Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild
Kielet ja niiden opiskelu Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Minka kielen haluaisit oppia taydellisesti?
  Englanti
  Ranska
  Japani
  Venaja
  Ruotsi
  Kiina
  Italia
  Saksa
  Espanja
  Joku muu
View Results

Voyagerious

PostPosted: Sun Apr 05, 2009 6:00 am

Venäjän opiskelu ei ole lähtenyt käyntiin ihan toivotulla tavalla, mutta eiköhän se siitä vähän ajan kuluttua.
PostPosted: Mon Apr 06, 2009 10:37 am

Mine olen lukenut ala-asteelta lähtien pitkää enkkua ja pitkää saksaa. Yläasteella aloitin ruotsinopintoni, jotka onnistuivatkin odotettua paremmin. Yläasteen loppuun mennessä tajusin, etten omaa kovinkaan kummoista kielipäätä ja lukioon mennessä pitkä saksa vaihtuikin lyhyeen.

Suomen, englannin, saksan ja ruotsin lisäksi osaan muutaman sanan japania, pari sanaa kreikkaa ja sanan tai pari venäjää. (On kätevää, kun moni kaveri on vain puoliksi suomalainen...)

Haaveet latinankielen opiskelusta hautautuivat jonnekin kauas, kun silloin yläasteella tajusin, ettei minusta vain millään ole kielten lukijaksi. Haaveet japanin oppimisesta, kummittelevat kuitenkin yhä jossakin alitajunnassa, ja ehkä siitä johtuukin uusiutunut anime intoiluni. Josko siinä samalla vaikka oppisi muutaman sanan japaniakin... Myös haaveet ranskan opiskelusta hautautuivat, kun tajusin, etten pärjää kunnolla edes saksan saatika ruotsin kanssa, mutta kyllä täältä vielä noustaan, ehkä sitten joskus...

-Shin_kai-

LittleNumber9

PostPosted: Sun Apr 19, 2009 8:09 am

Olen nyt lukiossa toisella luokalla ja tältä näyttää tällä hetkellä: Englantia olen opiskellut ala-asteelta ja ruotsia yläasteelta lähtien. Englannista olen tykännyt aina, mutta ruotsi on etonut alusta asti, kuten varmaan montaa muutakin suomalaista, joita on siunattu ihanalla pakkoruotsilla. Juhla oli suuri, kun viime jaksossa oli viimeinen ruotsin kurssi. xp

Lukion aloittaessani valitsin saksan, enkä ole katunut hetkeäkään. Pilasin myös elämäni ja valitsin italian, jota lukiossani on tarjolla huimat 3 kurssia. Ihan kelpo arvosanoilla olen kuitenkin porskuttanut 2 ensimmäistä kurssia, vaikkei kiinnostus kovin suuri ole ollutkaan.

Kielistä joita haluaisin oppia ykkösenä on ehdottomasti japani. Tämänhetkinen osaamiseni on lähinnä animesta napattuja perus toivotuksia sekä yksittäisiä sanoja ja lauseita.

Pollissa äänestin englannin kieleksi, jota haluaisin osata täydellisesti. Turvaudun havoin sanakirjaan ja läpikäydyt lukion kurssit ovat kyllä laajentaneet sanavarastoani, mutta haluaisin silti osata enemmän.
PostPosted: Mon Apr 27, 2009 12:25 pm

Tässä on jo kuukausi luettu englannin ja ranskan opettajankoulutusten pääsykokeisiin, joten olisi mukava taas hallita nämä mukavat kielet hyvin...

Kirjoituksissahan sain heti alkuun kaksi ällääni näistä aineista, mikä sai minut valitsemaan jatko-opinnoiksi kielet psykologian sijaan.
Ruotsiinkin halusin panostaa, ja kirjoitin sen viimeisenä keväänä. Tavoittelin E:tä, mutta koe olikin 2000-luvun vaikein, ja ainoa M:ni onkin tulossa nyt siitä.

Ongelma onkin, että yrittäessäni kerrata minulle tärkeimpiä kieliä suollan ulos vain ruotsia! Pienestä asti osaamani englantikin tuppaa tökkimään herkästi, ranska on aika hukassa... Mutta kunhan pääsen yhteenkin hakukohteistani, minulla tuskin on hätää.

Zeggo

LadyDerethia

5,700 Points
  • Peoplewatcher 100
  • Autobiographer 200
  • Money Never Sleeps 200
PostPosted: Sun May 17, 2009 5:43 am

Osaan englantia, joten kuten ruotsia ja japania, pari sanaa saksaa, ranskaa, venäjää, kiinaa, italiaa ja latinaa.
Kesän jälkeen aloitan kunnolla Saksan opiskelun. Pidemmän päälle aion jatkaa japanin ja latinan opiskelua.
PostPosted: Sun May 17, 2009 6:29 am

Puhun jo hyvin englantia ja suomea ja italiaa äidinkieleläni... Koska haluan käydä Japanissa, haluaisin oppia japanin kieltä, mutta olen laiska XD

Wonderland

Zeggo

PostPosted: Sun May 17, 2009 12:47 pm

Haha, haha! Ruotsi nousi lautakunnassa E:hen! (Eli en voi valittaa siitäkään...)
Pääsykokeisiin luku on edennyt, osaan jopa kertoa kielitieteestä kohtalaisen paljon englanniksi, ja ranskakin sujuu taas hieman paremmin :3 onneksi ei tarvitse paljoa osatakaan, mitä olen vanhoja pääsykokeita nähnyt, jess!
Luottavaisin mielin siis pääsykokeisiin, enää yhdeksän päivää...
PostPosted: Tue May 19, 2009 4:04 am

Päätin tuossa eräänä päivänä pyrkiä oppimaan hieman mandariinikiinaa.

Päähänpistoja... Niitä ilmeisesti tulee mitä omituisimmissa muodoissa. xd

Taxet
Crew

Wish4Eternity

PostPosted: Sat May 30, 2009 11:45 pm

Äidinkielinä minulla on suomi sekä englanti, koska äitini suku on osittain Australiasta.. Valitettavasti englannin käyttö on vain ollut aika laiskaa ja hieman ruostunut sen jälkeen kun sitä oli viimeksi pakko käyttää (n.10w sitten.. ^^')
Opiskelen koulussa pitkää ruotsia (vaikka numerot ovatkin huonoja ^^') ja itse opiskeluna (ja ystävien avulla) kiinaa, saksaa, japania ja koreaa smile Ja luultavasti aloitan venäjän opiskelun ensi vuonna :3
PostPosted: Sun May 31, 2009 5:13 am

Luen pakollisia kieliä; englanti, ruotsi ja saksa(steiner koulussa saksa on pakollinen 1. luokasta lähtien)
Olen itse opiskellut hieman japania ja olis kiva oppia lisää. Turkkiakin olisi kiva oppia, mutta isä(joka on turkkilainen) ei koskaan ehdi jaksa opettaa...

Cheruma

Voyagerious

PostPosted: Sat Jul 04, 2009 11:36 am

Oli nyt kesän aikana tavoitteena kerrata saksaa ja erityisesti venäjää, jotta syksyllä olo ei tunnu venäjän kursseilla taas ihan ummikolla. Se kieli teettää työtä, mutta sitä opiskelisi jo pelkästään mielenkiinnon vuoksi hyödyllisyydestä puhumattakaan.
PostPosted: Tue Jul 07, 2009 2:01 pm

Jee jee, minut hyväksytiin Jyväskylän yliopistoon pääaineena englannin kieli, sivuaineena romaaninen filologia (käytännössä ranska)!
Opettajankoulutukseen en vielä kelvannut, mutta tämä on tarpeeksi lähellä sitä, mitä toivoin smile
Eli kielten opiskeluni jatkuu syyskuusta alkaen täysipäiväisenä työnä, dun doon! Aika petrata...

Zeggo

Voyagerious

PostPosted: Sat Sep 05, 2009 5:47 am

Onnea opintoihin. Ollaan siis tavallaan kollegat? 3nodding
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 11:00 am

Niinhän se taitaa olla blaugh Vähän eri kielivalinnat vain.

Olipa mukava romaanisen filologian valistus perjantaina - on synti väittää sitä pelkästään ranskaksi! Eli odotettavissa on ranskaa, espanjaa, italiaa, latinaa, antiikin tuntemusta ja Rooman topografiaa... Paljon enemmän kuin odotin, kieltämättä.

Ekalle vuodelle mahtuikin kaikki englannin perusopinnot sekä muutama muuten pakollinen kurssi. Pienen pähkäilyn ja pitkän aikataulujen pyörittelyn jälkeen mahtui tuleviin periodeihin jopa neljä rom.filologian kurssia, joten taitaa riittää tekemistä.
Mahtuisikohan latinakin tälle vuodelle, hmm... Japani saa odottaa, kun sattuu vielä päällekkäin.

Zeggo

Reply
Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas