|
|
|
|
Posted: Sun Jul 31, 2005 1:06 am
Liftrasir Nopeaa lukemista saa kirjastoista, ei tarvi ostaa kirjoja domokun Kylla se potteri sinnekin joskus ilmaantuisi, mutta enhan mina niin kauaa jaksa odottaa... stare Kymmenien metrien pituisten varauslistojen kera, odota kaksi vuotta niin oma vuorosi tulee ja saat opuksen lainaan... Ja varmana joku lukija pitaa kirjaa hallussaan useamman kuukauden ajan kun saisi vain kuukauden kun on varauksia.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 02, 2005 1:34 pm
Kirjastoje huonoja puolia... heh, ma muistan kun joskus mulla oli varaus kirjasta jo kauan ennenkuin se ilmestyi ja sitten odotin kovasti, etta tulee lappu, etta sen saa... Oi niita aikoja...
Nyt en oel varmaan ainakana vuoteen edes kaynyt kirjastossa... vaikka pyorailen lahes paivittain yhdne ohitse...
Kirjakaupoissa sentaan. Kirjakaupat ovat addiktoivia! heart
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 03, 2005 3:10 am
Min en ole kirjastosta lainannut 3 vuoteen mitaan.. Johtunee siita, etta mie en "paria" kirjaa ole vielakaan palauttanut >___< Kyseessa nelja ekaa Potteria. Joskohan vaikka jossain vaiheessa maksaisi velat pois, niin sitten ehka voisi taas alkaa kaymaan kirjastossa. Tosin nykyaan kylla mieluummin ostan ihan omia kirjoja. Niilla ei ole mitaan kiiretta takaisin kirjastoon, joten enemman aikaa lukeakin.
Nyt lukemassa : Douglas Adams - Linnunrata
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 04, 2005 8:40 am
Kukaan lukenut Sujata Masseyn Rei Shimuroita? Tutustuin eilen tarjontaan, ja tapani mukaan aloitan keskelta, Tappavasta Mangasta, joka oli ihan kohtuu myonteinen kokemus. Tanaan aloitin ihan ensimmaisen kirjan, kun se loytyi kirjastosta.
Kurt Cobainista kertovaa opusta en sen sijaan loytanyt vaikka hyllyssa piti olla.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 04, 2005 9:14 am
Yhen tai kaksi ekaa Rei Shimeraa olen lukenut, taisi olla ihan ok dekkaritavaraa. Mutta sita Tappavaa mangaa en ole koskaan tullut lukeneeksi, vaikka dekkareista pidankin.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Aug 04, 2005 9:21 am
Itsella Tappava Manga oli ensimmainen minka loysin, ja kerran katsoin kirjakaupassakin kun olisi saanut 6,90 jos oikein muistan.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 06, 2005 4:39 am
Pikku-Timppa Sitä mie en tajua miksi joku lukee kirjan yhdessä illassa o.o se on minusta jo aika rahan tuhlausta ostaa kirjoja jos niin nopiaan ne lukee, kun kirjassa ei oikestaan koskaan miusta ole uudelleen luku arvoa... confused Siihen ei oikeen voi piilottaa mitään pikku kohtaa niiku elokuviin tms. Hmmm... ite omistan kaikki suomenkieliset Potterit ja oon lukenut ne juurikin tosi nopsaan tahtii... mutta, itella se ainakin on niin etta kun hyvan kirjan saa kasiinsa niin sita ei pysty laskemaan kasistaan ennenkun sen on lukaissut lapi... sama juttu on ollut Anne Ricen kirjojen kanssa, niita on vaan pakko lukee kun haluaa heti tietaa mita seuraavaksi tapahtuu! Ja vaikkei kirjoissa olisikaan uudelleen lukuarvoa, niin voi niita saastaa vaikka seuraaville sukupolville. biggrin Toivottavisti uuden Potterin kaannos tulis joulumarkkinoille. Tahtoo jo lukemaan! Mutta onneks leffa on ainakin tulossa, jotain positiivista... ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 07, 2005 12:36 pm
tuli juuri luettua jotain pitkasta aikaa^_^ kyseessa oli Terry Pratchettin Pienet jumalat 3nodding mie oon lukenu jo miltei kaikki suomennetut Pratchettin opukset ja olen jo hyvaa vauhtia sekoamassa laskuissa...2 englanninkielistaki on tullu luettua(niissa huumori todellakin paljon purevampaa, joskus suomentajaa vois lyoda!) mie kyll ihmettelen mika niissa opuksissa viehattaa ku ne on nii samanlaisia(tyylisia)..noh...hauskaa ainaki on cool
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 08, 2005 4:47 am
[ Message temporarily off-line ]
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 08, 2005 5:06 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 08, 2005 5:15 am
[Thoughtless] Kukaan lukenut Sujata Masseyn Rei Shimuroita?
*nostaa kaden* Min olen lukenut Tappavan mangan ja Morsiuskimonon. Molemmat omistan. Ensimmaisena luin Tappavan mangan ja se tuli luettua tyyliin "ei voi keskeyttaa, pakko jatkaa" ja sama vika oli sitten tuossa Morsiuskimonossakin. Haluaisin lukea ne aikaisemmatkin Rei Shimurat mutta niita ei oikein enaa mistaan loyda, mika on harmi. Ja sitten nama uudet Rei Shimurat ovat ihan liian kalliita. Saisivat kylla tulla nopeasti pokkareiksi, niin sitten olisi varaa ostaa.
Mie kyl tykkaan tosi paljon, vaikken mikaan dekkarifani pahemmin ole. Mutta Rei Shimura on sen verran mielenkiintoinen, etta.. Pakko saada lisaa!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 08, 2005 6:24 am
Paras Pratchett mita oon lukenut on ehdottomasti Viikatemies (The Reaper Man)! Siina sita sai repeilla kerran jos toisenkin! xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 08, 2005 7:14 am
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 08, 2005 9:03 am
Mina olen lukenut juuri tuon Tappavan mangan. Ihan okei oli, en vaan oikein dekkareista tykkaa.
Oij, Viikatemies on paras heart Kieltamatta Kuolema on sympaattisin kaikista Pratchettin hahmoista. Olen vahan arastellut Kiekkomaailma-kirjojen lukemista englanniksi, joten kertokaapa nyt, kuinka mielettoman vaikeaa englantia ne ovat. .___.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Aug 08, 2005 11:31 am
Vadelma Mina olen lukenut juuri tuon Tappavan mangan. Ihan okei oli, en vaan oikein dekkareista tykkaa. Oij, Viikatemies on paras heart Kieltamatta Kuolema on sympaattisin kaikista Pratchettin hahmoista. Olen vahan arastellut Kiekkomaailma-kirjojen lukemista englanniksi, joten kertokaapa nyt, kuinka mielettoman vaikeaa englantia ne ovat. .___. hm...ei ne minu mielest ainakaan hirmu vaikeita lukea oo...pari kertaa vedin sanakirjan esiin ku joku sana jai kummittelemaan alitajunnan hamariin syovereihin..ja tuli semmonen tunne etta pitaapas tarkistaa asia ennen ku tekee vaaria johtopaatoksia 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|