Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply Art Scene - Verhalen, Tekeningen, Gedichten, Songteksten...
Art Topic Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 ... 88 89 90 91 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 11:11 am

kiek
kittyocean
Nadeel van Minitokyo (als ik het goed gespelt heb): Bij het maken van die Anime/ Manga Wallpapers is dat meerendeel van de mensen geen credit geeft wie de tekeningen heeft gemaakt (is namelijk vaak een samenvoegsel). Onbewust wordt daar dus veel de wet van copyright geschonden.

jah ik weet het, maar ik gaf ook altijd credits naar de sits waarvan ik de plaatjes had >.> maargoed..

Wauw.... ben je de eerste die ik tegenkom die dat deed!!
PostPosted: Tue Apr 05, 2005 11:31 am

kittyocean
kiek
kittyocean
Nadeel van Minitokyo (als ik het goed gespelt heb): Bij het maken van die Anime/ Manga Wallpapers is dat meerendeel van de mensen geen credit geeft wie de tekeningen heeft gemaakt (is namelijk vaak een samenvoegsel). Onbewust wordt daar dus veel de wet van copyright geschonden.

jah ik weet het, maar ik gaf ook altijd credits naar de sits waarvan ik de plaatjes had >.> maargoed..

redface naja het was ook meer van schade en schande wijs worden hoor..

kiek

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100
PostPosted: Tue Apr 05, 2005 11:41 am

kiek
kittyocean
kiek
kittyocean

bij de scans is het verplicht om op te geven van welke site je het had. maar bij wallpapers wordt vaak helemaal niets gezegd. zelf postte ik geen scans maar bij mijn wallpapers zeg ik er altijd bij dat het geen plaatje van mij is. dat is dacht ik wel voldoende (voor de site regelementen dan)
PostPosted: Tue Apr 05, 2005 11:42 am

kiek
kittyocean
kiek
kittyocean

Ach, in het begin stelen heel veel jeugdigen, meestal omdat ze nog niet de verbondenheid voelen en doorhebben wat het kan veroorzaken. Ideeen, plaatjes..... ik heb zelfs eens een compleet orgineel karakter gemaakt wat 100% gekopieerd was!
Maar ook ik ben ben geen heilige. Toen ik 10 jaar was, heb ik voor school eens een soort kopie van het verhaal van mijn zus gemaakt (die zij had geschreven toen ze 12 ofzo was). Nu schaam ik me ervoor, maar in het begin steelt iedereen (onbewust)
Het belangrijke is: leer je ervan of niet! Jij hebt er duidelijk van geleerd; er zijn zat mensen die dat NIET doen! JIJ maakte een ontwikkeling door, anderen zijn gewoon losers ^_^ Dus yay for you and nay for them!

kittyocean
Captain

kittyocean
Captain

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 11:47 am

Darlaa
kiek
kittyocean
kiek
kittyocean

bij de scans is het verplicht om op te geven van welke site je het had. maar bij wallpapers wordt vaak helemaal niets gezegd. zelf postte ik geen scans maar bij mijn wallpapers zeg ik er altijd bij dat het geen plaatje van mij is. dat is dacht ik wel voldoende (voor de site regelementen dan)

Als de site zegt dat dat genoeg is, mag je flink naar ze gaan zeuren. Hoe moeten mensen dan weten wie de orginele artiest is? Mijn tekeningen stonden op een site, zonder mijn naam erbij. Ik mailde met diegene:

Hij: 'Wil je dan niet op een site staan waar miljoenen mensen jouw tekeningen zien?!'
Ik: 'Hoe weten ze dat ik het heb gemaakt dan?! Er staat geen eens een naam of manier van in contact komen bij! Wat heb ik er aan? Plus, het motiveert mensen eerder om het te kopieren voor hun eigen site want ach: dan kan je toch gewoon zeggen: ik weet niet wie het gemaakt heeft!'

Hij werd wel kwaad om het feit dat ik mijn tekeningen niet op zijn site wilde hebben. Maar hij had niets gevraagd en ik kreeg geen credit. Dan is het diefstal.
Oh ja, en als je iets gebruikt wat niet door jezelf is gemaakt, moet je altijd toestemming vragen aan de orginele artiest. En hoe kan dat, als je niet weet wie het is?

(voor eigen gebruik is het iets anders; je mag best mijn art gebruiken als achtergrond op je pc, of in je werkstuk (maar dan moet je wel credit geven!!)
PostPosted: Tue Apr 05, 2005 11:49 am

kittyocean
kiek
kittyocean
kiek
kittyocean

Ach, in het begin stelen heel veel jeugdigen, meestal omdat ze nog niet de verbondenheid voelen en doorhebben wat het kan veroorzaken. Ideeen, plaatjes..... ik heb zelfs eens een compleet orgineel karakter gemaakt wat 100% gekopieerd was!
Maar ook ik ben ben geen heilige. Toen ik 10 jaar was, heb ik voor school eens een soort kopie van het verhaal van mijn zus gemaakt (die zij had geschreven toen ze 12 ofzo was). Nu schaam ik me ervoor, maar in het begin steelt iedereen (onbewust)
Het belangrijke is: leer je ervan of niet! Jij hebt er duidelijk van geleerd; er zijn zat mensen die dat NIET doen! JIJ maakte een ontwikkeling door, anderen zijn gewoon losers ^_^ Dus yay for you and nay for them!

maargoed, over het algemeen is dat mijn manier van leren, athans de manier waarop ik dingen het beste onthoud... door gewoon naar een tekst te staren die me niet aanspreekt zoals.... grriekse triologie (zoals nu) leer ik er weinig van en zal het ook alleen maar in mijn korte termijn geheugen blijven zitten. Maar dat zal wel voor veel mensen gelden.

kiek

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100
PostPosted: Tue Apr 05, 2005 11:54 am

kittyocean
Darlaa
kiek
kittyocean
kiek
kittyocean

Als de site zegt dat dat genoeg is, mag je flink naar ze gaan zeuren. Hoe moeten mensen dan weten wie de orginele artiest is? Mijn tekeningen stonden op een site, zonder mijn naam erbij. Ik mailde met diegene:

Hij: 'Wil je dan niet op een site staan waar miljoenen mensen jouw tekeningen zien?!'
Ik: 'Hoe weten ze dat ik het heb gemaakt dan?! Er staat geen eens een naam of manier van in contact komen bij! Wat heb ik er aan? Plus, het motiveert mensen eerder om het te kopieren voor hun eigen site want ach: dan kan je toch gewoon zeggen: ik weet niet wie het gemaakt heeft!'

Hij werd wel kwaad om het feit dat ik mijn tekeningen niet op zijn site wilde hebben. Maar hij had niets gevraagd en ik kreeg geen credit. Dan is het diefstal.
Oh ja, en als je iets gebruikt wat niet door jezelf is gemaakt, moet je altijd toestemming vragen aan de orginele artiest. En hoe kan dat, als je niet weet wie het is?

(voor eigen gebruik is het iets anders; je mag best mijn art gebruiken als achtergrond op je pc, of in je werkstuk (maar dan moet je wel credit geven!!)

Van persoonlijke art is het wat anders, dat is daar geloof ik ook niet toegestaan, alleen met toestemming in wallpapers, gewoon art van anderen posten is helemaal niet toegestaan ook al zeg je wie het gemaakt heeft. (al is het vaak moeilijk te zien of iets "proffessioneel'' is of hand made)
maar als je een wallpaper ziet met een chobits plaatje dat je al 100 x eerder heb gezien dat weet iedereen wel dat het door clamp gemaakt is moet je dan nog steed credit geven.
PostPosted: Wed Apr 06, 2005 9:57 am

Darlaa

Van persoonlijke art is het wat anders, dat is daar geloof ik ook niet toegestaan, alleen met toestemming in wallpapers, gewoon art van anderen posten is helemaal niet toegestaan ook al zeg je wie het gemaakt heeft. (al is het vaak moeilijk te zien of iets "proffessioneel'' is of hand made)
maar als je een wallpaper ziet met een chobits plaatje dat je al 100 x eerder heb gezien dat weet iedereen wel dat het door clamp gemaakt is moet je dan nog steed credit geven.

ik wist dus niet dat het helemaal niet mag met persoonlijke tekeningen (van een ander) maargoed, dat is wel fijn om even te weten.

kiek

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100
PostPosted: Wed Apr 06, 2005 11:43 am

kiek
Darlaa

ik wist dus niet dat het helemaal niet mag met persoonlijke tekeningen (van een ander) maargoed, dat is wel fijn om even te weten.

ja op miniokyo he, over het algemeen weet ik het niet.
PostPosted: Wed Apr 06, 2005 12:07 pm

Als je altijd Credit geeft (naast het feit dat het moet: het opnieuw gebruiken van officiele art valt ook onder diefstal aangezien je geen toestemming hebt, maar bedrijven doen minder moeite persoonlijke mensen te vervolgen omdat het onbegonnen werk is) heeft het 1 groot voordeel: je bent eerlijk en krijgt dat beeld ook. Je geeft het beeld dat je altijd probeert credit te geven, en dat is verdraaid handig voor je naam. Je krijgt dan een goede naam, en als mensen je aanvallen, zullen mensen sneller je kant kiezen (en dat was handig in mijn geval van Art theft XD).

Waarom zou je eigenlijk geen credit geven? Je hebt het plaatje immers niet zelf gemaakt. Het is gewoon beleefdheid als je het er wel bij zet, het voorkomt problemen en is goed voor het opbouwen van een naam.

Het heeft eigenlijk alleen maar voordelen om credit te geven!!

kittyocean
Captain

kiek

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100
PostPosted: Wed Apr 06, 2005 12:31 pm

naja wat ik wel lullig vind is als zo'n site je wall of iets verwijderd terwijl je duidelijk credits hebt gegeven met vervolgens de reden dat je het niet zelf gemaakt hebt >.>
PostPosted: Wed Apr 06, 2005 12:46 pm

kiek
naja wat ik wel lullig vind is als zo'n site je wall of iets verwijderd terwijl je duidelijk credits hebt gegeven met vervolgens de reden dat je het niet zelf gemaakt hebt >.>

DA is daar duidelijk over: je mag niets gebruiken zonder toestemming te hebben gevraagd (en overtrekken mag wel volgens hen.... dat klopt dus niet!!)

Je moet in principe gewoon altijd toestemming vragen. Ik begrijp dat zo'n site het verwijderd, al vind ik wel dat ze je eerst moeten waarschuwen. Bij mij verwijderden ze Art omdat het Anime stijl was en dat mocht niet meer in de wallpaper sectie XD (werd te veel gejat en geen credit gegeven)

kittyocean
Captain

Darlaa

Loyal Gaian

38,050 Points
  • Beta Gaian 0
  • Beta Consumer 0
  • Market Browser 100
PostPosted: Wed Apr 06, 2005 12:48 pm

kiek

En je had het wel zelf gemaakt? dan kun je dat gewoon aankaarten. soms deleten ze ook als het niet origineel genoeg is, te veel op een andere lijkt. Er zijn er van mij tig verwijderd omdat ze te simpel waren ook een van de redenen dat ik er niet meer actief ben het was gewoon niet leuk meer om te wallen, ben er niet zo goed in als al die top-wallers.
PostPosted: Wed Apr 06, 2005 1:06 pm

Darlaa
kiek

En je had het wel zelf gemaakt? dan kun je dat gewoon aankaarten. soms deleten ze ook als het niet origineel genoeg is, te veel op een andere lijkt. Er zijn er van mij tig verwijderd omdat ze te simpel waren ook een van de redenen dat ik er niet meer actief ben het was gewoon niet leuk meer om te wallen, ben er niet zo goed in als al die top-wallers.

jah dat jah, ik denk dat ik precies hetzelfde heb... Ik ga nu porberen te CG (Zodra ik uitgevonden heb wat die afkorting betekend razz ik weet dat het met digitaal coloring te maken heeft....iemand?)

kiek

5,800 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Money Never Sleeps 200
  • Team Edward 100

kittyocean
Captain

PostPosted: Wed Apr 06, 2005 1:14 pm

Ik dacht Computer Graphic.

Ach, ik zal proberen nooit meer ongevraagd art van een ander te gebruiken; ook in achtergronden etc, tenzij er op de site stond dat het gebruikt mocht worden. Ik zou ook niet willen dat iemand mijn spullen gebruikt in hun tekening, zonder mij toestemming te vragen!!
Reply
Art Scene - Verhalen, Tekeningen, Gedichten, Songteksten...

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 ... 88 89 90 91 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games