Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply All Dutch People Enter
waar zijn we toch mee bezig? Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

LeannaAnne
Vice Captain

PostPosted: Tue Oct 21, 2014 2:33 pm

Ik koop ook liever een pietje, of anders 1 sint en een hoop pietjes. Maar neehur, bij onze Dirk staan er alleen maar sinterklaas chocopoppen. Daarnaast hebben ze wel van die piepkleine zwarte pietjes in een zakje.... maar die staan die zo vrolijk....staan uberhaupt niet >.<
PostPosted: Wed Oct 22, 2014 12:37 am

ik koop liever ook pietjes, maar ben gedwongen het maar op de chocoladeletters te houden... waarvan ze tegenwoordig ook niet meer het gehele alfabet maken.

En dan die kids van 9 die kippen mishandelt hebben... en in brand hebben gestoken... ik maak me zorgen om hun toekomst. Als je dat nu al doet...? Waar halen ze dan straks 'de kick' vandaan?

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Wed Oct 22, 2014 12:54 pm

Ik vond dat ook al akelig om te horen echt waarom nu al, als wij maar betrapt werden op iets wat wij niet mochten kregen we al een goede straf maar tegenwoordig zijn veel ouders vaak te laks >.>
Niet dat ik de ouders de schuld geef maar er is veel mis met de opvoeding van kinderen tegenwoordig

En ik heb uit princiepe nog geen sinterklaas spullen gekocht, is mij nog te vroeg XD maar dat ben ik

Al doe ik dit jaar wel aan een soort sinterklaas razz we gaan suprises doen biggrin lekker creatief iets maken XD alleen vieren wij het wel heel laat met oud en nieuw XD
PostPosted: Thu Oct 23, 2014 9:39 am

Ouders leggen steeds vaker de opvoeding bij school en omgeving neer. Natuurlijk moet je kind ook losgelaten worden, maar als je kinderen zoiets doen, heb je heel wat in het leven van je kids gemist. Ook dat ze het stilgehouden hebben! Okay, ik heb vroeger ook fikkie gestookt, maar altijd met een hoopje zand ernaast voor het geval het mis zou gaan...

kittyocean
Captain

Wilder Wein MCMXCII

PostPosted: Thu Oct 23, 2014 12:40 pm

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich hier helemaal kapot aan ergert. En ondertussen wordt iets wat bedoeld is als onschuldig kinderfeest helemaal door de molen gehaald en krijgt het allerlei negatieve connotaties.

Kijk, ik snap de problemen die mensen ermee hebben ook wel hoor, want hoe zwarte piet is aangekleed stamt inderdaad uit een verouderd discours en dat kan inderdaad aanstootgevend zijn, maar om er nu zó'n heisa over te schoppen?
PostPosted: Fri Oct 24, 2014 7:29 am

ze verwijzen naar een slavenverleden, maar slaven werden vroeger niet zo gekleed. Juist de rijke pages werden zo gekleed

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Fri Oct 24, 2014 12:02 pm

klopt, vind het vooral sneu voor de kinderen die nog geloven in sinterklaas en die er al lang naar uitkijken. Ik weet nog toen ik klein was dat ik er lang naar uitkeek en altijd blij was als ik mijn schoentje mocht zetten, en natuurlijk hyper toen het 5 december was XD
PostPosted: Sat Oct 25, 2014 12:53 pm

Die zeurpieten hebben het feest voor flink wat mensen al vergald. Belgisch Racisme Instituut heeft het feest als niet racitisch verklaard omdat die 2 helden geen racistische uitspraken doen en niemand benadelen.

Belgen zijn zoveel slimmer dan wij Nederlanders

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Sun Nov 16, 2014 2:45 am

ik vind het belachelijk bij de intocht in Gouda dat ze tussen de kinderen gaan lopen demonstreren terwijl er aangewezen plekken waren om te demonstreren
Maar neeee ze moeten perse bij de kinderen zodat ze gezien worden
Ik vind dit heel erg egoistisch, ze gaan over kinderen om een punt te maken echt laag.
Voor een aantal kinderen zal het wss wel een vervelende ervaring zijn geweest zo die demonstranten

Er zijn uiteindelijk 90 mensen opgepakt, en maag goed ook, zulk soort mensen mogen niet bij zo een event voor kinderen aanwezich zijn.

ik vind het eigenlijk wel goed dat Gouda rekening hield met de andere mensen door stroopwavel en kaas pieten in te zetten, verder waren er ook witte en clowns pieten, ik bedoel dan is het gemixt en dan is het nog niet goed echt wtf

Ik ben nogal boos dat het zo moet gaan, ik bedoel laat die kinderen nou, het is een kinderfeest als je er niet aan mee wil doen dan doe je dat niet maar laat de kinderen gewoon.

Verder was ik gister bij een verjaardag van een donkere vriend, Zelfs zijn familie deed er niet moeilijk over ze maakte zelfs grapjes over. Zo kan het ook weet je, geen gezijk gewoon er lekker luchtig over doen, helemaal niks aan de hand

Zo dat moest eruit
PostPosted: Mon Nov 17, 2014 12:32 am

er zijn zelfs mensen die oproepen tot stalken en publiekelijke schandpaal voor zij die een pietje in de winkel kopen of zwarte schmink kopen. En dan die demonstratie... je wilt er niets mee, behalve een tweedeling. En de andere donkere mensen die WEL verstand hebben, zijn ook de dupe.

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Tue Nov 18, 2014 11:37 am

Schud hoofd echt hoor het gaat van kwaat to erger een meid van 14 of 15 (die piet was) is geslagen door een persoon die het er niet mee eens was. waar moet dit heen
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 12:18 am

zo kweek je nou racisme, mensen, zo kweek je dat nou...

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Sat Nov 29, 2014 3:37 pm

andere topic in waar zijn we nou mee bezig

Die actie week voor ebola, op tv word er zo stom over gedaan. Ze zeggen dat ze de vorrige keer toen ze zo een actie hadden (voor een andere ramp) dat ze meer hadden opgehaald en dat nederland nu ook maar meer moest gaan geven. Maar ondertussen hebben de meeste nederlanders wel door dat niet al het geld kom waar het moet komen, dus die geven niet meer. En daar boven op komt dat veel mensen het geld niet kunnen missen dus geven ze niet meer.

Ik kon me hier echt even boos over maken ik dacht wees blij dat er nog wat gegeven word, maar verwacht niet elke keer dat iedereen kan geven.
PostPosted: Sun Nov 30, 2014 3:28 am

ik zou eens willen dat de andere landen ook eens wat zouden geven. wij geven en geven maar (en komt vaak niet eens goed aan) en de andere landen geven nooit wat... en als wij het eens nodig hebben?

kittyocean
Captain

Menketi
Crew

Gracious Lunatic

10,475 Points
  • Angelic Alliance 100
  • Bunny Spotter 50
  • Invisibility 100
PostPosted: Sat Dec 06, 2014 3:21 am

Dat vraag ik me ook af. Als wij geld nodig hebben worden er ook van die dingen gedaan in andere landen....
Reply
All Dutch People Enter

Goto Page: [] [<] 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces