|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:06 pm
U moet rechtstreeks gaan tot u aan het kasteel komt waar het paard zich in zijn box bevindt: door zijn kant de snel in slaap en bruidegom liggen zal die snoring: neem weg het paard stil, maar ben zeker om het oude leathern zadel op hem, en niet gouden te zetten die door het.' dicht is
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:08 pm
Dan de zoon die op de staart van de vos is gegaan zitten, en gingen zij over voorraad en steen tot hun haar weg dat in de wind wordt gefloten.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:11 pm
Allen gingen net, en de bruidegom legt het snoring met zijn hand op het gouden zadel. Maar toen de zoon het paard bekeek, dacht hij het een groot medelijden om het leerzadel op het te zetten.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:14 pm
' ik zal hem goede geven, ' gezegd hij; ' Ik ben zeker hij het.' verdient
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:17 pm
Aangezien hij het gouden zadel de bruidegom awoke opnam en zo luid schreeuwde, dat alle wachten in werking stelden en hem binnen gevangene namen, en 's morgens hij opnieuw voor het hof werd gebracht dat moet worden beoordeeld, en aan matrijs werd veroordeeld.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:23 pm
Maar het werd goedgekeurd, dat, als hij de mooie prinses kon terug brengen, hij zou moeten leven en, de vogel en het paard hebben dat aan hem voor van hem wordt gegeven.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:26 pm
Dan ging hij zijn zeer treurige manier; maar de oude vos kwam en zei, ' waarom niet u aan me luisterde? Als u had, zou u zowel de vogel als het paard meegesleept hebben; maar toch zal ik u weer eens advies geven.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:28 pm
Ga rechtstreeks op, en in de avond zult u bij een kasteel aankomen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:29 pm
Bij twaalf uur bij nacht gaat de prinses naar het baden-huis: ga aan haar uit en geef haar een kus, en zij zal u haar laten weg leiden; maar neem zorg u niet aan haar om lijdt te gaan en verlof van haar vader en moeder te nemen.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:32 pm
Dan rekte de vos uit zijn staart uit, en zo gingen zij over voorraad en steen tot hun opnieuw gefloten haar weg.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:34 pm
Aangezien zij aan het kasteel kwamen, was allen zoals de vos had gezegd, en bij twaalf uur ontmoette de jonge man de prinses die naar het bad gaat en gaf haar de kus, en zij kwam om met hem weg te lopen overeen, maar bedelde met vele scheuren dat hij haar verlof van haar vader zou laten nemen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:36 pm
Aanvankelijk weigerde hij, maar zij huilde nog meer en meer, en viel bij zijn voeten, tot uiteindelijk toe stemde hij; maar het ogenblik zij aan het huis van haar vader de wachten awoke kwam en hij was opnieuw genomen gevangene.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:38 pm
Dan werd hij gebracht voor de koning, en de bovengenoemde koning, zal ' u nooit mijn dochter hebben tenzij in acht dagen u weg de heuvel graaft die de mening van mijn venster.' tegenhoudt
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:40 pm
Nu was deze heuvel zo groot dat de gehele wereld niet het kon weg nemen: en toen hij zeven dagen, had gewerkt en zeer weinig gedaan, kwam de vos en zei: ' Lig neer en ga naar slaap; Ik zal voor u.' werken
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 17, 2007 4:43 pm
En 's morgens waren hij awoke en de heuvel gegaan; zo ging hij gelukkig naar de koning, en vertelde hem dat nu het werd verwijderd hij hem de prinses moet geven.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|