulties to translate all that complicated stuff you said whee ! hehe ! crying ...snif!!! No don't cry ! I understand ! 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 19, 2005 1:33 pm
devildestinyman Benjimaru Yeah she's great!! But i'm not sure of this game is the Valkyrie profile's ancestor. First it's a Namco Game!!! And the Norse mythology is a great source of inspiration for game maker. Yeah you have good argues!!!!But namco is namco forever!!! ______________________________________________________________ ouais tu as de bons arguments mais n'oublie pas que namco s'est scinde en plusieurs groupe dont la wolf team et monolith...enfin ceux qui ont fait xenosaga...enfin bref on peut jurer de rien!!!Thanks!!! Maybe you're right after all!!! But who knows!! ______________________________________________ Merci!! Mais peut-etre a tu raison!! Mais qui sait!!! (Super la traduc litterale)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 19, 2005 2:17 pm
Ok i start my researchs now!! And i tell you if you're right! _______________________________________________
Ok je commence mes recherches maintenant!! Et je te previens si t'as raison!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 20, 2005 8:15 am
Benjimaru Ok i start my researchs now!! And i tell you if you're right! _______________________________________________ Ok je commence mes recherches maintenant!! Et je te previens si t'as raison!How?Are you going to interview the realisator??? rolleyes ... ______________________________________________ Comment???Tu vas interviewer le realisateur du jeu???? rolleyes Le faire ne suffit pas de nombreuse suite n'ont que quelques peu de similitudes!! Exemple la serie des chrono...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 21, 2005 7:33 am
devildestinyman Benjimaru Ok i start my researchs now!! And i tell you if you're right! _______________________________________________ Ok je commence mes recherches maintenant!! Et je te previens si t'as raison!How?Are you going to interview the realisator??? rolleyes ... ______________________________________________ Comment???Tu vas interviewer le realisateur du jeu???? rolleyes Le faire ne suffit pas de nombreuse suite n'ont que quelques peu de similitudes!! Exemple la serie des chrono...Yep, but the chrono series include similar characters ! Like in the seiken densetsu saga, the monsters are always the same ! In all series, when that's some king of following, there are some relations even if the story don't follow ! ____________________ Wai mais toutes ces suites ont quand meme toujours au moins un leger rapport ! Dans les chrono, on retrouve des montres du trigger dans le cross et surtout les fantomes des heros du 1 !! Puis regarde par exemple la saga des seiken densetsu ! Les monstres sont toujours les memes ! En gros, tout ca pour dire que dans toutes les series, quand il y a une suite ou quelque chose du genre, on trouve toujours des rapports, meme si les histoires ne se suivent pas !
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 21, 2005 11:05 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Nov 24, 2005 12:19 pm
devildestinyman Harlysama devildestinyman Benjimaru Ok i start my researchs now!! And i tell you if you're right! _______________________________________________ Ok je commence mes recherches maintenant!! Et je te previens si t'as raison!How?Are you going to interview the realisator??? rolleyes ... ______________________________________________ Comment???Tu vas interviewer le realisateur du jeu???? rolleyes Le faire ne suffit pas de nombreuse suite n'ont que quelques peu de similitudes!! Exemple la serie des chrono...Yep, but the chrono series include similar characters ! Like in the seiken densetsu saga, the monsters are always the same ! In all series, when that's some king of following, there are some relations even if the story don't follow ! ____________________ Wai mais toutes ces suites ont quand meme toujours au moins un leger rapport ! Dans les chrono, on retrouve des montres du trigger dans le cross et surtout les fantomes des heros du 1 !! Puis regarde par exemple la saga des seiken densetsu ! Les monstres sont toujours les memes ! En gros, tout ca pour dire que dans toutes les series, quand il y a une suite ou quelque chose du genre, on trouve toujours des rapports, meme si les histoires ne se suivent pas !So it maintain valkyrie no densetsu is the ancestor because there is dark valkyrie but I don't know anymore because I play with this game with namco X capcom (good game)...!!!It's the reason why I begin the first post by:"I think..." And in breath of fire it is not the same thing??? are there similitary in breath of fire??? ____________________________________________________________ Donc sa maintien la these que valkyrie no densetsu est l'ancetre car il y a la dark valkyrie...mais bon je n'en sais pas plus car j'ai seulement joue avec elle a namco X capcom...C'est la raison pour laquelle je commence le premier post par :"je pense que..." Et dans breath of fire n'est ce pas la meme chose??? Y a t il des similitudes d'un opus ࠬ'autre???(j'espere que j'ai le droit de mettre opus la aussi...sinon je vais me faire gronder!!!)Yeah! BOF4 and BOF3 have same characters (Momo for example playable in BOF3 and master in BOF 4) but i don't know if the entire BOF series follow the same rules!! Please tell Me Harlysama or anybody who play every BOF!!!! ____________________________________________________________________ Ouais! BOF4 et BOF3 ont des perso en commun (Momo par exemple jouable dans BOF3 et maitre dans BOF4) mais je ne sais pas si la serie complete de BOF suit la meme regle!! SVP dites moi Harlysama ou quelqu'un qui a joue a tout les BOF!!!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 29, 2005 11:53 am
Benjimaru devildestinyman Harlysama devildestinyman Benjimaru Ok i start my researchs now!! And i tell you if you're right! _______________________________________________ Ok je commence mes recherches maintenant!! Et je te previens si t'as raison!How?Are you going to interview the realisator??? rolleyes ... ______________________________________________ Comment???Tu vas interviewer le realisateur du jeu???? rolleyes Le faire ne suffit pas de nombreuse suite n'ont que quelques peu de similitudes!! Exemple la serie des chrono...Yep, but the chrono series include similar characters ! Like in the seiken densetsu saga, the monsters are always the same ! In all series, when that's some king of following, there are some relations even if the story don't follow ! ____________________ Wai mais toutes ces suites ont quand meme toujours au moins un leger rapport ! Dans les chrono, on retrouve des montres du trigger dans le cross et surtout les fantomes des heros du 1 !! Puis regarde par exemple la saga des seiken densetsu ! Les monstres sont toujours les memes ! En gros, tout ca pour dire que dans toutes les series, quand il y a une suite ou quelque chose du genre, on trouve toujours des rapports, meme si les histoires ne se suivent pas !So it maintain valkyrie no densetsu is the ancestor because there is dark valkyrie but I don't know anymore because I play with this game with namco X capcom (good game)...!!!It's the reason why I begin the first post by:"I think..." And in breath of fire it is not the same thing??? are there similitary in breath of fire??? ____________________________________________________________ Donc sa maintien la these que valkyrie no densetsu est l'ancetre car il y a la dark valkyrie...mais bon je n'en sais pas plus car j'ai seulement joue avec elle a namco X capcom...C'est la raison pour laquelle je commence le premier post par :"je pense que..." Et dans breath of fire n'est ce pas la meme chose??? Y a t il des similitudes d'un opus ࠬ'autre???(j'espere que j'ai le droit de mettre opus la aussi...sinon je vais me faire gronder!!!)Yeah! BOF4 and BOF3 have same characters (Momo for example playable in BOF3 and master in BOF 4) but i don't know if the entire BOF series follow the same rules!! Please tell Me Harlysama or anybody who play every BOF!!!! ____________________________________________________________________ Ouais! BOF4 et BOF3 ont des perso en commun (Momo par exemple jouable dans BOF3 et maitre dans BOF4) mais je ne sais pas si la serie complete de BOF suit la meme regle!! SVP dites moi Harlysama ou quelqu'un qui a joue a tout les BOF!!!Yes but in this game you play with a valkyrie and valkyrie profile too!!! mrgreen and I don't know who send you on earth but it could be freya??? __________________________________________________________________ Oui mais kan tu joues a ce jeu tu joues avec valkyrie comme dans valkyrie profile... mrgreen de plus je ne sais pas si c'est pas freia ki nous envoie sur terre...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 02, 2005 5:29 pm
Ryu and Nina are always in the different games of Breath of fire (from the first one until the last : 5). There are allways the same monsters in all the games, and the hero is allways able to change into a dragon. I could have said that Nina is allways a blond young girl but in BOF5 she got Green hair xd !! But, she's allways able to use white magic (for recovery and all that stuff). The final boss is allways a god (or a godess)... and I think that's all ! _____________________________
Ryu et Nina sont toujours presents dans les BOF (du 1 au 5). Les monstres sont toujours les memes et le hero est toujours un gars aux cheveux bleus qui se transforme en dragon. J'aurais pu dire que Nina etait toujours une blonde avec des ailes mais... Probleme dans le 5 elle a les cheveux verts xd !! Mais bon elle a toujours la fonction de soigner (avec des sorts). Un autre point, le boss final est toujours un dieu (ou une deesse). Et voila c'est tout je crois !
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 06, 2005 11:03 am
Harlysama Ryu and Nina are always in the different games of Breath of fire (from the first one until the last : 5). There are allways the same monsters in all the games, and the hero is allways able to change into a dragon. I could have said that Nina is allways a blond young girl but in BOF5 she got Green hair xd !! But, she's allways able to use white magic (for recovery and all that stuff). The final boss is allways a god (or a godess)... and I think that's all ! _____________________________ Ryu et Nina sont toujours presents dans les BOF (du 1 au 5). Les monstres sont toujours les memes et le hero est toujours un gars aux cheveux bleus qui se transforme en dragon. J'aurais pu dire que Nina etait toujours une blonde avec des ailes mais... Probleme dans le 5 elle a les cheveux verts xd !! Mais bon elle a toujours la fonction de soigner (avec des sorts). Un autre point, le boss final est toujours un dieu (ou une deesse). Et voila c'est tout je crois !Valkyrie is in the both games and even the dark valkyrie!!! Moreover she's beautiful in the both games!!hihihi mrgreen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|