|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Mar 06, 2014 10:32 pm
Jag drömde att jag var i Söderhamn, en stad i Hälsingland som inte ens är det landskapets största eller näststörsta. Men de har en Pride-festival! Så, nu vet ni vad jag pratar om.
Blablabla grejer hände hos mormor (som bor där) blablabla (inte intressant) >
Sedan var vi "i stan" och så vare en glasskiosk som hade gjort värsta reklamen för sig under en tid om att de nu hade massa nya smaker. Så folk ville äta glass där, och jag fick beställa åt mitt sällskap och då var det tre strutar och glasskiosken hade en smart "bricka" i papp där det gick att bära fyra strutar smile Men jag beställde ingen till mig själv pga vegan.
Men så tänkte jag, de har nog inte alla sina smaker framme. De kanske har olika, olika dagar och har resten i frysen. Detta kom jag fram till eftersom att jag kunde se typ 10 smaker i disken och flera av dem av gamla och det gick inte ihop med hur många nya smaker de sa att de hade skaffat. De borde finnas dubbelt så många att välja mellan.
Så, jag går fram till en personal, som plockar med någon hylla, för att fråga. Knackar på axeln och bah "Hej ursäkta, har ni..." och då tecknar personen till mig "Jag är döv, förstår inte vad du säger". och vänder sig om. Jag viftar till mig uppmärksamheten och tecknar HAR GLASS INTE MJÖLK? (kan inte teckna "utan" och jag glömde pronomen men det framgick ändå vilka som menades) och personen sken upp när jag började teckna, kanske för att Söderhamn är värsta lilla staden så det är nog inte så många som kan teckna där. Personen svarar med tecken och rösten, och bah "TROR FINNS VEGAN". Jag frågade "vad för typ?" och personen fattade inte vad jag menade, och jag var inte säker på att jag hade tecknat "glass" rätt så jag frågade "är det glass?" och personen bah eehhh ja... knäppis, typ.
"FÅR SE?" tecknade jag och då började personen rota runt i frysen. Under tiden såg jag att den andra som jobbade på stället hade plockat ihop nästan allt så jag bah "Oj är det stängt? Han letar fram en glass till mig men då kan jag kanske inte köpa den?" personen ba "Det går bra".
RÄTT SÅ NÖJD ÖVER ATT JAG KOMMER IHÅG TECKEN I SÖMNEN!
BTW tecken brukar skrivas med versaler, så det är inte skrik. När jag skriver med gemener så har jag översatt till svenska. Mest för att jag antingen inte minns exakt vad som tecknades/inte riktigt drömde alla tecknen där.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 21, 2014 2:57 pm
...ehehehe...eh...um
Senast jag drömde något så drömde jag att jag var utanför mitt hem. Inuti så hörde jag hur min partner och våra katter skrek. Men jag kunde inte komma in. Och när jag fick upp dörren så kom det eldslågor.
Jag lider av night terrors jag, så när jag drömmer så blir det mer eller mindre skräckfärder. Gillar att sova, men måste vara totalt helt slut i kolan annars är det som om mitt undermedvetna arbetar för mycket eller nåt. Men ibland drömmer jag roliga saker En gång jag kommer ihåg var att jag var i en sorts alice i underlandet-värld, men, det hände i universitetets hus. Och ingen visste något och ändå ifrågasattes jag. Så till slut skrek jag"ingen ide! svaret till allt är 42!" och blev applåderad och utnämnd till rektor över göteborgs universitet. Alla sektioner.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 08, 2014 7:01 am
I natt drömde jag att jag åkte tåg, och så var det något resesällskap med ett barn där. Då gav min mamma bort mitt bästa gosedjur - Rosa Pantern - till det barnet! Och jag fattade inte det förrän vi hade gått av!
Sedan grät jag floder och funderade på hur jag skulle kunna hitta dem igen så jag kunde få tillbaka Rosa.
Det var hemskt! gonk
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 18, 2017 11:06 pm
Jag drömde att en ung högerman bodde tillsammans med en gammal kvinna i ett hus, jag var och hälsade på och den gamla kvinnan sa till högermannen "kan du sluta låta de där paketen komma hit? Jag tycker att det är obehagligt" Sen fick jag veta att högermannen beställde paket från någon frikyrka, det var förmodligen gratis för hela syftet var liksom att kosta för dem så att de inte kunde fortsätta sin verksamhet. I paketen var det en t-shirt (med något Bibelcitat på), en bibel, en bok om paradiset, några pamfletter, ett memory och säkert mer. Jag sa "Det finns en del organisationer jag inte tycker om, men jag skulle aldrig beställa såna här paket från dem. Det känns bara som ett resursslöse... MEN DET BRYR VÄL INTE DU DIG OM, LIBERAL!" och sen började jag slänga allt på personen, tills jag kom till memoryt och såg att det var jättesöta bilder i det, så jag tänkte att jag kunde klistra in dem i ett brev till en kompis (som jag brevväxlar med IRL).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Mar 21, 2018 3:04 pm
I natt drömde jag att min mobil ringde, och eftersom jag inte har så många nummer inlagda så såg jag inte vem det var + tyckte inte att det var konstigt att det inte stod ett namn. Jag svarade och rösten presenterade sig inte utan pratade bara som att det var SJÄLVKLART att jag visste vem det var, och så var personen rätt trevlig men sen ba "hur mår du?" och jag sa väl typ bra men stressad (för jag var på väg till en av mina morfäder), och frågade hur den mådde, och den ba "Jag har en tumör i hjärnan!" Så då åkte jag och mina föräldrar till den personen och efter ett tag förstod jag att det var min yngsta kusin (som jag inte har träffat på flera år).
Det var så konstigt, den pratade med en helt annan röst.
Plus det var jag som körde bilen (jag har inte körkort, men jag övningskör) och först råkade jag köra mot typ Farsta, Hökarängen, men det var helt fel, jag kom på det och vände om, men det var tydligen helt oförståbart varför jag skulle göra ett sånt misstag! Och jag försökte påpeka att jag har ju faktiskt inte kört själv förut till något som ligger så långt bort.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Apr 15, 2018 1:31 am
I natt drömde jag att jag var i stan och så började det höras höga smällar, för en lekman lät det ungefär som att vi blev bombade, men jag fick veta att ljudet kom av när det sköts iväg bomber, mot andra länder. Ljudet var ändå jätteläskigt, och jag blev dessutom orolig för att länderna skulle bomba tillbaka, och då skulle de förmodligen sikta på Stockholm. Jag och Jacko sprang för att komma ut ur stadskärnan.
Jag tyckte att det hela var upprörande, dels är det mycket tråkigt att döda människor, dels ska ju Sverige vara neutrala, men Jacko sa att vi bara bombar åt andra länder, vi får betalt, så attacken kommer egentligen inte från oss. Jag kunde bara hoppas att de bombade brydde sig om såna detaljer och bara attackerade beställaren. Någon sa att det var Syrien vi bombade.
Vi kunde se bomber transporteras genom stan, de låg på lastbilsflak. Det hela var väldigt öppet.
Jag sprang, tydligen åt fel håll för plötsligt befann jag mig på platsen som bomberna avfyrades ifrån. Det var andra åskådare där också. Men jag kom "för sent" sa militären med befälet på plats, för nu hade de skjutit klart (som om jag hade kommit för att se spektaklet och roas). Jag frågade vilka det var vi attackerade, "det är så många (att jag inte orkar rabbla upp dem)". Hen förklarade också för mig att det inte alls var på uppdrag av någon annan utan det var på Sveriges eget bevåg.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Mar 25, 2019 12:09 pm
Jag drömde en film!
Det fanns typ bara barn, lite oklart hur gammal en kunde bli, det sades 13 i början av filmen men det verkade inte stämma, utan det verkade som att de fick börja ha sexuella relationer vid 15 och sen försvann de vid 17. (och då fanns nya barn)
Det fanns liksom en diktator och den kallade alla barnen för mamma Fast det fanns några vuxna, varje barngrupp hade en vuxen som tog hand om dem, men det var kanske 20 barn på en vuxen och den skulle se till att de vaggades in i propagandan liksom, plus ge dem mat, natta osv.
Det var hyssch hyssch om vad som hände efter barndomen. I en scen (och det är härifrån jag får åldern 15 och 17 ifrån) så är det ett barn som beter sig som lite "äldre" och "tonårigt" (kanske är 13, kanske är yngre men är en sån trouble maker you know), som säger typ "kul att man får ha sex i två år och sen dö" men så blev det jättekonstig stämning och den ba "suck, okej, ha sex i två år och sen ... gå iväg".
Men det var bara en stad som tittaren fick följa. En gång kom det in en vuxen utifrån som försökte fejka att den var en sån som var utsedd till att ta hand om barnen. Men det betyder ju inte att alla vuxna fick leva men bara förpassades till ett liv utanför staden.
De hade förmodligen ingen officiell tideräkning ordentligt heller, för några bodde i ett klocktorn och en gång satte några barn igång klockan när de busade så att den slog, men ingen reagerade på klockslagen men däremot rasslet av kedjorna som drog igång den, för tydligen brukade de rassla i kedjorna som signal för "nu startar snöbollskriget" och så blev de sura för falsklarm. Men ingen tänkte "varför slår klockan tolv när den inte är tolv?" för ??? ingen kunde klockan???
Jusste ibland fick barnen höra rykten och t.ex. hade någon träffat ett barn som hade ett likadant födelsemärke som ett annat barn och de ba "det måste vara din bror" för egentligen fattade de att diktatorn inte var allas mamma.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Mar 06, 2021 1:09 pm
Jag drömde att jag skulle vara drag queen och närmare bestämt klä ut mig till Ebba Busch Thor, fast jag gjorde någon slags take på det som var typ "jag är hennes okända syster" och så gick jag och övade på att ha samma ansiktsuttryck och så försökte jag hitta på bra liksom skämt och så men det var svårt (för jag håller inte på med underhållning så jag kan inte hitta på sånt ens när jag sover).
Anyway när jag vaknade var jag sugen på att ha klänning och klackskor.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Mar 14, 2021 1:16 pm
Inatt så drömde jag att en ny godisbutik skulle öppna. Ägaren var fett excentrisk och ville bland annat sälja grillchips som var i en flaska med läsk. fett äckligt?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|