|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:38 pm
Dan vroeg de koning de prinsessen, en vroeg hen of wat de militair zei waar was: en toen zij zagen dat zij werden ontdekt, en dat het nutteloos was om te ontkennen wat was gebeurd, bekenden zij het allen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:39 pm
En de koning vroeg de militair wat van hen hij voor zijn vrouw zou kiezen; en hij antwoordde, ' ik ben niet zeer jong, zodat zal ik eldest.' hebben -- en zij werden gehuwd dat zeer de dag, en de militair om de erfgenaam van de koning werden verkozen te zijn.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:41 pm
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 1:48 pm
FUNDEVOGEL Er was eens een houtvester die in het bos ging jagen, en aangezien hij het inging hoorde hij een geluid van het gillen alsof een klein kind daar was.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 1:50 pm
Hij volgde het geluid, en uiteindelijk kwam aan een hoge boom, en bij de bovenkant van dit zat een klein kind, want de moeder onder de boom met het kind in slaap was gevallen, en een roofvogel had het in haar wapens gezien, neer, wegrukte het weg, en het op de hoge boom plaatsen gevlogen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 1:52 pm
De omhoog beklommen houtvester, verlaagde het kind, en dacht aan zich: ' U zult hem huis met u, nemen en zult hem met uw Lina.' grootbrengen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 1:56 pm
Nu had de houtvester een oude kok, die één avond twee emmers nam en begon water te halen, en ging niet eens slechts, maar vaak, uit naar de lente. Lina zag dit en gezegd, ' luister, oude Sanna, waarom u bent die zo veel water?' halen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 1:58 pm
' Als u het nooit aan iedereen zult herhalen, zal ik u waarom.' vertellen Dat zei Lina, nr, zou zij nooit het aan iedereen herhalen, en toen de bovengenoemde kok: ' Vroege morgen ochtend, wanneer de houtvester uit jaagt, zal ik het water verwarmen, en wanneer het in de ketel kookt, zal ik in Fundevogel, werpen en zal hem daarin.' koken
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 2:12 pm
Vroege volgende ochtend stond de houtvester op en ging jagend uit, en toen hij was gegaan waren de kinderen nog in bed. Dan zei Lina aan Fundevogel: ' Als u me nooit zult verlaten, zal ik u ook nooit.' verlaten
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 2:14 pm
Fundevogel zei: ' Noch nu, noch ooit zal ik u.' verlaten Dan bovengenoemde Lina: ' Dan zal ik u vertellen. Vorige nacht, droeg oude Sanna zo vele emmers water in het huis dat ik haar vroeg waarom zij deed dat, en zij zei dat als ik iedereen niet zou beloven te vertellen, en zij morgen die vroege ochtend zei toen de vader uit joeg, zij het ketelhoogtepunt van water zou plaatsen, u in het zou werpen en u zou koken; maar wij zullen snel opstaan, zullen ons, kleden en zullen.' samen weggaan
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 2:16 pm
De twee omhoog geworden kinderen daarom, kleedden zich snel, en gingen weg. Toen het water in de ketel kookte, ging de kok in de slaapkamer Fundevogel halen en hem werpen in het.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 2:19 pm
Maar toen zij, binnenkwam en naar de bedden ging, waren de beide kinderen gegaan. Dan werd zij vreselijk gealarmeerd, en zij zei aan zich: ' Wat ik zal wanneer zeggen nu de houtvester naar huis komt en ziet dat de kinderen zijn gegaan? Zij moeten worden gevolgd onmiddellijk om hen achter opnieuw te worden.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 2:21 pm
Dan stuurde de kok drie bedienden na hen, die de kinderen moesten in werking stellen en overvallen. De kinderen, echter, zaten buiten het bos, en toen zij van afar drie bedienden het lopen zagen, zei Lina aan Fundevogel: ' Verlaat me nooit, en ik zal u nooit.' verlaten
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 2:22 pm
Fundevogel zei: ' Noch nu, noch ooit.' Dan bovengenoemde Lina: ' U wordt een roze-boom, en I toenam op het.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 27, 2007 2:23 pm
Toen de drie bedienden aan het bos kwamen, daar was niets maar een roze-boom en een één namen op het toe, maar de kinderen waren nergens.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|