Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
Topp 10 Spel Goto Page: [] [<] 1 2 3 4

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Drevlin
Crew

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 1:54 am

Nightmare Asura
Om du gillar Beat 'em up spel med lite komplicerad (men intressant) story, väldigt annorlunda karaktärer och en massa hårdrock, så gillar du med stor sannorlikhet Guilty Gear. :3

Bara spelat GGXX, och det var riktigt kul. Lirade med Testament och Chip. Skön design, kul party fighting och skön musik. Men storyn? Förlåt men, för det första, den känns bara väldigt dum ibland i dess pratscener. Som att någon tycker en av tjejerna kanske piper lite mycket och därför slåss dom. XP Men för det andra, vem bryr sig om storyn i fighting spel? XD Man spelar ju bara för att det är tungt/coolt, men framförallt för att det är kul. ^_^

Kan dock varna att det till DS orkade jag inte lira värst länge. DSen kändes inte direkt gjord för fighting spel, men håller den inte tillräckligt stadigt för att sitta och göra catwalks hela tiden fram och tillbaka. Tror spelupplevelsen blir bättre på ordentlig konsol.
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 2:01 am

Har själv bara spelat Guilty Gear #Reload (ellervaddetnuheter) till PS2, och där tycker jag att storyn är ganska grymm. o__o Okej, det är iochförsig ganska dumt att mucka gräl med någon bara för att han råkar vara flintskallig, men om man bortser från sådana saker så är det rätt bra. ^^;

Håller med om det där med DS:en, har inte spelat på DS men jag kan tänka mig att det inte riktigt blir samma känsla som att spela på tv-konsol.

Nightmare Asura
Crew

Nightmare Asura
Crew

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 2:07 am

Btw, är det lugnt med small-talks om spel, eller är det tänkt att man, i stort sett, bara ska skriva ner sin favoritspel-lista? o__O;
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 3:18 am

Jag vet inte ens om jag har spelat 10 olika spel ? XD Möjligen om man räknar med alla Pokémon spel då.

Känner inte riktigt för att göra en top 10 lista, men Chrono Trigger och Final Fantasy III/VI för SNES är helt klart två favoriter. whee

Cascade of Razors

Jalkazar

PostPosted: Wed Apr 04, 2007 3:22 am

Nightmare Asura
Btw, är det lugnt med small-talks om spel, eller är det tänkt att man, i stort sett, bara ska skriva ner sin favoritspel-lista? o__O;
Klart man måste få prata och diskutera här. Annars är ju listorna rätt poänglösa razz

Fast jag har ju Jump Superstars till DS och det är ju verkligen skitbra, fast det är ju som sagt en party-fighter och precision är ju inte riktigt lika viktigt då..
Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: [] [<] 1 2 3 4

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games