|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 20, 2007 2:14 am
Kun tuossa päivänä eräänä kirjahyllyäni hieman vilkaisin, huomasin siellä kaksi ensimmäistä osaa tosta Kuolemanportista. Päätin siinä sitten käydä kirjastossa lainaamassa kolmannen, ja nyt minun on aivan pakko saada lukea ne loputki neljä... sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 21, 2007 4:35 am
Minun manga kokoelmani:
Salapoliisi Conan 1-25 (muutamia osia puuttuu välistä, mutta aion ne kyllä tilata)
Inuyasha 1-15. <---aivan mahtava manga. heart
Tokyo MewMew (puuttuu vain osa 5.. sad )
Yksi .Hack//Legend of twilight. (haluaisin ostaa enemmän, mutta mistään ei tunnu löytyvän. :X )
Kamikaze Kaitou Jeannen kaikki osat.
Time Stranger Kyokon kaikki osat. razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 21, 2007 11:18 am
Siipu Minun manga kokoelmani: Salapoliisi Conan 1-25 (muutamia osia puuttuu välistä, mutta aion ne kyllä tilata) Inuyasha 1-15. <---aivan mahtava manga. heart Tokyo MewMew (puuttuu vain osa 5.. sad ) Yksi .Hack//Legend of twilight. (haluaisin ostaa enemmän, mutta mistään ei tunnu löytyvän. :X ) Kamikaze Kaitou Jeannen kaikki osat. Time Stranger Kyokon kaikki osat. razz Taitaisi kuulua tuonne manga threadiin.... Luin pari päivää sitten kirjan nimeltä A taste of blood wine, vampyyrikijra arvatenkin. Ei kovin omaperäinen, mutta hakkaa Anne Ricen kirjat mennen tullen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Apr 23, 2007 12:16 am
Min olen viimeset *laskee* 2,5kk yrittänny lukee Eragonia, mutta en ole päässyt puolta väliä pidemmälle.. Ei siinä kyl mitään vikaa ole, ihan mielenkiintoinen kirja, mutta.. Ehkä minä olen vain tullut laiskaksi lukemisen suhteen..?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Apr 23, 2007 8:09 am
Luen Draculaa in english, ja edelleen kärvistelen Anne Ricen parissa. Vampyyrejä siis täälläkin. Kun, minen vaan tykkää sen tädin (Rice) kirjoitustyylistä mutta kun tuo pläjäys hyllystä löytyy niin kait se pitää lukea.
Vasemman käden polkuakaan ei toistaiseksi tullut luettua kuin puoliväliin, mikä minua vaivaa sweatdrop Hirveän vaikeaa saada kirjat loppuun saakka. Laiskottaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 28, 2007 6:11 am
meppu Min olen viimeset *laskee* 2,5kk yrittänny lukee Eragonia, mutta en ole päässyt puolta väliä pidemmälle.. Ei siinä kyl mitään vikaa ole, ihan mielenkiintoinen kirja, mutta.. Ehkä minä olen vain tullut laiskaksi lukemisen suhteen..? Oli se Eragon muutenkin sellainen kirja. Kyllä siihen jossain vaiheessa mukaan pääsee, mutta ei 15-v poika ole vain voinut kirjoittaa niin säväyttävää kirjaa kuluneesta aiheesta, että siitä elämyksen saisi. Tulee mieleen myös ensimmäinen kirja Anu Holopaiselta, jonka luin. Rullasin vain matkaamisvaiheen yli, kunnes tuli jotain kiintoisaa. Hyvä jos muistan siitä (tai Eragonistakaan) paljon mitään. Nykyään keskityn lukemiseen paljon enemmän kuin ennen, pääasiassa, koska ärsytti, kuinka sisko muistaa pienimmätkin tapahtumat...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 08, 2007 8:28 am
En lue kovin paljoa ja ainoastaan sellaisia kirjoja, jotka todella kiinnostavat. ^__^
Patrick McCabe - Pikku teurastaja: hehee! tässäpä ihana kirja kertakaikkiaan. Kirjoitustyyli ja lauseiden jaot ovat kuin pikkupojan kirjoittamat, tottakai koska päähenkilö on sellainen. Sitten käydään läpi hänen epätasainen kasvutarinansa sisäoppilaitoksen (hullujenhuoneen) ja teurastamon kautta. Ja tietenkin matkalla oppii lisää hauskoja kirosanoja. Ihastuttavaa. heart
Veikko Huovinen - Kolme viiksiniekkaa: huvittavat elämänkerrat Euroopan diktaattoreista. Oikeaa tietoa sekä kirjailijan omia lisäyksiä. Luin juuri Veitikan, joka kertoo Hitleristä.
Laura Wilson - Vähempi veli: vaikka aloitin vasta tämän kirjan lukemisen, tiedän että tykkään tästä. Jokin niissä psykologosissa kirjoissa kovasti viehättää.
Art Spiegelman - Maus: tämä on oikeastaan sarjakuva, mutta tuntuu kirjalta. Innostuin viimeinkin lukemaan ja pitää sanoa, että hyvä sarjakuva on. Yksinkertainen piirrostyyli sopii tähän todella hyvin. 4laugh
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 09, 2007 6:34 am
Nyt kun koulua ei ole viiteen kuukauteen niin voisi ehkä jatkaa parin keskeneräisen kirjasarjan lukemista. Kun vaan muistaisin missä olen menossa esim. Ajan pyörässä. sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 10, 2007 7:34 am
Tykkäsin kyl Eragonista ja sen jatko-osasta, kirjahyllystä nekin löytyvät. Nykyään enää ehdi/saa lukea enää ollenkaan. D: Pysty ollenkaan nauttimaan siitä jos edes yrittää kun tietää että ainoa kirja mitä sais lukea on pääsykoekirja (Galenos).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu May 10, 2007 8:10 am
Eragon ei kauheasti uponnut minuun. Kliseisyys oli liian ärsyttävää, tapahtumat ennalta-arvattavia ja henkilöihin ei saanut tarpeeksi hyvää otetta. Etenkin elokuva oli niin naurettavan huono että maku katosi kirjoistakin (yksi surkeimmista elokuvista mitä olen nähnyt vähään aikaan). Nyt aion myydä omat kaksi kirjaani.
Mary Hoffmanin kolmiosainen Stravaganza-sarja taas on aivan ykkönen. heart Juonenkäänteet ovat niin huikeita, että on ihan paineissa kun niitä lukee. Kakkososaakin lukiessa järsin hermostuneena etusormeani, eikä kirjaa voinut laskea hetkeksikään käsistä. Ensimmäinen osa Naamioiden kaupunki herättää hyvin kiinnostuksen ja punoo asioita yhteen, kakkososa Tähtien kaupunki jatkaa jännittävää tunnelmaa ja tihentää juonta entisestään, ja viimeinen osa Kukkien kaupunki lopettaa sarjan seesteisestä alusta huolimatta huikeasti. Hiukan ärsytti Kukkien kaupungin jälkikirjoitukset, mutta muuten todella lukemisen arvoista tavaraa. 3nodding
Herbie Brennanin Keijujen sota on myös suorastaan loistava teos. Jatko-osa Purppurakeisari seuraa kyllä hyvin ensimmäisen osan tunnelmaa, mutta ei yllä samalle tasolle kuin Keijujen sota. Kuitenkin, lukemisen arvoista.
Ensi kesänä kun sitä lukuaikaa taas on (toivon mukaan), aion lukea Sinuhe Egyptiläisen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 18, 2007 1:49 pm
Just alotin Steve Cashin The Meq:n enkuks ja oon jo ihan koukussa. heart
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 19, 2007 4:04 am
Tuntematon Sotilas on kyllä hieno kirja. Piti lukea äikänkurssilla (tietysti), enkä ole tullut katsoneeksi ikinä leffaakaan. Se on tärkeä kirja Suomen historiasta, ja muutenkin hyvin kirjoitettu, minun mielestäni. Nyt jos sais luettua sen iänikuisen Ajan Pyöränkin...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 19, 2007 12:01 pm
Eragon oli tosissaan hieman ennalta arvattava, mutta mukavaa viihdettä jos ei alkanut ajattelemaan liian paljon sitä. Yrityksenä olisi jossain vaiheessa lukea se toinenkin osa, jos sen nyt vaan saisi jostain. (Etin sitä englannin kielisenä)
Mä olen taas pitkästä aikaa rupenut oikein lukemaan kun koulussakin on vähän rennompaa. Nappasin tossa yks päivä Douglas Adamsin Linnunrata sarjan kirjahyllystä ja vaikka luen sitä nyt toiseen kertaan, se silti saa edelleen nauramaan. On se vaan niin hyvä "trilogia". xp
On vaan outoa pitkästä aikaan lukea kirjaa suomeksi. Oon jostain syystä lukenu oikeestaan koko viime vuoden pelkästään englannin kielisiä kirjoja. Homma kuitenkin sujuu nykyään melkein yhtä helposti kuin suomenkielisten kirjojen lukukin, joten jos kirja vaan löytyy englanninkielisenä pokkarina, niin ostan melkein aina sen. Ne kun ovat joskus halvempia kuin suomenkieliset. whee
@Zeggo: Itse kanssa pidin tuntemattomasta sotilaasta paljon kun se piti lukea yläasteella. Harvoin pidän ei-fantasia kirjoista, mutta se kyllä upposi. Samoin kuin seitsemän veljestäkin. Luin sen vanhana versiona, eli siinä oli paljon vanhoja sanoja, mutta se teki siitä oikeastaan vielä mielenkiintoisempaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 19, 2007 3:21 pm
Vähän aikaa olen jo tuota Dorian Greyn muotokuvaa ja Kellopeli Appelsiinia metsästänyt mutta tuloksetta. Eragonin aloitin kaverin painostuksesta, kun halusi tietää juonipaljastuksia whee se on kyllä hieman skeidaa koko kirja. Ei ihme että pääsi kauppaan sekin kirja, kun vanhemmat toimi julkaisijoina.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 22, 2007 9:34 am
Oli kyllä aivan loistava tuo Steve Cashin kirja salaperäisestä kansasta nimeltä The Meq, kansasta, jonka ruumiit eivät vanhene päivääkään 12-vuotis syntymäpäivän jälkeen. whee Oli pakko käydä tilaamassa kakkososa kirjakaupasta.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|