|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:46 pm
Dan kwamen zij aan een ander bosje van bomen, waar alle bladeren van goud werden gemaakt; en daarna kwamen zij aan een derde bosje van bomen, waar de bladeren alle schitterende diamanten waren.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:49 pm
En de militair brak een tak van elke boom; en telkens als er een hevig lawaai, waren en dat maakte de jongste zuster met vrees beven; maar oudste nog gezegd, het was slechts de prinsen, die voor vreugde schreeuwden.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:51 pm
Zo gingen zij tot zij aan een groot meer kwamen; en aan de kant van het meer leggen er twaalf kleine boten met twaalf knappe prinsen in hen, die om daar op de prinsessen schenen te wachten.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:54 pm
Één van de prinsessen ging in elke boot, en de militair stapte in de zelfde boot met het jongst.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:55 pm
Aangezien zij over het meer, de prins roeiden die in de boot met de jongste bovengenoemde prinses en de militair was, ' ik weet niet waarom het is, maar hoewel ik met alle mijn roei zou kunnen bewegen wij ons niet zo snel gebruikelijk, en ik ben vrij vermoeid: de boot schijnt vandaag zeer zwaar.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:57 pm
' Het is slechts de hitte van het weer, ' zei de prinses: ' Ik voel ook zeer warm het.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 2:58 pm
Aan de andere kant van het meer bevonden een fijn verlicht kasteel, waaruit de vrolijke muziek van hoornen en trompetten kwam.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:01 pm
Daar landden zij allen, en gingen in het kasteel, en elke prins danste met zijn prinses; en de militair, die al onzichtbare tijd was, danste ook met hen; en toen om het even welk van de prinsessen een kop van wijn hadden die door haar wordt geplaatst, dronk hij het allen omhoog, zodat toen zij de kop aan haar mond zette het leeg was.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:11 pm
de jongste zuster werd vreselijk ook bang gemaakt bij dit, maar het oudst bracht haar tot zwijgen altijd.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:23 pm
Zij dansten tot drie uur 's morgens, en toen werden al hun schoenen uitgeput, zodat zij verplicht om waren op te houden.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:29 pm
De prinsen roeiden hen terug opnieuw over het meer (maar dit keer plaatste de militair zich in de boot met de oudste prinses); en op de tegenovergestelde kust namen zij verlof van elkaar, de prinsessen die opnieuw beloven te komen de volgende nacht.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:31 pm
Toen zij aan stairs kwamen, liep de militair vóór de prinsessen, en bepaalde zich; en aangezien de twaalf zusters langzaam op zeer vermoeid kwamen, hoorden zij hem snoring in zijn bed; dat zeiden zij, ' nu is allen vrij veilig '; dan ongekleed trokken zij zelf, weggezet hun fijne kleren, van hun schoenen, en gingen naar bed.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:32 pm
In de ochtend zei de militair niets over wat was gebeurd, maar bepaald om meer van dit vreemde avontuur te zien, en ging opnieuw de tweede en derde nacht; en elk ding gebeurde zoals enkel voordien; de prinsessen dansten elke keer tot hun schoenen aan stukken werden gedragen, en toen naar huis terugkeerden. Nochtans, op de derde nacht sleepte de militair één van de gouden koppen als teken van mee waar hij was geweest.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:35 pm
Zodra de tijd kwam toen hij het geheim moest verklaren, werd hij genomen vóór de koning met de drie takken en de gouden kop; en de twaalf prinsessen bevonden zich luister achter de deur om te horen wat hij zou zeggen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 21, 2007 3:37 pm
En toen de koning hem vroeg. ' Waar mijn twaalf dochtersdans bij nacht?' hij antwoordde, ' met twaalf prinsen in een kasteel onder grond.' En toen vertelde hij de koning alles wat waren gebeurd, en getoond hem de drie takken en de gouden kop die hij met hem had gebracht.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|