|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 1:12 pm
' Vader, heb ik geleerd wat de honden zeggen wanneer zij.' ontschorsen ' Lord heeft genade op ons!' schreeuwde de vader; ' is dat allen u hebt geleerd? Ik zal u in een andere stad, naar een andere meester.' sturen
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 1:14 pm
De jeugd werd daar genomen, en bleef een jaar met deze meester eveneens. Toen hij terugkwam vroeg de vader opnieuw: ' Mijn zoon, wat geleerd u?' hebben
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 1:28 pm
Hij antwoordde: ' Vader, heb ik geleerd wat de vogels.' zeggen Dan viel de vader in een woede en zei: ' Oh, u verloor de mens, hebt u de kostbare tijd doorgebracht en niets geleerd; bent u niet beschaamd om vóór mijn ogen te verschijnen? Ik zal u naar een derde meester sturen, maar als u niets dit keer ook leert, zal ik niet meer uw vader.' zijn
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 1:32 pm
de jeugd bleef een geheel jaar ook met de derde meester, en toen hij naar huis opnieuw kwam, en zijn vader onderzocht: ' Mijn zoon, wat geleerd u?' hebben hij antwoordde: ' Beste vader, heb ik dit geleerde jaar wat kikkerscroak.' Dan viel de vader in de woedendste woede, sprong op, daar geroepen zijn mensen, en gezegd: ' Deze mens is niet meer mijn zoon, drijf ik hem vooruit, en beveel u om hem te nemen in het bos, en hem te doden.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 3:45 pm
Zij namen hem vooruit, maar wanneer zij hem zouden moeten gedood hebben, konden zij niet het doen voor medelijden, en hem laten gaan, en zij sneden de ogen en de tong uit een hert dat zij hen aan de oude man als teken zouden kunnen dragen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 3:56 pm
De jeugd wandelde, en na wat tijd kwam aan een vesting waar hij voor het onderbrengen van een nacht bedelde. ' Ja, ' zei Lord van het kasteel, ' als u daar de nacht neer in de oude toren, daar gaan zult overgaan; maar ik waarschuw u, is het bij het risico van uw leven, want het van wilde honden volledig is, die ontschorsen en zonder het ophouden huilen, en bij bepaalde uren een mens aan hen moet worden gegeven, die zij meteen.' verslinden
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 4:38 pm
Het gehele district was in verdriet en wanhoop wegens hen, en toch kon niemand om het even wat doen dit tegenhouden. De jeugd, echter, was zonder vrees, en zei: ' Laat me enkel naar de ontschorsende honden dalen, en me iets geven die ik aan hen kan werpen; zij zullen niets me doen berokkenen.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:10 pm
Aangezien hij zelf het zo zou hebben, gaven zij hem wat voedsel voor de wilde dieren, en leidden hem neer tot de toren. Toen hij binnen ging, ontschorsten de honden niet bij hem, maar wagged hun staarten vrij vriendschappelijk rond hem, aten wat plaatste hij vóór hen, en kwetsten één haar van zijn hoofd niet.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:20 pm
Volgende ochtend, aan de verbazing van iedereen, kwam hij uit opnieuw veilig en unharmed, en gezegd aan Lord van het kasteel: De ' honden hebben aan me, in hun eigen taal geopenbaard, waarom zij, daar blijven stilstaan en kwaad op het land brengen. Zij zijn bewitched, en zijn verplicht om over een grote schat te letten op die hieronder in de toren is, en zij kunnen geen rust hebben tot het wordt weggehaald, en ik heb eveneens, van hun verhandeling geleerd, hoe dat moet worden gedaan.'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:27 pm
Dan iedereen zich wie dit hoorden verheugde, en Lord van het kasteel zei hij hem als zoon zou goedkeuren als hij het met succes verwezenlijkte. Hij daalde opnieuw, en aangezien hij wist wat hij moest doen, deed hij het grondig, en bracht een borsthoogtepunt uit van goud met hem. Het huilen van de wilde honden werd voortaan niet meer gehoord; zij waren verdwenen, en het land werd bevrijd van het probleem.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:28 pm
Na wat tijd nam hij het in zijn hoofd dat hij naar Rome zou reizen. Op de manier die hij door een moeras heeft overgegaan, waarin een aantal kikkers het croaking zaten. Hij luisterde aan hen, en toen hij bewust werd van wat zij zeiden, groeide hij zeer nadenkend en droevig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:34 pm
Uiteindelijk kwam hij in Rome aan, waar de Paus net was gestorven, en er grote twijfel onder de kardinalen was in verband met wie zij als zijn opvolger zouden moeten benoemen. Zij waren uitvoerig het ermee eens dat de persoon als paus zou moeten worden gekozen die door één of ander goddelijk en wonderbaar teken zou moeten worden onderscheiden.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:40 pm
En enkel zoals dat werd beslist over, de jonge telling ingegaan in de kerk, en plotseling twee sneeuw witte duiven op zijn schouders vlogen en daar zittend bleven. Ecclesiastics erkenden daarin het teken van hierboven, en vroegen ter plekke hem of zou hij paus zijn.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:42 pm
Hij was onbeslist, en wist niet of was hij waardig van dit, maar de duiven adviseerden hem om het te doen, en uitvoerig ja zei hij. Dan was hij anointed en consecrated, en zo werd vervuld wat had gehoord hij van de kikkers op zijn manier, die zo hem had beïnvloed, die hij was om zijn Holiness te zijn de Paus.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 5:43 pm
Dan moest hij een massa zingen, en kende één woord van het niet, maar de twee duiven zaten voortdurend op zijn schouders, en zeiden het allen in zijn oor.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|