Welcome to Gaia! ::

Reply Det Svenska Gillet
Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut... Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 17 18 19 20 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
  • Little Bunny Foo Foo 100
PostPosted: Tue Jun 26, 2007 9:10 am

Jag drömde en hel massa saker natten till igår. Jag har glömt mycket, men nu tar vi det jag kommer ihåg.

Jag var i skolan och pratade med Olof (jag hade honom i historia när jag gick i tvåan). Han hade flyttat på mitt skåp (som jag av någon anledning hade kvar fastän jag hade gått ut skolan... skåpet hade dock en annan färg) så jag gick runt och letade efter det. Han hjälpte till, men han var mest flummig och så var han svår att umgås med för... ja, han var flummig.
Sedan träffade jag Edith (en annan lärare, i många ämnen) och hon blev arg. Jag minns inte för vad. Det var hemskt att hon blev arg sad

Jag drömde sjukt många saker inatt också, men inget jag kommer ihåg.
PostPosted: Sun Jul 15, 2007 5:32 pm

Jag gråter i sömnen, men minns inte vad jag drömmer.

xp

monoo

Niddler

PostPosted: Tue Jul 31, 2007 9:19 pm

Yay, jag drömde inatt.

Att jag träffade en gammal vän (alltså hon är ung, men ni fattar...) när jag spelade random fult MMORPG. Vi pratade med varandra, fast tangentbordet kändes okontrollerbart så jag sade inte så mycket. Hon sade bland annat att hon hade en lägenhet i Polen, som hon tyckte om...

Innan hon loggade ut sade hon att hon skulle tillbaka till sina Waterboys (???) samt att hon skulle hämta lite Teach-And-Learn-saker (???).

Jag drömmer att jag chattar!!1 Hur många andra gör det? Jag känner mig inte normal.

Elementen MMORPG, Polen, samt oförmågan att fullt ut kontrollera tangentbordet, verkar hälsa på från IRL...
PostPosted: Wed Aug 01, 2007 4:19 am

En gång drömde jag att jag skulle byta kläder på min avatar.

Men hur som helst

i natt drömde jag att min bästa lärare någonsin skulle dö. Eller, hon påstod det i alla fall. Hon sade att hon kände det på sig. Jag berättade det för min kompis, och då blev läraren jättesur på mig för att jag berättar hemligheter.
Sedan fick jag massa uppgifter jag skulle utföra efter lärarens död... och så hände massa saker som jag inte orkar skriva här.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Neger i en hink

PostPosted: Thu Aug 02, 2007 1:42 pm

En natt för ett tag sedan drömde jag att jag och min kompis Mikaela var påväg mot våra skåp, vi hade precis varit ute för vi hade ytterkläder på oss, och när vi kom till skåpen såg jag att Marias(en gammal klasskompis) nyckel hängde från hennes lås och jag sa typ "OJ, Maria har glömt nyckeln i skåpet, tänk om någon försöker sno nåt! O:" och Mikaela svarar "Kom så kollar vi igenom hennes skåp!"
Jag skyndade mig att ta nyckeln innan Mikaela hann så jag kunde ge den till Maria senare, men precis när jag skulle dra den ur låset kom ALLA från vår gamla klass, några andra klasser, och alla lärare vi hade, rusande ut från alla dörrar och korridorer och omringar oss.
Min gamla lärare Erica kommer och anklagar oss för att försöka sno i Marias skåp, för dom hade bara satt nyckeln i låset för att lura oss att ta den, för hon hade nån jätteübervärdefull och stor diamant i skåpet som dom visste att vi skulle sno.
Ingen ville lyssna på mig när jag försökte förklara så jag blev skitsur och drog ut Mikaela ur porten, och helt plötsligt kom vi ut på vår gård. Jag ville prata om det som just hänt med Mikaela utomhus, och jag var absolut tvungen att ha träskor på mig, så jag gick bakom huset där en JÄTTEENORM myrstack var brevid vårt äppelträd.
Tridigare i drömmen minns jag att jag slängt upp träskorna där för nån anledning jag inte minns, men nu skulle jag hämta dom iallafall men jag nådde inte, så jag hämtade en pinne och lyfte ner dom.

Skitkonstig dröm o_________o;
PostPosted: Thu Aug 02, 2007 1:57 pm

En dröm jag hade igår var att jag var på Dir En Grey concerten, men det var inga andra än jag där för jag var typ tre dagar tidig, så jag gick till scenen och väntade.
Stället framför scenen där man får stå var en kanske 3x4 meter bred, 1meter djupt hål, och var nästan fylld med stolar och bord på en hög. Scenen var precis framför nedsäkningen, och hade två röda gardiner som skynken.
Jag satt däri och väntade när jag kom på att jag inte hade några öronproppar med mig, och jag fick panik för jag kom på hur högt det var på Kana. Jag tänkte att jag skulle skynda mig att köpa öronproppar, men jag visste inte vart man kunde få tag på dom. Helt plötsligt var jag hemma och frågade mamma vart man kunde köpa, och hon svarade "Kolla konsum, dom har. Men fråga absolut inte i Ica, för jag vet att dom inte har och det är ingen ide att du slösar tid på dom".
Sen var jag helt plötsligt inne på Ica på kronoparken (Ett ställe i Karlstad som har Konsum och Ica nästan brevid varandra) och affären var ENORM. flera kilometer, och enda sättet att komma till Konsum var att ta vänster vid ingången till Ica, så dit gick jag.
Jag hittade inte öronproppar, men jag såg Jennie(en annan klasskompis) och hon visste vart det fanns. Hon visade mig, och jag såg ett paket som kostade 200kr, ett annat som kostade 195 och ett tredje som kostade 19kr. Jag bestämde mig för att ta det som kostade 195kr, men den innehöll flera par öronproppar och jag behövde bara ett par, så jag öppnade paketet och plockade ut ett par gröna, och gick till kassan.
Det var en dam innan min och stod och snackade med hon som skötte kassan, men innan jag hann skrika på dem att skynda sig såg jag att hon i kassans son sträckte sig och började hjälpa mig.
Han såg att jag hade en Orange T-shirt med nåt spel på jag inte minns vilket det var, som jag hade lånat av min bror, och han frågade nåt i stil med "Vet du varför _______ har så grått hår?" men jag skakade på huvudet.
Sedan pratade vi lite till och jag var tvungen att låstas vara värsta experten på spelet trots att jag aldrig hade spelat det innan, men sedan sa jag att jag hade Bråttom för jag skulle på concert, och jag skrev upp mitt nummer på kvittot jag fick från öronpropparna och gav honom, sen gick jag ut ur affären.
Där ute kom jag till ett enormt fält med snö och nedhuggna träd, och jag började springa, men det vart värsta slowmotion och segt jag sprang, men till slut kom jag fram till skogsbrynet.
Där vart jag helt plötsligt vid concerten igen, och då var det helt fullt nere i hålet så jag fick knö ner mig med dom andra.

Neger i en hink

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sat Aug 04, 2007 3:58 am

I natt drömde jag att jag var ute med någon... och så såg jag en person som såg väldigt mycket ut som Rastaman... men personen jag var ute med gick fram till Rastaman-kopian och bah "Hej Rebecka!" eller något annat sådant där tjejnamn. Sedan gick kompisen tillbaka till mig och jag sade "Är du säker på att det inte var Rastaman? o.o" och personen svarade "Ja."

Tyvärr minns jag inte vem min kompis var...
PostPosted: Tue Dec 11, 2007 2:10 am

Imorse drömde jag att PerT satte minisolglasögon på sin tumme, och jag sade då "Hur skall du nu kunna se?". Med det menade jag att solglasögon är till för ögonen och inte tummar.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 6:16 am

I en av mina drömmar inatt var jag på typ något rymdskeppsliknande. Jag är dock inte säker på att vi var i rymden, men det var så där att allt består av metall eller plexiglas eller plast. Inget betong, trä eller sten. Vi var jättemånga som bodde där, och vi hade djur och robotar.

Det var en spännande dröm. Jag smög runt med två andra i korriodrerna, för vi trodde att vi kanske hade fått inkräktare, och vi hade skjutvapen!
Så var det en högtalarröst som beordrade alla att stå upp
men ledaren i mitt lag satt ned. Vi bah "Åhnej varför sitter hen ned?"
Så den andra sköt ledaren tre gånger. För bah "Det kanske är en maskerad inkräktare"
men det var faktiskt ledaren
som hade hittat något farligt, typ en bomb eller så.

Det var lite jobbigt.

Så vi tog ledaren till sjukan, där en robot var läkare.
Roboten lade ledaren i en rörformad behållare. Alla tre (ledaren var vid medvetande) ifrågasatte roboten och tyckte att den borde operera istället för att bara lägga undan ledaren. Roboten var inte så bra på att lyssna på kritik. Fast typ efter en timme så blev det operation. Hur ledaren lyckades överleva fram tills dess, med tre kulor i bröstet, vet jag inte.

Men sedan var alla lyckliga i alla fall. Slut!
PostPosted: Sun Jan 11, 2009 1:05 pm

Jag drömde att jag var elak mot min mormor.

Min mormor var riktigt irriterande och avbröt mig hela tiden med frågan "Vad läser du för sådan hära vad heter det kurs nu då?" och jag sade hela tiden "Men jag kommer till det"
och mormor blev så där, som hen brukar bli, låtsas (eller är på riktigt, ingen vet) vara emo och bah "Nähe, så det vill du inte säga till mig ;___;"
så då lutade jag mig framåt över bordet och kom jättenära
och så sade jag "Vill du att jag skall klå upp dig innan jag berättar det?"

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 8:03 am

Jag vet att ni älskar att höra om mina drömmar, så här kommer ännu en.
Den här gången drömde jag efter att ha ätit frukost framför TV:n, där en debattpanel diskuterade tjohejet kring Obama.

Jag hade något slags kärleksförhållande med Obama, bakom ryggen på Obamas fru. Jag var i USA och umgicks med hela Obama-gänget rätt mycket (förutom fru och barn så var det livvakter och presspersoner och jag vet inte vad)
och efter att Obama hade blivit president skulle vi alla äta middag i Vita huset. Under middagen sade Obama något i stil med "Vi har haft samma ledare i 8 år. Om ni väljer George W Bush till finansminister är detta inte en demokrati utan en diktatur."
Jag hoppade till och tänkte "Åhnej! Startar sin karriär som president med att säga så om Bush! Hur skall detta gå?" men sedan var jag snabb med att SMS:a Sverige (eller ja, någon i Sverige) och berätta om uttalandet, för att liksom "Jag var först cool ".
Förresten var Obama krånglig att ha ett förhållande med.
PostPosted: Mon Apr 06, 2009 1:05 am

Mikusagi
Jag drömde att jag var elak mot min mormor.

Min mormor var riktigt irriterande och avbröt mig hela tiden med frågan "Vad läser du för sådan hära vad heter det kurs nu då?" och jag sade hela tiden "Men jag kommer till det"
och mormor blev så där, som hen brukar bli, låtsas (eller är på riktigt, ingen vet) vara emo och bah "Nähe, så det vill du inte säga till mig ;___;"
så då lutade jag mig framåt över bordet och kom jättenära
och så sade jag "Vill du att jag skall klå upp dig innan jag berättar det?"

Ingen respect för äldre de bra miku!

1anf3r

The Fury In A Box

Shameless Exhibitionist

PostPosted: Fri Jul 03, 2009 3:10 pm

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
PostPosted: Tue Aug 30, 2011 2:04 pm

Jag tog en tupplur och drömde att jag var på en läkarundersökning i Farsta, och läkaren hittade något oroande och sade att jag skulle stanna över natten! Jag bah "VAH?" och hen bah "Det finns ett fik här så det går bra" och jag tänkte "Finns det något veganskt där?" men sade inget. Av någon anledning åkte jag hem till mina föräldrar för att berätta för dem först. Det fanns kanske inga telefoner i den världen min hjärna skapade. Anyway, sedan skulle mina föräldrar skjutsa mig tillbaka till sjukhuset. Jag satt bakom pappa som körde, och det gick att bromsa från baksätet upptäckte jag. Pappa var okoncentrerad, vände sig om flera gånger och pratade med mamma och mig. Jag använde bromsen när vi höll på att köra in i grejer och pappa bah "Det känns som om någon bromsar" och jag bah "Nej vaddå? rolleyes "
Sedan körde vi in litegrann i något och helt plötsligt ville pappa ha nya högtalare till bilstereon, och det fanns en massa högtalare som låg slängda så pappa letade upp några i högen och tog dem. De hade inte rätt uttagsgrej så pappa klippte upp sladden och skulle fläta ihop den med bilstereons sladd. Liksom, det var i ett källarförråd och vi var on our way to a hospital och pappa hade kört utan att titta på vägen och höll nu på med sladdar, det kändes lite olagligt så jag började nynna introt till Jönssonligan. En invandrarfamilj kom förbi och jag bah "Det där är Jönsonligan, känner ni till det? Alltså vi är inte... det här är bara... alltså..." och försökte förklara att vi inte var brottslingar.

Sedan vaknade jag av att mobilen ringde. Det var Swedbank.

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50

Mikusagi
Crew

Counselor

23,550 Points
  • Bunny Spotter 50
PostPosted: Sun Oct 28, 2012 3:29 am

Inatt drömde jag att Meijerem jobbade med skolbespisning (= jobbade med skolmat). Jag skulle äta och frågade Meijerem vad som var veganskt, och Meiji svarade att inget är veganskt!
Jag bah what och skrapade ihop från en gammal matlåda istället
sedan kom det någon annan som kände mig, och frågade någon annan i personalen som ropade dit mig och bah "Titta vi har massa veganskt! Det här och det här och det här" men det var bara massa olika sorters pasta och en del grönsaker
och jag typ "mm men a**å jag ville gärna ha typ protein annars är det inte så värt..."
MEN INGEN LYSSNADE PÅ MIG UTAN ALLA TYCKTE ATT JAG SKULLE ÄTA FEM TYPER AV MAKARONER!

Slut på dröm.

Oh wait jag tror att jag satt på Meijis rygg ett tag?
Reply
Det Svenska Gillet

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 17 18 19 20 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces