|
|
|
|
Posted: Sat Sep 24, 2005 8:18 am
Sannieh MelficeXD Bah, stomme Tripod... Hoe dan ook, op het plaatje zie je een voorbeeld van hulplijnen. ik denk dat ik ga proberen van die grote manga ogen er in de maken die zijn makkelijker Misschien, maar daar zul je op den duur weinig aan hebben. Als je alleen maar manga tekent, zul je je dat aanleren. Dus zul je veel moeite hebben met realistischer dingen. Tenmiste, daar ben ik van overtuigd. Anderen zullen het misschien met me eens zijn. Zoals ik zei, pak er een paar tekenboeken bij. En dan vooral "Eenvoudig Anatomie Tekenen" van Christopher Hart. Het is een goed overzichtelijk boek. Ik heb het zelf ook. Andere anatomie boeken werken natuurlijk ook.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 24, 2005 8:47 am
MelficeXD Sannieh MelficeXD Bah, stomme Tripod... Hoe dan ook, op het plaatje zie je een voorbeeld van hulplijnen. ik denk dat ik ga proberen van die grote manga ogen er in de maken die zijn makkelijker Misschien, maar daar zul je op den duur weinig aan hebben. Als je alleen maar manga tekent, zul je je dat aanleren. Dus zul je veel moeite hebben met realistischer dingen. Tenmiste, daar ben ik van overtuigd. Anderen zullen het misschien met me eens zijn. Zoals ik zei, pak er een paar tekenboeken bij. En dan vooral "Eenvoudig Anatomie Tekenen" van Christopher Hart. Het is een goed overzichtelijk boek. Ik heb het zelf ook. Andere anatomie boeken werken natuurlijk ook. ik wil juist alleen manga/anime tekenen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 5:59 am
 ogen zijn anders maar ik kom nog steeds nie verder crying
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 6:04 am
Sannieh ogen zijn anders maar ik kom nog steeds nie verder crying Het is beter 3nodding Ik neem aan dat het kuiltje in de lip in het midden van het gezicht hoort te zitten.. Probeer de mond wat meer naar links te tekenen zodat het kuiltje recht onder het begin van de neus komt te zitten. Het lijkt nu een beetje of ze een snor heeft.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 6:06 am
Darlaa Sannieh ogen zijn anders maar ik kom nog steeds nie verder crying Het is beter 3nodding Ik neem aan dat het kuiltje in de lip in het midden van het gezicht hoort te zitten.. Probeer de mond wat meer naar links te tekenen zodat het kuiltje recht onder het begin van de neus komt te zitten. Het lijkt nu een beetje of ze een snor heeft. de andere was ook veel beter deze mislukt aan alle kanten crying
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 7:21 am
Sannieh Darlaa Sannieh ogen zijn anders maar ik kom nog steeds nie verder crying Het is beter 3nodding Ik neem aan dat het kuiltje in de lip in het midden van het gezicht hoort te zitten.. Probeer de mond wat meer naar links te tekenen zodat het kuiltje recht onder het begin van de neus komt te zitten. Het lijkt nu een beetje of ze een snor heeft. de andere was ook veel beter deze mislukt aan alle kanten crying Meid, je had mijn tekening es moeten zien toen ik voor het eerst een manga-tekening maakte. Je moet gewoon veel blijven oefenen en een beetje zekerder van jezelf bent. Je bent nog jong en je hebt zat tijd om te oefenen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 1:49 pm
ButtonFly Sannieh Darlaa Sannieh ogen zijn anders maar ik kom nog steeds nie verder crying Het is beter 3nodding Ik neem aan dat het kuiltje in de lip in het midden van het gezicht hoort te zitten.. Probeer de mond wat meer naar links te tekenen zodat het kuiltje recht onder het begin van de neus komt te zitten. Het lijkt nu een beetje of ze een snor heeft. de andere was ook veel beter deze mislukt aan alle kanten crying Meid, je had mijn tekening es moeten zien toen ik voor het eerst een manga-tekening maakte. Je moet gewoon veel blijven oefenen en een beetje zekerder van jezelf bent. Je bent nog jong en je hebt zat tijd om te oefenen. maar toch krijg ik deze maar nie verder af sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 11:43 pm
een tip die bij mij grandioos heeft geholdpen. houdt je tekening tegen het licht met de afbeelding omhoog. ik weet niet waarom, maar dan zie je meestal de foutjes die je hebt gemaakt. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Sep 25, 2005 11:48 pm
Zakou Nenharma een tip die bij mij grandioos heeft geholdpen. houdt je tekening tegen het licht met de afbeelding omhoog. ik weet niet waarom, maar dan zie je meestal de foutjes die je hebt gemaakt. 3nodding okay die moet je even goed uit leggen ik vat het nie helemaal sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 1:30 am
Het helpt ook om je tekening om te draaien en hem in het ligt te houden; via een spiegelbeeld ontdek je ook vaak fouten!
Hij is wel erg schattig hoor =D
En Melfice, het is waar dat als je enkel Manga tekent je moeite hebt met realisme. Maar toch kan het een begin zijn ^_^ Ik ben juist in verschillende stijlen zo nu en dan aan het tekenen omdat ik mijn kwaliteiten breder wil maken ^_^. En zo ontwikkel je stijl ^_^
Manga is zeker niet makkelijker dan realisme. Manga wordt eerder als een excuus gebruikt om fouten te verbergen. Echte Manga maakt bewust keuzes; bv Clamp; die kiest bewust voor lange armen en benen. Beginners gebruiken Manga soms als excuus om fouten te verbergen; bij meer ervaren artiesten zijn het bewuste keuzes. ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 3:59 am
kittyocean Het helpt ook om je tekening om te draaien en hem in het ligt te houden; via een spiegelbeeld ontdek je ook vaak fouten! Dat is echt zo! Ik tekende altijd op losse blaadjes in mijn agenda (lerarenverzekering) en ik had daar een spiegeltje in zitten en dan zie je idd alles wat scheef zit en zo en soms lijkt het dan een heel andere tekening, je kan het ook flippen in een tekenprogramma. Is er hier iemand die mijn tekenstijl wil raten? Ik bedoel ik heb een soort evaluatie nodig hoe ik bezig ben waar ik fout zit en dat soort dingen. Ik heb niet zo heel veel tekeningen de meeste zijn doodles in schriften in agenda's maar ik heb er wel een aantal waar ik hard aangewerkt heb (waar ik ook niet zo blij mee ben en ook een tijdje geleden gemaakt zijn. maar wel ongeveer mijn stijl zijn.) Ik moet nog is gaan tekenen weer maar het schiet er doorheen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 26, 2005 8:41 am