Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Päivittäiset tyhjäntoimittajat, ohoi! Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Gvin

Hilarious Genius

2,350 Points
  • Treasure Hunter 100
  • Signature Look 250
  • Person of Interest 200
PostPosted: Sun Oct 12, 2008 12:43 pm

Tervehdys karvaiset toverini! biggrin En yleisesti ottaen ole tottunut postaamaan foorumeille, mutta eiköhän tämä tästä ala sutvaantua, toivottavasti muodostuu arjeksi.

Sattuuko täällä olemaan ihmisiä, eläimiä, otakuja tai muita enemmän tai vähemmän älyllisiä olioita, jotka eivät tee mitään päivisin? Täältä nimittäin löytyy yksi marsu, joka syljeskelee kattoon aina iltaan saakka, ja kaipaisi nyt juttuseuraa tahi tekemistä. Satun nimittäin olemaan opiskelemassa iltalinjalla, ja päivällä ei ole töitä tai koulua. neutral Tämä on yllättävän hankalaa siinä kohtaa, kun kaikki tutut itseasiassa ovat päivätöissä tai koulussa, ja tietenkin vapaita juuri silloin kun itse olen opiskelemassa.

Ilmoittautukaa! Ja kertokaahan toki, mitä ihmettä te olette tottuneet tekemään sitten päivät pitkät? Olen suunnitellut, josko kääntäisin unirytmiäni sen verran, että herään iltapäivä kolmelta, mutta luulen, että naapurini eivät arvostaisi yöllistä musiikinkuunteluani kun tulen kotiin...
PostPosted: Sun Oct 12, 2008 2:08 pm

Itsehän käyn koulussa päivät ja muutamana iltana viikossa töissä.

Mutta niin.

Yksi vaihtoehto ajantappoon on wowin hankkiminen.

Voit olla varma että se aika myös kuluu..

Taxet
Crew

Gvin

Hilarious Genius

2,350 Points
  • Treasure Hunter 100
  • Signature Look 250
  • Person of Interest 200
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 4:06 am

Ja heti ollaan ohjaamassa paheiden tielle(ja jäpä jäpä jäpä)!
...Itseasiassa pelaan Guild Warsia, ja onpa minulla siellä pieni karvainen kiltakin, mutta valitettavasti minulla ei ole pöytäkonetta vaan kannettava ja näin ollen tietokonepelit eivät tahdo oikein pyöriä. Hyvä ehdotus muussa tapauksessa. Toisaalta kyllä, voisi olla oiva rako alkaa säästämään pöytäkoneeseen tai ainakin parempaan kannettavaan, mutta siihenkin menee aikaa.
PostPosted: Mon Oct 13, 2008 6:23 am

Noh... Siinä tapauksessa en voi muuta kehottaa kuin töiden hankkimista. Hyvä tapa myös säästää siihen pöytäkoneeseen. surprised

Taxet
Crew

Voyagerious

PostPosted: Tue Oct 14, 2008 11:38 pm

Olispa minullakin yhtä paljon vapaa-aikaa. sweatdrop
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 4:14 am

Tämä on oikeasti ongelmallista, mutta kerrohan mitä teet päivät pitkät? Opiskelet? Käyt töissä? Lapsien tai lemmikkien kaitseminenkin vie aikaa, mutta valitettavasti en varmaan saa edes ajatella karvoja tässä asunnossa, vuokralla kun tosiaan olen.

Gvin

Hilarious Genius

2,350 Points
  • Treasure Hunter 100
  • Signature Look 250
  • Person of Interest 200

Schutzhund

5,450 Points
  • Brandisher 100
  • Money Never Sleeps 200
  • Tycoon 200
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 4:42 am

Olen ollut epäonnisesti työttömänä jo jonkin aikaa ja tämä kattoon syljeskely tosiaankin vituttaa aika rankasti. Sitä voisi kyllä mennä vaikka harjaannuttamaan puhujanlahjoja Greenpeacen feissariksi tai jotain, mutta ylpeys laittanut vastaan.

Päivät menevät aika pitkälle Gaiassa (rahaa kun en tähän käytä niin tulee kikkailtua kultaa), pleikkarin kanssa, lukemalla ja sen Wowin kanssa. Olen silti sitä mieltä että se on vaarallinen peli enkä ole kovin vakuuttunut. Siihenkään en ole rahaa laittamassa, kolmas trial versio koneella.

Mutta koneelta kannattaa hankkiutua irti. Tämä ei ole terveellistä. Yritän käydä kissan kanssa ulkona toisinaan, teen keikkaa AMKlla taidemallina muutamina päivinä viikossa ja about kerta viikkoon lapsenvahtina perhetutuille. Neljän seinän sisällä tulee muuten hulluksi.

Päivärytmin kääntämistä en suosittele. Se ottaa hetken aikaa, palautuminen paljon aikaa etkä tule ikinä ehtimään mihinkään jos tarvitsee oikeasti lähteä esim. apteekkiin tai virastoihin. Testasin tämänkin keväällä. Ajan taju heittää ihan hirveästi (allekirjo yrittää olla kiroilematta...) ja päivät menevät vielä pahemmin sekaisin kuin ilman töitä. Tukeva päivärutiini kannattaa olla silloinkin kun on tyhjäntoimittaja, miulla yksi niistä on kissan laskeminen tunniksi parvekkeelle kello kymmenen aamupäivällä.
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 11:12 am

Ooo, viimein vastaus joltakin tyhjäntoimittajalta. Terve mieheen.
Hmm hmm, tutun oloista, allekirjoitan. Ongelmani taitaakin olla, ettei ulkomaailmalla ole mitään annettavaa minulle, miksi lähtisin koneelta. Ja talvi etenkin saanee minut muurautumaan sisätiloihin, inhottavan kylmä ja märkä vuodenaika kun tuppaa olemaan.

Hienoa että tuostakin tuli mielipidettä ja vielä kokemuksen muovaamaa sellaista! Täytynee koettaa keksiä syitä nousta aamulla ylös, etten vallan vaivu talvihorrokseen.

Löytyykö vielä lisää tyhjäntoimittajia?

Gvin

Hilarious Genius

2,350 Points
  • Treasure Hunter 100
  • Signature Look 250
  • Person of Interest 200

Schutzhund

5,450 Points
  • Brandisher 100
  • Money Never Sleeps 200
  • Tycoon 200
PostPosted: Thu Oct 16, 2008 12:29 pm

Varsin kyseenalaista kokemusta, mielummin olisin töissä ja tekemässä jotain hyödyllistä jossain määrin järkevää.

Ja ulkomaailmassa kun aika moni asia maksaa. Sitä mielellään olisi ihmisten ilmoilla, mutta minen saamari ole maksamassa ensin bussikyydistä keskustaan ja sitten kahveja yms yms. Ihan vaan kirjastoonkaan olemaan ei viitsi mennä ja jos jossain haluaa pidempään viihtyä se hieman vaatii joko sen yhden kahvin/kaljan/lonkeron/mehun tai vastaavan ostamista. Ennemmin sen rahan käyttää ruokakauppaan kuitenkin. Itsensä passiivisesta viihdyttämisestä ei viitsi maksaa kun sen voi tehdä kotonakin.
Miulla ainakin on vähätuloisena huono omatunto helposti kaikesta vähänkään ylimääräisestä, vaatekauppaankin toinen puolisko patistelee ja mie kärvistän vastaan kun odottaa vainoharhaisena sitä yllätyslaskua.

Olipa purkautumista. razz Aharistaa kyllä, mut vähemmän jos ei nuku päiviä. Ja näin parisuhteessa olevalle se ei oikein ole optio muutenkaan.
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 6:03 am

Kokemusta se on kyseenalainenkin, olethan yksilö ja näet asiat omalta yksilölliseltä kannaltasi. Joku toinen voisi tulkita kokemuksiasi eri tavoin.

Elämää suurempia raha-ongelmia minulle ei ole toistaiseksi ilmaantunut, onneksi, mutta kaupungilla pyöriessäni en välttämättä kyllä ostakaan mitään. Pummin lähdevettä auloista(jos sellaisia automaatteja näkyy) ja istuskelen tyhjänpanttina kuulokkeet päässä, kunnes joku tulee mainitsemaan että minun toivottaisiin asioivan liikkeessä tai siirtyvän muualle. Ja satun asumaan keskustassa, joten kävellen pääsee kaikkialle, mutta enpä minä kyllä sahaa kuin kauppa-kämppä-koulu-rataa abouttiarallaa neljästi viikossa, joskin nyt sain itseni kirjastoon ja hain kortin. Hoh, saa nähdä alanko lukemaan hylly hyllyltä sitten kirjoja. Ja vaatteitahan ei osteta uusia, ennenkuin on viimeiset housut jalassa ja nekin parsitut!

Hoo, vai toinen puolisko. On sinulla siis ainakin jotakin päivientäytettä. xd Avautumisesta täällä tuskin on haittaa.

Gvin

Hilarious Genius

2,350 Points
  • Treasure Hunter 100
  • Signature Look 250
  • Person of Interest 200

Schutzhund

5,450 Points
  • Brandisher 100
  • Money Never Sleeps 200
  • Tycoon 200
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 11:23 am

Kumpikin istuu omalla koneella ja pelaa. Voisin kyllä alkaa kohta onkimaan tuota rakastani takaisin pelien syövereistä ja vaatia elokuvailtaa...

Niin kauan kun rahaa on senkään vertaa, että tietää kahvin yms. ostamisen olevan mahdollista jos tahtoo, se ei ole ongelma. Todennäköisesti sitä ei tule silloin ostettuakaan, mutta se tietoisuus ettet omista penniäkään on niin saatanallinen tunne että ajatuskin, pienikin ohimenevä houkutus korpeaa ja syvältä.
Ja tämä miun ahristushan johtuu siitä, että kaikki paperit seisovat virastossa toista kuukautta kun osa-aikaisen työpaikkani palkanmaksujärjestelmä on hidas eikä ole pyynnöistä huolimatta toimittanut ennakkopalkkatodistusta. Ja ne saatanat tietävät että miun vuokranmaksu ajallaan on siitä kiinni.
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 2:48 am

Miten olenkin onnistunut katsomaan että olen viimeinen postaaja..

Istutte molemmat omilla koneilla? Kuulostaa melkein minulta ja veljeltäni joskus historian humuista. Ei puhekontaktiakaan, mutta jos kaista ei riittänyt, palautetta annettiin pikaviestimen kautta xd

Vaikka raha ei minulle yleensä olekaan ongelma, tiedän ikävän hyvin tuon tunteen. Aivan kuin se olisi juuri silloin ollut jotenkin parempaa kun sitä ei saa. Kummallisia päähänpinttymiä. Sama kyllä tuppaa koskemaan kaikkea muutakin kuin vain ruokatavaroita.

Pyynnöistä huolimatta.. Kuulostaa kyllä ongelmalliselta. Olet kuitenkin saanut vuokrasi toistaiseksi maksettua ajallaan?

Gvin

Hilarious Genius

2,350 Points
  • Treasure Hunter 100
  • Signature Look 250
  • Person of Interest 200

Schutzhund

5,450 Points
  • Brandisher 100
  • Money Never Sleeps 200
  • Tycoon 200
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 11:14 am

Onnistui, mut ärsyttävän tiukilla kävi. On sanottava, että sitä kuinka paljon tuollainen taloudellinen epävarmuus ahdistaa ja hermostuttaa ei voi tietää ennen kuin joutuu itse sellaiseen soppaan - enkä todellakaan toivo kellekään sitä kohtaloa. Epävarmuus jostakin niin perusasiasta kuin vuokra ja syömisen laatu kummasti vääntää ajatuksia valuutasta, sitten kun on asiat normaalilla mallilla sen merkitys muuttuu taas.

Työn tekeminen ei sentään ole ihan kannattamatonta, kunhan nää alkukomplikaatiot vaan saa yskittyä läpi. Nyt näyttää vähän paremmalta, mut vielä jossakin ehditään mokata. Pessimisti putoaa matalammalta..
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 12:26 pm

Voin hyvin kuvitella, miten ahdistavaa se on - vaikkakin, kuten sanoit, tuskin voin täysin eläytyä tilanteeseesi, koska en moista ole kokenut. Vielä. Ja toivottavasti en tulekaan koskaan kokemaan, vaikka minulla on sellainen kutina, että niin tulee käymään jossakin välissä...

Itselläni ei ole toistaiseksi niinkään kokemusta työelämästä, sen verran nuori vielä olen, joskin peruskoulu onkin jo takanapäin. Ja allekirjoitan viimeisen lausahduksesi, niin ironinen kuin se suinkin onkin, se on fakta!

Alkaa pikku hiljaa tuntua, ettei näillä foorumeilla ole liiaksi aktiivisia käyttäjiä, vai eivätkö he vain uskalla kirjoittaa mitään/käy tässäkään topicissa...

Gvin

Hilarious Genius

2,350 Points
  • Treasure Hunter 100
  • Signature Look 250
  • Person of Interest 200

Schutzhund

5,450 Points
  • Brandisher 100
  • Money Never Sleeps 200
  • Tycoon 200
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 4:57 am

Voi olla noinkin. Voipi olla nimenomaan ylpeydestä tai kehtaamisestakin kiinni. Miulla ei sitä estettä sinällään ole, tiedän kuitenkin olevani tyyppi joka hoitaa hommansa helvetin hyvin, mutta nyt tilanne on tämä. Sen verran monessa sopassa on tullut uitua ja monenlaista tehtyä, ettei rahatilanteen myöntäminen horjuta itseluottamusta.

Jos välillä menee vähän paskemmin niin sitten menee ja hommalle tehdään jotain. Tulevaisuuteen suosittelen ihan duunarihommia, sillä alalla kun on töitä ja sitä mukavampaa homma on pidemmän päälle mitä helpompi on työnsä tulokset nähdä ja arvioida.
Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces