Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
Nintendo DS Lite Goto Page: [] [<] 1 2 3

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Lingonsylt

PostPosted: Mon Jul 17, 2006 11:35 pm

Drevlin
Vilka spel bytte du in då? Samt, slog du till på erbjudandet att få "Viewtiful Joe Double Trouble" och "MegaMan 5 Battle Network Double Team DS" för endast 200kr mera? Var faktiskt värt det. Grymt nöjd och smått beroende av att lira MegaMan just nu. heart

surprised
Såg inte ens att det fanns. Oh well.
Jag bytte in Castlevania: Dawn of sorrow, Nintendo Touch golf och Zoo Keeper. 3nodding
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 12:42 pm

"3. Skärmen. Jag kan nämna att den lägsta ljusstyrkan är lika stark som när den förra DS:en var på."

Hur spelar man då i solljus?

Mr_RPG

Lingonsylt

PostPosted: Tue Jul 18, 2006 1:16 pm

Mr_RPG
"3. Skärmen. Jag kan nämna att den lägsta ljusstyrkan är lika stark som när den förra DS:en var på."

Hur spelar man då i solljus?

Man ställer upp på högsta ljusnivån.
PostPosted: Tue Jul 18, 2006 1:23 pm

Drevlin

2. Designen. Den är faktiskt mycket snyggare. Nu kan man stolt visa upp den och inte skämmas allt för mycket runt dom som har en stilig PSP (den är riktigt nice).

4. Omflyttade knappar. Power-knappen sitter nu på utsidan till höger. Den är enkel och även om du skulle råka röra vid den medan du spelar så måste den hållas in i ca 1-1½ sekund för att din DS ens ska startas eller stängas av. (Där med var den tidigare on/off knappen farligare som bara behövdes klickas på.) Styrkorset och X, Y, A och B-knapparna (som nu också kan kännas lite plastiga, men är faktiskt trevligare) sitter högre upp, och du får där med ett fastare och bättre grepp om din DS när du håller i den. Star och Select har dessutom flyttats ner till höger precis brevid den nedre skärmen och är som små "prickar". Väldigt små men dom behöver inte vara större eftersom dom så sällan används. Micken har också flyttats. Den sitter nu mera på det smarta stället precis mellan dom två skärmarna. Exakt i mitten av DS:en.

5. Stylern. En längre och tjockare styler som gör att den inte blir lika jobbig att hålla i som den förra. Samt tycks den ha en liten vänligare "udd" för touch screenen.

6. "Tomt spel". Många störde sig på att det var ett hål alltid där GBA spelen ska sitta i om man inte hade något i. Det kunde dessutom göra det jobbigt att hålla i DS:en. Så nu följer det med ett tomt "spel", helt enkelt för att fylla det hålet så att du lättare kan hålla i DS:en, samt attdet inte samlas damm där inne. Samt bidrar det till att det ser snyggare ut.

2. Jag tycker att PSP är en jätteful maskin. En svart tegelsten som... är blank o.O
Jag kan sitta stolt med mitt gula Game Boy Color brevid någon med PSP. Jag blir nästan irriterad på PSP >.<

4. Power-knappen är BÄST! Jag minns en gång när jag satt och spelade Mario Kart, men var tvungen att avbryta för att göra något annat. Jag råkade stänga av istället för att pausa, MYCKET irriterande! Vanligt DS, alltså.
Select och Start är störiga på Lite.

5. Lång stylus kanske är bra, men den är jobbigt tjock gonk

6. LOL jag har alltid ett GBA-spel i :p
(ja, jag var tvungen att påpeka det xp )

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Daenis

PostPosted: Mon Jul 24, 2006 2:44 am

jag funderar på att skaffa en dslite på tisdag biggrin .. men dom har aldrig den svarta >_> .. bara den vita :O!.. men om dom inte har den svarta på tisdag så köper jag den vita och målar en blomma på den :3 rolleyes heart
PostPosted: Mon Jul 24, 2006 2:57 am

Lingon påpekade att det är svårt att gå diagonalt i AC:WW, om man inte använder stylus. Jag märkte att det är svårt att styra överhuvudtaget. Det känns stelt.
Det är ioförsig bäst att styra med stylus på vanligt DS också, då blir det mer precision, men ändå. Ibland orkar man inte.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Petsy

PostPosted: Mon Jul 24, 2006 7:59 am

>.<;; Jag kommer nog inte köpa den.. Jag kör fortfarande med mitt gamla GBA. wink
PostPosted: Tue Aug 29, 2006 12:04 pm

Ljusrosa DS Lite kommer till Europa 27e oktober! Yey! Jag ska lätt köpa ett, funderade på att importera ett från Japan men det skulle bli så dyrt >_<

http://www.shinyshiny.tv/2006/08/pink_nintendo_d.html

Aranea

Lingonsylt

PostPosted: Wed Aug 30, 2006 12:23 am

Aranea
Ljusrosa DS Lite kommer till Europa 27e oktober! Yey! Jag ska lätt köpa ett, funderade på att importera ett från Japan men det skulle bli så dyrt >_<

http://www.shinyshiny.tv/2006/08/pink_nintendo_d.html

whee
Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: [] [<] 1 2 3

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games