|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 30, 2009 12:28 pm
Zeissothafar says: Um, bedankt ^^
xp Ik vind het alleen zooo moeilijk om een coloring style te vinden die ik leuk vind.... Dat zuigt arse als je het mij vraagt..... Suggesties, iemand??
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 7:56 am
bedoel je cell shading (harde schaduw, zoals in de tekenfilms) of soft shading?
Ik vind cellshading knapper omdat ik het zelf niet kan XD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 9:11 am
Zeissothafar says: De cellstijl vind ik juist het makkelijkst van de twee....De andere is mooier.... Maar die lukt mij niet scream
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 01, 2009 2:51 am
En dat kan ik nu juist alleen XD
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 02, 2009 7:11 am
zou iemand mijn gaia poppetje miss als ... tekening wille maken whee
wie dat zou willen :3 stuur me even een pm dan kan ik mijn outfit die ik normaal aan heb sturen heart
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 06, 2009 9:41 am
Zeissothafar says: Ik zal kijken of ik een gaatje voor je heb..... (stupid scanner evil )
Ik hoefde voor me shop ook echt niet te bumpen trouwens..... Na anderhalf uur zaten de slots en de waitinglist al vol eek
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 21, 2009 11:41 am
geklets over shading? soft gebruikte ik eerst, ben later overgestapt op cell (gebruik nog steeds af en toe soft) cell shading is heel krachtig je kan iets met weinig details heel echt laten overkomen, je kan het ook helemaal verpesten cell is even oefenen maar als je begint met niet te veel details is het zeker goed te leren, ik ben ook nog geen cell master maar kvin et goed zat. trouwens reden waarom ik poste was om eigenlijk mijn nieuwste pagina te showen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 21, 2009 11:52 am
Ik ben persoonlijk meer fan van de soft cel shading, want die past meer bij mijn stijl. Ik gebruik ook gewoon cel shading, ben er alleen minder goed in.
En ik heb ook nog een tekening om te laten zien:
http://zerolifepoints.deviantart.com/art/Flandre-Scarlet-133687446
Ik hou van Flandre!!~
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 22, 2009 4:37 am
Zeissothafar says: Zoo, ziet er keigoed uit Milky~!
Ach, ik gebruik ze eigenlijk allebei. Soft vind ik mooier, cell makelijker.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 22, 2009 11:44 pm
ik vind eerlijkgezegd cell mooier :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 27, 2009 8:30 am
Miilky-chan, ik zag dat je Manga Studio EX 3.0 hebt gebruikt. Is er een speciale reden dat je dit programma gebruikt? Of is het toeval? Ik gebruik zelf namelijk Photoshop, maar ik wil graag ook andere programma's leren kennen.
Over de shading; ik denk dat iedere tekening anders is en dat bij iedere een ander soort shading past. Maar meestal neig ik naar soft cel shading ^_^;
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 10:33 am
Zeissothafar says: Yay, go Zakou~!! Nog meer aan hangers van de soft shading twisted
Waar is Kitty trouwens??
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 3:31 pm
Was Kitty niet op vakantie?
Hmm.. kleuren jullie allemaal je tekeningen in op de computer? Ik ben dat nog een beetje aan het leren. XD Mijn skills en voorkeuren liggen nog altijd bij papier, kleurpotlood en aquarel verf. XD
Zijn er goede manieren om computer kleuren te leren? Of moet je maar gewoon wat aan klooien met een random programma zoals photoshop?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 11:12 am
Kitt is nog ongeveer 6 dagen afwezig ^_^
Schetsen en daarna uitwerken tot een nette lijntekening doe ik altijd op papier. Dan inkt ik met de hand en scan ik hem in. Daarna ga ik met photoshop aan de slag om de tekening verder te cleanen en in te kleuren. En om schaduw en highlights aan te brengen ^_^
Ik heb leren omgaan met photoshop door het gewoon te gebruiken en door tutorials op deviantart op te zoeken. Meestal staan daar goede ideeen in. En aan de hand van de technieken die ik zo heb geleerd heb ik mijn eigen technieken ontwikkeld. Want uiteindelijk moet je doen wat jezelf het makkelijkst en mooiste vind.
Ik moet wel zeggen dat ik echt blij ben dat ik een tablet heb aangeschaft. Dat werkt zoveel makkelijker :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 11:21 am
Zakou Nenharma Miilky-chan, ik zag dat je Manga Studio EX 3.0 hebt gebruikt. Is er een speciale reden dat je dit programma gebruikt? Of is het toeval? Ik gebruik zelf namelijk Photoshop, maar ik wil graag ook andere programma's leren kennen. Over de shading; ik denk dat iedere tekening anders is en dat bij iedere een ander soort shading past. Maar meestal neig ik naar soft cel shading ^_^; Niet echt nee, het was gewoon het eerst wat ik zag. Ik krijg waarschijnlijk Manga Studio 4.0 binnenkort, die heeft betere CG opties.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |