|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 17, 2007 3:04 pm
Klart det är lite surt, men det går att få tag på grejerna ändå via marketplace och det är inte Gaias admins fel, utan sponsorerna som inte vill. Gaia kostar otroligt mycket att ha uppe, plus lön och diverse grejer som ska betalas, det är klart att man tar in sponsorer.
Jag tycker det är lite "passar det inte, så dra" över det hela. Vill man inte se reklam eller bli utesluten pga att man bor i "fel" land så kan man alltid sluta hnga här, och därmed dra ner lite på deras bandwidth så slipper de ta in sponsorer. biggrin
Fast lite surt är det ju.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 12:58 am
Sakana-sama så kan man alltid sluta hnga här, och därmed dra ner lite på deras bandwidth så slipper de ta in sponsorer och sluta donera så att de måste ta in sponsorer.. dramallama
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 1:23 am
Lite synd är det att det bara handlar om vem som har mest gold numera. Men så var det kanske redan efter en kort stunde efter det att gaia skapades ^^;
Firefox har en plugin som man kan blocka reklam med, men det går ju inte när själa sajten bygger på reklam! Sen hinner man knappt med att blocka när reklamen syns här heller...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 3:41 am
Sakana-sama Klart det är lite surt, men det går att få tag på grejerna ändå via marketplace och det är inte Gaias admins fel, utan sponsorerna som inte vill. Gaia kostar otroligt mycket att ha uppe, plus lön och diverse grejer som ska betalas, det är klart att man tar in sponsorer.
Jag tycker det är lite "passar det inte, så dra" över det hela. Vill man inte se reklam eller bli utesluten pga att man bor i "fel" land så kan man alltid sluta hnga här, och därmed dra ner lite på deras bandwidth så slipper de ta in sponsorer. biggrin
Fast lite surt är det ju. Fast det är ju det som är grejen, jag har donerat varje månad (i genomsnitt 6 brev/mån) i flera år nu. Så varför ska jag behandlas som en andra klassens medborgare av Gaia? Om jag bidrar till sidans uppbyggande och existens, varför får jag då inte ta del av alla dess events?
Gaia gav oss heller aldrig någon officiell förklaring och ursäkt, de kunde ju åtminstone ha gjort det.
Jag tycker att, så länge man driver ett forum som sträcker sig till användare världen över, och möjliggör för även dessa användare att donera, så har man en skyldighet att behandla alla lika.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 6:54 am
På med palestinasjalarna, nu är det strid! mad
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 9:13 am
monoo Sakana-sama Klart det är lite surt, men det går att få tag på grejerna ändå via marketplace och det är inte Gaias admins fel, utan sponsorerna som inte vill. Gaia kostar otroligt mycket att ha uppe, plus lön och diverse grejer som ska betalas, det är klart att man tar in sponsorer.
Fast lite surt är det ju. Fast det är ju det som är grejen, jag har donerat varje månad (i genomsnitt 6 brev/mån) i flera år nu. Så varför ska jag behandlas som en andra klassens medborgare av Gaia? Om jag bidrar till sidans uppbyggande och existens, varför får jag då inte ta del av alla dess events?
Gaia gav oss heller aldrig någon officiell förklaring och ursäkt, de kunde ju åtminstone ha gjort det.
Jag tycker att, så länge man driver ett forum som sträcker sig till användare världen över, och möjliggör för även dessa användare att donera, så har man en skyldighet att behandla alla lika. Fortfarande, det är deras sida. Jag kan lova dig att sponsorerna för exempelvis Mimzy och Tsubasa betalar sååå mycket mer än vad du har gjort under dessa år. Eftersom de betalar så pass så bestämmer de ju till vilka det ska riktas. Vi kan ändå inte ta del av grundsyftet av reklamen (det vill säga köpa deras produkter), så därför behöver de inte heller belöna oss. Det är fullt logiskt, oavsett hur jobbigt och surt det är för oss som bor här.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 9:14 am
Niddler Sakana-sama så kan man alltid sluta hänga här, och därmed dra ner lite på deras bandwidth så slipper de ta in sponsorer och sluta donera så att de måste ta in sponsorer.. dramallama Nu förstår jag inte.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 10:03 am
Om man sticker ifrån Gaia så används mindre bandbredd och de slipper ta in sponsorer för att få pengar till att betala den. Om man är en användare som donerar pengar för månatliga samlingsföremål (lol) så får Gaia dock in mindre pengar när man lämnar... och måste ta in sponsorer för att få råd med bandbredden...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 10:54 am
Mikusagi På med palestinasjalarna, nu är det strid! mad Om det där var ironi, så var det inte roligt...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 11:14 am
Sakana-sama monoo Sakana-sama Klart det är lite surt, men det går att få tag på grejerna ändå via marketplace och det är inte Gaias admins fel, utan sponsorerna som inte vill. Gaia kostar otroligt mycket att ha uppe, plus lön och diverse grejer som ska betalas, det är klart att man tar in sponsorer.
Jag tycker att, så länge man driver ett forum som sträcker sig till användare världen över, och möjliggör för även dessa användare att donera, så har man en skyldighet att behandla alla lika. Fortfarande, det är deras sida. Jag kan lova dig att sponsorerna för exempelvis Mimzy och Tsubasa betalar sååå mycket mer än vad du har gjort under dessa år. Eftersom de betalar så pass så bestämmer de ju till vilka det ska riktas. Vi kan ändå inte ta del av grundsyftet av reklamen (det vill säga köpa deras produkter), så därför behöver de inte heller belöna oss. Det är fullt logiskt, oavsett hur jobbigt och surt det är för oss som bor här. Ja men det är ju självklart att de får mer pengar av en sponsor, det är ju det som är hela idén med sponsorship. För mig spelar det ingen roll vad sponsorn säger. Jag menar att Gaia inte borde tackat ja till den "geo-targeting" som Funimation krävde av dem. Lanzer har ju faktiskt uttryckt att de har fmånga olika sponsorer att välja emellan. Då hade det varit klokt att istället samarbeta med de sponsorer som ser Gaia som ett globalt forum, och inte enbart ett fenomen för engelsktalande länder.
Och, med tanke på att jag ofta köper saker på import eller online, så kan ditt argument inte användas. Jag kan visst köpa deras produkter.
Jag ser mig som en betalande användare, och tycker därför att det är väldigt omoraliskt av Gaia att utesluta icke-engelsktalande länder.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 1:39 pm
monoo Mikusagi På med palestinasjalarna, nu är det strid! mad Om det där var ironi, så var det inte roligt... Både och faktiskt. Alltså, överdrivet... men... jag menar det. Eller något. Alltså, vi behöver inte bomba, men vi kan göra revolution med rosa flaggor (ofta amerikanare vill vara med om man har röda liksom)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 1:40 pm
Mikusagi monoo Mikusagi På med palestinasjalarna, nu är det strid! mad Om det där var ironi, så var det inte roligt... Både och faktiskt. Alltså, överdrivet... men... jag menar det. Eller något. Alltså, vi behöver inte bomba, men vi kan göra revolution med rosa flaggor (ofta amerikanare vill vara med om man har röda liksom) Ofta bögrädda USA vill vara med om vi har rosa?!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 2:04 pm
Mikusagi monoo Mikusagi På med palestinasjalarna, nu är det strid! mad Om det där var ironi, så var det inte roligt... Både och faktiskt. Alltså, överdrivet... men... jag menar det. Eller något. Alltså, vi behöver inte bomba, men vi kan göra revolution med rosa flaggor (ofta amerikanare vill vara med om man har röda liksom) Haha ok, bra, för mig är nämligen en palestinasjal inte bara en accessoar, utan ett politiskt statement.EDIT: Hurihelvete stavas accessoar...?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 2:06 pm
Jalkazar Mikusagi monoo Mikusagi På med palestinasjalarna, nu är det strid! mad Om det där var ironi, så var det inte roligt... Både och faktiskt. Alltså, överdrivet... men... jag menar det. Eller något. Alltså, vi behöver inte bomba, men vi kan göra revolution med rosa flaggor (ofta amerikanare vill vara med om man har röda liksom) Ofta bögrädda USA vill vara med om vi har rosa?! Oh oh oh! Jag har en lösning! Vi kan ju använda deras egna vapen emot dem!
bögbomben whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 18, 2007 2:16 pm
monoo Jalkazar Mikusagi monoo Mikusagi På med palestinasjalarna, nu är det strid! mad Om det där var ironi, så var det inte roligt... Både och faktiskt. Alltså, överdrivet... men... jag menar det. Eller något. Alltså, vi behöver inte bomba, men vi kan göra revolution med rosa flaggor (ofta amerikanare vill vara med om man har röda liksom) Ofta bögrädda USA vill vara med om vi har rosa?! Oh oh oh! Jag har en lösning! Vi kan ju använda deras egna vapen emot dem!
bögbomben whee Jag läste de där jag md xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|