|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 09, 2008 6:14 am
Haluan avata tässä keskustelun aiheesta. Mitä mieltä olette, onko Gaia liian kaupallinen?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 09, 2008 10:50 am
Ei, kaiken saa kuitenkin ostettua kullalla. En ole vielä kuluttanut kuin 5$, ja omistan kaikki cash shop itemit. Aivoilla pärjää.
Besides, työntekijöiden ja servereiden ylläpito maksaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 11, 2008 4:39 am
Kuten edellä jo mainittu, kaikki maksaa.
Lahjoituksillakin pärjää vain tietyn pitkälle ja kun koko sivusto on laajentunut hurjasti muutamien vuosien sisään, niin minkäs teet...
Ja tosiaan kun kullalla vielä saa vaikka mitä, niin ei se ole niin kovin kauheaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 11:43 am
Niin mietin vaan tätä sisältöpuolta, kun kaksi vuotta sitten täällä ei vielä pyörinyt noin mahdottomasti noita mainoksia. Nyt niitä tuputetaan täällä liki päivittäin. Vaikuttaa siltä, että tästä on tullut vaan mainostajien foorumi.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 13, 2008 1:01 pm
Kyllä ja ei, riippuu siitä mihin vertaa.
Jos miettii gaiaa muutama vuosi taaksepäin niin tokihan tämän hetkinen gaia on siihen verrattuna huomattavasti kaupallisempi.
Toisaalta ei olla kuitenkaan menty siihen että rahalla saisi jotain erityistoimintoja, joka erottelisi ne käyttäjät jolla on varaa ja jolla ei ole jotenkin toisistansa. Vaan kuten Onis toikin ilmi niin jokaisella käyttäjällä on edelleen mahdollisuus päästä osallisiksi kaikista uudistuksista, vaikkakin ehkä hieman pidempää ja työteliäämpää reittiä, mutta osallisiksi kuitenkin.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 24, 2008 10:50 am
Kyllähän mainokset hyppii välillä silmille, mutta toisaalta joistakin noista 'mainos-queteista' saa kivoja esineitä, tai vaikka vinkkejä kivoista leffoista. Toiset miellytä enenpi kuin toiset. Rahaahan tänne toki saa kulumaan, itse laitan muutaman kympin joka kuukausi, ostan kirjeitä ja toisinaan Cashia. Mutta silti, ei liian kaupallinen. Kaupallinen kyllä.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 30, 2008 1:53 pm
Eivätpä mainokset ole koskaan erityisemmin vaivanneet - ilman niitä ei tätäkään paikkaa pyöritettäisi. Onhan niiden määrä viime aikoina kuitenkin kasvanut kasvanut aika paljon.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 05, 2008 10:22 am
Eniten häiritsee juuri se, että jos haluan vaikka kaloja ostaa, niin pitäisi mennä bussilla turkuun vaihtamaan dollareita, ja kun se bussi maksaa sen kuusi euroa yhteen suuntaan, ja sitten vielä se itse raha ja postimaksut maksaa, niin tulee hintaa kaloille.. Ja kaikelle muulle mitä nyt ei kullalla saa. No juuh, ei ne mitään elintärkeitä ole, itse en janoa erityisesti mitään tällaista.. Itse olen tullut lähinnä keskustelemaan ja tykkään pueskellä tuota tyyppiäni, eli pelkkä kulta riittää.. Eikä täällä ole esiintynyt mitään typerää syrjintää sillä perusteella onko päässä Coco vai huivi. Elikkä eipä tässä mitään ongelmaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 08, 2008 2:25 am
Vähän off topic. Sain tuossa PayPalilta mainosemailin, että niiden systeemiin voi siirtää suoraan tililtä rahaa tms. Koska mun Paypal tili on edelleen Suomessa, niin olettaisin, että luottokortittomien kannattaa tutustua asiaan. smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Oct 09, 2008 6:32 am
Eathlinn Vähän off topic. Sain tuossa PayPalilta mainosemailin, että niiden systeemiin voi siirtää suoraan tililtä rahaa tms. Koska mun Paypal tili on edelleen Suomessa, niin olettaisin, että luottokortittomien kannattaa tutustua asiaan. smile Kieltämättä, voisi asiaan paneutua hieman. Tosiaan kun viimeksi paypal tiliini yritin laittaa electroiniani (minkä ilmeisesti pitäis toimia), sain vain ilmoitukset että korttia ei voi hyväksyä. Tiedä sitten mistä moinen johtui. Suoraan tililtä kuulostaa muutenkin huomattavasti kätevämmältä, jos multa kysytään. surprised
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Apr 09, 2009 5:15 am
Alkaahan tuo kieltämättä jo hieman ylikaupallistua (ja amerikkalaistua) tämä sivusto.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Apr 10, 2009 3:04 pm
Onhan tama vahan amerikanmalliin kaupallistunutta scheissea, mutta kullalla saa vieläkin kaiken, kun ne isin luottokorttia vinguttelevat kakarat pistavat tavaraa kiertoon etiapain joka tapauksessa....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 04, 2009 1:51 pm
Kyllä mua on alkanut ärsyttää tämä välillä. Mainokset ei sinänsä haittaa kun niitä nyt on kuitenkin joka sivustolla, ja donation itemit on aina olleet. Cash shop vaan harmittaa eniten. Joo, kyllä cash shopistakin saa itemejä ostamalla marketplacelta järkyttäviin hintoihin joo. Pitäisi vaan nähdä paljon enemmän työtä kuin ne jotka käyttävät rahaansa tänne. Olen kai vaan kateellinen biggrin
Ja miks cash shoppiin tulee koko ajan uutuuksia? Ja miks ne on aina älysiistejä? :'<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 11, 2009 1:39 am
Kyllä ja ei. Kaupallinenhan sivu on, muttei läheskään samalla tavalla kuin monet online-pelit tai vaikka Habbo O_o
Periaatteessa Gaia ei ole ainakaan vielä niin kaupallistunut, että se haittaisi. Enemmän häiritsee liian suuri käyttäjäkunta, kavereita ei oikein kerkeä muodostua wanhaan malliin.
No, suuri sivu tietysti tarttee rahoitusta, ja mainokset eivät nyt häiritse juurikaan, kun eivät ole päin näköä hyppiviä pop-uppeja [lähinnä ärsyttää kun eventtilinkit menee mainoksien taa piiloon]. Vaikea löytää nykyisin täysin epäkaupallisia sivuja. Selvästi Gaia kyllä pyrkii tekemään voittoa, ei vaan olemaan mukava hengailusivusto.
Cash Shop, siitä en tykkää. Tavaroita tulee aivan liikaa, ja EI-systeemi on sekava. Annoucementteja hyppii silmille kuin sieniä sateella.
Kewlejähän ne on, jotkut kyllä vähän liiankin megalomaanisia. Hinnat ärsyttävät; vähän vaikeaahan on noita Cash Shop-tavaroita täältä käsin hankkia, ja hinnat ovat kyllä liian kalliita. Ehkä Gaia sitten luottaa siihen, että ihmiset ostavat, olivat hinnat mitkä hyvänsä. Matalammilla hinnoilla luulisi saavan enemmän ostajia.
Mieluummin näen vaivaa ja hommaan Goldia [ja edesautan Gaian inflaatiota], toisaalta joistain ihkupihkuista tavaroista [Picolitrosso's Urn, Inari's Beads] on turha ees haaveilla. Edelleen kuitenkin MC:t on yleensä hienompia ja niihin liittyy ihan erilainen jännitys kuin evoluutioihin. Ja hinnat eivät nouse pilviin kolmessa sekunnissa.
Kunhan vaan ei tule noita puhuttuja VIP-jäsenyyksiä, tai animoituja tavaroita.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 1:32 am
Enemmän kuin mainokset mua henkilökohtaisesti ärsyttää käyttäjät jotka kerjää multa tavaraa. Heti kun alkoi olla vähän hienompi avatar niin oltiin kysymässä että lahjoitatko kun pitäisi saada sitä tai tätä.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|