Welcome to Gaia! ::

Reply Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)
Nintendo DS Lite Goto Page: [] [<] 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Drevlin
Crew

PostPosted: Wed Jul 05, 2006 1:08 pm

Vilka spel bytte du in då? Samt, slog du till på erbjudandet att få "Viewtiful Joe Double Trouble" och "MegaMan 5 Battle Network Double Team DS" för endast 200kr mera? Var faktiskt värt det. Grymt nöjd och smått beroende av att lira MegaMan just nu. heart
PostPosted: Sun Jul 09, 2006 2:17 pm

Drevlin
Vilka spel bytte du in då? Samt, slog du till på erbjudandet att få "Viewtiful Joe Double Trouble" och "MegaMan 5 Battle Network Double Team DS" för endast 200kr mera? Var faktiskt värt det. Grymt nöjd och smått beroende av att lira MegaMan just nu. heart

Får se om jag kan köpa det kampanj erbjudandet i veckan när jag byter in(om tvunget) GBA-spel och min trotjänare GBA SP.

Innehar:
MegaMan Battle Network 5: Team ProtoMan
MegaMan Battle Network 5: Team Colonel

Börjar nog se ett mönster nu. sweatdrop

Suriko

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Sun Jul 09, 2006 2:45 pm

Jag fattar inte varför Lingon fick en krona när han bytte in sina spel.
PostPosted: Sun Jul 09, 2006 5:07 pm

Suriko
Drevlin

Får se om jag kan köpa det kampanj erbjudandet i veckan när jag byter in(om tvunget) GBA-spel och min trotjänare GBA SP.

Innehar:

Menar du att du har dom spelen? Ehm...kan ju påpeka att det till DS helt enkelt är dom två spelen i samma kasett med lite extra funktioner typ. sweatdrop Så om du redan har dom kanske du bör tänka lite nogrannare.

Drevlin
Crew

Suriko

PostPosted: Mon Jul 10, 2006 12:27 am

Drevlin
Suriko
Drevlin

Innehar:

Menar du att du har dom spelen? Ehm...kan ju påpeka att det till DS helt enkelt är dom två spelen i samma kasett med lite extra funktioner typ. sweatdrop Så om du redan har dom kanske du bör tänka lite nogrannare.

Ja, jag har dom båda.

Och, ja jag vet om extra funktionerna som 1000 Samuraj endurence battle, shiftning av Team medlemmar från andra spelet för det nuvarande uppdraget, Program installation till teammedlemmarna, Sol och Bass Cross MegaMan stilarna(Guld och Silver), Teammedlemmarna kan komma in och hjälpa Mega om ett visst program installeras, etc... men fortfarande ska jag ha spelet.
PostPosted: Mon Jul 10, 2006 1:45 am

Suriko
Drevlin
Suriko
Drevlin

Innehar:

Ja, jag har dom båda.

Och, ja jag vet om extra funktionerna som 1000 Samuraj endurence battle, shiftning av Team medlemmar från andra spelet för det nuvarande uppdraget, Program installation till teammedlemmarna, Sol och Bass Cross MegaMan stilarna(Guld och Silver), Teammedlemmarna kan komma in och hjälpa Mega om ett visst program installeras, etc... men fortfarande ska jag ha spelet.

Oj, lät som att det var massa nytt. ^_^ Det jag vet om av det dära finner jag riktigt kul. ^_^ Så skaffa! whee Jag vill att folk ska skaffa det så man kan mötas och slåss emot varandra. xd

Drevlin
Crew

Suriko

PostPosted: Mon Jul 10, 2006 9:41 am

Tusan... Måste skjuta upp köpet av DS Lite-pakete, Game vägrade byta in mina spel. sweatdrop

Får nog nöja mig med Pokemon Ruby så länge.
PostPosted: Mon Jul 10, 2006 1:01 pm

Suriko
Tusan... Måste skjuta upp köpet av DS Lite-pakete, Game vägrade byta in mina spel. sweatdrop

Varför ville de inte ha dina spel? eek

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100

Lingonsylt

PostPosted: Wed Jul 12, 2006 12:42 pm

Suriko

surprised
Jag fick byta in alla mina. Till och med Zoo Keeper.
PostPosted: Sat Jul 15, 2006 10:52 am

Lingonsylt
Suriko

surprised
Jag fick byta in alla mina. Till och med Zoo Keeper.

Och Mikusagi:

Dom i Östersund hade redan fullt lager med inbyten. domokun sweatdrop

Suriko

Neger i en hink

PostPosted: Sat Jul 15, 2006 2:20 pm

höhö, min mamma bytte in sitt DS mot ett DS Lite. :'3
PostPosted: Sun Jul 16, 2006 1:26 pm

Jag ser inte fördelen med ds lite förutom storleken :/

Mr_RPG

Suriko

PostPosted: Sun Jul 16, 2006 5:21 pm

Batteri tiden är längre beroende på vilket ljusläge d väljer, knapparna r ombytta för ergonomin, pennan är förbättrad för att nämna det viktigaste.
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 5:39 am

Mr_RPG
Jag ser inte fördelen med ds lite förutom storleken :/

Ok...here goes.

1. Som du säger, första är storleken och vikten. I detta sammanhang så spelar storleken roll och mindre ÄR bättre. Den är lättare att hålla i och där med mindre belastning på dina händer.

2. Designen. Den är faktiskt mycket snyggare. Nu kan man stolt visa upp den och inte skämmas allt för mycket runt dom som har en stilig PSP (den är riktigt nice).

3. Skärmen. Den är skarpare, har tydligare färger, och dessutom fyra lägen för ljuset. Jag kan nämna att den lägsta ljusstyrkan är lika stark som när den förra DS:en var på. Så tänk då att du kan höja ljusstyrkan 3 gånger till. Fast det som tåls att tänkas på är att ju mera ljus du använder, destu kortare räcker batterierna. Därför spelar jag oftast med det svagaste eftersom det inte behövs så mycket starkare.

4. Omflyttade knappar. Power-knappen sitter nu på utsidan till höger. Den är enkel och även om du skulle råka röra vid den medan du spelar så måste den hållas in i ca 1-1½ sekund för att din DS ens ska startas eller stängas av. (Där med var den tidigare on/off knappen farligare som bara behövdes klickas på.) Styrkorset och X, Y, A och B-knapparna (som nu också kan kännas lite plastiga, men är faktiskt trevligare) sitter högre upp, och du får där med ett fastare och bättre grepp om din DS när du håller i den. Star och Select har dessutom flyttats ner till höger precis brevid den nedre skärmen och är som små "prickar". Väldigt små men dom behöver inte vara större eftersom dom så sällan används. Micken har också flyttats. Den sitter nu mera på det smarta stället precis mellan dom två skärmarna. Exakt i mitten av DS:en.

5. Stylern. En längre och tjockare styler som gör att den inte blir lika jobbig att hålla i som den förra. Samt tycks den ha en liten vänligare "udd" för touch screenen.

6. "Tomt spel". Många störde sig på att det var ett hål alltid där GBA spelen ska sitta i om man inte hade något i. Det kunde dessutom göra det jobbigt att hålla i DS:en. Så nu följer det med ett tomt "spel", helt enkelt för att fylla det hålet så att du lättare kan hålla i DS:en, samt attdet inte samlas damm där inne. Samt bidrar det till att det ser snyggare ut.

7. Laddaren. Det är inte samma laddare som till gamla DS. Denna är ny och har ett mindre uttag. Jag vet inte om den ska ladda snabbare men den tycktes nästan göra det. Men det var bara något jag tyckte att den gjorde. <_>

Hoppas det hära duger som info. Det låter som massa småsaker...och det är det. Men mycket lite kan bli mycket i längden, som det blir här. Allt smått gör att det känns MYCKET trevligare. ^_^

Drevlin
Crew

Lingonsylt

PostPosted: Mon Jul 17, 2006 11:33 pm

Drevlin
7. Laddaren. Det är inte samma laddare som till gamla DS. Denna är ny och har ett mindre uttag. Jag vet inte om den ska ladda snabbare men den tycktes nästan göra det. Men det var bara något jag tyckte att den gjorde. <_>

Enligt Nintendo skall den ladda batteriet 1 timme snabbare än dess föregångare till vanliga DS. 3nodding
Reply
Spel (Konsol-, PC-, Online-, Kort-, Bräd- & Roll-)

Goto Page: [] [<] 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games