Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
Topp 10 Spel Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 9:41 am

1. Alla PKMN ever! I alla fall de som... liksom går ut på att fånga monster x___x
2. ZOoT
3. Harvest Moon! Jag har Bara spelat A Wonderful Life, men de andra versionerna är nog bättre (jag är sugen på Another Wonderful Life just nu?

*sämst*
Jag spelar inte mycket, och är inte så väldans intresserad.
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 2:43 am

Sådär, bestämde mig att rensa rent allt mitt klagande o.s.v också, nu ser det lite trevligare ut (men tydligen vill inte Gaia minska ner det hela till 1 sida trots att det får plats där, dumt). Nu slipper folk iaf läsa våran diskution vi hade det första dom gör, och istället sikta in sig på det som topicen är menad för.

Jag gillar idén, och jag hoppas verkligen alla som skriver skriver som du, med motivation och allt. Ska väl försöka läsa allt ditt men har en annan sak jag vill läsa först.

Men men, fyller kanske i senare med min egna lista, om jag bara kan bestämma mig. Den kommer dock bli lite speciell tror jag eftersom jag har så svårt för att bestämma mig över saker. xd

Drevlin
Crew

Jalkazar

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 7:42 am

Som Drevlin sa, nu hoppas vi att fler skriver. whee
Tack för hjälpen med att korta av postsen biggrin
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 9:17 am

10. Super Smash Bros. Melee (NGC)
Genre: Fighting.
Spelare: 1-4.
Extremt roligt att spela, vare sig man är en eller fyra spelare. Bättre än sin föregångare till N64 dels för att man fått fler banor samt fler karaktärer att välja mellan, och dels för att hela spelet är snabbare. Kan dessvärre vara lätt att tröttna på, eftersom konceptet är ganska enformigt. Men enligt mitt tycke; i det stora hela är det helt klart ett spel som är värt att ha!

9. Mario Kart - Double Dash (NGC)
Genre: Rally.
Spelare: 1-4.
Ännu ett spel som gör sig bäst när man är fyra som lirar. Vansinnigt roligt för den som gillar go-karts med galen hastighet som susar genom Super Mario-baserade rallybanor. Tycker själv väldigt mycket om det nya byta-plats-systemet som gör att föraren (spelaren som styr karten) kan byta plats med passageraren (spelaren som kontrollerar vapnen). Omväxling förnöjer, och så även det här spelet.

8. Metroid Prime (NGC)
Genre: First-person shooter.
Spelare: 1.
Grymm grafik, stämningsfull musik och en kvinnlig huvudkaraktär utrustad med diverse laserkanonen, missiler och bomber. Metroid Prime är det första spelet i serien som har "first-person" synvinkel, och personligen tycker jag att det verkligen piffade upp spelet. Smygattacker och överaskningar blir nu något man vänjer sig vid i det här spelet, såväl som öga-mot-öga-strider. Något svårare än de tidigare Metroid-spelen, eftersom man nu kan röra sig åt flera håll (inte bara vänster och höger).

7. Pokémon Red/Blue (Gameboy)
Genre: Adventure/RPG.
Trotts att det gått överstyr idag så tycker jag att de första Pokémon spelen faktiskt hade sin charm. Det var något man inte sett tidigare; springa omkring i högt gräs och fånga små söta figurer som man sedan kunde träna och slåss med. Tyvärr är nog deras glansdagar över, men spelnöjet finns kvar i dom första versionerna.

6. Super Mario Bros. 3 (NES)
Genre: Adventure.
Spelare: 1-2.
Det, enligt mig, bästa Mario-spelet! Grafiken, bättre än de två förra titlarna, dock inte överdriven. 8 olika världar att ströva igenom (eller warpa, om man vet hur), och plocka svampar, blommor och stjärnor som man sedan kan spara till senare tillfällen. Det enda man saknar är den klassiska Mario-melodin, na na na na na na na...

5. Legend of Zelda - A Link to the Past (SNES)
Så var det dags för en Zelda-titel. En öppen värld att vandra genom, laburinter att lösa, skatter att finna, och fiender att mangla. Så ska ett Zelda-spel vara, och A Link to the Past ger mycket av den varan! Spelet håller kanske inte så bra i längden, eftersom det inte finns så mycket mer att göra efter man klarat ut det. Det tar däremot sin tid, och för dom som föredrar äventyrs-spel är det här spelet sannerligen att rekomendera!

4. Mega Man 3 (NES)
Genre: Shooter.
Ett spel som har ett stort nostalgiskt värde, eftersom det var det första Mega Man spelet jag spelade. Ganska enkelt att spela eftersom man, i stort sett, går från vänster till höger och skjuter sönder diverse plåt-snubbar som råkar vara i ens väg, tills man når fram till "bossen" i banan. En rolig funktion är att man, efter att man spöat en boss, kan använda hans/hennes/dens vapen! Pteow! Pteow!

3. Golden Sun. (GBA)
Genre: Adventure/RPG.
Fantastiskt bra spel! Grymmt spännande handling, bra plot, underbar musik, och intressanta karaktärer. Jag har inte så mycket mer att säga, det här spelet är verkligen värt att köpa, och ännu mer värt att spela! Rekomenderar det defenitivt!

2. Legend of Zelda (NES)
Det första spelet i Zelda-serien, och även det första Zelda-spelet jag spelade vilket ger det ett riktigt stort nostalgiskt värde för mig. Det kan ha svårt för att mäta sig med dagens spel, och framför allt det senaste Zelda-spelet. Enda sättet att värdera den här titeln så högt är nog, som sagt, nostalgi-värdet.

1. Tetris (Gameboy/NES)
Genre: Strategi.
Enligt mig, det enda spel man kan kalla "fullbordat". Det är enkelt att förstå vad spelet går ut på, och det är verkligen slittåligt. Tröttnar man på Tetris så är det bara att lägga det åt sidan en dag eller två, så är det som första gången man spelade. Tetris håller i längden, och det är lätt att (om man har Gameboy-versionen) ta fram spelet var man än är, om man är uttråkad. Om du inte har Tetris borde du verkligen skaffa det, tidsfördriv nummer ett!

Nightmare Asura
Crew

Jalkazar

PostPosted: Fri Mar 30, 2007 1:34 pm

Väldigt Nintendo.. rolleyes
PostPosted: Fri Mar 30, 2007 2:30 pm

Nintendo gör ju de bästa spelen rolleyes
FF kanske kan utmana dem (fast det finns väl ett FF till Nintendo)... jag vet inte, jag har aldrig spelat något av dem.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Nightmare Asura
Crew

PostPosted: Fri Mar 30, 2007 6:32 pm

Word, Mikusagi. Nintendo gör många bra spel.
PS har visserligen Final Fantasy, men dessvärre har jag inte spelat så många ur den titeln. Sen äger jag mest Nintendo-konsoler, eller... vänta... jag äger bara Nintendo-konsoler.
PostPosted: Sat Mar 31, 2007 12:39 am

That's pretty sad. x_x

PlayStation har faktiskt många bra titlar, MÅNGA. Sålänge dom faller än till smaken. Det finns mer än bara Final Fantasy vill jag lova.

Drevlin
Crew

Mr_RPG

PostPosted: Sat Mar 31, 2007 4:13 am

1. Pokemon Gold/Silver/Crystal Version [GBA]
Mitt favorit-spel med nya kartor, pokemon, attacker, och saker som telefonen mm.

2. C&C: Red Alert [PC]
Det hamnar mest på 2:a plats för att jag har minnen från min barndom.

3. Serious Sam 2 [PC/Xbox]
Att köra co-op med brosan på svårighetsgrad "Serious" äger allt annat.F*n vilken skön känsla det är när man springer runt med dubbla uzis eller motorsågen och köttar ner mekaniska noshörningar.

4. Tales of Symphonia [NGC/PS2]
Behöver ingen förklaring varför det ligger på listan, men kanske varför så långt ner? Det är därför grafiken buggade för mig på ett ställe i spelet som fick känslan man hade byggt upp att försvinna.

5. Final Fantasy 1&2: Dawn of souls [GBA]
Jag har bara spelat ut FF1 änså länge, men shizz0r vad det ägde. Man fick en liten nostalgi-kick när man gick in i Matoya's cave. Det ända dåliga var att Monk-klassen var helt värdelös till sista nivån vilket gjorde mig lite ledsen.

6. Counter Strike [PC/Xbox]
Jag gillar FPS och multiplayer spel, så det så.

7. Wario Ware: Mega Party Games [NGC]
Bra/rolig stil på spelet. Mycket bättre än dess uppföljare till Wii.

8. The Elder Scrolls IV: Oblivion [PC/360]
Det första Elder Scrolls-spelet jag har spelat. Det var ganska kul från början, men sedan tyckte jag att det blev lite för mycket grottor och kloaker med...

9. Black & White [PC]
Behövs egentligen ingen kommentar här...

10. Ryzom [PC]
Spel-kvalité B
Community-kvalité A++
Sjukt bra community. Hyfsat spel.
Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games