|
|
|
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 11:47 am
Zeissothafar says: Heh, ik werk ook eerst alles uit op papier, inkten, scannen en dan lekker kleuren met Photoshop smile Ik moet zeggen dat het handig kan zijn om een boek te halen... Ik heb zelf veel dingen uit een boek geleerd (digitale mangatechnieken) die ik tot nu toe nog niet in tutorials heb zien staan. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk wink
Jammer trouwens dat Photoshop en Painter zo duur zijn... Daar heb ik gewoon geen geld voor xp Ik heb nu al 5 jaar de Photoshop Elements die we bij de computer krijgen.... sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 03, 2009 11:31 pm
Ok.. Als ik computer coloured art ga proberen zal ik waarschijnlijk ook op papier alles inkten en dan scannen. M'n zusje doet dat anders, ze inkt het ook op de computer, krijg je wel betere digitale lijnen van.
Weten jullie een paar goede tutorials voor manga/realistische tekeningen inkleuren in photoshop? Ik heb niet zo'n zin om een boek te halen, maar jullie tips zijn natuurlijk hardstikke welkom!!
Ik doe nu een artistiek-technische opleiding, dus krijg ik adobe CS package van m'n opleiding. Maar helaas als ik klaar ben moet ik al die programmas er weer af gooien. crying Dus binnen twee jaar zit ik zonder photoshop...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 04, 2009 8:08 am
Zeissothafar says: Dat is jammer sad Zeker omdat die programma's zo duur zijn...
Maare, dit vind ik wel een handige tutorial: http://photoshoptutorials.ws/photoshop-tutorials/drawing/how-to-create-an-anime-artwork-in-photoshop.html . Sommige stappen kon ik niet doen omdat ik zelf Elements heb, dus ik heb geen idee hoe hij bij jou is. Ik vond hem in ieder geval handig mrgreen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 05, 2009 12:42 am
ik doe zeg maar dubbel werk ik teken alles dan lijn ik het met liner op het papier en dan trek ik de lijnen weer over in photoshop zodat het strakker wordt.
voor onze school komt er binnekort het totalen adobe master pakket voor 119 euro te koop en van die 119 betaald school nog eens 50 mee en dat mag je gewoon houden al die programmas. dus dat is wel makkelijk.
bij ons op school controleren ze ook niet zeg maar hoe je aan je programmas komt dus je kan ze ook goed op de "gratis" manier verkrijgen.
bij die tutorial heb ik wel een paar dingen op te merken, ten eerst de manier waarop hun hun lijnen losmaken van het wit is handig ik heb het geprobeerd en werkt goed. maar de lijnen is ook meteen hetgeen van het eindproduct dat ik dus echt niet mooi vind. of er is iets mis gegaan met het scannen linen of iets maar ik vind het niet mooi op deze manier dan liever dat wit niet weghalen en multiply gebruiken (gebruikt een klasgenoot veel en is echt mooi) dan die lijnen op die manier weghalen.
ik weet wel geen betere manier om je originele lijnen te houden dus ik hou het maar gewoon nog bij dubbel werk.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 05, 2009 11:32 am
Mij lukt het nog steeds niet om te inkten op de computer en om daarna blij te zijn met eindresultaat :s Ik pas wel eens hier en daar de ingescande inktlijnen aan als ik ze niet strak genoeg vind.
En voor de tutorials... Ik dacht dat Kitty er een paar op haar deviant had staan die (voor mij) heel behulpzaam waren.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 05, 2009 11:35 am
Ik ben net klaar met een avi art voor mezelf.
http://zerolifepoints.deviantart.com/art/Kitty-girl-135984794 Ik heb maar cel-shading voor een keertje gebuikt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 06, 2009 5:39 am
Ziet er goed uit! Ik vind de houding echt bij het thema passen ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Sep 09, 2009 10:58 am
Zeissothafar says: Netjes milk wink
Ik mag binnen kort voor de musical kostuums gaan ontwerpen evil Maar het staat wel mooi op een toekomstig portfolio....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 10, 2009 12:59 am
Tutorials staan op pagina 7 en 8 van mijn gallery ^_^
http://kittyocean.deviantart.com/gallery/#_featured--8
Ze zijn wel alleen behoorlijk outdated XP. Je kan er wel mee beginnen, dat wel hoor.
En ooh, kostuums ontwerpen! Dat zou ik ook wel willen =D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 10, 2009 4:55 am
Maar kitty, dat doe je toch al... Zo ongeveer?
En Zeissothafar, laat je de resultaten zien? ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 11, 2009 5:01 am
We demand pictures!
En ik ontwerp het wel, maa of het echt gemaakt kan worden... en echt gemaakt worden zou zoooo gaaf zijn!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 11, 2009 1:35 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 12, 2009 4:01 am
Oooh, freebies zijn cool XD Maar goed, cuuuute art!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 12, 2009 10:53 am
kittyocean Oooh, freebies zijn cool XD Maar goed, cuuuute art! Haha thanks,^^ Ik denk dat ik het volgend weekend ga doen^^ Bah examenjaar geeft zoveel huiswerk ;-; en dit keer moet ik het ook gaan maken anders loop ik achter D';
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 13, 2009 2:57 am
WoIkje kittyocean Oooh, freebies zijn cool XD Maar goed, cuuuute art! Haha thanks,^^ Ik denk dat ik het volgend weekend ga doen^^ Bah examenjaar geeft zoveel huiswerk ;-; en dit keer moet ik het ook gaan maken anders loop ik achter D'; gezien het feit dat het je examenjaar is lijkt dat me wel handig XP Ach, is maar een jaartje zo smile daarna krijg je ander soort veel huiswerk XP
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|