Welcome to Gaia! ::

Reply Sopkorgen
stängd Goto Page: [] [<] 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Jag gillar bäst...
  anime
  manga
  går inte att jämföra
  guld
View Results

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 1:30 pm

Dora The Exploded
Sakana-sama
kirrar sen

aldrig hört talas om.... vad handlar den om?? confused

Jag tror att Sakana menar att hon skall ändra sitt inlägg senare. Fixar senare.
PostPosted: Tue Jul 03, 2007 3:05 pm

Anime: Chrono Crusade, Bleach, Blood+, Utawarerumono heart
Manga: DNAngel

FrodoLouLou

monoo

PostPosted: Wed Jul 04, 2007 2:50 am

Mikusagi
Dora The Exploded
Sakana-sama
kirrar sen

aldrig hört talas om.... vad handlar den om?? confused

Jag tror att Sakana menar att hon skall ändra sitt inlägg senare. Fixar senare.
ROFL
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 2:34 pm

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.Min favoritanime just nu är Hunter x Hunter.

Den handlar om några som vill bli Hunters av olika anledningar. Huvudpersonen vill bli det för at tträffa sin far som han aldrig sett för till exempel. Ja, handlingen är inte så avancerad, inte hittills iallafall (har sett till avsnitt 30 nånstans).

Jag gillar den för den är trevligt tidsfördriv, rolig humor, den är spännande och hänför mig helt, bra karaktärer som man gillar... fastän det är ganska vanligt shounentema och man kan räkna upp typ hundra olika anime med samma handling så känns den ändå speciell för den är i ett så bra utförande. Jag älskar även bakgrundsmusiken.

På bilden här intill är huvudpersonerna Leorio, Kurapika, Gon och Killua. Jag har ingen favorit, jag tycke rlika mycket om alla.

Hahaha, när jag skrev det här kändes det som när man skrev recensioner på lågstadiet xD Men jag har bättre recensioner på min hemsida, så det väger upp. När allt kommer omkring är ju inte det här en recension utan bara en presentation och väldigt kort om vad jag tycker smile Och det här sista stycket skrev jag enbart för att det såg så tomt ut eftersom jag satte bilden så där på sidan och den var större än jag tänkt mig så det såg tomt ut här.

Wires in a Box

Invisible Shapeshifter

11,400 Points
  • Gender Swap 100
  • Way Too Many Pies 300
  • Generous 100

Rooxy

PostPosted: Thu Jul 05, 2007 10:08 am

humm...perhaps death note.><
User Image
PostPosted: Thu Jul 05, 2007 10:46 am

Anime: Excell saga
Manga: School rumble och Air gear

onegaki

Cascade of Razors

PostPosted: Thu Jul 05, 2007 4:30 pm

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

Bästa animen någonsin, imo, är Detective Conan. Jag läste den först som manga först, och det var kärlek vid första ögonkastet.

Jag tycker om den så mycket för att den är "lagom realistisk och allvarlig". (Lagom är ett sånt mysigt ord!)

Det är så spännande när någon mördats på ett mystiskt sätt eller ett företag blivit rånat utan några spår. Och självklart så listar ju alltid vår kära Conan hur det gick till! ^_^ (Fast han måste på ett diskret sätt få dom andra att förstå det också, för han får inte avslöja hur intelligent han är)

Animen har gått i över 10 år tror jag nu, och den är fortfarande inte avslutad. Flera hundra avsnitt att se. surprised Visst kan man tro att det blir tjatigt, men det är ju inte som Sailor Moon, med bara ett nytt monster i varje avsnitt, det är helt ny gåta att lösa!

Avsnitten är svåra att få tag på dock, sad pågrund av copyright lagar så är det inte många som laddar upp dom, och köpa? Det är jättedyrt!

Men ja, jag har ju sett lite över 150 avsnitt, plus alla filmerna såklart, sevärt. ^_^
PostPosted: Mon Jul 09, 2007 6:02 pm

Sådär, nu fixade jag min post.

Kirrar sen = fixar sen

Sakana-sama

3,600 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Clambake 200

Singing Apple

PostPosted: Sun Jul 29, 2007 8:26 am

Manga Mania och Showen Jump <3<3
PostPosted: Thu Aug 16, 2007 4:56 pm

raderad

monoo

Sakana-sama

3,600 Points
  • Dressed Up 200
  • Signature Look 250
  • Clambake 200
PostPosted: Fri Aug 17, 2007 7:49 am

Singing Apple
Manga Mania och Showen Jump <3<3

Klarar du verkligen av att läsa dem när du inte ens förstår första posten? sad
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 2:25 pm

raderad

monoo

Niddler

PostPosted: Thu Sep 20, 2007 2:32 pm

monoo
Ska lägga in info här om Serial Experiments Lain.

..en gammal favvo. heart
Åh, den har jag sett. Bortsett från att jag använde biosalen som sovplats när den gick på Doujinfest 2007 (tror jag det var). Jag såg nog typ halva första avsnittet och halva näst sista...
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 2:35 pm

Niddler
monoo
Ska lägga in info här om Serial Experiments Lain.

..en gammal favvo. heart
Åh, den har jag sett. Bortsett från att jag använde biosalen som sovplats när den gick på Doujinfest 2007 (tror jag det var). Jag såg nog typ halva första avsnittet och halva näst sista...
Hahaha, då måste slutet ha varit askonstigt för dig?

monoo

Niddler

PostPosted: Thu Sep 20, 2007 2:41 pm

Förmodligen! Det var nog för konstigt för att jag skulle lägga något av det på minnet. Allt jag minns av serien är en brunhårig tjej och en massa sladdar.
Reply
Sopkorgen

Goto Page: [] [<] 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces