|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Oct 07, 2008 12:12 pm
Minä innostuin Star Wars -kirjoista heart
...no, siinäpä se. Ylipäänsä oli kiva huomata innostuvansa jostain kirjasta, oikeasti hävettää kun ei pitkään aikaan ole saanut luettua mitään. No, onneksi näitäkin on aikapaljon...
Luin näitä viimeksi joskus ihan pienenä, ja silloinkin vain ne osuudet joissa oli Han Solo (yesss, me loves).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Oct 09, 2008 6:37 am
Koskakohan Keplo Leutokalman toinen osa saa suomennoksensa. Käsittääkseni kirja on kuitenin jo valmis ollut jonkin aikaa ja ykkös osan ovat saaneet käännettyä (ostin sen kerran. kiva kirja).
Suoraan sanoen oli nimittäin sen verran kiintoisa kirja että kirjasarja voi minun arvomaailmassani haastaa potterit aivan loistavasti. surprised
EDIT: Ai. Kun sain tämänkin kirjoitettua ja käytin hieman googlea oikein, huomasin että se on jo suomennettu. Nyt sitten ei muuta kuin ostamaan sekin. sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Mar 23, 2009 12:14 am
Sain tässä luettua ruhtinas Potemkinin elämäkerran ja nyt kahlaan läpi Karsten Alnaesin historiasarjan toista osaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Mar 23, 2009 5:59 am
Sain vähän aika sitten taas kerran lisää Terry Pratchetin kirjoja valmiiksi luettua. Se on jännä, en viitsi lukea niitä missään tietyssä järjestyksessä, mutta suoranaisesti ei niitä edes tarvitse; pysyt tarinassa mukana ihan joka tapauksessa ja jos jotain viittauksia edellisiin kirjoihin on, koet täysin uudenlaisia "ahaa siis tätä se tarkotti" -elämyksiä.
Jatkoin viime yönä myös hieman Edgar Allan Poen koottuja teoksia. En varmaan saa sitä tänäkään vuonna luettua. sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Mar 23, 2009 9:25 am
Olen lukenut Potterit ja Taru Sormusten herran monta kertaa läpi. En enää pidä Pottereita parhaimpina kirjoina tarina-tarinan suhteen( jos ymmärätte, mitä tarkoitan sweatdrop ), vaikka Rowlingin tyyli ja anagrammit tekevät kirjasta yhden parhaimmistosta. Lukeeko kukaan David Eddingsin tuotantoa(fantasiaa) tai Darren Shania(vampyyritarina)? Ja jos luette jotain ulkomaista kirjaa, miten reagoitte, kun silmille hyppää sana "Suomi"? ( löytynyt mm. Eoin Colferin Artemis Folweista ja Agatha Cristien Hercule Poirotista) Minun reagointini:... neutral ... smile ... mrgreen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Apr 06, 2009 10:46 am
Derethia Olen lukenut Potterit ja Taru Sormusten herran monta kertaa läpi. En enää pidä Pottereita parhaimpina kirjoina tarina-tarinan suhteen( jos ymmärätte, mitä tarkoitan sweatdrop ), vaikka Rowlingin tyyli ja anagrammit tekevät kirjasta yhden parhaimmistosta. Lukeeko kukaan David Eddingsin tuotantoa(fantasiaa) tai Darren Shania(vampyyritarina)? Ja jos luette jotain ulkomaista kirjaa, miten reagoitte, kun silmille hyppää sana "Suomi"? ( löytynyt mm. Eoin Colferin Artemis Folweista ja Agatha Cristien Hercule Poirotista) Minun reagointini:... neutral ... smile ... mrgreen Haa, täältä löytyy siis joku toinenkin, joka lukee Eddingisn tuotantoa. <3 AIvan ihania ne kaikki! <3 Darren Shanitkin on miulle tuttuja, ja niitä joskus luinkin, vaikka nyt tuo "kauhukirjallisuus" onkin jäänyt vähemmälle oman pelkurimaisuuteni vuoksi...
Viime aikoina tuo lukeminen vain on jotenkin jäänyt muutenkin, lähinnä koulun takia, kun lukuvuosi loppuu ja paineet vaan kasvaa koko ajan... Pitäisi varmaan taas ottaa aikaa ja tarttua vaikkapa johonkin Eddingsin tai R. A. Salvatoren kirjaan ja vain nauttia! Onneksi on pääsiäisloma tulossa ja on aikaa rentoutua kirjojen parissa. <3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Apr 27, 2009 2:43 pm
Nikki Sixxin Heroiinipäiväkirja, Mötley Crüen The Dirt, Marilyn Mansonin Helvettiin ja takaisin... hmm, suosittelen, vaikkette musiikista välittäisikään. Miinuspuolena voisin sanoa että tunnen elämäni olevan niin tyhjää.
Ja olen myös saanut luettua loppuun kirjoja jotka aloitin joskus vuosia sitten. ...kuten vaikka se Death Note: Another Note - Los Angeles BB Murder Cases meni auringonottolukemisena oikein näppärästi. Olen taas varmaan vähän fanien jäljessä, mutta jos DN kiinnostaa niin suosittelen. Mitä nyt [spoil ->] shinigamisilmät [<- spoil] hieman pilasivat kirjaa ainakin minun osaltani... tai siis, tuntui että "ai jaa, sekö se vain olikin"... eli, lässähti. Mutta niin.
Luulen että alan päästä yli tästä jumitustilastani (eli todella monta vuotta on kulunut kun en ole saanut luettua oikein mitään ja se harmittaa todella paljon, kun lapsena nautin lukemisesta hurjasti ja mitä paksumpi kirja oli sitä parempi).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Apr 29, 2009 10:05 am
Darren Shanit olen lukenut ja onko kukaan lukenut surkeiden sattumusten sarjaa question
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 15, 2009 6:51 am
Calmari Darren Shanit olen lukenut ja onko kukaan lukenut surkeiden sattumusten sarjaa question Olen lukenut kaikki osat ja mielestäni viimeinen on vähän pettymys...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 17, 2009 1:18 pm
Luen nyt viimeistä Potteria englanniksi. Tuli ne muut luettua enkuksi viime talven aikana. Ennen Potteria luin sir Thomas Maloryn Pyöreän pöydän ritareita. Ärsytti ihan kauheasti kun se olikin "lyhentäen suomennettu" versio. :< Olin nähnyt joskus sen "Le Morte D'Arthur" alkuperäisen version ja se oli semmoinen kiva tiiliskivi, mutta en vain sitä mistään Suomessa löytänyt. D; Seuraavaksi varmaan Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia, kun isä niin sitä hehkuttaa ja haluaa että minäkin sen luen. Sitten varmaan niitä sitä seuraavia osia... Sen jälkeen varmaan joku kiva seikkailuklassikko. Ehkä Jules Verneä. Tai Victor Hugoa. Tai jos vaikka Johanna Sinisaloa sittenkin! Täytyy päättää. x'D
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 19, 2009 1:19 pm
Olen taas ollut ihan liian laiska lukemaan. Kirjoja ois vaikka millä mitalla mitkä tekis mieli lukea, mutta en vain saa aikaiseksi. Aina on jotain "parempaa" tekemistä.
Jos tota E.A. Poen kokoelmaa lukis ni sais edes sen päätökseen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 17, 2009 3:40 am
Neil Gaiman: Unohdetut Jumalat & Hämähäkkijumala & Coraline & Hautausmaan poika & Neverwhere (jooJOO nyt vasta pääsin lukemaan gaimania, aina vähän jäljessä...) Max Brooks: The Zombie Survival Guide & World War Z Andrzej Sapkowski: The Last Wish Jorge Luis Borges: Kuvitteellisten olentojen kirja
Muiden muassa noiden parissa meni syksyillat rattoisasti. Mitäköhän seuraavaksi...
Metro 2033 kiinnostaisi.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 28, 2009 3:29 am
Lyhyt joululoma meni mukavasti lukiessa. 2 x Lynn Kurlandin kirjaa ja yksi osa lisää Kris Longknifen seikkailuja, sekä joku hömppä paranormal romance kirja.
Kirjoissa on hauska kun tulee vastaan selvästi suomalaisia nimiä hahmoilla. Miettii sitten että onko tuo sattumaa, vai mistähän kirjailija on sen bongannut. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Feb 12, 2010 1:17 am
Pratchett & Gaiman: Good Omens (LOPULTAKIN!) Oliver Bowden: Assassin's Creed - Renaissance (suosittelen, jos pitää peleistä niin ehkä tästäkin, ja minä en ole edes pelannut ja pidän silti) Sapkowski: Blood of Elves Wilde: The Picture of Dorian Gray (lopultakin, tulipas vaarallisia ajatuksia tästäkin)
Ja sitten TAAS Heroiinipäiväkirja. Jokin siinä iskee. Tai, "koukuttaa", höh höh höh... jep, nähdään ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 06, 2010 1:51 am
Löysin pitkästä aikaa uudestaan d**k Francisin ja Arturo Perez-Reverten. Francisin kirja oli peruskamaa, hyvä, melko samanlainen kuin hänen muutkin kirjansa, mutta silti mukavaa luettavaa ja mielenkiintoinen juoni. Perez-reverteltä luin viimeksi Caprain Alatristen, joka osoittautui tylsäksi. Nyt luen ilmeisesti tositapahtumiin perustuvaa Queen of the South, joka on hyvin mielenkiintoinen ja mukaansatempaava. Ensimmäinen kirjailijalta lukemani kirja, jossa päähenkilö on nainen. En tiedä onko se syynä, vai muuten kirjan luonne, se on yllättävän seksuaalinen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|