Registered: 01/29/2004
Namn: Samantha Leigh Whitsitt!
Född: 25 dagar försent, 1990, någonstans på ett stort sjukhus (hoppas jag)
Bor: I en liten byliknande håla med 3000 invånare, Stallarholmen.
Familj: Överallt! Jag bor med min biologiska mamma och låtsas/styv/plastpappa, en halvsyster och en lurvig hund. Någonstans på andra sidan jordklotet har jag en lillebror.
---------------------------------------------------------------------------
Ditt nick som du använder här på Gaia, är det det nick du nickar mest, eller använder du dig utav olika nick?
Jag brukar använda en del variationer av Sakana-sama. Den vanligaste är Sakana. Annars har jag massor av olika nicknames online, Zitler, KMFDM och Nihon.
Vad står dom nick du nämnde för? Något speciellt?
Ska jag vara helt ärlig så är nicknames (namn överhuvudtaget) lite för överskattat. Jag tar det första ord som kommer till mitt huvud!
(Fast sådär säger jag nog bara för att jag inte hittat på något coolt smeknamn) Jag nickade faktiskt Ztamantah på gaia förut.
Hur hittade du till Gaia? Vad är ditt första minne eller var ditt första intryck av Gaia, om du minns?
Jag googlade efter "anime" "community" och "dressup", och det var första träffen. Precis vad jag letade efter! Jag kommer ihåg hur ledsen jag blev när jag insåg att man var tvungen att kämpa för att få guld, speciellt när min önskelista överträffade ett värde på 30k. Jag kommer ihåg hur jag kände mig mentalt efterbliven i forumen dock, fast det gick över rätt fort.
Hur aktiv är du på Gaia nu för tiden? Jag chansar på rätt aktiv, eftersom man ser dig här i Gillet titt som tätt?
Jag är konstant inloggad, och kikar till gillet någon gång i timmen. Däremot ägnar jag väl inte mer än en aktiv halvtimme åt att svara på trådar.
Hur aktiv är du utanför Svenska Gillet?
Definera vart jag skulle kunna tänkas vara aktiv. wink
Chatterbox? Avatar Arena? Gaia Towns? Humor me. domokun
JAHA, du menade så. (Jag ska väl inte krysta fram snuskhumor heller!). Gaia har blivit ofantligt tråkigt, jag lägger pussel på skoltid, sorterar mitt inventory på skoltid. Hemma så ägnar jag mig bara åt svenska gillet.
Stabilt. Vad finner du bra och dåligt med Svenska Gillet?
HAHA. Jag tycker jag är bäst förstås! Får jag peka ut dåliga personer eller räknas det som personangrepp? XD
Nä, ska sanningen fram så är alla dryga människor sämst, inklusive jag. En annan dålig aspekt är alla newbs som kommer och är glada. Det utgör 90% av alla medlemmar. Det som är bättre med svenska gillet är att det inte alls har dött ut TOTALT, jag menar, det har varit igång i typ två år och det skrivs iallafall en 10-20 posts om dagen.
Good point. Och nu till något helt annat.
Enligt dig, vem är den snyggaste manliga- och kvinnliga kändis?
Den snyggaste kända kvinnan är UTAN tvekan Jessica Stam, sedan är Charlize Theron och Kate Beckinsale rätt fräscha. När det gäller manliga kändisar... Benjamin McKenzie är jag väldigt svag för!
Vad skulle bli ditt val av musik för en romantisk kväll, som du får tolka exakt hur du vill?
Oj, jag skulle ta något poppigt och glatt, kanske till och med svenskt! Vincent Vicious är rätt lämpade för sådana så att man kan hoppa och hångla. Hångel är nog det mest romantiska som finns, så all musik med schysst bas fungerar perfekt. (Så man får bra rytm i det hela!)
Coolt. Om du fick bestämma din egen temalåt, vad skulle det vara?
Hm, Never grow old av the Cranberries! Så simpel lyrik, men djup bakom. Det är ungefär som jag. smile Jag är simpel men komplex!
Om man tänker på musik överhuvudtaget, vad lyssnar du på då egentligen?
Jag är en otroligt musikintresserad person, min last.fm berättar väl bättre än mig vad jag lyssnar på. Jag skulle vilja påstå att det mesta som är elektroniskt går hem hos mig, förutsatt att det inte är gjort i fruityloops. Jag ägnar gärna hela dagar till att bara sitta ute på altanen och lyssna på bra musik. (Det gör jag förstås inte, jag IRC:ar istället) Min absoluta favoritlåt är Halleluja av Jeff Buckley!
Oh, det är en fin låt! Skarpt.
Tre saker du inte skulle kunna leva utan?
Musik, närhet och min allra bästa vän Niklas.
Nämn tre saker du gillar och ogillar med dig själv.
Det jag gillar med mig själv är utan tvekan att jag inte är trångsynt, visst har jag fördomar men de motbevisas. Det andra som är bra med mig är min förmåga att alltid klara mig, även om det ser jobbigt ut för tillfället, jag är väldigt stark! Det tredje och allra bästa är nog min självinsikt. Det dåliga med mig är att jag inte utnyttjar min självinsikt och potential, att jag är dryg trots att jag vet att jag inte borde vara det eller tjänar något på det, och det värsta är ändå att jag ogillar mig själv helt i onödan när jag egentligen är en bra tjej.
Konsol, brädspel eller DDR?
Mitt favoritspel är Guilty Gear, så konsol kommer först. Sedan gillar jag brädspel (så att jag kan BRÄDA folk... hahahahaha... fattar ni? Hahahaha... vad lame jag är), DDR är helt poänglöst för mig som har noll motorik!
Kaffe eller te?
Te! Jag har gömt undan tepåsar ifall det skulle ta slut hemma/bli krig/uppror i kina! Min favorit är mysiga blandningar från små tebutiker, fast valig earl grey fungerar finfint. Vid närmare eftertanke är jag nog tefantast, jag dricker minst fyra koppar om dagen. O_o
Hårt eller mjukt bröd?
Jag har inte förstått tjusningen med hårt bröd! I like 'em soft, just like my girls.
Kaka eller bulle?
Varken eller! Muffins är godast. Fast blir jag tvungen att välja (har inte riktigt förstått det här med att välja mellan två triviala saker, när man kan ta båda!) så blir det en söt liten kaka. n__n <3
Kina eller Japan?
Oj, det här var en svår fråga. Jag tror jag föredrar japan just på grund av att det är ett rikare land och de har NINJAS och GODIS! Fast Kina är inte så pjåkigt (detta säger jag för att snart tillhör hela världen Kina och då måste vi alla leva under censur om vi kritiserar regeringen!)
Ninja eller pirat?
Pirater har helt klart fattat grejen med att trasigt is the new black!
CD eller MP3?
MP3 är klart bekvämare då man kan ha många fler i mindre format. Fast det är lite prestige i att ha en skivsamling. Blir jag tvungen tar jag nog ändå CD-skivor. smile
Katt eller hund?
Hund! Jag blev ju biten av en katt i handleden och fick infektion i hela armen! Min hund är tokigt snäll och söt, så det är lätt avgjort.
Voff.
Har du några framtidsplaner?
Nej, jag tänkte ta livet av mig.
Du studerar, så mycket vet jag. Vart och vad studerar du?
Jag studerar på NTI-gymnasiet i Eskilstuna! Jag läser media just nu, och ska egentligen börja tvåan med inriktning fototeknik. Jag ska dock byta och bli en etta igen! Den här gången ska jag satsa på teknik på Rinnmansgymnasiet i Eskilstuna.
Hur kommer det sig? Något intresse för just den kursen eller skolan? Förklara!
Alltså, jag skulle egentligen läsa media på Kopparlundsgymnasiet i Västerås, men vi flyttade ifrån Köping där jag bodde förut så jag fick raskt byta gymnasium. Lyckligtvis fanns det en till friskola centralt i en storstad, så det fick bli NTI. Just media tyckte jag var intressant eftersom jag gillar journalistik, fotografi och film. Jag inser dock nu att det inte är min grej med att göra metallburkar och träd i illustrator.
Och nu, för att börja avrunda denna intervju, vem tycker du jag ska intervjua nästa gång?
Någon som är betydligt roligare än mig, men jag kommer inte på någon så kör på Jalkazar!
Yosh. Tack för du tog dig tiden att bidra med det såhär, lite sådär lagom plötsligt! Det uppskattas.
Något du skulle vilja säga till resten av Svenska Gillet?
Heh, jag som ska tacka! Jag är inte överdrivet intressant såhär "dagen efter". Det känns lite överväldigande att säga något till alla i gillet, men det enda rätta och absolut ultimata är
OMGRUPPERA OCH OMPRIORITERA!
Tack så mycket.