|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 24, 2006 1:20 pm
Een workshop manga tekenen is niets voor mij sad Ik kan geen strips tekenen, en mijn stijl is verre van Anime....of Manga... of Comic... of whatever. Ik ben gewoon stijlloos (of te uniek om te classificeren XD).
En ik denk dat ik weinig behoefte heb aan negatieve kritiek op het punt van tekenen XD 1 van de weinige dingen waarvan ik nu echt begin te geloven dat ik het kan (groot minderwaardigheidscomplex hiero enzo). En Doushjin Groups... tja, dat trekt me gewoon niet echt. Ik weet niet waarom... de meesten weten namelijk behoorlijk wat van Manga, terwijl sommige groep 8-ers claimen er veel van te weten maar niets kennen. (en dat laatste irriteert me)
Misschien volgend jaar ofzo... Ik denk niet dat ik in een workshop Manga tekenen thuishoor.....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 24, 2006 2:10 pm
Wat hebben Doujinshi circles met groep-achters te maken die denken iets te weten?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 24, 2006 2:16 pm
klinkt n beetje als disrespect voor de groep achters en mensen die veel van manga weten... alsof het wat uitmaakt of je nou weet wie de drollen van pokemon heeft getekend of dat pokemon uberhaubt anime is ..... (koos pokemon omdat je uit een grot moet komen mocht je die niet kennen)
maargoed, tekenen is voor iedereen en mensen die zeggen dat ze niet kunnen tekenen... k vind t jammer, want ik ben zelf 3 jaar geleden overgehaald om eens wat aan m'n techniek te doen en toen in een jaar VEEL en VEEL beter gaan tekenen.....
kortom als je open staat voor iets en der gewoon n beetje lol in heb, wat zou je tegen houden ?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 24, 2006 2:38 pm
Hmmm kittyocean. Zeg dan gewoon dat je niet meegaat. ;3
Ik organiseer dit meeting alleen for fun. Je hoeft niet mee te gaan als je niet wilt. Niemand dwingt je hier.
Maar een ding begrijpt ik niet. Wat heeft doujinshi circles nou te maken met veel weten van manga of groep 8-ers? Het zijn gewoon manga/anime fans die leuk vinden om zelf manga maken voor andere fans.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 24, 2006 9:01 pm
kittyocean Een workshop manga tekenen is niets voor mij sad Ik kan geen strips tekenen, en mijn stijl is verre van Anime....of Manga... of Comic... of whatever. Ik ben gewoon stijlloos (of te uniek om te classificeren XD). /quote] IK kan HELEMAAL niet tekenen, Mijn "mooiste" manga tekening leek op pokemon rolleyes . Ik vind dit juist een reden om naar zo'n workshop te gaan, wnt je steekt er altijd wel wat van op en het is hardstikke leuk ^^. Je hoeft niet te komen, maar het lijkt me wel gezellig whee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 12:47 am
jeey ons mam vindt het mischien goed als we met heel de familie gaan
en ik ben meteen lid gemaakt van aniway biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 1:47 am
Ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen.
Ik heb een hekel aan groep 8-ers die denken dat ze alles weten van anime en manga. "Ik teken al manga sinds ik 6 was" - sorry kind, je begon je tekenontwikkeling toen je 6 was, en bent misschien geinspireerd door manga, maar je weet niet eens waar het voor staat, waar het vandaan komt, etc. (je hebt NATUURLIJK altijd uitzonderingen! Maar die ben ik pas 1 of 2 keer tegengekomen)
En om 1 of andere reden, krijg ik hetzelfde gevoel bij Doushjin groepjes - TERWIJL IK WEET DAT DAT GEVOEL NIET KLOPT! Ik weet niet waarom ik toch datzelfde gevoel krijg. Misschien onbewuste jaloezie? Omdat ik zelf geen manga kan tekenen? Omdat ik dolgraag strips wil tekenen, maar de gedachte alleen al mij frustratie oplevert?
Ik wil graag gaan. Don't get me wrong. Maar ik ben ook bang. Bang dat ik te horen krijg dat ik er niets van kan; dat ik mijn hele stijl (en mijn eigen ik) moet veranderen. Maar dat heb ik zelf in de hand. Dus waarom heb ik dan die angst?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:06 am
Geen enkele tekenaar zal ooit zeggen dat iemand er niets van kan, en zijn stijl moet veranderen. Als er iets is wat belangrijk is, dan is het een eigen stijl, dus iemands stijl laten veranderen is het slechste wat je als tekenaar kan zeggen. Voor doujincircles zal het dan wel jaloezie zijn. confused
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:10 am
Oranjekorfbalpizza! Geen enkele tekenaar zal ooit zeggen dat iemand er niets van kan, en zijn stijl moet veranderen. Als er iets is wat belangrijk is, dan is het een eigen stijl, dus iemands stijl laten veranderen is het slechste wat je als tekenaar kan zeggen. Voor doujincircles zal het dan wel jaloezie zijn. confused Misschien is het wel deels jaloezie ja.... maar dan meer in de zin van: ik wil het ook graag kunnen, maar ik weet dat het voor mij niet is weggelegd.... Meer benijden dan. Want er zijn verdraaid goede tekenaars; en in mijn ogen hebben ze zo gebofd.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:13 am
Oranjekorfbalpizza! Geen enkele tekenaar zal ooit zeggen dat iemand er niets van kan, en zijn stijl moet veranderen. Als er iets is wat belangrijk is, dan is het een eigen stijl, dus iemands stijl laten veranderen is het slechste wat je als tekenaar kan zeggen. Deze wilde ik er even apart uitlichten XD Mijn tekenleraar van 4VWO zei dat. Hij EN de stagier (die meedeed aan Wie is de Mol enkele jaren geleden) zeiden dat ik er gewoon geen reet van kon (pardon my language). Hence why I quit art class. Niet goed voor je eigenwaarde dan. Mijn andere tekenleraar (die ik toen niet meer had) vond dat ik wel wat kon, maar moest mijn hele stijl maar veranderen (en mode gaan tekenen - daar had ik dan wel aanleg voor volgens hem)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:13 am
kittyocean Oranjekorfbalpizza! Geen enkele tekenaar zal ooit zeggen dat iemand er niets van kan, en zijn stijl moet veranderen. Als er iets is wat belangrijk is, dan is het een eigen stijl, dus iemands stijl laten veranderen is het slechste wat je als tekenaar kan zeggen. Voor doujincircles zal het dan wel jaloezie zijn. confused Misschien is het wel deels jaloezie ja.... maar dan meer in de zin van: ik wil het ook graag kunnen, maar ik weet dat het voor mij niet is weggelegd.... Meer benijden dan. Want er zijn verdraaid goede tekenaars; en in mijn ogen hebben ze zo gebofd. Goed kunnen tekenen heeft niks met boffen te maken, iedereen kan het. Je mist alleen de wil als je het gewoon niet doet, ik weet zeker dat je het zou kunnen als je maar de wil had. Alleen zo te zien heb je die niet, als je er al van uit gaat dat je het niet kan. Je zou zelf toch moeten weten dat dit soort gedachtes juist zijn waarom je het niet zou lukken..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:28 am
Oranjekorfbalpizza! kittyocean Oranjekorfbalpizza! Geen enkele tekenaar zal ooit zeggen dat iemand er niets van kan, en zijn stijl moet veranderen. Als er iets is wat belangrijk is, dan is het een eigen stijl, dus iemands stijl laten veranderen is het slechste wat je als tekenaar kan zeggen. Voor doujincircles zal het dan wel jaloezie zijn. confused Misschien is het wel deels jaloezie ja.... maar dan meer in de zin van: ik wil het ook graag kunnen, maar ik weet dat het voor mij niet is weggelegd.... Meer benijden dan. Want er zijn verdraaid goede tekenaars; en in mijn ogen hebben ze zo gebofd. Goed kunnen tekenen heeft niks met boffen te maken, iedereen kan het. Je mist alleen de wil als je het gewoon niet doet, ik weet zeker dat je het zou kunnen als je maar de wil had. Alleen zo te zien heb je die niet, als je er al van uit gaat dat je het niet kan. Je zou zelf toch moeten weten dat dit soort gedachtes juist zijn waarom je het niet zou lukken.. Ik wil het echt! Maar als ik er voor ga zitten voel ik me zo gefrustreerd worden! En als dan ook maar iets niet geheel lukt.... Mijn langste strip was 6 pagina's, en ik ben er zo trots op, maar ik herinner me zo de frustratie die ik had tijdens het maken.... en achtergronden.... achtergronden kan ik absoluut niet. Ik ken de regels van het perspectief; dus waarom lukt dat dan niet?!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:35 am
kittyocean Oranjekorfbalpizza! kittyocean Oranjekorfbalpizza! Geen enkele tekenaar zal ooit zeggen dat iemand er niets van kan, en zijn stijl moet veranderen. Als er iets is wat belangrijk is, dan is het een eigen stijl, dus iemands stijl laten veranderen is het slechste wat je als tekenaar kan zeggen. Voor doujincircles zal het dan wel jaloezie zijn. confused Misschien is het wel deels jaloezie ja.... maar dan meer in de zin van: ik wil het ook graag kunnen, maar ik weet dat het voor mij niet is weggelegd.... Meer benijden dan. Want er zijn verdraaid goede tekenaars; en in mijn ogen hebben ze zo gebofd. Goed kunnen tekenen heeft niks met boffen te maken, iedereen kan het. Je mist alleen de wil als je het gewoon niet doet, ik weet zeker dat je het zou kunnen als je maar de wil had. Alleen zo te zien heb je die niet, als je er al van uit gaat dat je het niet kan. Je zou zelf toch moeten weten dat dit soort gedachtes juist zijn waarom je het niet zou lukken.. Ik wil het echt! Maar als ik er voor ga zitten voel ik me zo gefrustreerd worden! En als dan ook maar iets niet geheel lukt.... Mijn langste strip was 6 pagina's, en ik ben er zo trots op, maar ik herinner me zo de frustratie die ik had tijdens het maken.... en achtergronden.... achtergronden kan ik absoluut niet. Ik ken de regels van het perspectief; dus waarom lukt dat dan niet?! OMDAT JE MOET OEFENEN stare Je bent nu bijna net zo erg als de n00b die niet snapt waarom hij niet perfect manga kan tekenen na het lezen van "Hoe teken ik manga". Je weet zelf ook best dat je er alleen komt met oefenen, zo zit het immers ook met gewoon tekenen. En als je er gefrustreert van wordt kan je het net zo goed opgeven, het belangrijkste is dat je er lol in hebt, en zonder plezier in tekenen wordt je ook nooit beter, je moet gewoon leren te accepteren dat niet alles de eerste keer goed gaat, en volgens mij weet je dat zelf ook best.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:41 am
Ik heb nu al enkele strips gemaakt; 4 van 1 pagina, 1 van 3 pagina's en 1 van 6 pagina's. Ik verwacht niet dat ik perfect ben. Ik weet dat ik moet oefenen.
Gelieve me dus uit te leggen waar de frustratie dan vandaan komt.
Misschien is het gewoon wel omdat ik weet dat strips gemakkelijk moeten zijn, in de zin van: manga-ka kunnen verdraaid snel tekenen, en misschien ben ik wel te gedetailleerd. Ik kan namelijk niet snel tekenen; verre van.
Een andere reden kan ik niet bedenken.
Maar goed, dit is hoe IK me voel, en wat mijn gevoelens zijn.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 25, 2006 2:47 am
Van wat ik lees verwacht je wel dat je perfect bent, en omdat je merkt dat het niet zo is, raak je gefrustreert. Tuurlijk kunnen mangaka snel tekenen, en waarom? Jaren en jarenlange ervaring. "ik weet dat strips gemakkelijk moeten zijn" Is toch grote onzin zeg confused Dat is zo ongeveer hetzelfde als zeggen: "ik weet dat tekenen gemakkelijk moeten zijn" Hopelijk kan je daar wel zien wat er mis mee is? Dat ligt toch compleet aan wat je tekent? Maar goed, dat zijn jouw gevoelens, en daar zal ik me dan maar niet mee bemoeien. rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |