|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Mar 31, 2007 5:42 am
Drevlin That's pretty sad. x_x PlayStation har faktiskt många bra titlar, MÅNGA. Sålänge dom faller än till smaken. Det finns mer än bara Final Fantasy vill jag lova. Oja, det gör det verkligen. Men som sagt så har jag inte spelat så många. En kompis till mig har ett PS2, men inte så många spel. D: Men det handlar kanske mest om vad man gillar för sorts spel, om man jämför t.ex GC med PS2 när det gäller åldersgrupp, genre, osv. så är det ju ganska stor skillnad mellan dom. Skulle vilja ha ett PS3, om det inte vore så nedrans dyrt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 5:04 am
Mr_RPG 1. Pokemon Gold/Silver/Crystal Version [GBA]Mitt favorit-spel med nya kartor, pokemon, attacker, och saker som telefonen mm.2. C&C: Red Alert [PC]Det hamnar mest på 2:a plats för att jag har minnen från min barndom.3. Serious Sam 2 [PC/Xbox]Att köra co-op med brosan på svårighetsgrad "Serious" äger allt annat.F*n vilken skön känsla det är när man springer runt med dubbla uzis eller motorsågen och köttar ner mekaniska noshörningar.4. Tales of Symphonia [NGC/PS2]Behöver ingen förklaring varför det ligger på listan, men kanske varför så långt ner? Det är därför grafiken buggade för mig på ett ställe i spelet som fick känslan man hade byggt upp att försvinna.5. Final Fantasy 1&2: Dawn of souls [GBA]Jag har bara spelat ut FF1 änså länge, men shizz0r vad det ägde. Man fick en liten nostalgi-kick när man gick in i Matoya's cave. Det ända dåliga var att Monk-klassen var helt värdelös till sista nivån vilket gjorde mig lite ledsen.6. Counter Strike [PC/Xbox]Jag gillar FPS och multiplayer spel, så det så.7. Wario Ware: Mega Party Games [NGC]Bra/rolig stil på spelet. Mycket bättre än dess uppföljare till Wii.8. The Elder Scrolls IV: Oblivion [PC/360]Det första Elder Scrolls-spelet jag har spelat. Det var ganska kul från början, men sedan tyckte jag att det blev lite för mycket grottor och kloaker med...9. Black & White [PC]Behövs egentligen ingen kommentar här...10. Ryzom [PC]Spel-kvalité B Community-kvalité A++ Sjukt bra community. Hyfsat spel. Din lista är helt sjukt B-ig talk2hand
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 5:10 am
Jalkazar Din lista är helt sjukt B-ig talk2hand Du är b-ig. smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 10:55 am
Drevlin That's pretty sad. x_x PlayStation har faktiskt många bra titlar, MÅNGA. Sålänge dom faller än till smaken. Det finns mer än bara Final Fantasy vill jag lova. Du gillar väl typ mörker och blod, mord och skräck, monster och zombies? >_> Sådant tycker inte jag om. Så jag tror att jag dissar det du kallar "bra titlar".
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 11:45 am
Nightmare Asura Jalkazar Din lista är helt sjukt B-ig talk2hand Du är b-ig. smile Sluta använda mina egna förolämpningar emot mig :O Jag knarkar just nu Viva Piñata och det är en ganska god chans att det kommer att komma med som åtminstonde bubblare.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 1:16 pm
Mikusagi Du gillar väl typ mörker och blod, mord och skräck, monster och zombies? >_> Sådant tycker inte jag om. Så jag tror att jag dissar det du kallar "bra titlar". Av mina 42 speltitlar till PS1, PS2 och PS3, är det 15 som innehåller minsta lilla blod. Det är spelen som följer, men notera även att inom parantes så skriver jag orsaken till varför jag spelar/spelat dom:
Fahrenheit (bra story första 75%) Forbidden Siren (intressant idé för ett skräckspel, samt kul att det utspelar sig i Japan) Grand Theft Auto: San Andreas (det är kul!) Haunting Grounds (också intressant idé för ett skräckspel) Killzone (cool design och rätt kul) Metal Gear Solid 1 (bra story) Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (bra, men skum story) Metal Gear Solid 3: Subsistence (bäst story!) Project Zero 1 (intressant spöken och kul sätt att bekämpa dom) Project Zero 2: Crimson Butterfly (samma som över) Project Zero 3: The Tormented (inte spelat ordentligt än, men säkert samma som över) Silent Hill 1 (läskigt i sina rätta stunder även ännu, men också sjysst story) Silent Hill 2 (riktigt bra story som utspelar sig under skön stämning och design) Silent Hill 3 (duglig story men riktigt mörkt och otrevligt) Silent Hill 4: The Room (ehm...lite creepy, men bara lite)
Men sen äger jag spel som inte är ett dugg läskiga/blodiga. Exempelvis:
Beyond Good and Evil Burnout Revenge Final Fantasy 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 10-2 och 12. Guitar Hero 1 och 2 Ico Kingdom Hearts MotorStorm Ôkami Ratchet and Clank 2: Going Commando (visst är det action, men snarare platform med söta djur och bra humor) Shadow of the Colossus Star Ocean: The Second Story Star Ocean: Til the End of Time
Sen hamnar resten av titlarna någonstans mittemellan. Som mina fighting spel o.s.v.
Men glöm sen inte att t.ex till min DS har jag suttit/sitter med spel som:
Animal Crossing DS Mario Kart DS Osu! Tatakae! Ouendan Another Code: Two Memories Children of Mana Elite Beat Agents Final Fantasy III Cooking Mama New Super Mario Bros. Phoenix Wright: Ace Attorney
...samt en massa andra. Och till min PSP (som jag väldigt nyligen skaffat) sitter jag med Taiko no Tatsujin och Loco Roco.
Sorry Mikusagi, men du har nog fel uppfattning om vad jag spelar för spel. Väldigt fel. Ända spelen jag faktiskt inte ens tänker tanken att spela, är simulator spel och sport spel just för att jag finner dom så nedrans tråkiga. XP Jag lirar spel som är roliga, söta, spännande, vackra, coola, actionfyllda, mysiga, har bra gameplay, fartfyllda, läskiga och/eller har bra story.
Så tro inte att jag bara spelar "märka, blodiga, skräckinjagande spel med monster och zombies" (enda zombie spelet jag orkar spela ut ordentligt var Resident Evil 4 jag lånade en gång samtidigt som jag lånade en GameCube). You...are...WRONG! ^_^
P.S Hade jag haft en XBox 360 hade jag säkerligen haft spel som Gears of War, Dead Rising och Lost Planet. Men för att väga upp action effekten hade jag säkert haft spel där jag leker med mina pinãtas i Viva Pinãta och/eller köpt solkräm och bikinis till tjejerna i Dead or Alive Beachvolleyboll 2. wink
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 4:43 pm
Jag vill också! Men aldrig att jag kan utse ett spel till världens bästa då olika genrer kräver så olika saker för att vara bra. Det blir istället 10 fantastiska spel.
Action-spel:
Metal Gear Solid 3 Fantastisk story, riktigt bra röstskådespeleri och engagerande gameplay. Om jag är tvungen att välja ett spel som är det bästa jag nånsin spelat så är det nog MGS3. Det har tamejfan allt. Snygga brudar, tung action, coola punchlines (<3 David Hayter), suspens och maffiga bossstrider.
God of War Vet ni inte vad God of War är blir det skamhörnan direkt. Ett coolare, blodigare och roligare spel har aldrig skådats på den här sidan galaxen men snart når uppföljaren europa! Att vrida nacken av medusor, stympa minotaurer och nackhugga stora j*vla troll är ren magi. Skaparna tog Devil May Cry och snabbade upp det, gav oss större fiender, mer flyt och 5000 liter grafiskt blod.
Resident Evil 4 Ännu ett actionspel men den här gången med galna kannibalistiska spansktalande bybor som bär motorsåg, need I say more? Capcom slog huvudet på spiken när de förnyade sin gamla slitvarg Resident Evil. Mer action, mer våld och mer fritt kontrollsystem = bästa survival horror-spelet nånsin.
Ratchet and Clank 3 Med röstskådespeleri som bara slås av Metal Gear Solid 3, välskriven dialog och humor i massor hade det här spelet ägt om det så var ett peka-klicka-spel. Men så är inte fallet utan på köpet av det ovannämnda får du ett pastellfärgat actionspel i GoW-tempo med enorma (ENORMA!) skutvapen, välgjort plattformshoppande och Captain Qwark (Captain Qwark är så ball att han lyfter alla spel han medverkar i med minst tre poäng på en fempoängsskala). Lägg till att alla vapen kan uppgraderas typ sju gånger för ökad kraft och fler effekter och vi har ännu ett perfekt actionlir.
Rollspel:
Final Fantasy IX Är för mig det perfekta rollspelet. Det har en mysig inbjudande stämning som håller en kvar, det har söt fantasifull design och om man bortser från huvudplotten som är en ripoff på Dragonball Z så har det en schysst story dessutom. För att inte nämna spelvärldens ballaste protagonist, Zidane. Eller Vivi's söta försök att förstå hur världen egentligen funkar, eller Steiner's markanta förändring. (Jag avskydde honom först, när jag närmade mig slutet var han en av mina favoriter.) Sen har det dessutom det bästa soundtracket NÅNSIN till något spel, det bästa Chocobo-minispelet och en av seriens bästa antagonister. (Ja inte är Kuja nån simpel skurk som bara motarbetar och förstör, han kämpar för nåt han själv tror på.) Tyvärr är det som alla FF väldigt lätt och blir nånting någonsin svårt kan du helt enkelt bara levla lite så klarar du det. Men det är fortfarande för mig en av världens bästa lir, MGS3 har konkurrens på toppen.
Digital Devil Saga Kom som en chock när jag började lira det. Spelet är mörkt, deprimerande som sjutton och har bland de bästa karaktärer jag fått lära känna i ett spel, för de utvecklas och förändras verkligen under spelets gång. Spelet är dessutom ruggigt svårt, de flesta bossar tar tre-fyra försök innan du lyckas besegra den. Även vanliga strider kräver din nästan totala uppmärksamhet för att klara av, sitter du bara och trycker på kryss och hoppas att det ska gå iallafall gör dig icke besvär. Taktik och planering är allt i det här lilla förbisedda mästerverket från Atlus.
Vagrant Story Är nog egentligen Square's bästa spel. En tung intrigfylld agentberättelse med ett fantastiskt "craft"-system och annorlunda strider. Det är svårt att verkligen beskriva vad som gör det här så fantastiskt men det kan bero på att allt passar in så bra. En mer komplett spelupplevelse än så här är svårt att hitta, även om inte allt är perfekt finns det inte heller nåt att klaga på.
Andra spel: Sen finns det ju fler schyssta spel till andra genrer men Action och Rollspel är min grej helt enkelt. Det blir ett äventyrsspel och ett skräckspel.
Metroid Prime Ett tag tyckte jag det här var det bästa jag spelat alla kategorier. Och ja, Metroid Prime spöar alla Zelda-spel i alla kategroier. Bättre handling (orkat scanna ALLT än?), bättre design, bättre flyt och mycket bättre kontroller. Samus är dessutom så förbannat mycket ballare än en fjollig alv i grön pyjamas. (Nej jag hatar inte Zelda, jag älskar Windwaker och Zelda I och II. Jag försökte spela Ocarina of Time men tröttnade efter typ halva.) Spelet är helt enkelt ett enda långt utforskande av en hel planet! Du springer, hoppar, rullar och skuter dig igenom hela Tallon IV medan storyn rullas upp. Det har allt ett äventyrsspel behöver helt enkelt, Metroid Prime 2 lyckades inte riktigt komma upp i samma nivå och jag tvivlar på att trean kommer göra det. Världens bästa äventyr helt enkelt.
Silent Hill 2 Ingen lista är komplett utan iallafall ett skräckspel, och Silent Hill är bäst i genren. Alla Silent Hill med undantag för fyran är fantastiska spel men tvåan lyckas helt enkelt bäst med att kombinera handling med suspens och enorm äckelfaktor. Jag HATAR Pyramid-head, jag får fortfarande hjärtklappning av att ha honom efter mig även fast jag klarat det två-tre gånger. Tvåans nightmare-world förmedlar dessutom känslan av förfall och mörker bäst och spelet har de trasigaste existenserna i sitt persongalleri. Alla i Silent Hill 2 är psykopater på vanisnnets rand, huvudpersonen inkluderad. Säga vad man vill om skräckspel, Silent Hill 2 är ett bra spel oavsett vilken mall man följer.
Bubblare Följande lir får dela på den tionde platsen och det blir lite genrer-indelning.
Bäst Fighting: Virtua Fighter 5 Ja jag har spelat SSBM, i tvåtusen timmar typ. Virtua Fighter 5 är bättre på precis alla sätt och vis. Virtua Fighter 5 är bättre än alla andra fightingspel på alla vis, period. Street Fighter har typ bättre fart, SSBM kan man spela fyra på men då är det inte fighting längre utan partyspel så det räknas inte. Har du items på är det diskvalificerat direkt i den här genren. Tekken är fan skräp. razz
Bäst Racing F-Zero GX Världens snabbaste racing, nuff' said.
Bäst FPS Call of Duty (1, 2 och 3) Bäst feeling helt enkelt och fetast story-mode. (Jaja Halflife, men i såna fall är Metroid Prime också FPS och äger den här kategorin.)
Bäst buggade skitspel Monster Hunter Monster Hunter är ett väldigt roligt spel men tyvärr suger det ganska hårt. Buggat, monotont och tjatigt men det ger fortfarande en helt sjuk adrenalinrush att döda en drake på 5 meters mankhöjd med ett nästan lika långt svärd. I luv it och har säkert spenderat 1500 timmar med det, men det suger...
Mest överskattade skitspel Kingdom Hearts 2 Måste bara få det ur mig... Spelet har värdelös story, löjligt lågt tempo och kan med lätthet klaras av en femåring om man bara visar vilket håll han ska gå åt. Ingen koncentration krävs utan i femtio timmar i sträck är att trycka på X-knappen det enda du behöver göra. Oj ibland ska du trycka på trekant också, tyvärr behöver du inte tajma nåt utan det räcker att bara pumpa tills spelet tycker att du "tajmat" rätt. Om jag ser en enda person till ge Kingdom Hearts 2 tio av tio skriker jag, det enda snälla som kan sägas om det är att det är fin grafik och att det är Disney-figurer med. Ja och Sephiroth är iförsej ball också... rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 5:17 pm
Nightmare Asura Word, Mikusagi. Nintendo gör många bra spel. PS har visserligen Final Fantasy, men dessvärre har jag inte spelat så många ur den titeln. Sen äger jag mest Nintendo-konsoler, eller... vänta... jag äger bara Nintendo-konsoler.
Ja Nintendo gör roliga spel, men tyvärr är de de enda som roliga spel till sina maskiner nuförtin. Hur många icke-Nintendospel var äg till kuben, handen på hjärtat? Jag kommer på Resident Evil 4, Viewtiful Joe och Metal Gear Solid Twin Snakes. De två första släpptes sen till PS2'an och Twin Snakes är en remake. Självklart finns det fler därute men de flesta är multikompatibla. Avskyr jag kuben? Nej verkligen inte, jag har haft många roliga speltimmar med Metroid Prime, Wind Waker, SSBM, Tales of Symphonia (Där var det en till!), Mario Kart Double Dash, Mario Tennis,, Paper Mario 2 och Metroid Prime 2. Men den har inget God of War, inget Virtua Fighter, inget Katamari, inget Dragon Quest, inget Devil May Cry, Metal Gear Solid 3, Silent Hill 1, 2 & 3 Street Fighter (Oj Capcom Vs. SNK 2 EO, finns till alla andra maskiner), Ratchet and Clank, Shin Megami Tensei, Okami, Project Zero, Suikoden och jag får väl nämna Final Fantasy också . Ja Nintendo är schyssta på att göra lir, tyvärr orkar nästan ingen annan göra schyssta lir till deras konsoler längre som sagt. Sony har inte Zelda, Mario, Metroid och Pokemon. Att basera beslutet att Nintendo's konsoler äger allt på dessa fyra serier är ganska lame. Finfina serier allihopa men andra konsoler har spel att rivalisera med. Okami > Zelda, Ratchet & Clank > Mario, Metroid öööh okej Metroid äger och väldigt många RPG > Pokemon. Åsikter åsikter bla bla bla, faktum kvarstår att Sonys spelutbud är typ fem gånger så stort som Nintendos. Kvalitet och kvantitet för all del, mängden kvalitetsspel på PS2'an är fortfarande mycket högre då man har mer att plocka från. Men nu dronar jag bara, blir alltid sån av Nintendo-fanboys. Särskilt när de inte ens har gett PS2'an en chans och fortfarande påstår att Nintendo är mycket bättre... Undrar om det finns folk som betygsätter film innan de sett filmen i fråga?
Btw Mikusagi, hälften av alla Final Fantasy är till Nintendos konsoler. Ja faktiskt hela sex stycken kom ut till NES och SNES innan Square bytte till PS1'an inför FFVII. Nu är vi uppe i nummer tolv och framtiden ser mörk ut. Snart är Kingdom Hearts och Final Fantasy samma j*vla spel. crying
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Apr 02, 2007 1:24 am
Jag är verkligen inget "Nintendo-fan". neutral Nu råkar det vara så att jag vuxit upp med den gammla gråa lådan vi känner som NES, därför finner jag väldigt många roliga titlar till Nintendos konsoler. Självklart finns det toppenspel till de andra systemen, men jag har inte fått ta del av allt som PS, Sony, Sega eller Microsoft har att erbjuda (which is a shame). Jag förnekar absolut inte att de andra konsolerna innehar bra spel, och att företagen som skapar dom är über. Vore ju dumt att göra en lista på spel som jag inte ens spelat, bara för att få omväxling bland titlarna. Det blir ju nästan, som du sa, att döma en film innan man sett den.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Apr 02, 2007 6:27 am
Faktakon hoppar in: Viewtiful Joe finns inte till Ps2, Viewtiful Joe 2 finns till Ps2
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 2:54 am
Jalkazar Faktakon hoppar in: Viewtiful Joe finns inte till Ps2, Viewtiful Joe 2 finns till Ps2 En liten miss där ja. sweatdrop Sorry om du tog illa upp Asura, egentligen var det mest riktat mot Mikusagi som sa: Quote: Nintendo gör ju de bästa spelen FF kanske kan utmana dem (fast det finns väl ett FF till Nintendo)... jag vet inte, jag har aldrig spelat något av dem. Det slog fel då helt enkelt, hon påstår att Nintendo gör de bästa spelen men har aldrig spelat nånting till en PS2'a verkar det som. Att hon sen börjar prata om FF utan att veta ett smack om Square gör det hela bara fånigare. En av dessa posts no prob, men det blev lite mycket blaj på en gång. Sen gnäller hon på Drevlin (En go vän till mig) och påstår att han bara spelar våldsspel: (Vilket är ja...fel.) Quote: Du gillar väl typ mörker och blod, mord och skräck, monster och zombies? >_> Sådant tycker inte jag om. Så jag tror att jag dissar det du kallar "bra titlar". Det är förstås ett väldigt nördigt sätt att se på saken men vet man inte vad man pratar om så kan man väl vara tyst...? Hennes lista dissar jag inte, hon får tycka om vilka spel hon vill.(Detsamma gäller förstås alla andra goa människor här på gillet.) Men nu dronar jag igen så det är dags att avsluta. Game on, vilka uttryck det än tar sig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 7:45 am
Jag bestämmer vad jag själv tycker, det är därför jag tycker det~
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 8:44 am
Det är lugnt, Puchiko. ^___^ Och förlåt själv, lätt att missförstå.
För övrigt så är Guilty Gear-spelen väldans bra! Fler som spelat det? (:
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 9:04 am
Nightmare Asura Det är lugnt, Puchiko. ^___^ Och förlåt själv, lätt att missförstå. För övrigt så är Guilty Gear-spelen väldans bra! Fler som spelat det? (: Nej men jag funderar på att köpa det till ds.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 4:02 pm
Om du gillar Beat 'em up spel med lite komplicerad (men intressant) story, väldigt annorlunda karaktärer och en massa hårdrock, så gillar du med stor sannorlikhet Guilty Gear. :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|