|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 25, 2006 5:48 pm
MonOstatos Proudly_Jewish I want to see Un diner des cons crying Aw... this movie is awesome XD You should check Le père noël est une ordure heart then, or La Cité de la peur heart , Les Bronzés, les Bronzés font du ski, RRrrr, La Tour Montparnasse Infernale, Double Zéro.
Oy ca fait un moment que j'ai rien écrit ici... j'ai vu Un diner de cons il y a des mois O_O t'as pas vu le film « Nos jours heureux » en passant? c'était trop marrant xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 26, 2006 2:38 am
Proudly_Jewish Oy ca fait un moment que j'ai rien écrit ici... j'ai vu Un diner de cons il y a des mois O_O t'as pas vu le film « Nos jours heureux » en passant? c'était trop marrant xd Hum j'avoue que j'avais pas fait très attention à la date =p Ouiii! Je l'ai vu au ciné, c'était génial xD Et t'as vu la vie est un long fleuve tranquille? Il est super aussi , regarde le, franchement :') Ou Avril ou Changement d'adresse , même s'ils risquent d'être plus durs à trouver =/
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 18, 2006 8:03 pm
MonOstatos Proudly_Jewish Oy ca fait un moment que j'ai rien écrit ici... j'ai vu Un diner de cons il y a des mois O_O t'as pas vu le film « Nos jours heureux » en passant? c'était trop marrant xd Hum j'avoue que j'avais pas fait très attention à la date =p Ouiii! Je l'ai vu au ciné, c'était génial xD Et t'as vu la vie est un long fleuve tranquille? Il est super aussi , regarde le, franchement :') Ou Avril ou Changement d'adresse , même s'ils risquent d'être plus durs à trouver =/
J'ai adoré Changement d'adresse.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 28, 2006 6:45 pm
I watched, on Christmas Eve, an Italian film by Roberto Benigni. Pinocchio. With Roberto as Pinnochio.
It was amazing. Wonderful movie, highly recommend it to anyone.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 29, 2006 4:39 pm
Aujourd'hui j'ai visité encore une fois la librairie francaise ici à Toronto... en fait c'est pas qu'une librairie, y a des films pi des disques aussi...
Bref, j'ai acheté le film Bon Cop Bad Cop, c'est un film bilingue quebecois. Jusqu'ici j'ai pu regarder que les premiers 40 mins car apres ma mere m'a ammené faire du shopping pi la y a des gens qui vont venir nous rendre visite dans moins d'une demi-heure...
Qqn l'a vu, ce film?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Dec 30, 2006 5:44 pm
I'm sorry, but Hero is just plain beautiful. (Gotta love those chinese movies)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 10, 2007 8:09 pm
Proudly_Jewish Aujourd'hui j'ai visité encore une fois la librairie francaise ici à Toronto... en fait c'est pas qu'une librairie, y a des films pi des disques aussi... Bref, j'ai acheté le film Bon Cop Bad Cop, c'est un film bilingue quebecois. Jusqu'ici j'ai pu regarder que les premiers 40 mins car apres ma mere m'a ammené faire du shopping pi la y a des gens qui vont venir nous rendre visite dans moins d'une demi-heure... Qqn l'a vu, ce film? Je l'ai vu, sympatique sans plus.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Feb 06, 2007 4:25 pm
Foreign Films: I like "Dolls" (Takeshi Kitano). And I like "Hero" too (Zhang Yimou)
Spanish Films: I'm from Spain and one of my favourites spanish films is "Tesis" (the first Alejandro Amenábar's film).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Feb 09, 2007 3:34 pm
On Sunday I will watch "Paris, je t'aime" in French with English subtitles. I'm really seeing forward to it! I'll tell you guys how I liked it when I've seen it. Here's a link about the movie: - in French- in English
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Feb 09, 2007 3:50 pm
Ahh, I loved Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain as well. :]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Feb 09, 2007 6:46 pm
Reconstruction (Denmark) Brødre(Denmark) Saraband (Sweden) Ju-on (original Grudge JAPAN) Samourais (France) Life is Beautiful (italy)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Feb 11, 2007 5:04 pm
chocfudge On Sunday I will watch "Paris, je t'aime" in French with English subtitles. I'm really seeing forward to it! I'll tell you guys how I liked it when I've seen it. Here's a link about the movie: - in French- in English"Paris, je t'aime" definately is worth the money you pay when going to the cinema! It's a really cute movie with a lot of funny parts and some sad stories. There are 18 little stories that take place in different arondissements in Paris. Mainly French is spoken, but there are also some English short stories. Some stars that played in the movie were Natalie Portman, Elijah Wood, Gérard Depardieu and Juliet Binoche. The music is really beautiful as well! As you can see I liked it a lot. The French trailer here.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Feb 11, 2007 6:44 pm
Proudly_Jewish Aujourd'hui j'ai visité encore une fois la librairie francaise ici à Toronto... en fait c'est pas qu'une librairie, y a des films pi des disques aussi... Bref, j'ai acheté le film Bon Cop Bad Cop, c'est un film bilingue quebecois. Jusqu'ici j'ai pu regarder que les premiers 40 mins car apres ma mere m'a ammené faire du shopping pi la y a des gens qui vont venir nous rendre visite dans moins d'une demi-heure... Qqn l'a vu, ce film? EHH?! TU ES DE TORONTO? J'habille ici aussi!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Feb 13, 2007 2:32 pm
Sluvotsky Life is Beautiful. IT MADE ME CRY LIKE A WUSS. gonk it didn't make me cry but la vita e` bella was so good! the beginning of cinema paradiso was good too, TOTO` IS SO CUTE ive seen the beginning like 3 three times but never finished it scream (every yr in italain we begin watching it and we never finish. we get up to the fire. but we're gonna finish it this week! blaugh )
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 21, 2007 3:41 pm
"Joyeaux Noel" (Merry Christmas) was very, very good. I just saw 'Blackbook' last night, and loved most of it. "Nowhere in Africa" may be my favorite though. "Das Leben Der Anderen" is fantastic but dark, and got best foreign picture. Also good: "Water"-Indian (Hindi language, I think...) "Blau Engel"- German, but an English version was made simultaniously "Beyond Silence"- German "La Femme Nikita"- French "Cafe au Lait"- French "Spirited Away"- Japanese
Hated: "Forest for the Trees"-German "Who's Camus Anyway"- Japanese
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|