|
|
|
|
Posted: Fri Aug 25, 2006 11:30 am
Tuntematon Sotilas En tiedä mikä oli ihan ensimmäinen, mutta lemppareita tenavana olivat:
Alfred J. Kwak Lempisarjani. Minä keräsin pienenä tarroja albumiin ja pakotin lapsenvahtini näyttämään videolta sarjaa uudelleen ja uudelleen heidän kotonaan. ninja
Maailman ympäri 80 päivässä Toinen lemppari. Sen prinsessan ääninäyttely on jäänyt kaikumaan mieleeni vielä tähänkin päivään asti. domokun Järkyttävää.
Candy Candy Ystäväni omisti kaikki videot- hän puhui jatkuvasta päähenkilöstä, ärsyyntymiseeni saakka. Meillä ei ollut videoita, joten hieman ketutti. Kävin kuitenkin hänen luonaan töllöttämässä- taisi Hopeanuolikin löytyä nauhalta.
Punainen Sika Tämä jäi mieleen, koska se erosi niin paljon tavallisesti animaatioelokuvista. Muistikuvieni mukaan se puhuttiin enkuksi, ja sisareni piti olla kääntämässä. Muistaakseni en edes jaksanut katsoa sitä loppuun.
Meikällä on suurinpiirtein samat paitsi listaan lisään Totoron, Muumit ja Hopeanuolen Candy Candyssä oli kamalaa se ääninäyttely.. on jääny traumat siitä
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Aug 25, 2006 3:54 pm
Yralda Candy Candyssä oli kamalaa se ääninäyttely.. on jääny traumat siitä Jaksoin pienenä aina ihmetellä sitä kun Ponineidillä oli miehen ääni.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 29, 2006 11:10 pm
Tajusin juuri unohtaneeni yhden animen listalta.. Sandybell! Se kyl oli ruotsin kielisellä puheella, mutta ei se silloin ärsyttänyt kun ei edes tiennyt mikä on Japani, mikä on anime, tms. Ja ei se kyllä nykyäänkään ärsytä, sillä ilmeisesti lapsena tuli katsottua sitä niin paljon, että tottui siihen ruotsin kieleen..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Sep 01, 2006 7:44 am
Minulla on naita paljon... xd Muistan aina etta joku vanha anime oli se Ensimmainen anime, jonka olen nahnyt, vaikka nain ei ole.
Mutta ihan pienena nahdyt on ainakin nama: - Totoro - Lady Oscar - Kimagure Orange Road - Hopeanuoli, jota vihasin
Ja muistaakseni ensimmainen, jonka tiedostin animeksi taisi olla mermaid's scar mangana. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 10, 2006 3:30 am
Tota... öööh... enpäs nytten taida muistaa... Taisi se eka olla toi Pokemon... Jep niin se (kai) oli... Vitsi kun ei muista sweatdrop ... murr... mutta kyllä se varmaan oli se iki ihana pokemon... Animesta sain kyllä tiettää vasta kun suomeen tuli eka Dragonball mangana (mainittakoon että omistan kaikki tähän asti ilmestyneet kirjat/pokkarit tästä sarjasta xD )... Siitä se kiinnostus Japaniin lähti... Jep Jep niin se taisi olla... Eli olen katsellut n. puolet elämästäni animea(olen nyt 13 vuotta(ja täytän kohta 14))...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 26, 2006 9:44 am
Ensimmäiset taisi olla nämä legendaariset Muumit ja Hopsut. Tosin silloin kun ekoja kertoja katoin, ei tullut tiedostettua asiaa :E. Ekat animet mitä katoin tiedostaen että se on sitä, tais olla jotain Ranmaa ja Ninja Scrollia kymmenvuotiaana. Ainiin, ja taisin silloin Pokemonibuumin aikaan jo teidostaa että se on "sitä jotain Japanilaista"
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 30, 2006 12:18 am
Ensimmäinen anime, minkä näin oli Totoro. Olin silloin kolmevuotias enkä oikein tajunnut siitä mitään, koska se tuli jollain vieraalla kielellä, ruåtsiksi tai japaniksi muistaakseni. Mutta sitten näin sen uudestaan viisivuotiaana ja ihastuin ^^.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Oct 26, 2006 2:44 am
ensimmäinen ja kunnolla katsottu anime oli tai on tuo Hellsing
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Oct 27, 2006 4:08 am
en ole aivan varma. joko se oli muumit, hopeanuoli tai sitten pätkä kimagure orange roadia. se oli salaperäisesti nauhoittunut erään video kasetin loppuun. ja kun kelaa vanhoja hopeanuolia aivan loppuun, niissä saattaa olla "vahingossa nauhoittuneita" anime mainoksia. olen ainakin kaksi kertaa törmännut tähän ilmiöön.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 15, 2006 8:50 am
hmm...eka jonka näin oli kai se candy candy... sen jälkeen oli kai joku jonka nimeä en nyt satu muistamaan... liian pitkä... sad (joskus n.7v. katoin viimeksi candy candya...^^')
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 15, 2006 11:15 am
thoughtless` Näkymätön ystävä eli Totoro ja Punainen Sika, Ylehän ne silloin joskus näytti. Valitettavasti Totoro on nauhalla mutta alku puuttuu ja Sikakin löytyi joskus nauhoitettuna mutta kadonnut vuosia sitten. o___x Ja Hopeanuoli, tietysti. hahaa itsella on samat! Ja molemmat vielä tallella
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 27, 2006 2:26 pm
wic ja kun kelaa vanhoja hopeanuolia aivan loppuun, niissä saattaa olla "vahingossa nauhoittuneita" anime mainoksia. olen ainakin kaksi kertaa törmännut tähän ilmiöön. Oi, muistan! En vaan muista mitä ne mainokset olivat... Saiyuki oli myös yksi aika vanha tuttavuus.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 29, 2006 6:01 am
Muumit? :'D
Sitten Tonarino Totoro ym. Miyazakin animet. Näin Henkien Kätkemän 2 vuotta ennen kuin se virallisesti tuli Suomeen, ähäkutti! >8D
Joo. Köh köh, ja sitten minustakin tuli Pokemon-hullu. Katsoin joka ikisen jakson. Ihan oikeasti. Ja voi ei ne kortit ja lelut... sweatdrop
Ensimmäinen animesarja jota JAPANIKSI katsoin oli varmaan D.N.Angel YouTubesta. Vai olikohan Azumanga Daioh ensin? No ihan sama. You get the point. : D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 29, 2006 9:39 am
Hopeanuolet ja tällaiset ihan pikku penskana.. Kyllä animea on näkynyt niin paljoa ja aika nuoresta lähtien, ettei mitenkään voisi muistaa. smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 03, 2007 4:55 am
Se oli Ranma 1/2, vieläkin haluan saada sen kaikki osat ja mieluimmin halvalla. rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|